Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 22:07

Ballard_L schreef:
Ja snap ik! Ik weet ook nog niet hoe dat hier gaat worden :P maar met zo’n cosleeper hoef je niet elke keer echt uit bed te stappen, dat zie ik al helemaal niet zitten

Nee precies. Wij zetten een heerlijke schommelstoel in die kamer neer zodat de ander gewoon rustig verder kan slapen. Ik ben dan heel bang dat het kindje daarna moeilijker aan een eigen kamer went. Bij het idee aan een kind dat alleen maar bij me in bed wil slapen, krijg ik echt jeuk :')

Hier morgen weer op een korte controle. Gelijk afspraken maken voor de vaccinatie, 32 weken echo en 3D echo met 30 weken ongeveer. Jullie nog controles op de planning volgende week?

@linda gefeliciteerd met kleine knul. Helemaal overheen gelezen, sorry!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:23

Ik heb donderdag een korte controle en mogelijk willen we binnenkort nog zo'n 3D of 4D (? :') ) echo doen. Hoe en wat met slapen zijn wij eigenlijk nog niet uit. Ik neig naar een cosleeper in het begin.

Wat leuk om het op Oudjaarsdag te horen! Weer een jongen erbij. :D

Hoe gaat het hier met namen bedenken? Wij zijn er ein-de-lijk uit nadat ik een paar keer het gesprek 'het is een persoon, geen kat' heb gehad met mijn partner begon hij te wennen aan het idee dat ons kindje speciaal genoeg is ook als hij niet de enige in het land is met een bepaalde voornaam. :D Ik was echt ff bang dat we er niet uit gingen komen, omdat hij met hele aparte suggesties kwam en ik best wel een allergie heb voor 'aparte namen om het apart zijn' (sorry als ik hiermee mensen tegen de schenen schop, maar ik kom op social media soms echt gedrochten van namen tegen :o ). Toen ging het opeens ook heel vlot. We waren eruit en een half uur later had hij zijn ouders aan de lijn om te vertellen dat we eindelijk een naam hebben gekozen. :')

linda2008

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:58

Ik ben het met Gnome eens over het slapen. Baby komt hier vanaf dag 1 gewoon op zijn eigen kamer :j

Mriek, ja ik wist al 14 weken dat het een jongen was :P klinkt gek maar mijn leven lang krijg ik al het tegengestelde van waar mijn voorzichtige “voorkeur” naar uit gaat. Dus in dit geval wist ik ook al dat het zo zou lopen :P

[***], wat fijn dat jullie er uit zijn :D
Hier nog wat moeite met namen bedenken. Voor een meisje hadden we wel wat suggesties waar we het samen over eens waren, voor een jongen nog helemaal niks… ik hou van stoere, korte namen terwijl mijn partner van lange namen houdt :o

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:02

Hier een cosleeper bij ons bed en ledikantje op de eigen kamer. Idee is de nachten bij ons en de tussen slaapjes in eigen ledikant. Maar goed, dat zien we wel!

Hier geen spannende controles staan.

Fijn dat jullie al uit de naam zijn zeg! Mooi op tijd. Hier al wel wat namen op een lijstje. Vooral kort/krachtig en Nederlands, zonder al teveel moeilijke spelling (ie/y, ou/au, s/z).

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:05

Wij hebben vrij zeker een naam maar is een wat aparte dus blijf toch wel rondkijken voor iets "normalers" merk ik :+

Nemo gaat hier vast en zeker enkele maanden in de cosleeper. Ik wil echt niet tig keer per nacht op moeten staan om te troosten en borstvoeding te geven O:)

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:31

Hier bij de eerste een co sleeper gehad en doen we nu zeker weer! Zo fijn en het slapen in zijn eigen kamer in ledikant ging ook in 1x goed. Maar geen kindje is hetzelfde, dus we zien wel hoe het loopt met de kleine meid.

Naam zijn wij al uit sinds we 6 jaar geleden begonnen aan het traject. Toen een jongens en meisjes naam bedacht, jongens naam hebben we al kunnen geven en nu kunnen we onze meisjes naam ook geven, zo leuk!

