Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:15

Wauw goed gedaan Müsli!

Ik ga morgen fietsen denk ik, net een hardloop evenement gelopen, 7 km. Heb na de halve van zondag wat last van mn voet/enkel dus rustig aan nu.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 15:03

Wat leuk Muesli, ik had hier al eens eerder over gehoord, maar jij bent helemaal niet ‘slow’. Super knap gedaan!

En Time, lekker gaan genieten van je vakantie. Even lekker doen waar je zin in hebt de komende weken. En inderdaad, ze zijn hard bezig met de Gooimeerdijk.

Helaas voor mij geen fietsen vandaag. Er stond 4:30 met intervallen op de planning, maar in de regen klinkt dat toch niet echt aantrekkelijk. Morgen maar proberen. Ik ben de binnenspeeltuin die boulderhal heet ingedoken. Even werken aan kracht en flexibiliteit, dat telt ook vind ik O:)

Fijn weekend allemaal!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:31

Wat tof MuSLi *\o/*
Ik zag het idd al op Strava . :j
Was dit de eerste keer voor je ?
En zeer zeker niet langzaam ! Super tof gedaan .
Ik heb besloten mijn fietsen naar morgen te schuiven . Ben pas na 10:00 uur wakker geworden . Mijn ontbijt werd een brunch :=
En hang nu nog wat gammel op de bank .
Straks maar een beetje kracht en mobiliteit thuis doen .
Hier idd ook regen , en zo te zien word het de hele komende week niet echt beter . -O-
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 24-05-25 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:32

Ik ben weer even weggeweest haha, ik lees wel steeds snel even mee!

T2t , ben je weer helemaal hersteld van je val?

Weet even niet meer wie , maar ik zag wat nieuwe fietsen voorbij komen. De mountainbike met oranje in de banden vind ik wel heel gaaf hoor! Juist dat oranje voegt wat toe!

Zeld heb ik ook een nieuwe aanwinst, dit keer geen stalen ros , maar een echte ros

Geboren op 16-05-2025, een hengstje genaamd Warian <3. Eigenlijk gaat al mijn tijd nu daarheen.
Afbeelding

Ik had nog wel fanatieke fietsplannen voor mijn week vrij, maar het komt er gewoon niet van. En bedankt nog voor de tip over het kraken dat het mogelijk zand bij het zadel kan zijn
Na lang zoeken zat het dus in de demper. Nu geen gekraak meer dus ook geen irritatie haha. Wil het stuur nog wel in laten korten, het is wat aan de lange kant merk ik op de singeltrack. En ik zie tegenliggers altijd wat onzeker kijken als ik eraan kom. Ze duiken soms nog net niet de weg af.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:40

Dit was inderdaad de eerste keer @T2T. Vond vooral het zwemmen spannend, aangezien ik helemaal niet zwem zelf en dan ineens 1000m in (koud) open water moest :')

@zebrastreep, dat is een mooie nieuwe aanwinst <3 logisch dat je daar veel tijd aan spendeert...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:51

MuSLi schreef:
Dit was inderdaad de eerste keer @T2T. Vond vooral het zwemmen spannend, aangezien ik helemaal niet zwem zelf en dan ineens 1000m in (koud) open water .

Supert tof !
Open water zwemmen is idd spannend . :j
Natuurlijk wel een beetje jammer van het slechte weer .
En , voor herhaling vatbaar ?
Ik weet nog mijn eerste triatlon, en het gevoel toen ik over de finish liep .

@ Zebrastreep , ik ben van mijn val idd hersteld.
En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:56

Misschien heb ik me net ingeschreven voor de volgende versie in Breda :D die is eind juni. Dus kan ik tussendoor lekker een beetje doortrainen en ontdekken wat er nog anders/beter kan...

Hopelijk is het dan ook iets warmer ;)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:29

@Musli, Wat gaaf. En fijn dat het zo goed ging. Vooral voor een eerste keer.

@Zebra, gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. Ik snap dat er veel tijd in gaat zitten.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 17:08

Time2Tri schreef:
Goedemorgen ...ik zeg vakantie *\o/*
Heerlijk , twee weken :D
Ben net wakker en heb twee bakkies koffie :9k op .
Voor vandaag staan ook 4 uurtjes fietsen op de planning , nog geen idee wat ik ga doen .

