Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:10

XladyX schreef:
*breekt even aso in vanuit het najaarstopic*

Wij hadden voor onze dochter gewoon altijd een thermosfles gekookt/heet water mee, een flesje koud en een poedertoren. Werkt net zo goed, ofnouja beter want niks hoeven wachten en zelfs meerdere flessen uit kunnen maken indien nodig. Hoeft ook niks recht te houden, opladen etc.

Nadeel is alleen dat ik borstvoeding geef nu, dus het is vooral om gemakkelijk gekolfde melk op te warmen thuis of onderweg

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:13

Ja met borstvoeding is dat wel een ander verhaal. Hoewel ik toen (zeker met deze temperaturen) dat dan op tijd uit de koeltas etc. haal en gewoon op omgevingstemperatuur gaf. Moeten ze dat zelf wel accepteren natuurlijk, maar heeft mijn dochter toen nooit niet om gedronken

Fenn

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:33

Gefeliciteerd met Jonas!

Red button, ik warmde gekolfde melk ook op zoals xlady. Stopte het zakje ook wel eens in mn bh om meer richting lichaamstemperatuur te gaan. En voor poeder toren en thermosfles.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:37

Gefeliciteerd met Jonas!

Ik warm flesjes op in de magnetron, maar heb natuurlijk poedermelk. Gewoon koud water uit de kraan en dan magnetron. Snachts pakken we lauw uit de kraan, mocht gewoon volgens onze kraamzorg. En we hebben de poedermelkmachine, maar we moeten nog even wachten tot we de juiste instelling hebben.

Met borstvoeding deed ik altijd gewoon in een pannetje au bain marie, ging sneller dan een flessenwarmer.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:54

Farjen jullie maken ook wel alles mee he. Fijn dat het met plantaardige voeding nu beter lijkt te gaan, wat sneu.

Bedankt voor de flessen aanraders! Ik wil heel graag glas (in elk geval voor thuis, weet niet of ze op de opvang glas mag gebruiken), volgens mij is hegen alleen plastic maar de difrax flessen zijn er in glas zo te zien. Of hebben jullie die 'mammafeel'? Ik had nu een flesje van Lansinoh maar dat gaat dus maar zo-zo

Flessenwarmer heb ik niet, thuis warmen we op in warm water en verder heb ik buitenshuis alleen nog maar live gevoed, is wel zo makkelijk :+

Britt_sisi gefeliciteerd met Jonas!

Citaat:
Yipee: geboren 07/05/2024 jongen, Sven
- DemDeempel: uitgerekend 06/06/2024, meisje
- MerelV: geboren 12/6/2024, jongen Mees
- Fenn: uitgerekend 12/6/2024 onbekend
-nicole_floor: uitgerekend 18/6/2024 jongen geboren 24/6/2024 Bodi
- Happyjoyce: uitgerekend 24/06/2024, jongen
- Nadia: uitgerekend 24/06/24, Jongen.
- xRiiannex: uitgerekend 30/06/2024, jongen
- Lien_: uitgerekend 05/07/2024, meisje, geboren 28/6/2024
- Kabayo: uitgerekend 08/07/2024 , meisje
-__PrinCes: uitgerekend 08/07/2024, meisje
- Daydream21: uitgerekend 10/07/2024, meisje
- Farjen: uitgerekend 23/7/2024, meisje: Geboren 1/07/2024
- Nymphe: uitgerekend 24/7/2024, geen idee
- Redbutton: uitgerekend 25/7/2024, geboren 28/7/2024, meisje, Isa
- Bellizdej: uitgerekend 28/7/2024, meisje
-suus_toes: uitgerekend 30/7/2024 , jongen
- Mischa: uitgerekend 02/08/2024
- Dimphyl: uitgerekend 03/08/2024, nog onbekend
- Annepaardoes: uitgerekend 04/08/2024, nog onbekend
- Nijnthju: uitgerekend 11/08/2024
- Britt_Sisi: uitgerekend 21/08/2024, jongen
- Tova: uitgerekend 23/08/2024, nog onbekend
- Jasz: geboren 11 augustus, jongen, Dante
- Tijger: uitgerekend 17/9/2024
- Horsiegek: uitgerekend 18/9/2024, jongen
- Shani_1984: uitgerekend 19/9/2024
- sweetgirl1: uitgerekend 22/10/2024

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:00

@britt _sissi van harte gefeliciteerd!!

