Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Dit filmje is geen bedreiging, al ben je wel ver heen, als je eieren naar je TV gooit, denk ik.
Op Twitter worden veel berichten en filmpjes gedeeld waar anti-vaxxers politici, journalisten en zorgpersoneel worden bedreigd.
Het is een trend om de namen en adressen van politieagenten te delen en deze of het gezin thuis lastig te vallen en te bedreigen.
Ik vind dat echt bizar en dat zijn toch echt wappies die dat doen. En er zijn veel rechts-extremisten aanwezig bij de demonstraties, net als FvD.
https://twitter.com/wappiehoekje?t=JLK4 ... MFS2w&s=09
En dit zit dan in de Tweede Kamer:
https://twitter.com/wappiehoekje/status ... 73wWQ&s=19
Ze kopiëren gewoon Trump.
Ibbel schreef:Maar kennelijk vindt iedereen het een bizar idee dat je misschien wel jaarlijks zou moeten enten. Terwijl het overgrote deel van de bokkers dit ieder jaar gewoon doet bij hun paard. Waarom zou het dan voor mensen zo'n raar idee en een no-go zijn?
Ibbel schreef:OleJon schreef:Dat is waar de "wappies" voor waarschuwden. Dat het niet bij 1 of 2 prikkies blijft. Dus nog maar 1
Ik snap dat onbegrip van boosteren/herhalen vooral hier op bokt niet.
...
Waarom zou dat nou zo'n raar idee zijn bij Corona?
Ibbel schreef:Niemandd heeft ooit beweerd dat je er met 1 setje vaccinaties van af zou zijn. Eén van de redenen voor het voortgaande 'post marketing' onderzoek is nu net om te onderzoeken hoe lang het vaccin werkt. Dat weet geen hond.
De kans dat 'een griepachtig nieuw virus' met 1 keer immuniseren weg te werken zou zijn was niet groot, dat wist iedereen van te voren.
bigone schreef:Klopt, vanaf het begin van het vaccineren is inderdaad aangeven dat wanneer 70 % gevaccineerd zou zijn wede crisis onder controle hadden. Bij de eerste variant was dat ook zo geweest. Nu er Delta heerst, zes keer zo besmettelijk is dat niet meer zo dus is een vaccinatiegraad van 95 % vereist om zonder verdere maatregelen de maatschappij weer redelijk op te starten.
Pandora2 schreef:Inderdaad Haiti.
Hier in belgie waren zelfs vaccinatiecentra met grote spandoeken boven de ingang met
DE WEG NAAR DE VRIJHEID op.
Dat sommige mensen zich dan een beetje in 't zak gezet voelen, vind ik niet zo heel gek eerlijk gezegd
Loretta schreef:Pandora2 schreef:Inderdaad Haiti.
Hier in belgie waren zelfs vaccinatiecentra met grote spandoeken boven de ingang met
DE WEG NAAR DE VRIJHEID op.
Dat sommige mensen zich dan een beetje in 't zak gezet voelen, vind ik niet zo heel gek eerlijk gezegd
Omdat de overheid niets anders doet dan loze beloften. De wetenschappers waren toch iets genuanceerder en die hadden het hper vorig jaar al over dat Covid waarschijnlijk nooit meer weg zal gaan.
xHaithi schreef:Dat wat Elin_ zegt. De doelpalen worden constant verzet terwijl het spel gespeeld wordt. In België is er verschillende keren vanalles beloofd en als puntje bij paaltje komt is het noppes. "Als er zoveel mensen gevaccineerd zijn mag dan en dan het mondmasker weg." We naderen die datum: "Ah nee, toch niet." Dat van die 70% groepsimmuniteit is er inderdaad nog zo één. Nu kan je wel doodleuk zeggen "jamaar de Deltavariant", eerlijk, dat boeit mensen niet meer. Als het de Deltavariant niet is, is het wel weer wat anders.
Ik heb hier op bokt verschillende mensen gezien die zeiden dat ze specifiek Janssen wouden 'want dan waren ze er in één keer vanaf', zelfs toen al geweten was dat de bijwerkingen bloedklonters konden zijn. Dan denk ik dat die persoon niet in zijn hoofd heeft dat hij 6 maand later er nog eens een Pfizer mag laten bijsteken.
