Pikkepor schreef:Ik zit er even helemaal doorheen hier. Niet alleen wat borstvoeding betreft, hoor. Maar het maakt wel dat ik sterk overweeg om af te bouwen.
Onze dochter groeit dus sinds september helemaal niet goed. Vorige week een video consult gehad met Stefan Kleintjes. Het advies was om de 2-2,5 uur aanleggen, 1 borst per keer, borstcompressie toepassen aan het einde van de voeding en BN houding gedurende de hele voeding. En van 300-400ml donormelk de vetlaag vanaf scheppen en in 3-4x verspreid over de dag bijgeven.
Dat is dus tot gisteren best goed gegaan, maar nu weigert dochterlief de borst, gaat kletsen met tepel in dr bekkie ipv dat ze drinkt of ze bijt erin (ze heeft al 3 weken 2 tandjes en nog niet eerder gebeten). Ze drinkt helemaal niet goed aan de borst vandaag. Ik ben op na 4-5x wakker te zijn geweest al nachten lang en nu kolf ik ook nog eens vandaag heel erg weinig. En ik ben niks anders aan het doen dan aan het voeden of kolven of mijn rommel aan het afwassen. Hoe doen mensen dit naast een baan en een huishouden?!
Einde klaagmodus.
Afwassen deed ik 1x per dag toen ik vaker op een dag kolfte op werkdagen. Tussendoor alleen afspoelen.
Als ik ongesteld ga worden is mijn productie ook ruk. Soms smaakt de melk dan anders en sommige kinderen doen dan moeilijk.
Maar meid, als het niet gaat dan is kunstvoeding ook een optie hè. Als langvoeder kan ik heel goed begrijpen dat je door wilt gaan. Maar als je kindje niet groeit en jij het niet meer trekt dan kun je je afvragen of borstvoeding nu nog de juiste keuze is.
Sterkte en zorg goed voor jezelf, niet alleen voor je baby