@lien ik heb de plastic s flessen van difrax nu, me toen niet zo verdiept in glas. Misschien als ik wat meer ga flessen dat ik er ook in investeer.

Bedankt voor de tips van het opwarmen. Wist ik dus oprecht niet dat je het gewoon op omgevingstemperatuur kon geven, weer wat geleerd

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 06:43

Je moet alleen je moedermelk binnen de 4 uur geven als het op kamertemperatuur is :)

Hier ook glazen flessen, kan je toch grondiger afwassen. Ik heb dr Brown, speciaal voor krampjes tegen te gaan

Lien, inderdaad van het ene probleem naar het andere lijkt wel :=

Hier een belangrijke keuze gemaakt, ik heb mijn ontslag gegeven. Hoe ik behandeld ben tijdens de zwangerschap heeft voor een behoorlijke deuk in het vertrouwen gezorgd. Dus binnenkort op zoek naar wat nieuws :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:46

De hegen flessen zijn inderdaad plastic, maar wel hoogwaardig medisch plastic dat helemaal vrij is van alle schadelijke stoffen.

Ik heb ook naar glas gekeken, maar mag naar de opvang al vaak niet mee en ook best wel zwaar om mee te nemen in je tas

Oh dat snap ik heel goed Farjen, goed dat je die keuze hebt gemaakt

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:16

Groot gelijk farjen. Het is idd niet oké hoe ze met je om zijn gegaan, zal ook zeker niet geholpen hebben met je klachten.

Wij hadden gister avond een hele zielige baby met krampjes. Zo sneu. Even goed moeten denken wat we gegeten hadden... gelukkig was het om 23u over en hebben we nog lekker kunnen slapen

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 13:58

Citaat:
Yipee: geboren 07/05/2024 jongen, Sven
- DemDeempel: uitgerekend 06/06/2024, meisje
- MerelV: geboren 12/6/2024, jongen Mees
- Fenn: uitgerekend 12/6/2024 onbekend
-nicole_floor: uitgerekend 18/6/2024 jongen geboren 24/6/2024 Bodi
- Happyjoyce: uitgerekend 24/06/2024, jongen
- Nadia: uitgerekend 24/06/24, Jongen.
- xRiiannex: uitgerekend 30/06/2024, jongen
- Lien_: uitgerekend 05/07/2024, meisje, geboren 28/6/2024
- Kabayo: uitgerekend 08/07/2024 , meisje
-__PrinCes: uitgerekend 08/07/2024, meisje
- Daydream21: uitgerekend 10/07/2024, meisje
- Farjen: uitgerekend 23/7/2024, meisje: Geboren 1/07/2024
- Nymphe: uitgerekend 24/7/2024, geen idee
- Redbutton: uitgerekend 25/7/2024, geboren 28/7/2024, meisje, Isa
- Bellizdej: uitgerekend 28/7/2024, meisje
-suus_toes: uitgerekend 30/7/2024 , jongen. •~18/7/2024 geboren
- Mischa: uitgerekend 02/08/2024
- Dimphyl: uitgerekend 03/08/2024, nog onbekend
- Annepaardoes: uitgerekend 04/08/2024, nog onbekend
- Nijnthju: uitgerekend 11/08/2024
- Britt_Sisi: uitgerekend 21/08/2024, jongen
- Tova: uitgerekend 23/08/2024, nog onbekend
- Jasz: geboren 11 augustus, jongen, Dante
- Tijger: uitgerekend 17/9/2024
- Horsiegek: uitgerekend 18/9/2024, jongen
- Shani_1984: uitgerekend 19/9/2024
- sweetgirl1: uitgerekend 22/10/2024

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:06

Gefeliciteerd met de geboorte van Jonas! Leuke naam ook :)

Farjen, wat goed van jou! Voorlopig lekker genieten van de kleine en dan maar rustig op zoek naar iets nieuws. Ook heel fijn dat ze nu zoveel betere ontlasting heeft.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:30

@horsiegek, aan het genieten van je verlof?