Sakura789 schreef:xHaithi schreef:Dat wat Elin_ zegt. De doelpalen worden constant verzet terwijl het spel gespeeld wordt. In België is er verschillende keren vanalles beloofd en als puntje bij paaltje komt is het noppes. "Als er zoveel mensen gevaccineerd zijn mag dan en dan het mondmasker weg." We naderen die datum: "Ah nee, toch niet." Dat van die 70% groepsimmuniteit is er inderdaad nog zo één. Nu kan je wel doodleuk zeggen "jamaar de Deltavariant", eerlijk, dat boeit mensen niet meer. Als het de Deltavariant niet is, is het wel weer wat anders.
Ik heb hier op bokt verschillende mensen gezien die zeiden dat ze specifiek Janssen wouden 'want dan waren ze er in één keer vanaf', zelfs toen al geweten was dat de bijwerkingen bloedklonters konden zijn. Dan denk ik dat die persoon niet in zijn hoofd heeft dat hij 6 maand later er nog eens een Pfizer mag laten bijsteken.
Nou, ik heb al genoeg gehoord die gewoon een Pfizer bij willen laten prikken.
De doelpalen moeten wel verzet worden, het virus houdt zich niet bepaald aan de standaard spelregels. Het is steeds de afweging op welk moment welke maatregelen te nemen. Is het te vroeg? Iedereen boos. Is het te laat? Iedereen boos.
Ik denk dat je niet namens 'de mensen' moet gaan spreken. Spreek namens jezelf. Ik haal met liefde een booster, zet weer een mondkap op en als het nodig is, zal ik ook gewoon weer in lockdown gaan. Je kunt je er wel mega tegen verzetten, maar daar heb je alleen jezelf mee. Daarnaast indirect ook nog weer anderen.
Een pandemie is vrij lastig te voorspellen. Ik weet het niet, maar ik ken weinig plekken in de wereld waar ze het virus goed aangepakt hebben zonder enige schade door lockdowns.
bigone schreef:Klopt, vanaf het begin van het vaccineren is inderdaad aangeven dat wanneer 70 % gevaccineerd zou zijn wede crisis onder controle hadden. Bij de eerste variant was dat ook zo geweest. Nu er Delta heerst, zes keer zo besmettelijk is dat niet meer zo dus is een vaccinatiegraad van 95 % vereist om zonder verdere maatregelen de maatschappij weer redelijk op te starten.
Sakura789 schreef:Nou, ik heb al genoeg gehoord die gewoon een Pfizer bij willen laten prikken.
De doelpalen moeten wel verzet worden, het virus houdt zich niet bepaald aan de standaard spelregels. Het is steeds de afweging op welk moment welke maatregelen te nemen. Is het te vroeg? Iedereen boos. Is het te laat? Iedereen boos.
Ik denk dat je niet namens 'de mensen' moet gaan spreken. Spreek namens jezelf. Ik haal met liefde een booster, zet weer een mondkap op en als het nodig is, zal ik ook gewoon weer in lockdown gaan. Je kunt je er wel mega tegen verzetten, maar daar heb je alleen jezelf mee. Daarnaast indirect ook nog weer anderen.
Sakura789 schreef:Als het je allemaal niet meer uitmaakt, waarom schrijf je dan nog berichten als bovenstaand?
Ik mag hopen dat je de context begrijpt van de 'iedereen boos'. Namelijk dat er geen oplossing is, die voor iedereen even prettig is. Geen maatregelen/beperkte maatregelen > zorg gaat eronder lijden. Wel maatregelen > andere sectoren die eronder lijden.
Was het maar zo eenvoudig, een pandemie vergt continu aanpassingen. Niemand kan in zijn glazen bol voorspellen hoe het gaat zijn. Toen de vaccins werden gemaakt, was de Delta variant nog niet eens in beeld. Ook nu zullen er genoeg bedrijven/wetenschappers zijn om de vaccins verder door te ontwikkelen.
Klagen over dat de doelpalen verzet worden tegen een tegenstander waarvan je niet weet dat ie zich niet aan regels gaat houden, is een beetje gemakkelijk. We zitten er allemaal voor het eerst in en moeten roeien met de riemen die we hebben. Zijdelings kunnen we kijken naar landen met een andere insteek, maar ook daar gaat het niet vlekkeloos en zijn er mitsen en maren aan het beleid.
