Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:maar moeten mensen dan buiten eten?
Of in de slecht geventileerde ruimtes de maskers maar gewoon af te doen.
CharleyT schreef:Cer schreef:maar moeten mensen dan buiten eten?
Of in de slecht geventileerde ruimtes de maskers maar gewoon af te doen.
Of eten in goed geventileerde ruimtes, waarbij aan spreiding van het aantal personen doet?
Moet zeggen dat de dagelijkse lunchwandelingetje aardig ingeburgerd is inmiddels, frisse lucht, lichaamsbeweging, niet verkeerd.
Sizzle schreef:Huertecilla schreef:Durf te léven, nu! en heel belangrijk; LÁÁT leven
Verkeerde topic. Je antwoord past niet bij de vraag hoe je het virus de wereld uit krijgt.
loriene schreef:In alle topics over corona komen steeds dezelfde mensen naar boven die alle mensen die anders beweren neerknuppelen.
Ze weten het stuk voor stuk beter en wanneer je hen tegenspreekt ben je een wappie ,gevaarlijk en nog wel veel meer.
Ben net weer uit de boktgevangenis omdat ik niet netjes gereageerd heb op bepaalde personen.
Voor de mensen die anders denken: reageer maar gewoon niet meer dan hebben ze het topic voor hunzelf en dooft het vanzelf wel uit.
Wat betreft het onderwerp:
Corona helpen we de wereld niet uit.
Al helemaal niet met de maatregelen die er nu weer zijn.
Mondkapjes waarvan de werking helemaal niet is bewezen.
Code voor binnensporten slaat helemaal nergens op.
Je lacht je toch rot!!
Mooi voorbeeld hoe belachelijk het is:
Je wil op wedstrijd,geen code geen test. je mag niet starten.
Maar diezelfde persoon mag wel naar binnen wanneer je vrijwilliger bent![]()
Slaat toch gewoon nergens op en klopt ook niet.
Al deze regeltjes zorgen voor tweedeling in de maatschappij.
Maar veel mensen vinden dat maar heel gewoon.
IK ben geprikt dus heb nergens last van.
Dat mensen niet zien hoe dom die regels allemaal zijn.
IMANDRA schreef:Hmm hoewel ik het op zich met je eens ben en deze maatregelen persoonlijk prima zou vinden, hoe ga je zorgen dat mensen zich eraan blijven houden?
Citaat:En geen vaccinatiebewijs? Vaccineren zorgt juist dat, áls er toch besmettingshaarden zijn ondanks de door jou genoemde regels (bijv juist door lakser worden van mensen), deze in veel mindere mate in het ziekenhuis komen, minder mensen long COVID etc. Ik zou dan juist pleiten het vaccinatiebewijs (3G) in combinatie met de door jou genoemde maatregelen in te zetten.
Huertecilla schreef:Mijn mening is; léven en laten leven. Ook nu.
hahahatsjoe schreef:loriene schreef:In alle topics over corona komen steeds dezelfde mensen naar boven die alle mensen die anders beweren neerknuppelen.
Ze weten het stuk voor stuk beter en wanneer je hen tegenspreekt ben je een wappie ,gevaarlijk en nog wel veel meer.
Ben net weer uit de boktgevangenis omdat ik niet netjes gereageerd heb op bepaalde personen.
Voor de mensen die anders denken: reageer maar gewoon niet meer dan hebben ze het topic voor hunzelf en dooft het vanzelf wel uit.
Je lacht je toch rot!!
Eindelijk iemand met gezond verstand...
Huertecilla schreef:Verder is het mijn mening dat je het joúw wereld uit helpt door er geen angst voor te hebben en te léven.
hahahatsjoe schreef:loriene schreef:In alle topics over corona komen steeds dezelfde mensen naar boven die alle mensen die anders beweren neerknuppelen.
Je lacht je toch rot!!
Eindelijk iemand met gezond verstand...
Huertecilla schreef:...en dan het enige antwoord op de vraag WEDEROM herhaald; het gaat de wereld niet uit:
We moeten er mee leren leven.
Dat is geen mening.
Mijn mening is; léven en laten leven. Ook nu.
Cer schreef:Als je een kleine groep toestaat, willen ze een grotere groep. Ruimtes beschikbaar maken, welke ruimtes? Extra locaties voor buurthuizen, dat heeft vast met vergunningen te maken (ik noem maar wat).
nps schreef:Klinkt inderdaad nogal utopisch maar, nogal lastig. Waar ik ook enorm moeite mee heb is dat je een waardeoordeel geeft voor wat "zinvolle contacten" zijn. Ik denk dat jouw visie daarop bepaald niet gaat werken voor een hoop andere mensen.
Citaat:Met een beleid als wat je voorstelt denk ik dat er veel mensen boos worden omdat ze langdurig ingrijpende maatregelen moeten "verduren" terwijl er gewoon gevaccineerd kan worden.
Citaat:Ik denk dat de horeca heel boos wordt want met een 2G beleid (waar ze ook niet echt streng mee hoeven te zijn, risico op een boete is vrij laag) kunnen ze gewoon open en maximaal mensen ontvangen.
Citaat:Die extra ruimtes zijn alvast te moeilijk, niet mooi, te ver, niet rolstoeltangkelijk genoeg, niet goed genoeg te bereiken met het openbaar vervoer.
Citaat:En hoe makkelijk we ze meteen overboord flikkerden toen het niet meer hoefde. Ik merkte ook op onze vakantie in Duitsland (twee keer afgelopen jaar) dat ze daar veel beter gedragen worden.
Huertecilla schreef:...en dan het enige antwoord op de vraag WEDEROM herhaald; het gaat de wereld niet uit:
We moeten er mee leren leven.
Dat is geen mening.
Mijn mening is; léven en laten leven. Ook nu.
Kinke schreef:nou kun je honderdduizend keer hier typen dat nog meer geld naar de zorg niet automatisch betekent dat je ook genoeg personeel hebt voor meer IC bedden (en hoeveel meer moeten dat zijn dan?. Maar dat gaat loriene niet lezen
Ibbel schreef:Met een beetje geluk hebben we straks twee nieuwe virusremmende medicijnen. De eerste (van Merck) is in de UK al goedgekeurd, de tweede is van Pfizer en is nog niet aan goedkeuring toe, maar heeft wel heel goede eerste resultaten van onderzoek.
Ben wel héél benieuwd hoe vaak dán het argument "we kennen de langetermijneffecten niet" gehanteerd gaat worden door ongevaccineerde patienten
hahahatsjoe schreef:Ibbel schreef:Met een beetje geluk hebben we straks twee nieuwe virusremmende medicijnen. De eerste (van Merck) is in de UK al goedgekeurd, de tweede is van Pfizer en is nog niet aan goedkeuring toe, maar heeft wel heel goede eerste resultaten van onderzoek.
Ben wel héél benieuwd hoe vaak dán het argument "we kennen de langetermijneffecten niet" gehanteerd gaat worden door ongevaccineerde patienten
Die waren er al... Ivermectine bijvoorbeeld. Maar dat levert niets op, te goedkoop.