Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 22:30

Adamootje schreef:
Dat heb ik ook in de app staan, bij 29-32 weken. Het is zo'n oranje pompoen. :j

[ Afbeelding ]

Nog nooit gehoord dat zo’n pompoen winterpompoen heet :)) weer wat geleerd. Voor mijn gevoel staat ie wel wat misplaatst tussen de papaya en de galia meloen. Maar goed wij eten veel zelf gekweekte pompoenen dus die zijn sowieso allemaal anders.

Ik vind de zorg verzekeringen ook bijzonder duur geworden hoor. De eventuele afschaffing van het eigen risico zou dit ook niet beter maken. Heb wel eens een concept structuur gezien waarin ze de volksverzekeringen (dacht ik) aanpassen zodat de breedste schouders het meeste dragen omdat het gelinkt staat aan inkomen. Maar goed zorg in Nederland kan sowieso wel wat supporting veranderingen gebruiken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:37

Ik zit een beetje in de lesmodule momenteel
Ik kijk het meest op de app van m'n ziektekostenverzekering qua "info"
Afbeelding

De andere app die ik niet echt fijn vind qua info
Maar er nog wel opstaat

Afbeelding
Die zegt dat _O-

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:04

Veel plezier met het vieren van je verjaardag Jolliegirl. Fijn om te lezen dat jouw berichten zo positief zijn!

Balen van de pijnscheuten Renee.
Die fruitvergelijkingen vinden wij ook erg lollig! Ons kind is nu een rabarber. Vorige week een ananas... Ons leek de ananas wel wat groter dan een rabarber haha.

Roulette een meisje! Wat leuk. Je neefje draait vast wel bij! Bij mijn zus is dat ook goed gekomen: zij wilde (toen ik geboren werd) graag een broertje... Ze had toen zelfs gezegd: Ik wil geen zusje, stop het maar weer terug :')
Nu 31 jaren is ze nog steeds heel blij met haar 'kleine' zusje ;)

Wat leuk dat jullie naar de landelijke intocht zijn geweest Venthe. Wat een mooie ervaring moet dat zijn geweest voor jouw dochter!

Wat betreft de verzekeringen: ik heb vanmorgen eens zo'n vergelijker ingevuld. Van de week ga ik dat maar eens samen met mijn partner bekijken. Ik wil in ieder geval weer fysiobehandelingen erbij. Ik dacht dat ik dat nu ook had, maar dat bleek niet zo te zijn.

Ik had vandaag voor het eerst wat ongemakkelijkheden tijdens het geven van mijn zumbales. Qua energie lukt het nog prima, maar kreeg bij sommige bewegingen wat pijntjes in mijn onderrug.
Ik ben benieuwd hoe lang ik nog les kan geven.
Nu ik lekker gedoucht en wel op de bank zit, voel ik de kleine druk bewegen <3

hagelslag

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:29

Ik had vanmorgen even een hormonenmeltdown -O-
Ik dacht ohhhh lekker met dit schijtweer mijn softshellbroek aan.

Ja fiets it... ik krijg hem aan. Maar natuurlijk niet dicht over m'n dikke buik -O- -O-
Dus of voor komende 2 maand een eventuele grotere kopen.
Of met 3 broeken na buiten _O-
Ik kies voor de 2de optie _O-
Thermolegging, zwangerschapbroek trainingsbroek _O-
Michelinpoppetje compleet _O-

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:08

hagelslag schreef:
Ik had vanmorgen even een hormonenmeltdown -O-
Ik dacht ohhhh lekker met dit schijtweer mijn softshellbroek aan.

Ja fiets it... ik krijg hem aan. Maar natuurlijk niet dicht over m'n dikke buik -O- -O-
Dus of voor komende 2 maand een eventuele grotere kopen.
Of met 3 broeken na buiten _O-
Ik kies voor de 2de optie _O-
Thermolegging, zwangerschapbroek trainingsbroek _O-
Michelinpoppetje compleet _O-

Haha effe doorbijten.