Ik ben al helemaal bezig met babykamer en geboortekaart ideeën. Kamertje doen wij in stijl van geboortekaartje en ben nogal perfectionistisch daarin. Maar het blijft nog even bij de ideeën tot wij de 20 weken echo hebben gehad en nogmaals bevestigd word dat het een meisje is. Geduld tot 16 januari!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 02:40

Sorry dat ik niet meer gereageerd heb. Het waren drukke dagen en ik voel mij weer een stuk beter waardoor ik minder op mijn telefoon gezeten heb. Ik wil iedereen nog bedanken voor de lieve reacties.

Ik heb hetzelfde idee als Sting. Alleen vertelde een vriendin dat een cosleeper aan eisen moet voldoen ivm de kraamzorg en dat het kindje met geen mogelijkheid je bed in kan rollen. Ik moet mij daar nog even in verdiepen.

Wij hebben al een jongens en meisjesnaam, maar het kan nog veranderen haha.

Morgen hebben wij de geslachtsecho, maar zaterdag geven we een gender revealparty, dus tot die tijd weten wij het nog niet. Ik denk een meisje, mijn vriend denkt een jongen.

Heel wat pagina's terug vroeg iemand of anderen naar de 9 maanden beurs gaat. Wij gaan met een bevriend (ook zwanger) stel. Zij zijn een dag voor ons uitgerekend. Ik ben er nog nooit geweest en ik weet ook niet wat ik kan verwachten.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 03:40

Kopen jullie ook "veel" via marktplaats?

Een vriendin heeft een box voor mij gehaald. En gezien ik toch niet kan slapen heb ik meteen even voor een co-sleeper gekeken op marktplaats. Ik denk dat ik de babykamer ook via marktplaats ga kopen evenals een kinderwagen set.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 08:11

Nicje87 schreef:
Kopen jullie ook "veel" via marktplaats?

Een vriendin heeft een box voor mij gehaald. En gezien ik toch niet kan slapen heb ik meteen even voor een co-sleeper gekeken op marktplaats. Ik denk dat ik de babykamer ook via marktplaats ga kopen evenals een kinderwagen set.

Ja zeker. Box, ledikant, muziekhemel en hemel boven het ledikant komen er al vandaan. Matrassen en dekentjes kopen we wel nieuw.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:55

Gnome leuk weer op controle vandaag. Heb je ook een echo of alleen hartje luisteren? Ik vind schommelstoelen zó eng haha! :D Altijd het gevoel dat ik achterover kieper. Al is dat geloof ik bijna onmogelijk. Ik moet vrijdag weer voor controle heen.

[***] haha ik moest wel een beetje lachen om het is een persoon, geen kat. :D Wel tof dat jullie eruit zijn. Ik hou ook niet van aparte namen, die van ons is ook gewoon kort en Hollands. Voordee/nadeel van in het onderwijs werken dat veel namen al voor je weggestreept worden. ;) Wat lief ook dat je partner meteen zijn ouders ging bellen. Weten zij de naam ook al of houden jullie die nog wel geheim?

Linda ah ja dat is ook een manier van voorspellen. ;)

Sting ben ook benieuwd wat jullie gaan kiezen als naam. Sowieso bij iedereen. :)

Azmay hmm als je het zo zegt klinkt een co-sleeper best fijn haha. Al denk ik wel dat wij het hij zijn eigen bedje houden. Als jullie een aparte naam leuk vinden gewoon doen!

Lisewiesje, wat tof dat je allebei de babynamen hebt kunnen gebruiken. Helemaal leuk ook om bezig te zijn met het geboorte kaartje en de babykamer. Wat heb je voor plannen?

Nicje, spannend dan zeg zaterdag! Hoe gaan jullie het onthullen? Taart, confetti of iets anders? :D Wij hebben een box via Marktplaats gekocht en heb nu mijn zinnen gezet op een Winni de Pooh lamp. Het ledikantje krijgen we van mijn schoonouders en kinderwagen van mijn ouders dus die halen we wel nieuw. Maar verder vind ik marktplaats echt ideaal. :)

