Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:00

Love_Rosie schreef:
Wat doen jullie als je negatief getest bent bij verkoudheid maar wel met mensen werkt. In mijn geval veelal 55+.

Ik hang een beetje tegen een loopneus aan maar het zet net niet door. Merk dat ik er erg onrustig om word.

Ik zou het met mijn werkgever overleggen. Wat heeft de GGD gezegd?
Een collega van mij mocht weer werken na negatieve test met verkoudheid, maar ja, je wil ook niet allemaal mensen met je verkoudheid aansteken, zodat die ook weer allemaal moeten gaan testen.

Kimbers

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:42

In de zorg gaat het wel een ramp worden de komende tijd als iedereen met een verkoudheid thuis moet blijven. Vervangend personeel is er nauwelijks.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:50

In de zorg hoef je niet thuis te blijven met milde klachten, mits negatief getest.
Als we verkouden zijn kunnen wij (hap/ambu) via eigen werkgever getest worden, dan is er binnen 12u uitslag. Is die negatief dan mag je met verschijnselen en zonder koorts werken. In overleg met werkgever en ggd.

https://lci.rivm.nl/lci.rivm.nl/covid-1 ... testbeleid

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:05

Hoi iedereen helaas kan ik ook meekletsen met jullie :(

Afgelopen donderdag keelpijn gekregen dacht een beetje verkouden helaas vrijdagochtend wakker geworden met hoofdpijn een verschrikkelijke droge hoest en 40 graden koorts tot nu toe zijn de klachten nog niet afgenomen en alleen verergerd.
ben gistermiddag getest hoop dat ik morgen de uitslag krijg maar ben bang voor wat de uitslag gaat zijn dit voelt niet als een normaal griepje.

Hoe vonden jullie de test? Ik vond hem eigenlijk mee vallen gelukkig maakte me vooral zorgen om die in mijn neus maar vond het alleen een heel naar gevoel

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:15

Ik dacht dat het weer wat beter ging maar ik heb nu toch ook best een zere keel pfff.

Beterschap Marielle.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:35

Earth schreef:
Ik dacht dat het weer wat beter ging maar ik heb nu toch ook best een zere keel pfff.

Beterschap Marielle.

Dankjewel jij ook! Ben je al getest?

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:53

Hoi iedereen,

Brrrr, ik lees al van in het begin mee en ik had gehoopt hier nooit een topic te hoeven aanmaken :( .

Zaterdagmiddag keelpijn beginnen krijgen die steeds erger werd.... Zaterdagnacht ziek gevoel en méga keelpijn en gezwollen...

Vandaag heel de dag in bed doorgebracht. Het blijft bij vreselijke keelpijn en ziek gevoel.
Geen koorts, hoest of wat dan ook.

Ik ben héél vatbaar voor verkoudheden en ben daar altijd heel ziek van, dus het komt mij erg bekend voor. Ik ben er dan ook bijna zeker van dat ik gewoon verkouden ben met een fikse keelontsteking.

Maar ja, nu met corona natuurlijk wordt het ingewikkelder. Ik heb niet echt de symptomen ervoor...

Morgen best maar eens de huisarts bellen en luisteren wat zijn advies is :o? ...

Man en 3 kids hebben niks, geen symptomen....

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:54

Nee morgen :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:13

Omany schreef:
Hoi iedereen,

Brrrr, ik lees al van in het begin mee en ik had gehoopt hier nooit een topic te hoeven aanmaken :( .

Zaterdagmiddag keelpijn beginnen krijgen die steeds erger werd.... Zaterdagnacht ziek gevoel en méga keelpijn en gezwollen...

Vandaag heel de dag in bed doorgebracht. Het blijft bij vreselijke keelpijn en ziek gevoel.

Ik ben héél vatbaar voor verkoudheden en ben daar altijd heel ziek van, dus het komt mij erg bekend voor. Ik ben er dan ook bijna zeker van dat ik gewoon verkouden ben met een fikse keelontsteking.

Maar ja, nu met corona natuurlijk wordt het ingewikkelder. Ik heb niet echt de symptomen ervoor...

Morgen best maar eens de huisarts bellen en luisteren wat zijn advies is :o? ...

Ik kan je het belletje besparen: het advies is namelijk dat je de ggd moet bellen. Huisartsen gaan je met corona gerelateerde klachten niet zien tenzij het écht moet maar het advies is altijd eerst testen en contact opnemen bij benauwdheid of echt heel erg ziek zijn.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:57

Polly schreef:
Omany schreef:
Hoi iedereen,

Ik kan je het belletje besparen: het advies is namelijk dat je de ggd moet bellen. Huisartsen gaan je met corona gerelateerde klachten niet zien tenzij het écht moet maar het advies is altijd eerst testen en contact opnemen bij benauwdheid of echt heel erg ziek zijn.

Ik had jouw bericht niet gezien, net gebeld naar de huisarts.
Ik mag om half 12 gaan.... Ik woon in België dus ik vermoed dat het bij ons net iets anders aan toegaat.

