Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:42

Ilse, wat spannend - over de datum heen! Dan is dat 'het kan elk moment gebeuren'-gevoel nog heftiger hé. Is het nog vol te houden voor je? Wel heel dapper dat je de efteling nog rond bent geweest! Respect!

Lisitano, succes nog even met de babykamer en de logeeretage :)). Was het bewust zo gepland dat je nichtje al even voor de uitgerekende datum komt? Het lijkt me aan de ene kant zo handig en aan de andere kant zo lastig om je eigen woonruimte de hele dag met iemand anders te delen. Zoals de kraamzorg vond ik fantastisch, maar ik was heel blij als ze aan het eind van de dag weer naar huis ging :'). Scheelt denk ik wel dat het familie is.

Daffie, hoe gaat het nu met het handje van je zoon? Wat jammer dat je kinderen wat meer moeite hebben met de overgang van nog een baby erbij. Ergens ook een hele gewone reactie natuurlijk, maar wel heel erg vervelend om mee te moeten dealen. 'Fijn' dat je man dan nu thuis zit, ondanks de reden. Kan me voorstellen dat 3 kinderen in je eentje helemaal pittig is de eerste periode! En wat fijn dat de bv lukt!

Over of het de laatste is:
Voor mij is het heel simpel, ik ben niet echt een baby-mens en zwanger zijn vond ik beide keren afschuwelijk. De eerste keer had ik nergens last van, maar was ik gewoon echt niet happy tijdens de zwangerschap. De tweede keer heb ik fysiek ook nog zoveel last gehad dat ik heel duidelijk heb aangegeven dat ik dit echt nooit meer ga doen. Ik vind het ook heel leuk om nu die babyfase weer even te hebben met zo'n kleine frummel op je arm, maar als ik dan naar mijn dochter van bijna 2 kijk, dan kan ik niet wachten tot we wat verder zijn en het hele hulpeloze babystuk voorbij is. Ik ga zodra het kan (volgens mijn verloskundige met 10-12 weken) weer een spiraal laten zetten. Als die gewisseld zou moeten worden wellicht voor een sterilisatie.

De test van Klaas is vanmorgen trouwens goed verlopen! Hele uitleg gehad en de waarschuwing dat er maximaal 3 testen afgenomen worden en dat elke test maximaal een kwartier duurt, dus ik was voorbereid op behoorlijk wat tijd/geduld.... Kreeg ik na 48 seconden te horen dat de test was geslaagd *\o/*

JustOneBite

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 17:51

Dank allemaal voor de felicitaties, ik leef een beetje in een bubbel nog steeds dus vergeet steeds te kijken haha! Bedoelde 5cm Ipv 50 uiteraard in m’n vorige berichtje.

Maar helaas weinig rust gehad in de eerste fase, 30min geslapen en de hele dinsdag maar zo actief mogelijk gebleven, dat hielp beter dan rust haha. Maar uiteindelijk is het meegevallen qua vermoeidheid. *\o/*

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 12:24

Fijn JustOneBite! Leuke kraamweek gehad?

Wat een opluchting Rebecca! En zo snel een goede uitslag, heel fijn!

Daffie, op zich begrijpelijk dat je kinderen even moeite hebben met de nieuwe situatie, maar dat maakt het er natuurlijk niet makkelijker op. Hoe oud waren jouw kids ook alweer?

Ben benieuwd of de baby van Ilse al zin heeft om de wereld te ontdekken :)

Ik heb even e.e.a. opgezocht over sterilisatie van de vrouw, maar lees dat dit minder betrouwbaar is tegen zwangerschap dan sterilisatie bij de man of de pil. Wel afhankelijk van je eigen leeftijd, maar toch had ik dat niet verwacht. Hier wil de man ook sowieso niet, maar dat is gewoon omdat hij er te bang voor is :') . Als mannen kinderen moesten baren was overbevolking zeker geen issue :Y)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:37

En t stelt echt niks voor bij een man, dat is nog t ergste.

Hier een man die t wel laat doen hoor als de kleine wat ouder is, en ook gelijk zei nee hoor jij hoeft niet.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:40

Saskia89 schreef:
Ben benieuwd of de baby van Ilse al zin heeft om de wereld te ontdekken :)

Nee :'). Gisteren gestript, deed precies helemaal niks -O- . Hij heeft geen haast :Y).