@suus_toes hoe gaat het met jou?

Hier vandaag consultatiebureau geweest en naar de osteopaat. Haar nekje en schouders zaten wat vast, zien ze vaker bij zware bevallingen schijnbaar. Hopelijk helpt de behandeling iets

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:01

redbutton: ja en nee, haha! Ik kan zo moeilijk stil zitten en er moet nog zoveel gebeuren bij ons thuis! Maar het scheelt een hoop dat ik wel zelf kan weten wanneer ik m'n rust pak. Vandaag nog even terug geweest naar werk, hond van mijn ouders moest kleine operatie ondergaan en wilde die graag zelf doen maar ging gelukkig goed en was zo gepiept.
Fijn dat de osteopaat wat kon doen, heeft hij/zij ook nog iets gedaan tegen krampjes?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:32

Ja ze zat wat vast in de nek en tussen de schouderbladen, dit doordat ze klem heeft gezeten tijdens de geboorte, dit kon problemen in de darmpjes geven.
De behandeling heeft wel iets gedaan, maar we zitten nu ook natuurlijk in de 4e week dus ze heeft bijna de piek van de krampjes dus is lastig te zeggen hoeveel normaal is. We slapen er gelukkig niet minder van :P

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 15:16

Hopelijk merk je wat beterschap Redbutton! maar krampjes horen er helaas bij :(

een vraagje, welke babyfoon hebben jullie?
We,hebben nu eentje van Luvion maar het schermpje is wel erg klein.. Misschien dan toch beter iets op wifi zodat we op de tablet kunnen kijken. Alsook moet het mogelijk zijn om het vast te maken aan de co-sleeper :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:07

Hoop dat het gaat helpen redbutton! Wij gebruikten ook wel sab simplex en probiotica en denk dat dat ook wel iets hielp.

Wij hebben ook de babyfoon van luvion, niet mega groot scherm inderdaad, maar vind her goed genoeg voor waar wij m voor gebruiken. Meer zodat ik wel wat kan zien en horen, maar hij ligt nu toch bijna altijd beneden in de box

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:20

We zijn nu sinds dit weekend begonnen met een middagdutje in onze slaapkamer. Daar staat de co-sleeper en we kunnen het er volledig verduisteren. Want in haar box vind ze niet altijd de rust om in slaap te vallrn. Behalve dutjes op ons of in de draagzak, dat lukt wel altijd :')
Maar een duidelijke babyfoon zou daarom beter zijn

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:21

Wij hebben er een zonder scherm. Wel lekker ver bereik en deuntjes.

Hier inmiddels in het zwarte woud. Reis ging goed.laatste stuk was net wat ver. Maar gelukkig waren we er toen. En vandaag een heerlijke dag.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:33

Farjen schreef:
Hopelijk merk je wat beterschap Redbutton! maar krampjes horen er helaas bij :(

een vraagje, welke babyfoon hebben jullie?
We,hebben nu eentje van Luvion maar het schermpje is wel erg klein.. Misschien dan toch beter iets op wifi zodat we op de tablet kunnen kijken. Alsook moet het mogelijk zijn om het vast te maken aan de co-sleeper :)

Wij hebben er eentje van B-care met 2 camera's. Eentje op de slaapkamer en eentje in de woonkamer op de box. Maar volgens mij kun je in totaal 4 camera's aansluiten. Deze is niet op wc en het scherm is best groot vind ik, groter als mijn mobiele telefoon.

