Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:08

Ik heb begrip voor iedereen zijn frustraties en ergernis, die heb ik ook ;), maar MvdEnde is vanaf dag 1 al werkelijk over alles aan het klagen. En al houdt je je aan de adviezen, iedere x weer ergens naar toe gaan, niet in je eigen omgeving, voor kleine boodschappen, zoals bevroren muizen, is best frustrerend.
Ik ben ook bang, dat dit soort reisbewegingen uiteindelijk zullen leiden tot een (gedeeltelijke) lock-down. Met alle (economische) gevolgen van dien.

De tip om je ouders die bevroren muizen te laten kopen en gelijk wat extra veel, lijkt mij daarom een hele goede!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:17

Wij mogen nu met verklaring van datum en tijd buiten met max 6 mensen 3 uur maximaal wandelen, fietsen, of paardrijden etc.
Met 2 vriendinnen zo gaaf 2,25 uur gewandeld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog mijn paardje na al die weken een haast bezoekje gebracht (veel te kort). Kortom ik kan weer een week in isolatie.

Is het bij jullie ook zo stil op straat en op de weg. Je kunt hier gewoon een kanon afschieten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:22

Electra63 schreef:
De tip om je ouders die bevroren muizen te laten kopen en gelijk wat extra veel, lijkt mij daarom een hele goede!

Mag nog steeds het dorp niet uit mínstens t/m de 11de.
Ouders van vriendin hebben paar kilo pakken ethiopische arabica koffiebonen voor me gehaald bij zaak in Málaga en meegegeven. Gelijk wat extra.
En over extra gesproken; mocht niets betalen. Ach ja, zo zit het ook eens mee met Covid +:)+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:25

Wat een fijne foto’s pien! Heel fijn dat je zo hebt kunnen genieten van je wandeling.

Nee hier is het niet rustiger, maar nu is jou omgeving sowieso al wel rustiger dan Nederland, zelfs al woon ik in het noorden van het land :+
Maar ook ik heb zo fijn genoten van een lege heide/zandvlakte. Vond ik wel bijzonder afgelopen weken vond ik het druk in het bos.

Afbeelding
De enige die we tegen kwamen waren schaapjes.

Abiola

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:27

Ik woon in Amsterdam en ik vind het zeker niet rustig. Tijdens de eerste golf was het echt beduidend rustiger op straat. Ik moet door het Amsterdamse Bos fietsen naar mijn paard in Aalsmeer, en in het bos is het veel drukker dan normaal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:32

pien_2010 schreef:
Is het bij jullie ook zo stil op straat en op de weg. Je kunt hier gewoon een kanon afschieten.

Net autoloze zindag.

Op werkdagen is het bijna als normaal uiteraard want vervoer voor werk gaat normaal door.
Zon- en feestdagen echter .... niet. Nu is het een weekeinde met twee feestdagen dus helemáál rustig.
Wéér een voordeel; he-le-maal geweldig om mijn autootje uit te laten :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:34

Fijne foto's Pien! Heerlijk rustig.

Anyway.... ik heb besloten om volgend jaar Thanksgiving in Amerika te gaan vieren bij mijn oudtante en haar familie. Ze vertelde me dat ze helemaal alleen is en is blij dat ik naar haar toe kom :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:35

Is het bij jullie geen beleid dat er zo veel mogelijk thuis gewerkt moet worden?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:36

Mooi Lenaatje!
Gaaf Purny!
Hetzelfde dus hier HC autoloze zondag.
Hier is het rustiger als in Nl eens, maar zooooooooo rustig. Zelfs ih stadje kon je een kanon afschieten.
HC dus jullie mogen nog niets. Sterkte en die koffie klinkt goed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:39

pien_2010 schreef:
Mooi Lenaatje!
Gaaf Purny!
Hetzelfde dus hier HC autoloze zondag.
Hier is het rustiger als in Nl eens, maar zooooooooo rustig. Zelfs ih stadje kon je een kanon afschieten.
HC dus jullie mogen nog niets. Sterkte en die koffie klinkt goed.