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 18:36

Wij hebben echt een hele fijne kraamweek gehad en zitten nog in onze babybubbel, manlief is tot 22november vrij dus ideaal! <3

Wat balen dat het strippen niets gedaan lijkt te hebben Ilse.. hopelijk komt de kleine snel! :(:)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:12

Zo, ik heb even energie over :o Ik probeer wat bij te lezen..

Lewis slaapt het liefst overdag en 's nachts wilt hij alleen maar op de arm. Manlief en ik slapen wel in shiften, maar door de bv ben ik alsnog elke drie uur wakker :O
Gisteren is de vrouw van het consultatiebureau langs geweest. Hij is al 400 gram aangekomen op 10 dagen tijd :wow:

De bevalling is overigens keisnel gegaan. Om 22u flink bloedverlies, maar na controle mochten we weer naar huis. Om 1u de eerste wee, om 3u niet meer te verdragen en elke 2-3 min. Om 4u in het ziekenhuis, waar ik direct 10cm had. Helaas zat de navelstreng rond z'n hoofd en nek, waardoor ik verplicht op m'n rug moest liggen. Niet tof met rugweeën. Door die houding en mijn vermoeidheid, vielen de weeën wat stil. Uiteindelijk om 5.45 is hij geboren.
Ik had een klein scheurtje, waar ik nul last van heb gehad gelukkig.

De tip voor iedereen die nog moet bevallen: een grove kam! Echt, ik kon geen houding vinden door de intensiteit van de weeën, maar door die kam kon ik het beter aan. Intermittend er in knijpen. Toptip +:)+

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen - 21-9 bevallen
- x_Rebecca - 23 september - jongen Y)(^) 17-9 bevallen
- JustOneBite - 23 september - meisje - 27-09 bevallen
- Bloem24 - 25 september - jongen *22-9 bevallen
- daffie1986 - 27 september - 10-10 bevallen van een meisje
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen - 09-10 bevallen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - Meisje
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- nps - 4 december - meisje
- xSiep - 6 December - Meisje
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - verrassing
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend
- Bellex - 17 januari - nog onbekend
- Lucifertje - 18 januari - nog onbekend

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:34

Zo, dat is inderdaad vlot!

Ik ben benieuwd of Ilse inmiddels al een baby heeft *\o/* Nog in de Efteling rondgestapt, mijn hemel wat een bikkel!

Rebecca, wat fijn van de gehoortest <3
We hebben inderdaad bewust gepland dat ze iets voor de geboorte komt. Zo kan ze al een beetje haar weg vinden in het huis en met R. Ze neemt ook haar eigen hond mee en zoiets heeft altijd wel wat begeleiding nodig voordat zo’n hond meedraait in het huishouden. Onze honden zijn gelukkig heel makkelijk en die van haar is heel waaks. Wij hebben nogal vaak mensen die voor ons huis stilstaan om te kijken dus dat zal ze wel lastig vinden :=

Morgen zit ik alweer op 38 weken. De energie verschilt zo per dag, de ene dag huppel ik rond en heb ik overal zin in en de andere dag ben ik een wrak en ontzettend moe. Mijn vriend zei gisteren wel dat ik al een paar dagen aan het knorren ben :') Ik heb ook best wel last van mijn rug en ik kan minder, daar word ik weleens chagrijnig van. Ik dacht dat ik dat redelijk voor mezelf hield maar blijkbaar niet :))
Ik vind de dagen met peuter wel flink zwaar nu. De ellendeling (grapjeeee! Beetje) weet gewoon dat ik fysiek bijna niks kan en stort zich nu om alles ter aarde, kruipt onder tafel als hij iets niet wil en rent heel hard weg als hij stout doet en ik hem aanspreek. Ik ging van de week met hem wandelend naar de speeltuin toen hij had bedacht een andere route te willen. Sloeg helemaal nergens op want heel ver om en langs een drukke weg, dus nee. Dra-ma. Op de grond en krijsen, brullen, de hele mikmak. Normaal wacht ik dan even op een afstandje maar nu lag hij ook nog eens middenin een fietsenstalling waar allerlei mensen langs moesten. Heel gênant ook.
Het kwam uiteindelijk toch op peuter over de schouder werpen en naar huis stampen.
Ontzettende pijn in bekken, rug en buik. Janken, mensen. Nu hebben mijn ouders hem deze week een dag mee op pad genomen en kon ik even extra rusten. Ik voel me dan gelijk weer schuldig en een ontaarde moeder, maar moet bekennen dat die dag wel heel erg fijn was :D