Bodi doet ook al smiddags een dutje op zijn slaapkamer (die kunnen we ook helemaal verduisteren) anders gaat die ook niet slapen.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:07

Wij hebben een kolvy met wifi. Ik wil tot achterin het erf/loods bereik hebben dus wilde er perse 1 op wifi. Ben heel tevreden. Het scherm gebruik ik eigenlijk nooit, en hij gaat ook niet bij elk geluidje af. Dus ik kan goed horen of ik er snachts heen moet of niet. Isa slaapt op d'r eigen kamer en zonder babyfoon hoor ik haar niet.
Isa slaapt nu in de ochtend vaak in de kinderwagen als we een lange wandeling maken. Na de middag gaat ze vaak naar d'r eigen bed. Gaat meestal best goed.

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:42

Oké ik kom eventjes inbreken hier. Ik wilde mij destijds aanmelden, maar ivm een echo afwijking en daardoor de medische molen eigenlijk nooit aangemeld.

Mijn zoontje kan helaas niet aanhappen aan de borst waardoor ik op dit moment fulltime doe kolven. Zijn er meer moeders hier die fulltime doen kolven en daarnaast dan de fles natuurlijk nog geven met de borstvoeding? Zo ja hoe combineren jullie dit alles? Ik moet zeggen dat het mij qua energie namelijk best wel veel kost en ik echt af en toe nog heel erg aan het puzzelen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:05

SaphiraR schreef:
Oké ik kom eventjes inbreken hier. Ik wilde mij destijds aanmelden, maar ivm een echo afwijking en daardoor de medische molen eigenlijk nooit aangemeld.

Mijn zoontje kan helaas niet aanhappen aan de borst waardoor ik op dit moment fulltime doe kolven. Zijn er meer moeders hier die fulltime doen kolven en daarnaast dan de fles natuurlijk nog geven met de borstvoeding? Zo ja hoe combineren jullie dit alles? Ik moet zeggen dat het mij qua energie namelijk best wel veel kost en ik echt af en toe nog heel erg aan het puzzelen.

Hier een prematuurtje dat ook niet kon drinken aan de borst, dus ik heb fulltime gekloft.
In het begin gaf ik borstvoeding + aanvullend kunstvoeding, dan een tijdje enkel borstvoeding toen ik genoeg productie had. En toen met de reflux weer overstapt naar 50% borstvoeding, 50% kunstvoeding.
Nu drinkt ons meisje koemelkerij sinds een week dus ik kolf maar 2 keer meer per dag en vries die porties in. Verder probeer ik nog verder af te bouwen.

Ik vond het ook echt zwaar + kloven en wondjes dus ik ben al eventjes aan het afbouwen.
Ik kolfde om de 3 uur, zo'n 8 keer per dag in het begin. Meestal kolfde ik voor of na een voeding, of toen mijn man nog vrij was gaf hij een flesje en kolfde ik ondertussen af. Maar na een tijdje kwamen de voedingen en kolven niet meer overeen met elkaar waardoor ik op den duur amper nog sliep.
Ik ben toen in overleg met de vroedvrouw overgegaan naar 6 à 7 keer kolven. Ik sloeg dan in de nacht een kolfbeurt over zodat ik eens een langer blokje kon slapen terwijl mijn man een flesje gaf.
En we hadden dan altijd 2 flesjes, 1 flesje met borstvoeding en dan daarna kreeg ze een flesje kunstvoeding. Als ze dan eens wat minder dronk en dus niet alles opdronk, was dat de kunstvoeding (dat vond ik minder erg om weg te gooien dan borstvoeding :) )
Laatst bijgewerkt door Farjen op 26-08-24 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:12

Farjen schreef:
SaphiraR schreef:

Hier een prematuurtje dat ook niet kon drinken aan de borst, dus ik heb fulltime afgekloft.
In het begin gaf ik borstvoeding + aanvullend kunstvoeding, dan een tijdje enkel borstvoeding toen ik genoeg productie had. En toen met de reflux weer overstapt naar 50% borstvoeding, 50% kunstvoeding.
Nu drinkt ons meisje koemelkerij sinds een week dus ik kolf maar 2 keer meer per dag en vries die porties in. Verder probeer ik nog verder af te bouwen.