Wij zitten nu in de auto opweg naar Ameland. Even lekker 4 dagen genieten van het eiland. (Zijn alletwee nogal Ameland gek haha)
Wel een heel gek idee dat dit de laatste keer met z'n twee is. Denk dat Ted ook wel snel een keer mee gaat. We gaan sowieso kijken naar een shirtje met Ameland erop ofzo. ;)
Dit is ook de eerste keer Ameland dat ik niet ga paardrijden. Zat nog even te denken om misschien zo'n beginners staprit te doen, want die paarden daar zijn zo doodbraaf. Maar ja...durf het risico toch niet te nemen, stél dat het wel misgaat....
Hebben jullie eigenlijk al nagedacht wie je bij de bevalling wil? Sowieso mijn vriend natuurlijk, maar ik twijfel ook over mijn moeder. Ergens lijkt het mij wel fijn als ze erbij is. Alleen denkt mijn vriend dat zijn moeder zich dan achtergesteld voelt... Maar ik hoef geen 3 mensen om mij heen, denk ook dat dat niet echt de bedoeling is haha

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 09:59

Alleen even een snelle check, verwacht ik tenminste. Maar bij de 20 weken echo zeiden ze dat het kindje wel al groter was dan gemiddeld dus denk dat ze toch beeld nodig heeft om dat te monitoren. Ik merk het over een paar minuten wel haha.

Geniet ervan op Ameland <3 het weer werkt niet echt mee zeg. Stond net ook weer te soppen in m'n schoenen na een kwartiertje honden uitlaten. Kon me gelijk weer omkleden.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:07

Ahh geniet van Ameland Mriek! Heerlijk lekker weg :) al is het inderdaad niet het beste weer…

Hier zijn we echt marktplaatsers, kopen bijna niks nieuw, dus dingen als cosleeper, kinderwagen, maxi cosi, box etc komt straks allemaal van marktplaats :P

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:12

Spannend! Succes bij de controle. :)
Blegh, heb zo'n hekel aan natte sokken haha.
Het weer is niet echt lekker nee. Maar opzich vallen de voorspellingen voor Ameland mee. Wel buien, maar niet de hele dag regen. Dus daar hopen we maar op haha. En anders gaan we wel winkelen, naar een museum of lekker opwarmen in een strandtent. :D

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:14

mriek1990 schreef:
Nicje, spannend dan zeg zaterdag! Hoe gaan jullie het onthullen? Taart, confetti of iets anders? :D

Met een confetti ballon. :D

Veel plezier op Ameland!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:17

Hier geen cosleeper. Wel in t begin ledikantje naast mijn bed.

Gister en vannacht k dag gehad. Savings werd het heel erg met de pony. Da er weer bij. Veel pijnstiling. Zat vol met gas en konden weinig doen. Uiteindelijk pony verdoofd om geen pijn te hebben. Na 2 u hebben aangekeken vonden we t genoeg en is ze in geslapen.
Vannacht dus niet geslapen…. Dus dat wordt vandaag ergens slapen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:19

Freekieee schreef:

Gister en vannacht k dag gehad. Savings werd het heel erg met de pony. Da er weer bij. Veel pijnstiling. Zat vol met gas en konden weinig doen. Uiteindelijk pony verdoofd om geen pijn te hebben. Na 2 u hebben aangekeken vonden we t genoeg en is ze in geslapen.

Ahh wat rot. Heel veel sterkte.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:26

Oh nee Freekieee.. Wat een rot wending!
Heel veel sterkte Y;(

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:36

Ah nee wat een rotbegin van het jaar... heel veel sterkte.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:34

Freekieee schreef:

Ah wat een rot begin van het nieuwe jaar, veel sterkte!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:14

Nicje87 schreef:
Ik heb hetzelfde idee als Sting. Alleen vertelde een vriendin dat een cosleeper aan eisen moet voldoen ivm de kraamzorg en dat het kindje met geen mogelijkheid je bed in kan rollen. Ik moet mij daar nog even in verdiepen. .

Mocht je iets vinden hierover, wil je het dan laten weten? Denk voor meer mensen handig!

Ik zit nu op iets meer dan 20 weken en heb het volgende via marktplaats: box, ledikant, ledikantbeddengoed, kruiken, kleding, kledinghangers, cosleeper. Dus ja, marktplaats is favoriet! Fijn dat er hier meer mensen zijn die tweedehands prima vinden, in onze omgeving worden wij soms raar aangekeken...

Veel plezier op Ameland Mriek!

Wij willen niemand bij de bevalling, behalve onszelf, kraamzorg en verloskundige. Al die mensen... Heb wel nog gedacht over m'n moeder, maar toch niet gedaan.

