Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:02

Beterschap Cupcakes!

Hier gisteravond bodypump gedaan, en vanavond bodypump en een half uurtje bodyattack.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 09:56

Wat is body attack?

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:28

Beterschap Cupcakes!
Dit weer doet inderdaad wel alweer veel goeds, krijg je meer energie van {:}
Gisteren iets rustiger aan gedaa, Deadliften, gewichten opbouwen en explosief opkomen, en rustig laten zakken. Ging wel prima.
Vandaag denk ik rustdag, vanavond uiteten en denk niet dat ik optijd terug ben van het werk om daarna nog te gaan.
Weekend wel weer alle tijd om lekker bezig te zijn.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:32

Ja het is echt heerlijk weer! Kijk bijna uit naar het hardlopen in een T-shirtje vandaag na werk :D .
Vind het dan wel weer zonde om binnen in de sportschool te gaan sporten dit weekend, maar ik moet echt trainen voor hyrox :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 15:33

juliedo24 schreef:
Wat is body attack?

Omdat ik zelf ook niet goed weet hoe ik het moet uitleggen, even copy paste: BODYATTACK™ is een intens fitnessprogramma met bewegingen voor zowel beginners als gevorderden. We combineren atletische bewegingen met krachtoefeningen, zodat je je hele lichaam traint

Cardio gemengd met kracht. Maar vooral veel cardio :')

Vanmorgen crossfit gehad. Waren maar met zijn tweeën dus soort van personal training gehad. Daarna lekker ruim een uur met pony op buitenrit geweest <3

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:20

Ahh dat klinkt als superkondi :)
Ohh heerlijk op buitenrit met dit weer <3 En personal training ook wel nice. Extra aandacht voor techniek

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:21

Ja was fijn om meer focus op de techniek te krijgen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:18

Zondag nog paard gereden. Maandagavond bodycombat. Gisteravond hyrox. En vandaag een korte wandeling gemaakt. Lijkt me beter om op de woensdagen, toch maar rustiger aan te doen. Voel vooral spierpijn in mijn benen van die sandbag lunges... En wall bals :')

Morgenavond bodypump en bodyattack. Omdat ik vrijdag niet kan sporten, wil ik morgen een heel uur body attack doen ivp een half uurtje.
In het weekend weer paardrijden.

Had gister wel een depri momentje tijdens het sporten. Iedereen is beter dan ik. Dus ik dacht echt: wat doe ik hier eigenlijk? Maarja..
Vooral het hardlopen ben ik niet goed in maar heb ook geen tijd om dat ook nog eens erbij te doen naast 4x sporten, 2x paardrijden en ook nog gewoon werken

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:55

Wall balls, als ik ergens een haat-liefde verhouding mee heb zijn het die dingen wel. _O-

Het ligt eraan hoe de sfeer op jou sportschool/CrossFit box is. Die dip heeft iedereen wel eens, maar bij ons wordt er niet op het niveau gelet. Iedereen presteert op zijn eigen niveau, bij het behalen van een pull up of een andere PR wordt er geschreeuwd en aangemoedigd alsof diegene een wereldrecord heeft verbroken. Ik hoop eigenlijk dat die mentaliteit ook op andere sportscholen/boxen te vinden is.

Trainers geven dat ook continue aan, merken het meteen als het niet lekker gaat bij iemand vanwege een dip. :(:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 23:10

Ik kan geen 1 km rennen dus ik neem gewoon een short cut. Ik heb er ook niets aan om die km te rennen/snel te wandelen. Zonde van mijn tijd vind ik dat, want omdat ik langzame ben, minder tijd om de kracht dingen op te pakken...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:12

Hier zijn ze gelukkig ook erg supportive, zelf bij mij terwijl ik na 5 jaar nog heel veel dingen niet of niet fatsoenlijk kan :') .
Ik denk wel dat het niet verkeerd zou zijn om die kilometer wel proberen te rennen, dan gaat het vast steeds beter!

Tijd is wel een dingetje inderdaad, zou ook allerlei dingen willen oefenen of verbeteren maar daar heb ik geen tijd voor.
Dus nu mijn focus op hyrox en dus conditie, na de wedstrijd in Mechelen ga ik weer meer op kracht focussen.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:04

Goed bezig weer allemaal!

@Zertab, iedereen moet ergens beginnen. Dus als je maar volhoudt wordt dat vanzelf beter en ben je straks echt niet meer de langzaamste of nieuwe. Kan mij voorstellen dat het af en toe demotiveerd, maar als je fijne mensen om je heen hebt, dan kunnen die jou daar prima doorheen helpen.