Ben benieuwd wat hij gaat zeggen, testen of niet. Voel mij nog steeds heel belabberd en enorme keelpijn. Maar niks aan mijn longen of wat dan ook.

Niet leuk dit :(

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:45

Ik voel me een beetje een aansteller want m'n verkoudheid heeft bij mij niet doorgezet. Bij m'n man wel. Ik heb alleen veel last van m'n buik en m'n lijf is nog steeds met een virus aan het stoeien. Enfin, we staan in de wachtrij voor de teststraat. Duurt wel ff.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:45

Earth schreef:
Ik voel me een beetje een aansteller want m'n verkoudheid heeft bij mij niet doorgezet. Bij m'n man wel. Ik heb alleen veel last van m'n buik en m'n lijf is nog steeds met een virus aan het stoeien. Enfin, we staan in de wachtrij voor de teststraat. Duurt wel ff.

Toch goed dat je gaat
Ook buikklachten kunnen erbij horen

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:07

tokedri schreef:
Earth schreef:

Toch goed dat je gaat
Ook buikklachten kunnen erbij horen

Ja daarom dacht ik ook, ik zet m gewoon door. Ik kan vandaag toch niet naar stage dus dan maar beter de test doen. Was voor mij geen pretje, vond de keel neit zo erg, maar ik heb chronisch ontstoken neusslijmvliezen die heeeel boos werden van de test haha. Deed dus wel pijn, poeh!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:08

Ik heb vanmiddag de test en ik ben best wel zenuwachtig :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:22

Movement schreef:

Sorry, ik wil ook je niet zenuwachtig maken hoor. Ik weet niet hoe de neusswap voelt voor iemand met 'betere' neusslijmvliezen dan ik :P

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:24

Earth schreef:
Movement schreef:

Sorry, ik wil ook je niet zenuwachtig maken hoor. Ik weet niet hoe de neusswap voelt voor iemand met 'betere' neusslijmvliezen dan ik :P

Bij mij alleen kietelend en kreeg even traanogen. Echt viel 100% mee!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:25

Heb de test inmiddels 3x gehad ( :\ ) en ik kan je vertellen dat het zo over is, en echt meevalt. Als je niet ergens al last van hebt, zoals de ontstoken slijmvliezen van Earth, dan komt het echt helemaal goed!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:26

Ik vond de test juist heel erg meevallen. Keel vervelender dan neus (dat voelde als een kriebel).
Mag je als je een negatieve test hebt maar nog wel verkouden bent weer alles doen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:28

mag schreef:
Ik vond de test juist heel erg meevallen. Keel vervelender dan neus (dat voelde als een kriebel).
Mag je als je een negatieve test hebt maar nog wel verkouden bent weer alles doen?

Ze zeggen dat je klachtenvrij moet zijn maar wij moeten wel weer aan het werk. Bij verergering van klachten of klachtenvrij en dan weer klachten moeten we weer testen.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:55

Earth schreef:
Movement schreef:

Geeft niet hoor! Had je ook niet kunnen weten. Gelukkig wel ervaringen waarbij het mee valt! Ik kijk vooral op tegen de keel test omdat ik emetofobie heb en echt geen zin heb in kokhals neigingen. Maar goed, dat heb ik ook wel eens wanneer ik met de tandenborstel bij mijn verstandskiezen wil komen en daar kom ik ook zonder problemen bovenop dus ik blijf vooral daaraan denken.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:59

Zo, ik ben ook net getest se. Ik begrijp alle hysterie niet rond dat testen, ik heb werkelijk gewoon niks gevoeld := . En dat terwijl ik een ontstoken neus en keel heb... In u keel gewoon een beetje gekietel, da's alles :D.

Ik ben wel bang voor het resultaat -O-. Mijn man weet nu ook niet goed wat te doen voor zijn werk. Morgenavond pas resultaat, mag hij dan morgen gaan werken of niet ?
Vandaag is zijn vrije dag....
De dokter wist het precies ook niet echt :roll: .

Anyways, nu terug in mijn bed verder uitzieken en duimen voor een negatieve test }:).

Succes voor alle anderen ! +:)+

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:59

Movement schreef:
Geeft niet hoor! Had je ook niet kunnen weten. Gelukkig wel ervaringen waarbij het mee valt! Ik kijk vooral op tegen de keel test omdat ik emetofobie heb en echt geen zin heb in kokhals neigingen. Maar goed, dat heb ik ook wel eens wanneer ik met de tandenborstel bij mijn verstandskiezen wil komen en daar kom ik ook zonder problemen bovenop dus ik blijf vooral daaraan denken.

Dit had ik ook. Op het moment dat ik dacht ojee nu ga ik kokhalzen was het gelijk voorbij! Proberen je tong goed omlaag te houden, dan voel je het staafje ook niet zo.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:13

Movement schreef:
Earth schreef:

Ik heb een heel hoog kokhalsreflex maar ik vond het wel meevallen. :)

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 14:16

Druk gemaakt om niks. :') Nu wachten op uitslag.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 14:17

Movement schreef:
Druk gemaakt om niks. :') Nu wachten op uitslag.

Goedzo, fijn :)