@freekie: wat verdrietig, sterkte :knuffel:

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 12:42

Freekieee schreef:

Wat vreselijk verdrietig. Heel veel sterkte |(

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 12:44

Hier wil ik ook alleen mijn man bij de bevalling. Ga op dat moment ook niemand informeren.. Geen behoefte aan vragen van buitenaf hoe het gaat etc. Ze horen het wel als ie geboren is. Lekker samen in een bubbel wat mij betreft.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:45

Dank jullie wel :+:

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:51

Een Co sleeper is super fijn! Ik kon de eerste weken niet slapen zonder dat de baby op mij lag :+ Uiteindelijk toch in de cosleeper ernaast. Super makkelijk even pakken en voeden en weer terug. Mijn zoontje ging pas na 7 maanden naar zijn eigen kamer en zonder problemen. Ik merkte op dat hij namelijk snachts veel wakker werd, waarschijnlijk omdat ik praat ik mijn slaap. Toen hij op zijn eigen kamer ging sliep hij door. Mijn dochtertje ging met 3 maanden op haar eigen kamer.

Wij hebben en gratis box opgehaald en ik kijk ook veel op marktplaats. Al kon ik gisteren geen enkele leuke babykamermeubel vinden. Maar heb nog even de tijd haha.
Heb wel een kinderwagen gezien die ik graag wil hebben, maar dan nieuw. Is tweedehands niet echt te vinden. De winkel zit alleen op 2u rijden hier vandaan |( Iemand hier die misschien naar de van asten babysuperstore in Tilburg gaat en even kan proefrijden voor mij? _O-

Freekie, heel verdietig, sterkte met het verlies :knuffel:

O trouwens, misschien nog een tipje. Maar bij ons eerste kind wou ik absoluut niet aan een speen beginnen. Door horror verhalen van kinderen die er moeilijk vanaf kwamen. Maar natuurlijk werd ons zoontje geboren met een ontzettende zuigbehoefte. Dus na 3 dagen toch toegegeven en speen erin.
Uiteindelijk geleerd dat een speen beter is dan de duim, leer je makkelijker af. En mijn kids waren er met zo'n 6 maanden ook weer vanaf *\o/* Dus soms moet je dingen gewoon toelaten haha.

Wij hadden afgelopen vrijdag de 20 weken echo, alles zag er goed uit. Baby is gezond **\O/**
Alleen was deze wel groot, liep zo'n 1,5/2 weken voor op de groei. Dus ben benieuwd of ik extra echo's krijg en wellicht een suikertest moet.

Nicje87, spannend zaterdag! Ik ga ook naar de 9maanden beurs.

mriek1990, veel plezier!!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:56

Ik heb ook veel tweedehands. Ik hou van Vinted en kan meubeltjes overnemen van een collega.

mriek1990 schreef:
[***] haha ik moest wel een beetje lachen om het is een persoon, geen kat. :D Wel tof dat jullie eruit zijn. Ik hou ook niet van aparte namen, die van ons is ook gewoon kort en Hollands. Voordee/nadeel van in het onderwijs werken dat veel namen al voor je weggestreept worden. ;) Wat lief ook dat je partner meteen zijn ouders ging bellen. Weten zij de naam ook al of houden jullie die nog wel geheim?

Je komt dus in elk geval veel namen tegen! Dat zal wel een voordeel zijn. :D We hebben de naam (of nouja namen want we geven 2 voornamen) gedeeld en ze waren fan van de keuze! Mijn zusje weet ze ook al. :D

mriek1990 schreef:
Hebben jullie eigenlijk al nagedacht wie je bij de bevalling wil? Sowieso mijn vriend natuurlijk, maar ik twijfel ook over mijn moeder. Ergens lijkt het mij wel fijn als ze erbij is. Alleen denkt mijn vriend dat zijn moeder zich dan achtergesteld voelt... Maar ik hoef geen 3 mensen om mij heen, denk ook dat dat niet echt de bedoeling is haha

Ik denk dat ik mijn zusje dichtbij wil hebben, maar ik weet nog niet hoe dichtbij haha. De band met mijn moeder is helaas nagenoeg niet aanwezig en omdat mijn ouders geen veilige omgeving kunnen bieden zijn ze niet betrokken in de zwangerschap. Ik had het graag anders gezien, maar helaas.