Ik had maandag voor mijn trip naar Polen toch nog de moed verzameld om te sporten. Braaf om 07.45 in de sportschool, en het was gewoon al druk :') Weer lekker de focus op de benen. De dinsdag kon ik dit ook lekker voelen. Dinsdag niks kunnen doen vanwege werk. En gisteren was ik weer thuis, eigenlijk cht geen zin meer na werken en de reis naar huis. Maar omdat ik de afsrpaak met mijzelf heb ik dat of dinsdag of woensdag mijn hardloop rondje moet doen dit toch gedaan. dus weer 4KM gerend, met een gemiddeld tempo van 6.34. Helemaal niet ontevreden!! Die 5KM in 30 min komt steeds dichterbij :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:16

Afgelopen week 4:23 uren en minuten in de sportschool besteedt. Ik ben tevreden :)
En dan nog 2x paardgereden. Een keer 1:15 minuten en de andere keer 50 minuten.
(Hij telt vanaf vorige week vrijdag)

Nu voor deze week geen sportschool meer. Maar wel nog twee keer paardrijden :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:08

Hey dames, wat leuk een sport topic op bokt!

Zelf ben ik bijna een half jaar super actief met krachttraining op de sportschool. Daarom lijkt het mij leuk om mij aan te sluiten in dit topic. :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:46

Lekker bezig allemaal!

Ik heb vandaag de laatste Crossfit Open 25.3 workout gedaan. Op 20 kcal na had ik deze bijna gehaald. Dus dinsdag gaan we hem in de les nog eens doen, want dat is mijn eer te na natuurlijk _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:50

Hoe bedoel je op 20 kcal na?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:26

Bij de laatste keer roeier neem ik aan 'maar' tot 30 kcal gekomen ipv 50 :Y)

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:17

Jaa klopt Eulogy! :j

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 23:59

Vorige week maandag wezen schaatsen, seizoen loopt nu richting eind.
Dinsdag hardgelopen en een buitenritje
Wo -
Do gewandeld met de hond en gelest met pony. Dat laatst was hard werken. Lang geleden dat ik mijn spieren voelde met rijden.
Vr hardgelopen
Za -
Zo hardgelopen.
Voelde fijn in balans met ook wat rustdagen.

Afgelopen week
Ma -
Di hardgelopen
Wo warme yoga. De hitte begint mij een beetje tegen te staan en daarom ga ik niet zo vaak. Maar kan ook niet echt een andere fijne studio vinden op dit moment.
Do hardgelopen
Vr geschaatst
Za hardloopwedstrijd
Zo-
Het hardloopritme zit er lekker in nu!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 21:22

Hoe doen jullie dat eigenlijk met haren wassen? Want ik sport 6x in de week en dan zou ik 6x mijn haren moeten wassen. Dat lijkt me niet echt gezond voor je haren dus vraag me af hoe jullie dat doen?

Ik verdoezel het nu een beetje met droog shampoo en was ze 3x per week.

Ik las op internet ook iets over haren gewoon uitspoelen met water. Dat wil ik proberen, als ik de dag erna niet hoef te werken.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 22:10

Ik sport ook vaker dan dat ik mijn haren wil wassen. Uitspoelen onder de douche zonder shampoo werkt wel zolang ze nog niet vet worden maar alleen bezweet zijn. Ik ga daarmee ook gewoon naar de uni. Alleen de geur van paarden krijg ik er heel lastig uit zonder te wassen met shampoo. Droogshampoo wil ik niet want ik ben allergisch voor parfum en zeep :( dus dat is bij mij ook nog een struggle. Ik probeer nu vooral mijn haren na het rijden te wassen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 22:19

Ja ik was ze sowieso na het rijden. Dat is vrijdag en zondag. En dan nog een keer doordeweeks.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:28

Ik voel me maar zo vrij om gewoon mee te kletsen. :D

Ik douche 5 keer per week, maar ik wil inderdaad geen 5 keer per week mijn haren wassen. Dus als ik heb gesport zet ik de douche zo laag mogelijk dus dan word ik nat van mijn schouders naar beneden. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:32

Ja douche doe ik ook 6x per week, dat vind ik ook vrij normaal haha om het zweet af te spoelen. Maar ik zweet ook altijd in mijn haren maar wil ze geen 6x per week wassen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:51

Ah dat heb ik dan weer niet, ik heb sowieso het idee dat ik niet echt als een malle zweet. Maar goed ik kan mij voorstellen dat als je echt op je hoofdhuid zweet dat je dit wel graag wil wassen. Is een natuurlijke zeep geen optie? Van die blokken zijn dat.