Hier heb ik dat met mn winterjas. Nu krijg ik hem nog dicht maar straks...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:08

S_imonee schreef:
Veel plezier met het vieren van je verjaardag Jolliegirl. Fijn om te lezen dat jouw berichten zo positief zijn!

Balen van de pijnscheuten Renee.
Die fruitvergelijkingen vinden wij ook erg lollig! Ons kind is nu een rabarber. Vorige week een ananas... Ons leek de ananas wel wat groter dan een rabarber haha.

Roulette een meisje! Wat leuk. Je neefje draait vast wel bij! Bij mijn zus is dat ook goed gekomen: zij wilde (toen ik geboren werd) graag een broertje... Ze had toen zelfs gezegd: Ik wil geen zusje, stop het maar weer terug :')
Nu 31 jaren is ze nog steeds heel blij met haar 'kleine' zusje ;)

Wat leuk dat jullie naar de landelijke intocht zijn geweest Venthe. Wat een mooie ervaring moet dat zijn geweest voor jouw dochter!

Wat betreft de verzekeringen: ik heb vanmorgen eens zo'n vergelijker ingevuld. Van de week ga ik dat maar eens samen met mijn partner bekijken. Ik wil in ieder geval weer fysiobehandelingen erbij. Ik dacht dat ik dat nu ook had, maar dat bleek niet zo te zijn.

Ik had vandaag voor het eerst wat ongemakkelijkheden tijdens het geven van mijn zumbales. Qua energie lukt het nog prima, maar kreeg bij sommige bewegingen wat pijntjes in mijn onderrug.
Ik ben benieuwd hoe lang ik nog les kan geven.
Nu ik lekker gedoucht en wel op de bank zit, voel ik de kleine druk bewegen <3

Hopelijk kan je nog effe door ermee!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:11

@Solleke_Noah, oei ja klinkt pittig zo zonder partner! Ben je er een beetje door gekomen?
@S_imone, mooie auto! Die is wel lekker ruim!
@Jolliegirl, ah wat heerlijk dat je je baby hebt zien bewegen! Dat lijkt me heel bijzonder. Heerlijk dat vooruitzicht!
@Renee, wat heftig dat je zoon RS heeft gehad! Kan me voorstellen dat je daar echt nog wel last van hebt. Pfff. Gelukkig was het loos alarm en is hij weer lekker fit!
@Roulette, wat leuk! Ook een meisje! Hier ook een teleurgesteld neefje en een blij nichtje. Gelukkig is het neefje op een leeftijd waarop teleurstellingen al heel wat makkelijker zijn. Fijn dat de controle verder ook helemaal goed was!
@Jolliegirl, ik heb inderdaad al gekeken. Ik ben normaal echt heel basis verzekerd, want ik mag me zo gelukkig prijzen dat het niet nodig is om er heel veel bij te doen. Met even een korte rekensom kan het qua eigen bijdrage van de kraamzorg al bijna uit, laat staan als je ook poliklinisch bevalt. Ik wil ook heel graag borstvoeding geven, dus als er ook nog een lactatiekundige bij komt hebben we "winst" behaald. Denk dat dat een beetje de zaken zijn die je moet gaan afwegen (hoogte eigen bijdrage kraamzorg, wel/geen borstvoeding, locatie van bevallen).
@Renee, je kunt dat wel vaak zien toch? Of de onderhandelingen al klaar zijn of niet? De zorgverzekeraar die ik nu op het oog heb (ONVZ) heeft blijkbaar nog geen enkele onderhandeling afgerond, dus ik maak mijn keuze waarschijnlijk op 30 december ofzo :')
@S_imone, wat jammer van de pijn in je onderrug. Hopelijk hindert het je niet dusdanig dat je al snel moet stoppen!
@hagelslag, leuk he, die frustratie rondom kleding. Wel lekker veel laagjes, lekker warm!
@Marlis, oh ja die winterjas. Ik heb zo'n fijne en ik zou hem het liefst gewoon een maatje groter halen, maar daar was hij echt te prijzig voor. Dus ik heb al een fijne van mijn moeder klaar hangen voor als mijn eigen niet meer past. Waarschijnlijk komt dat moment middenin de winter namelijk en tegen de tijd dat die van mijn moeder dan niet meer past verwacht ik dat de jas wel open kan.