Jaa heb er echt zin in. Ze gaan als het goed is volgende week beginnen met vaccineren in Amerika.
Ze zei: hebben we allebei iets om naar uit te kijken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:43

Abiola schreef:
Is het bij jullie geen beleid dat er zo veel mogelijk thuis gewerkt moet worden?

Ik vind het hier door de week rustiger op de weg dan in het weekend :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:48

Bij mij op het werk is het alleen toegestaan als je niet thuis kan werken, bijvoorbeeld door sociaal isolement. Wij zijn wel lekker tussen kerst en Nieuwjaar dicht.
Sommige mensen heb ik al 9 maanden niet gezien. Vind ik jammer.

Nog even en ik moet me weer voor gaan stellen omdat ik de collega's niet meer bij naam ken

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 00:56

Abiola schreef:

Ik werk 2 dagen thuis en 1 dag op kantoor in Den Haag en mijn auto parkeer ik in de garage van een winkelcentrum. Het is daar 's middags erg druk met winkelende mensen. Geen files meer onderweg, maar wel veel drukker dan in maart/april.
Mijn man moest zaterdag in het centrum van Rotterdam bij de politie een gevonden, gestolen scooter voor een vriend ophalen. Wij hebben nl. een trekhaak en kar.
Het was bizar druk, ook in het verkeer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 01:25

Electra63 schreef:
Abiola schreef:

Ik werk 2 dagen thuis en 1 dag op kantoor in Den Haag en mijn auto parkeer ik in de garage van een winkelcentrum. Het is daar 's middags erg druk met winkelende mensen. Geen files meer onderweg, maar wel veel drukker dan in maart/april.
Mijn man moest zaterdag in het centrum van Rotterdam bij de politie een gevonden, gestolen scooter voor een vriend ophalen. Wij hebben nl. een trekhaak en kar.
Het was bizar druk, ook in het verkeer.

Niets te merken op de weg inderdaad. Ik moet van Amsterdam naar Utrecht rijden (probeer zo veel mogelijk thuis te werken maar zo nu en dan is het met bepaalde meetings wel nodig naar kantoor te komen) en dan staat er flink file in de spits.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 01:42

lenaa_tje schreef:
Abiola schreef:

Dat is helder; jij vindt alles 180 graden anders :roll:

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 02:56

lenaa_tje schreef:
Abiola schreef:

In het weekend rijdt bijna iedereen veel trager op de snelweg, daardoor lijkt het drukker. :o

Ik verbaas me er ook over hoeveel meer mensen er op de weg te vinden zijn. Mijn diensten draai ik natuurlijk nog gewoon op mijn werk, de taken voor mijn tweede functie doe ik wel vanaf huis.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 07:29

@huerechilla waar slaat die opmerking nou weer op? Heb ik volgens mij ook niet verdiend.

Zo gek is mijn opmerking ook niet. Onderzoeken naar autostromen lieten zien dat bepaalde knooppunten en wegen in het weekend net zo druk waren als voor Corona. Door de week waren dat nog minder auto’s waarschijnlijk door thuis werken. Verschilde ook weer per knooppunt. In de rest van Nederland was dat verschil veel groter en bleven mensen meer thuis (maar ook minder dan in maart) heb ik niet bedacht ofzo? Noorden bleef ingeval minder thuis. (Bron: noordelijk radio programma, ik was op weg naar m’n werk)
Mijn TomTom geeft file meldingen etc aan, past rijtijden aan. Momenteel is het op basis van die gegevens zo dat de rij tijd in het weekend langer is dan door de week. Dat was altijd andersom (is nooit veel 2/3 minuten maar laat wel een verschil zien)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 07:58

Ik ga 1 x in de week naar kantoor maar inmiddels staat er weer file op de A2. Dat is echt heel hele tijd niet geweest, het wordt echt weer drukker op de weg.

