Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NadineK

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:08

Gefeliciteerd Marjo! Wat een rollercoaster, ene moment niks aan de hand andere moment 'ineens' lieve Stef bij jullie! Hopelijk naweeen snel voorbij en lekker samen in de bubbel

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:41

Gefeliciteerd Marjo! Een kleine met een flinke dosis haast en ongeduld dus, dat is veelbelovend :D. Hopelijk maken jullie het goed en kunnen jullie binnenkort lekker naar huis.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:25

Gefeliciteerd Marjo! Klinkt stiekem toch als een heerlijke bevalling <3
Hopelijk zijn je naweeen snel weg en kunnen jullie snel naar huis om te genieten van jullie gezinnetje!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:39

Bedankt allemaal voor de felicitaties!
De bevalling zelf ging heel goed en snel. Naweeën worden steeds minder. Nu emotioneel wat pittiger. Net kwamen m’n vriend en dochter eten en dan moet je ze weer uitzwaaien. Mis hen en de hond wel heel erg. Lekker af en toe potje janken dus.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:44

Gefeliciteerd marjo! Niet fijn dat stef te vroeg wilde komen, de bevalling zelf klinkt wel erg fijn.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:19

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Marjo!
Ik kan mij goed voorstellen dat het nu emotioneel wat pittiger is, ondanks een vlotte en prettige bevalling had je hier nog niet helemaal op gerekend! Hopelijk doet jullie mannetje het goed en mogen jullie snel naar huis!

Ik ga proberen morgen een bijleespost te maken! Ik heb verlof vanaf nu dus hopelijk wat meer tijd.

Zijn er meiden die het leuk zouden vinden om in een groepsapp te zitten op whatsapp? Lijkt mij met sommige dingen leuk om te delen met elkaar zonder dat alles op internet te vinden is… :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:31

Ik heb wel interesse in een whatsapp groep! Wil toch vaak wat makkelijker meepraten ook dan een topic. Dat wil even iets sneller tussendoor :')

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:35

@bellex, met mijn enkel is het nu stabiel. Dat ligt ook gedeeltelijk aan de zwangerschap natuurlijk. Hij wordt nog wel altijd dikker dan de andere en soms denk ik dat hij wat minder mobiel is. Dat zou ook kunnen liggen aan t vocht. Maar geen pijn. Als straks de baby eruit is, komt de grote test. Want t is natuurlijk de vraag in welke mate ik hem goed/pijnvrij kan gebruiken met dingen zoals bv hardlopen of paardrijden. Helaas gaat t wel tot een rechtzaak komen. Ik heb wel getuigen maar het is nooit leuk om na de rechter te moeten natuurlijk...
De tekeningen op de raam heb ik nu uit de losse pols gedaan. Wel met een voorbeeldje op de telefoon bij de hand. Ik heb denk ik in totaal 5u getekend op 7 verschillende ramen, met uiteraard allemaal verschillende tekeningen :D .
De muurtekeningen thuis op onze slaapkamer en die van de baby, heb ik gedaan met een projector, zelf een tekening gemaakt mbv plaatjes, geprojecteerd en dan bijgewerkt omdat het op die grote altijd anders uitvalt/details wegvallen op een kleine tekening.
Over de stuitbevalling.. dat weet ik eigenlijk niet. Ik had daar verder niet over nagedacht dus weet ook niet of daar veel risico's aan verbonden zijn ofzo. Zo niet, zou ik er zeker voor open staan. Hoe minder poespas, hoe sneller ik weer aan de gang kan denk ik dan maar.. ook een van de redenen bv waarom ik heel graag een epidurale zou willen vermijden. Vandaag had ik het er nog even over met een collega en het lijkt hier echt normaal te zijn, dat stuit = keizersnede..
Hoeveel weken ben jij nu? Ik heb ook al vaak/veel harde buiken maar tegelijk vindt ik alles zo moeilijk te herkennen. En wat een mooie foto's heb je laten maken!!

@marjo: Gefeliciteerd met Stef! Wat een verhaal zeg! Al moet ik toegeven dat ik wel een beetje jalours ben..
Vandaag heb ik de hele dag met de collega's gegrapt dat ik ook auto's ga wassen dit weekend :')
En ik begrijp t helemaal met dat gemis. Hier in BE moet je zowieso een paar dagen in t ziekenhuis blijven en ik kijk er zo tegenop zonder mijn man en hondjes (man mag wel blijven maar ik stuur hem na huis ivm hondjes en paardjes)..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:41

Ik heb ook wel interesse in een whattsapp groep

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:26

Yesterday wat fijn dat je verlof hebt! Geniet ervan!