Wij hebben gister weer controle gehad. Ze strekte mooi even haar 5 cm aan been en zwaaide daarna met 4 vingertjes en de duim op de palm. Heel lief! <3

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:22

Verzekeringen moeten wij ook nog eens naar kijken inderdaad, handig om dat binnenkort eens te doen.

Fijn dat tot nu toe de zumba les nog goed gaat, hopelijk kan je nog even door, Simone. En heerlijk om daarna dan te genieten van een heel actief kleintje.

Balen hè, als kleding dan ‘opeens’ niet meer past. Voor die paar maanden voelt het soms ook zo zonde dingen aan te schaffen, terwijl tegelijk je comfortabel voelen in je eigen kleding ook belangrijk is.

Wat schattig, PeerAppel en fijn dat de controle goed was.

Nog een mijlpaal hier, sinds dit weekend kan mijn man de baby ook voelen. Vorige zwangerschap kreeg ik van mijn moeder zo’n muziek-ding met een rustgevend plingelmuziekje, omdat toen ze zwanger was van mij ze net zoiets op haar buik legde, zodat ik het geluid zou herkennen na de geboorte en dat mij rust zou geven. Of dat na geboorte rust geeft heb ik nog niet kunnen testen, maar deze kleine denkt net als haar broertje dat het geluid in mijn buik het signaal is om heel enthousiast te gaan bewegen en dat vind mijn man prachtig, want dan kan hij haar dus ook voelen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:28

Peerappel; Aah wat leuk! Fijn zo echo.
Roulette: wat leuk dat je kan de baby nu ook kan voelen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:17

Ik houd het topic niet meer bij, excuses daarvoor...

Wilde alleen even mijn blijdschap delen! Ben nu net voorbij de 24 weken. Is toch wel een soort mijlpaal ivm evt medische interventies mocht het kindje geboren worden....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:31

iirrssjjee schreef:

Wilde alleen even mijn blijdschap delen! Ben nu net voorbij de 24 weken. Is toch wel een soort mijlpaal ivm evt medische interventies mocht het kindje geboren worden....

We kunnen elkaar de hand schudden! Gefeliciteerd!! Fijn gevoel is dat he.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:05

Wat fijn dat de echo goed was Peerappel!

Roulette, heerlijk dat je de baby kan voelen!

Zijn jullie ook weleens kortademig of licht in je hoofd? Soms ben ik echt een minuut aan het uithijgen naar traplopen of zit m'n ademhaling te hoog. Weet niet of dat ook door groeiende baarmoeder kan komen :o?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:07

Regelmatig!
Vooral na traplopen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:10

En vooral op momenten dat je denkt Jezus waarom dan....

En de volgende dag kun je hetzelfde met 2 vingers in je neus doen....
Dus ik denk wel typisch het groeien van je buik

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:11

Roulette, wat lief met dat pingelgeluidje. Echt heel lief!
Iirrssjjee, kan me voorstellen dat dat als een mijlpaal voelt!
Eske_B, ik ben heel kortademig. Al vanaf een week of 7. Nu zal ik niet beweren dat ik de beste conditie heb, maar ik hijg als een bejaarde bij het traplopen. Ik was echt een taaie, nam tot en met 3 hoog de trap, maar nu sta ik constant in de lift tijdens mijn werk. Anders kom ik naar adem happend aan bij de cliënt :')
Lang stilstaan is ook niet meer prettig. Snel een licht gevoel in m'n hoofd. Ook bij snel opstaan. Hoort er allemaal bij!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:13

PeerAppel, wat voor werk doe je als ik vragen mag?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:14

Eske_B schreef:
Wat fijn dat de echo goed was Peerappel!

Roulette, heerlijk dat je de baby kan voelen!

Zijn jullie ook weleens kortademig of licht in je hoofd? Soms ben ik echt een minuut aan het uithijgen naar traplopen of zit m'n ademhaling te hoog. Weet niet of dat ook door groeiende baarmoeder kan komen :o?