Citaat:Ik denk dat je niet namens 'de mensen' moet gaan spreken. Spreek namens jezelf. Ik haal met liefde een booster, zet weer een mondkap op en als het nodig is, zal ik ook gewoon weer in lockdown gaan. Je kunt je er wel mega tegen verzetten, maar daar heb je alleen jezelf mee. Daarnaast indirect ook nog weer anderen.
Ibbel schreef:Niemandd heeft ooit beweerd dat je er met 1 setje vaccinaties van af zou zijn. Eén van de redenen voor het voortgaande 'post marketing' onderzoek is nu net om te onderzoeken hoe lang het vaccin werkt. Dat weet geen hond.
De kans dat 'een griepachtig nieuw virus' met 1 keer immuniseren weg te werken zou zijn was niet groot, dat wist iedereen van te voren.
Dorine92 schreef:Ik vraag me nog steeds af wanneer mensen het nut van natuurlijke immuniteit eens gaan inzien. Helemaal top dat Bep van 68 met diabetes, obesitas en astma een prikje haalt, maar om jonge mensen die allang corona zonder enig probleem doorgemaakt hebben, te dwingen om alsnog een prikjes abonnement te nemen, slaat gewoon helemaal nergens op. Alsof alle mensen die afgelopen jaar of het jaar daarvoor probleemloos corona hebben doormaakt, volgend jaar ineens de IC gaan bezetten
Sakura789 schreef:Maar wat is dan de oplossing Elin_?
Geen maatregelen en maar zien waar het schip gaat stranden?
Of een overheid die niets meer gaat zeggen en ter plekke dan maar ineens de maatregelen gaat bedenken? Volgens mij wordt er altijd aangegeven dat de omstandigheden leidend zijn en dat er dan ingegrepen gaat worden? Of dat er dan pas versoepelingen zijn.
Ik denk dat een deel ook zit in exponentiele groei, daar kun je moeilijk als maatschappij op voorbereid zijn. We hebben geen IC bedden die exponentieel kunnen groeien helaas. Dat is wat een pandemie brengt. Alles loslaten is geen oplossing, alles dichtgooien ook niet. Ergens tussenin ligt wellicht de meest gunstige mogelijkheid. We hebben nu genoeg data vanuit verschillende werelddelen, met verschillende type maatregelen, alleen de perfecte zit er nog steeds niet tussen. Dan kan ik het vooral nog bij mezelf houden. Zo weinig mogelijk contact, gezond leven, testen bij klachten, afstand houden, handen wassen en als het weer mogelijk is een prik halen. Is het leuk? Niet echt, maar wel de realiteit waar we in leven. Blij zijn met de dingen die nog kunnen, aanpassen naar de omstandigheden op het huidige moment.
Volgens mij heeft iedereen de drang om uit deze pandemie te willen komen.
Sakura789 schreef:Als het je allemaal niet meer uitmaakt, waarom schrijf je dan nog berichten als bovenstaand?
Ik mag hopen dat je de context begrijpt van de 'iedereen boos'. Namelijk dat er geen oplossing is, die voor iedereen even prettig is. Geen maatregelen/beperkte maatregelen > zorg gaat eronder lijden. Wel maatregelen > andere sectoren die eronder lijden.
Was het maar zo eenvoudig, een pandemie vergt continu aanpassingen. Niemand kan in zijn glazen bol voorspellen hoe het gaat zijn. Toen de vaccins werden gemaakt, was de Delta variant nog niet eens in beeld. Ook nu zullen er genoeg bedrijven/wetenschappers zijn om de vaccins verder door te ontwikkelen.
Klagen over dat de doelpalen verzet worden tegen een tegenstander waarvan je niet weet dat ie zich niet aan regels gaat houden, is een beetje gemakkelijk. We zitten er allemaal voor het eerst in en moeten roeien met de riemen die we hebben. Zijdelings kunnen we kijken naar landen met een andere insteek, maar ook daar gaat het niet vlekkeloos en zijn er mitsen en maren aan het beleid.