De eerste 3 kg zijn eraf hier! Eindelijk

.
Het duurt bij mij op de een of andere manier altijd 3 weken waarin eerst niks gebeurt. Gelukkig gaat het daarna gestaag eraf. Heel lastig om dan de eerste 3 weken streng te blijven, motivatie is dan ver te zoeken.
Ik tel ook weer calorieën nu, heb het al vaker gedaan maar het inzicht is altijd goed en geeft mij persoonlijk veel houvast. Moet opletten om niet door te slaan, maar in de loop van de tijd vind ik daar vast een manier op. Persoonlijk denk ik dat het inderdaad altijd goed is om in het begin calorieën te tellen, puur voor het inzicht. Gisteren bijvoorbeeld 4 amandelen met pure chocola op, daar zitten dus gemakkelijk 175 kcal in! Dat is echt veel

.
Verder vind ik het heel moeilijk om aan genoeg eiwitten te komen, omdat ik dus zo weinig mag. Koolhydraten hebben hier de overhand en ik kies dan wel altijd voor fruit, groentes etc.
Gisteren een beloningsschema voor mezelf gemaakt

. Het eerste waar ik mezelf mee wil belonen is een ijsmachine. Klinkt misschien gek, maar ik hou van ijs en zo kan ik heel makkelijk zelf 'gezond' ijs maken. De overige beloningen zijn bijvoorbeeld een keer een dag vrij om met de hond te wandelen, een nieuwe sportlegging keertje een mountainbike huren om te kijken of ik het leuk vind, haren doneren en laten verven, nieuwe tattoo etc. Als eindbeloning wil ik heel graag een mooie fotoshoot met mijn paard. Dus dat is wel iets om naar toe te werken.
Verder iedereen best redelijk bezig hier?
@Rena100, *ik kan nu even niet al je berichtjes terug lezen, dat doe ik zo even*, maar ik werd even getriggerd door 'Ik zie er nu al tegenop om eraan te beginnen'. Waarom begin je niet nu? Het is nooit te laat, je hoeft er niet tegenop te zien. Waarschijnlijk voel je je alleen maar slechter als je er nu nog even 'van geniet' (is het genieten? Denk het niet, want dit vind je ook niet prettig) en pas maandag bijvoorbeeld begint. Dan heb je toch al weer 4,5 dag 'gemist' waarin je misschien al mooi een halve kilo kwijt kunnen zijn. Begin met makkelijke aanpassingen, wokken met groente en een (soja) sausje s'avonds, kost letterlijk 10 minuten werk maar is ontzettend lekker en gezond! Geen reep chocola als tussendoortje maar een appel, banaan, druiven. Mij part eet je een hele komkommer op. Ook ontzettend makkelijk en veel gezonder! Verder kan ik me voorstellen dat het voor je makkelijk kan zijn om voor 2 dagen te koken. Kost ongeveer even veel tijd als voor 1 dag, maar je hebt er 2 dagen plezier van! Dan kun je de tijd die je overhebt gebruiken om bijvoorbeeld een lekker rondje te wandelen met je kindje.