Zeker :j je longen komen ook wat in de verdrukking.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:17

Jolliegirl schreef:

Ik werk in de thuiszorg! Sinds vorige week als verpleegkundige niveau 5, waarbij ik dus ook uren achter de computer mag maken. Gelukkig niet hele zware routes nu, dus ik verwacht zo nog wel een tijdje door te gaan en anders kunnen we mijn werkzaamheden nog een beetje anders inrichten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:18

PeerAppel schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik werk in de thuiszorg! Sinds vorige week als verpleegkundige niveau 5, waarbij ik dus ook uren achter de computer mag maken. Gelukkig niet hele zware routes nu, dus ik verwacht zo nog wel een tijdje door te gaan en anders kunnen we mijn werkzaamheden nog een beetje anders inrichten.

Wat leuk!
Lijkt me wel een zwaar beroep normaliter.

Je maakt een hoop mensen blij met je hulp <3

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:29

Herkenbaar, mijn startconditie was echt niet slecht met meestal 4x per week paardrijden op Z niveau en 1x Ruiterfit, maar ik heb ook dagen dat ik na 1 trap sta te hijgen alsof ik kilometers heb hardgelopen. Merk net als hagelslag wel dat het per dag/week kan verschillen. Ik rij overigens nog steeds minstens 3x per week, maar een stuk minder intensief (waar mijn merrie inmiddels wel wat misbruik begint te maken van mijn gebrek aan handigheid en conditie -vooral in reageren op hulpen, ze is nog steeds net zo braaf en betrouwbaar als altijd- dus die krijgt donderdag bootcamp van mijn instructrice.)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:58

iirrssjjee schreef:

Snap je blijdschap!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:58

iirrssjjee schreef:

Snap je blijdschap!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:46

Ik weet niet of die kortademigheid te maken heeft met mijn gebrek aan conditie of de zwangerschap, eerlijk gezegd. :o Mijn bloeddruk is aan de lage kant, altijd zo geweest, dus ik zie geregeld "sterretjes".

Irisje, fijn is dat, hé! *\o/*

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:05

hagelslag: wat een ellende he, die kleding dat niet meer past.. Ik heb dat nu met mijn winterjas... normaal heb ik mijn dikke sjaal altijd bij de jas in, dat wil niet meer... :+ En de jas zelf past bijna ook niet meer dicht. Nu kwam ik vandaag zelfs aan het prutsen met de rits. Die was eigenlijk al kapot en vandaag ritste het steeds open.. :brr:

Dat hoop ik ook Marlis!

PeerAppel een fijne controle gehad! Schattig als ze zo bewegen he <3
Gelukkig kun je je werk nog doen ivm de kortademigheid.

Mooie mijlpaal Roulette! En wat mooi van het muziekje, helemaal als ze het op een bewegen zet :)
En wat fijn dat je nog steeds kunt rijden! Dat maakt mij toch enigszins jaloers. Ik rijd vanaf arpil/mei al niet meer ivm een peesblessure bij paard :(

Ik snap je blijdschap iirriissjjee!

Ik heb daar niet echt last van Eske, wel vervelend! Het is wel herkenbaar lees ik.
Wie weet komt het bij mij nog..

Ik merk wel dat alle 'normale' dingen steeds een beetje lastiger worden. Zoals het voeren van de paarden. Dat getrek in het hooi wordt mijn buik niet zo blij van. Onbewust span je dan toch wel vaak je buikspieren aan.
Het uitmesten gaat steeds trager.. Helemaal als je niet door hebt dat de band van de kruiwagen leeg is en je met een volle kruiwagen door de modder sjouwt :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:33

Qua topic bijhouden, dat lukt mij ook niet altijd.
Of Naja ol iedereen "goed" te reageren...

Ik heb zaterdag een te grote softsell jas gekocht.
Als het meezit pas ik die tot einde zwangerschap ongeveer....
En daarna gaat hij of door naar mijn vader als werkjas. Of mijn vriend gebruikt hem dan als werkjas _O-

Zoiets als deze, maar dan in mannenmodel.
Dus geen vrouwen taille _O-
Afbeelding