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:56

Oh sorry Lisitano, maar het verhaal klinkt achteraf zo leuk. En ook akelig herkenbaar. (Hoe lang duurt die ter-aarde-stort-fase wel niet?) Als je midden in de situatie zit is het alles behalve grappig. En al helemaal als het lichamelijk niet meer zo’n pretje is.

Rebel, de bevalling klinkt toch best heftig. Navelstreng rond de nek lijkt me ook wel spannend.

Klinkt heel fijn JustOneBite! Lekker genieten :)

Hier hebben we soms ons handen vol aan Cas. Dan vraag ik me af hoeveel driftbuien per dag eigenlijk normaal is :') . Hij is vrij makkelijk gefrustreerd als iets niet lukt. En soms probeert ie ook gewoon z’n zin te krijgen. Verder is ie ook heel lief en grappig hoor :D

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:07

Nog geen baby -O- , volgens de verloskundige heb ik een comfortabele baarmoeder :'). Aangezien ik nu toch echt wel een beetje klaar ermee ben (en verander in een knorrig stuk ongezelligheid), gaan we maandag beginnen met een actieve uitzetprocedure. Hoop heel erg dat die dit weekend nog spontaan komt, maar ik heb tot nu toe nog geen voorwee of harde buik gehad (ondanks 2x strippen), dus verwacht weinig actie. Maar wie weet :D.

Qua ter aarde stortende peuters: hier is de stille staking momenteel geliefd. Weinig geschreeuw, gewoon als ze het ergens niet mee eens is (wat vaak in de supermarkt is) demonstratief in een gangpad zitten. Ik merk trouwens ook dat ze me de laatste weken een beetje op de proef stelt ofzo, kleine draak.

Wat fijn Lisitano dat je hulp in huis hebt en dat ze er al is. Klinkt als een ideale optie.

Rebel die bevalling klinkt toch wel heftig zo, maar fijn dat het wel snel en goed ging. Hopelijk krijgen jullie snel een beetje meer slaap :(:) .
En die kam, bedoel je dan echt gewoon een kam voor je haren om in te knijpen? Kan me er even niks bij voorstellen maar goede tips zijn altijd het proberen waard!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 22:17

De kam-truc heb ik ook wel eens van gehoord. Die houd je in je handpalm om in te knijpen tijdens een wee, toch? Dit leek mij vooraf best een fijne manier van omgaan met pijn (gelukkig had ik de mazzel dat ik bij beide bevallingen geen pijnlijke weeën had).

Ik hoop ook voor je dat de baby ineens nog zelf komt Ilse. Alles is mogelijk! Ik heb ook geen voorweeën gehad, maar ineens besloot meneer godzijdank toch te komen.
Wat houdt een actieve uitzetprocedure precies in? Is dat je vliezen breken en hopen dat je lichaam het alsnog oppakt?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:46

Rebel, klinkt als een heftige bevalling! Maar zo te lezen kijk je er zelf nog wel oké op terug? Dat is het belangrijkste!
Wat fijn dat Lewis het zo goed doet qua groei! Dat vinden van een ritme kan zo lastig zijn hé..

Ilse, hoe is het nu bij jou? Is de baby nog in actie gekomen? Anders heel veel succes vandaag!

Ik ben wel blij om te lezen dat de drakende peuters overal herkenbaar zijn haha. :')

Ik ben ook super benieuwd hoe het tot nu toe met alle geboren baby's is! :D.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:40

Weinig actie hier :'). Vanochtend gemeld in het ziekenhuis voor een inleiding, aangezien er nauwelijks ontsluiting is tabletten gekregen… dat doet tot nu toe ook niks :'). Nee deze kleine heer heeft absoluut geen haast.