Ik zag wel op social dat ze op de dijk richting Almere haven met het asfalt bezig zijn *\o/*
Eindelijk !

Oeh, dan moet ik binnenkort maar eens daar gaan fietsen om het uit te testen...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 07:26

MuSLi schreef:
Misschien heb ik me net ingeschreven voor de volgende versie in Breda :D die is eind juni. Dus kan ik tussendoor lekker een beetje doortrainen en ontdekken wat er nog anders/beter kan...

Wat leuk :j

Je zou eens op de website van de NTB kunnen kijken .
Daar staan wat trainingsschema,s op en tips .
https://www.triathlonbond.nl/kenniscent ... gsschemas/

@Imay +:)+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 17:49

Time2Tri schreef:
MuSLi schreef:

Wat leuk :j

Je zou eens op de website van de NTB kunnen kijken .
Daar staan wat trainingsschema,s op en tips .
https://www.triathlonbond.nl/kenniscent ... gsschemas/

@Imay +:)+

Thanks voor de tip, zal er eens naar kijken :) in ieder geval zorgen voor consistente training, zoals ik eigenlijk altijd wel al doe: dan is de basis in ieder geval altijd goed.

Ik vond het bijvoorbeeld wel bijzonder dat ik gisteren na het zwemmen en fietsen nog redelijk op m'n gemak 10km op 5:26 tempo liep. Had nog genoeg over bij de finish. Terwijl ik de afgelopen tijd alleen maar korte afstanden gelopen heb, langere afstand is echt al een tijdje geleden :j

Even teruggezocht, 26 maart heb ik 9km gelopen. Daarna alleen maar tussen de 3 en 7km.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 19:27

@MuSLi ; dat is toch top .
Als ik je looptrainingen op Strava zie , ben je wel een “makkelijke “ loopster .
Dat is echt wel een voordeel .
Wellicht kun je nog wat meer uit je fietsen halen :j

Ik was vanochtend open water zwemmen met een vriendin . Een georganiseerde training . Interssant, maar wel heel fris :brr:
En vanmiddag thuis nog 4 uur op de indoortrainer gefietst . Niet mijn favo , maar buiten met dit weer geen optie .
De 10 min cooldown heb ik me wel gespaard _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 19:54

Time2Tri schreef:
@MuSLi ; dat is toch top .
Als ik je looptrainingen op Strava zie , ben je wel een “makkelijke “ loopster .
Dat is echt wel een voordeel .
Wellicht kun je nog wat meer uit je fietsen halen :j

Ik was vanochtend open water zwemmen met een vriendin . Een georganiseerde training . Interssant, maar wel heel fris :brr:
En vanmiddag thuis nog 4 uur op de indoortrainer gefietst . Niet mijn favo , maar buiten met dit weer geen optie .
De 10 min cooldown heb ik me wel gespaard _O-

Ja, fietsen kan zeker beter :j
Maar ik train niet echt, dat helpt vast niet.
Ach, het moet vooral leuk zijn. Eens kijken of het leuk kan zijn, maar dan iets sneller. Haha

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 21:13

Dat dus ! Als je het leuk vind is er vast en zeker qua fietsen wat te verbeteren dmv training *\o/*
En wat ik al schreef , jou pluspunt is dat je makkelijk loopt . Ook na 40 km fietsen +:)+

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 21:59

Vakantie !
Gisteren een easy dagje gehad .
Iemand uit mijn triatlon meidengroep is gisteren 60 geworden . En die hebben we verrast met een heleboel ballonnen :D ( haar verjaardag viert ze pas volgende maand )
Echt super leuk , spontaan , een leuke avond gehad.
Vandaag een actieve dag na een goede nachtrust .
Beddengoed afgehaald en gewassen . Gordijnen gewassen , huisje gepoetst , met de auto door de wasstraat , de binnenkant stofgezogen . De laatste “ kleinigheidjes “ bezorgd.
Een middag dutje op de bank . En nog 1,5 uur op de indoortrainer gefietst .
Morgen spullen inpakken , de route checken en bepalen wanneer ik ga rijden .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 22:07

Lekker Time, geniet van je verdiende vakantie!