Jojoni wat vervelend dat het tot een rechtszaak gaat komen zeg, hopelijk verloopt dat wel snel/soepel zover dat kan. Super tof dat je dat tekenen zo goed kan zeg!
Ik ben nu 35+1, dus ze moet echt nog wel minimaal 2 weken blijven zitten. Merk dat inderdaad ook hoor dat ik het gewoon lastig herkennen vind en ook wat nu normaal is of neit. Ik ben er zo nerveus voor dat ik het gewoon allemaal te spannend vind :+

Vandaag de liggingsecho gehad, alles goedgekeurd en groen licht. Ze wordt nu op 2550g geschat, lag heel zoet met haar handjes in haar gezichtje te slapen. Laatste keer per echo kijken, volgende keer hebben we haar gewoon in onze armen :):)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 00:31

@Marjo: De hormonen zullen ook wel niet helpen. Gewoon lekker uithuilen hoor. :(:)

Yesterday: fijn je verlof eindelijk! Een whatsapp groep lijkt mij ook wel leuk. :)

@Bellex: Wat fijn dat ze zo goed lag en wat lief ook zo met de handjes. Nog even geduld en dan mag je haar echt vasthouden haha.

Hier gisteren mijn eerste CP bijeenkomst gehad. Was wel informatief. Moest zelf eerst wel even kat uit de boom kijken. Redelijk grote groep ook. Maar iedereen was best aardig. Ook een whatsapp groep maar die is nog niet zo actief volgens mij. Hartje van de kleine ook even gehoord. Was allemaal prima. Omdat ik net iets te dik ben mag ik binnenkort ook op voor een glucose test. Daar kijk ik iets minder naar uit. :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:51

Ik zou een whatsapp groep ook prima vinden.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:57

Ik ben ook in voor een whatsapp groep!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:06

Ik ook! Merk dat bokt toch lastiger bij te houden is dan whatsapp

Hier ook een hele leuke CP groep gelukkig.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:22

Yipee klinkt goed van je CP bijeenkomst! Maak je niet te druk over de glucosetest, ik vond het echt meevallen uiteindelijk. Gewoon in 1x dat drankje atten, dan proef je er zo min mogelijk van, serie of boekje mee en lekker zitten.

Ik vind WhatsApp ook prima, mits het hier niet stil valt zodat het ook leuk blijft voor wie liever niet op WhatsApp erin gaat :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:56

Marjo gefeliciteerd met jullie stef! Die kleine man had haast zeg.
Ben nu wel benieuwd wat je collega's van plan waren haha.

Yipee leuk zo'n CP groep,bij de eerste heb ik dat ook gedaan maar daarna niet meer.
Had er niks mee haha.

Bellex mooi dat de echo goed is,even spieken is altijd leuk. En goed gewicht ook.

Jojoni mooie tekeningen! Gaaf als je dat zelf kunt.
Fijn dat je enkel stabiel is.

Ik ben ook wel in voor de WhatsApp groep,ben tegenwoordig niet mega actief op bokt,lees eigenlijk alles wel maar reageren is iets wat vaak niet lukt.

Hier afgelopen dinsdag weer een groei echo gehad en de kleine meid blijkt echt klein te zijn.
Ben nu 34+4 en ze is nu ongeveer 2269 gram.
Als ik tot 40 weken doorloop dan haalt ze nog die 3500 gram niet denken ze.
Toch een verschil met de andere 2 dames maar ook die waren niet zwaar bij geboorte.

Heb de laatste 2 weken veel last van harde buiken en weeën, moet dus verplicht nog rustiger aan doen wat erg lastig is.
Voor mijn gevoel doe ik al alle dagen niks.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:06

Ik meld me ook voor de whatsapp groep :)

Marjo van harte gefeliciteerd met de komst van Stef! Wat is dat snel gegaan zeg. Heel begrijpelijk dat je nu soms verdrietig bent in het ziekenhuis. Super lastig zonder je lieverds om je heen. Sterkte en een dikke knuffel :* en hopelijk zijn het maar momenten en kunnen jullie wel van Stef genieten!

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:25

Whatsapp zou inderdaad wel leuk zijn, echter weet ik niet of ik dan alsnog heel actief zou zijn. Reageren wordt wel makkelijker dan op bokt overal op reageren.