Ik vond het ook echt zwaar + kloven en wondjes dus ik ben al eventjes aan het afbouwen.
Ik kolfde om de 3 uur, zo'n 8 keer per dag in het begin. Meestal kolfde ik voor of na een voeding, in het begin als mijn man nog vrij was gaf hij een flesje en kolfde ik ondertussen af. Maar na een tijdje kwamen de voedingen en kolven niet meer overeen met elkaar waardoor ik op den duur amper nog sliep.
Toen ik nog niet wou stoppen, ben ik in overleg met de vroedvrouw overgegaan naar 6 à 7 keer kolven. Ik sloeg dan in de nacht een kolfbeurt over zodat ik eens een langer blokje kon slapen terwijl mijn man een flesje gaf.

Ja bij mij kwam mijn borstvoeding na ongeveer een kleine 5 dagen op gang en gelukkig had ik in het begin een gigantische overproductie waardoor ik nu flink wat voorraad al heb.

In het begin heeft hij inderdaad ook op de kunstvoeding gestaan via de sonde, ondertussen is hij gelukkig sonde af en mag hij gewoon drinken uit een speciaao flesje en is hij nu volledig over naar de borstvoeding. Qua kolfschema deed ik inderdaad hetzelfde schema aanhouden dus om de 3 uur kolven. Ondertussen sla ik de nachtkolf over want ik ging onderdoor aan het slaapgebrek. Maar ik ben “blij” dat ik niet de enige ben die het toch best pittig te combineren vind.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:20

SaphiraR schreef:

Niet bij deze baby, maar bij mijn oudste heb ik dat gedaan tot hij 6 maanden was. De eerste maanden kolfde ik ook altijd snachts, daarna ben ik daarmee gestopt en kreeg hij snachts pepti vanwege z'n koemelkallergie en dat heb ik langzaam uitgebreid waardoor ik met 6 maanden gestopt ben met de borstvoeding.

Ik deed altijd eerst de fles geven, dan baby in een babynestje naast me op de bank en dan zelf kolven. Vond het ook best pittig omdat ik er dan heel de dag mee bezig was voor m'n gevoel. Maar als je baby een rustiger drinker is kan je misschien proberen de fles te ondersteunen met een handdoek en het dan tegelijk te doen. Als je een draadloze kolf hebt is dat nog makkelijker denk ik, dan kan je het misschien sowieso wel tegelijk doen.
Het is verder echt gewoon zoeken naar wat werkt voor jou, maar gelukkig krijgen ze ook grotere flessen en hoef je dan minder vaak te kolven.

Bij m'n tweede heb ik ook 3 maanden gekolfd, maar dat vond ik echt bijna niet te doen met nog een dreumes erbij.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:25

Ik heb het er lang moeilijk mee gehad (en soms nog). Verschillende keren aan de borst geprobeerd maar dat lukte niet. Ondertussen misschien wel omdat ze veel sterker is nu, maar nu zitten we met die KMA dus is het ook geen optie meer. Heel stom, maar door die KMA voel ik me veel minder schuldig dat ik wil stoppen met het afkolven.
Fulltime afkolven is echt pittig, zeker niet te onderschatten! Je moet flesjes geven, kolven, de afwas, ... ondertussen ben je 2 uur verder als je klaar bent en na een uur begint je kleintje alweer te vragen om eten.. Dus wees lief voor jezelf, je doet het heel erg goed en de nachtkolf zal al veel helpen. Zeker als je zo'n goede productie hebt, zou ik durven naar 6 keer kolven per dag te gaan.
Gelukkig gaaf het al wat beter met je kleintje, was hij ook prematuur? Hier hebben ze ook even sondevoeding vernomen maar gelukkig is ze die dag kleine beetjes beginnen drinken. Maar die moeilijke start zal ook niet bevorderlijk geweest zijn voor je slaap :(:)

Jasz, 6 en 3 maanden vind ik al erg lang hoor! Hier zit ik maar aan week 8 :o