Wel een kam mee trouwens!, dank voor de tip.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:07

Balen Ilse! Mannen hè?! Zit geen gang in :') Ik zal duimen dat ie er snel is! 8-)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:11

Ik mag mij inmiddels ook melden met baby! Afgelopen donderdag na t ziekenhuis gegaan (na een nacht vreselijke pijn) bleek ik een behoorlijke zwangerschapsvergiftiging in combinatie met het help syndroom te hebben en vrijdag is ons meisje geboren (prematuur en dysmatuur) We moesten door alle omstandigheden nog tot zondag in het ziekenhuis blijven maar zijn inmiddels heeerlijk thuis aan het bijkomen

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:12

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen - 21-9 bevallen
- x_Rebecca - 23 september - jongen Y)(^) 17-9 bevallen
- JustOneBite - 23 september - meisje - 27-09 bevallen
- Bloem24 - 25 september - jongen *22-9 bevallen
- daffie1986 - 27 september - 10-10 bevallen van een meisje
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen - 09-10 bevallen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - Meisje - 20-10 bevallen
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- nps - 4 december - meisje
- xSiep - 6 December - Meisje
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - verrassing
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend
- Bellex - 17 januari - nog onbekend
- Lucifertje - 18 januari - nog onbekend
[/quote]

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:23

Stille meelezer meld zich even.

Nogmaals gefeliciteerd Judith, ik had al zo'n vermoeden dat ze wat te vroeg geboren was. Gelukkig maken jullie het goed!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 19:05

Oh jeetje Judith dat was vast schrikken! Goed om te horen dat jullie het nu goed maken! Blijven jullie nog onder extra controle of is alles zo verder goed? <3

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 21:27

Ja was zeker even schikken! En een paar onzekere dagen, maaar ze doet het zo goed en mijn verstel zou wat langer duren, maar valt me ook niet tegen tot nu toe dus dat is fijn

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 05:36

Wow wat schrikken Judith! Wat fijn dat jullie ondanks deze start alweer thuis zijn, gefeliciteerd en nu lekker genieten! <3.

Hier heeft de inleiding uiteindelijk maandagnacht doorgezet en gisteren hebben we een knappe flinke zoon mogen verwelkomen. Verliep alles behalve soepel, inclusief flauwvallende partner en sterrenkijker baby, maar ondanks dat maken we het goed!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 07:05

Gefeliciteerd Judith! Wel een heftige start zo’n vergiftiging en bevalling. Je bent je vast rot geschrokken! Gelukkig doen jullie het nu beide goed.

Ilse, eindelijk! Ook gefeliciteerd! Sterrenkijkers, waarom doen ze dat toch? Dat zal wel even moeite gekost hebben :(:) En die flauwvallende partner moest ik even om grinniken, maar ik hoop wel dat dat goed is gegaan?
Hoe flink is je zoontje ter wereld gekomen? Ben zelf bij de 1e van een sterrenkijkende 4200gr (38w) bevallen met inleiding en vond dat ook echt een heftige.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:04

Gefeliciteerd Judith! Dat is zeker schrikken. Vervelend gevoel over gehouden aan deze afloop van je zwangerschap? Of gewoon blij dat jullie het nu allebei goed maken?
Wel fijn dat jullie zo snel alweer thuis zijn, gezonde meid op de wereld gezet dus :)

Hehe, eindelijk Ilse! Gefeliciteerd met jullie zoon! De bevalling klinkt wel behoorlijk pittig.
Moest stiekem ook even lachen om je partner, maar weet natuurlijk niet wat de oorzaak is van zijn flauwvallen. Is hij ook oké?

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:07

Gefeliciteerd Judith en Ilse!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:10

Gefeliciteerd iedereen!

Judith, moeten jullie nog in het ziekenhuis blijven? En lukt het haar om zelf te drinken?
En hoe gaat het met jou nu?

Ilse, oh jeetje dat klinkt heftig! Viel je partner flauw tijdens het persen? Een sterrenkijker, poeh… waarom draaien die baby’s ook zo he ;(

Hoe gaat het met alle, inmiddels iets oudere, baby’s?
Onze knul is nu 4,5 week en lijkt in zijn eerste sprong te zitten, best heftig. Herkennen jullie het onrustige, veel huilen tussen voedingen en gewoon niet weg te leggen rond deze leeftijd?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:11

Gefeliciteerd Judith en Ilse!

Klinkt heftig Ilse, jij er een beetje oké uit gekomen? Moet wel een beetje lachen om het flauw vallen, you had one job :')