Mijn lijstje was nog niet afgewerkt vond m'n zwangerschap :') ik kan wederom wat toevoegen.

Al bekend;
Bloeding vanuit placenta gehad
Bekkenklachten
Galsteenaanvallen (al zijn die door voedsel aanpassingen rustig momenteel *\o/* )

Sinds paar weken heb ik nu ook zwangerschapsdiabetes erbij, deze heb ik wel mede door contact met diëtist onder controle.

En sinds vorige week aandoening van macula (vlek in je gezichtsveld), deze is niet zwangerschaps gerelateerd maar pure pech. Het kan gelukkig nog wegtrekken zeggen ze.

Marjo, van harte gefeliciteerd!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 10:02

Bedankt allemaal voor de felicitaties <3

Red het even in de drukte niet om overal op te reageren.

Whatsapp lijkt me leuk, maar ik weet niet hoe actief ik daarin kan zijn, haha!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 11:05

Als iedereen die erin wilt mij wil pben met haar nummer dan maak ik er wel 1 aan :)

Hoe gaat het nu Marjo?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 12:33

Mijn nummer heb je!

Hier gaat het even ruk. Ik probeer rustig aan te doen, maar af en toe moeten toch wat boodschappen gedaan worden of kleine dingen in huis. Mijn man doet verder meeste en m’n moeder helpt soms. Maar begin echt vaak last te krijgen van harde buiken en pijn vanuit bekken en uitstralingspijn door m’n linkerbil en hele linkerbeen. Maandag mag ik weer naar de fysio, hopelijk kan ze wat verhelpen. Verder probeer ik vooral zoveel mogelijk te liggen en te rusten, wat niet makkelijk is met een klein meisje dat graag erg actief en stout is :')

Ik lees hier her en der nog wat kwaaltjes en zorgen. Voor iedereen allemaal sterkte! Zwanger zijn is ook eigenlijk echt maar stom.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 18:11

Ik heb mijn nr gestuurd.

Cynthier jeetje het zit jouw ook niet mee.. Dat is een aardig lijstje met kwaaltjes.. Sterkte..

Linoleum, ja hier hetzelfde, gelukkig is mijn dochtertje momenteel bij haar oma dus ik heb even rust en kan dus echt genieten van een middagdutje als ik moe ben of niet meer weet hoe ik moet zitten.

Marjo, ja inderdaad begrijpelijk dat de momenten alleen lastig voor je zijn, dat zou ik ook hebben.. Hopelijk mogen jullie snel naar huis toe.

Bellex, wat lief dat ze met haar handjes bij haar hoofd sliep, blijft bijzonder die echo’s.

Eilinora, dat is nog klein idd, maar het kan natuurlijk zijn dat de kleine nu ineens hard gaat groeien en de schattingen kloppen ook vaak niet helemaal.

Ik ben gister bij het ziekenhuis wezen kijken, de dokter is een jeugdvriend van mijn man die hij al zo’n 15 jaar niet gezien had dus dat was erg grappig en voelde gelijk vertrouwd. Het ziekenhuis is net nieuw en het is een jong team, ik heb er een goed gevoel bij. Dus daar ben ik blij om. De kleine wordt bij mij op 3450 geschat dus al groter dan toen mijn dochter geboren werd. Alle testjes waren oké en de echo ook. Nog een paar weekjes en dan is het zover. Nu wel echt het gevoel dat het bijna zover is.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 18:50

Ik zou ook wel in een appgroep willen :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:28

Ohh Cynthier wat een pech zeg! Komt Macula in je familie voor? Mijn oma had het ook. Wel heel fijn dat je galstenen en diabetes onder controle zijn momenteel, maar jeetje, jackpot zeg -O-

Linoleum wat naar dat je steeds meer last begint te krijgen :( Meer dan zoveel mogelijk naar je lijf luisteren kun je fysiek niet doen, maar wel even lekker klagen erover! Dat kan ook al opluchten

Pressent fijn dat jullie zijn wezen kijken bij het ziekenhuis en leuk dat de dokter een jeugdvriend van je man is. Goed gevoel is het belangrijkste! Spannend en leuk hoor :D

Hier is de CUB binnen gekomen en de laatste hand aan de bevalwensen gelegd, en gisteren bij de vk alle afspraken tot de uitgerekende datum doorgepland, dat bij elkaar gaf wel even een 'oh oliebol het is bijna zover' moment :+ :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:35

Jaaaa het is bijna zover :):)