Pien: mooie foto’s, is dat onderste stadje bewoond? Het lijkt net Oradour sur Glane.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 07:59

Het is toch logisch dat het net zo druk is met auto's dan anders. En wat is het probleem, je wordt echt niet ziek van in de auto zitten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 08:01

Blussem schreef:
Het is toch logisch dat het net zo druk is met auto's dan anders. En wat is het probleem, je wordt echt niet ziek van in de auto zitten.

Het suggereert meer contact momenten met anderen die juist voorkomen moesten worden.
Reisbewegingen willen ze beperken. Dat was ook het idee van die korte sluiting van de pretparken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 08:36

Mijn collega's die altijd met OV kwamen, met name door de parkeerkosten, komen nu, bijna allemaal, met de auto.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 08:43

tokedri schreef:
mvdende schreef:

Als ik een half uur in de stromende regen moet wachten om een dierenwinkel binnen te komen....

Dan ben ik héél snel bloed chagrijnig -:(-

Ik kom daar nu nog maar een paar keer per jaar, want woon nu 100km verderop. Dus als ik dan een weekend bij mn ouders ben, ga ik graag even naar die winkel toe om eten voor mn diertjes te kopen. Een tijd lang kon ik bij de dierenwinkel hier in Hoogerheide geen diepvries muis kopen, dus moest ik dat wel in Den Haag doen. Of mn ouders vragen vanuit den Haag mee te nemen.

Dan is het echt strond irritant dat er hele families daar naar binnen gaan als "uitje".

Ga alleen.......

Kun je gewoon online bestellen
Bij een andere webshop. En dan bestel je wat meer
Geen verzendkosten en wat voorraad
Neemt niet veel ruimte in
Dogmeat zit vlakbij jou en die verkopen dat

Dogmeat zit inderdaad bij mij, maar verkoopt niet wat ik nodig heb. Ik bestel daar wél de muizen voor de volwassen slangen, maar ze hebben niet de maat muis voor de baby's en de "jaarling"

Verder vind ik verzendkosten van €25 gewoon zonde van mn geld! Eigenlijk overal waar ze diepvries verzenden zijn de verzendkosten erg hoog.

Maar deze discussie begon doordat ik zei:

Véél bedrijven zijn niet blij met de 1,5m maatregelen. Ze kunnen minder klanten tegelijk kwijt en minder klanten = minder omzet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:10

Maar in maart en april waren veel meer bedrijven dicht dus logisch dat het toen rustiger was. Iedereen die niet thuis kan werken moet dus nu gewoon naar het werk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:17

Jessix schreef:
Maar in maart en april waren veel meer bedrijven dicht dus logisch dat het toen rustiger was. Iedereen die niet thuis kan werken moet dus nu gewoon naar het werk.

Uit onderzoek is gebleken dat mensen die eerder thuis werkten dat nu gewoon minder doen, ondanks de oproep van het kabinet.
Welke reden daar ook achter zit. Dus dat gaat niet alleen om niet kunnen thuiswerken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:37

Mooie foto’s Pien! Wat fijn genieten zo :)
Purny wat een enorm leuk vooruitzicht +:)+

Ik woon boven een winkelcentrum en ehm het is gewoon druk, zeker in de middag. Iedere dag weer... Dat betekent dat ik mijn boodschappen altijd in de ochtend of max een uur voor sluitingstijd doe.

Ik werk thuis, heb momenteel overigens vrijstelling van werk. Mijn contract eindigt deze maand...
Ik ben in oktober een nieuwe studie begonnen toen ik hoorde dat mijn contract niet verlengd werd. Afgelopen week na heel hard mijn best doen, aangenomen op een stageplaats en ik ga dus vanaf januari 4 dagen in de week stagelopen *\%/*

Dan ga ik wel weer 4 dagen in de week naar kantoor. Het is niet anders, ik ben erg blij met deze kans!