Hier gisteren lekker een rondje op de mtb. Heb het stuur op advies van de bike fitter kleine 2cm laten zakken, dat scheelt veel nek/schouder pijn

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:46

Gefeliciteerd met je verjaardag @Samatha *\o/* :9k Y)(^)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:02

Dankjewel! *D

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:19

Gefeliciteerd Samantha! Hoop geen garden party gepland? Zou vanmiddag wel iets beter worden weer gelukkig!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:31

Happy world bicycle day allemaal!
Nog lekker aan het fietsen?
Ik zag dat Time een triathlon heeft gedaan, hoe ging het??
Maaike heeft net als ik zaterdag meegedaan aan Rebound, het gravel-vanuit-huis alternatief voor inbound in Amerika. Leuke tocht vanuit Crossroads en nog mooie goodybag gescoord dus was geslaagd!
Met Pinksteren rijd ik mijn eerste georganiseerde event, wordt heel slecht weer dus hoop dat het beetje meevalt.

Jullie nog leuke plannen met het lange weekend?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:07

Klinkt goed Thami! Hoeveel kilometer fiets je dan?

Wij hebben vrijdag nog een rit gehad van 60 km, maar man wat ging ik niet lekker zeg...Mijn puffer deed zijn werk niet. Dus te weinig zuurstof naar de benen en een te hoge hartslag en verzuring. Dan zijn die laatste 20km naar huis echt drama. Tranen in mijn ogen van de frustratie en vooral heel boos op mezelf.

Staat voor vanavond weer een ritje op de planning, maar ik baal zo enorm van die wind iedere keer. Nu weer windkracht 3/4 hier. Ik wil gewoon weer eens lekker fietsen zonder zo te moeten ploeteren. Denk dat ik aan vakantie toe ben :o

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:59

Ik ga ook weer eens een lang weekend op fietsvakantie :roll:

Geen idee wat we precies gaan doen, maar de voorspellingen zijn dramatisch. Echt, hoe dan?!?

En die wind ben ik ook zat van.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:26

Ja die wind is echt mega oliebol. Ook gewoon de komende week 4-7 voorspeld, niet te doen.

Padoertje wat naar dat je zo slecht er bij zat. Hopelijk vanavond een betere ervaring!

Hier geen plannen, moet zondag helpen bij de rijvereniging in de VIP tent van de men SGW. Verder blanco, gezien de weersvoorspellingen, denk ik ook niet dat ik plannen maak. Morgen wel lekker fietsen denk ik, lijkt redelijk te worden en dan gewoon het bos in, dan valt de wind mee. Voordeel van de mtb tov de racefiets.

Balen dames van die plannen als de weersvoorspelling klopt. Komende dagen allemaal voor het slapen gaan de zonnegroet brengen en verder een schiet gebedje doen voor droog weer!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:05

Padoertje waarom was je boos op jezelf? Je kan er toch niks aan doen dat je puffer niet werkt? Begrijp en herken de frustratie wel met de wind -:(-

Ja baal echt van de voorspellingen.. rit is 480km. In drie dagen wel te doen, maar het is onverhard en ben bang voor heel veel modder.. hoogtemeters zitten aan het begin, daarna gelukkig vlak.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:54

Thami schreef:
Padoertje waarom was je boos op jezelf? Je kan er toch niks aan doen dat je puffer niet werkt? Begrijp en herken de frustratie wel met de wind -:(-

Ja baal echt van de voorspellingen.. rit is 480km. In drie dagen wel te doen, maar het is onverhard en ben bang voor heel veel modder.. hoogtemeters zitten aan het begin, daarna gelukkig vlak.

Hopelijk valt het mee. Het weerbericht kan nog veranderen.

Over dat boos: ik baal dan gewoon dat mijn lijf me in de steek laat en dat ik eraan moet toegeven om een tandje langzamer te gaan. Voelt een beetje als een paniekaanval omdat mijn lijf in een soort error schiet door zuurstoftekort en hoge hartslag. Meestal kan ik het weer laten zakken, maar dit keer dus niet. In mijn hoofd weet ik de oorzaak, waardoor je gelukkig dus niet echt in paniek raakt, maakt je gaat zowel mentaal als lichamelijk echt even stuk. Even een ‘knak’ momentje dus.

Wij gaan vanavond maar indoor fietsen en krachttraining doen in de gym.