4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:23

Kimmie, fijn dat je je gisteren zo goed voelde! Heb je veel last van hoofdpijn? Ik heb zelf 6 jaar geleden een heel zware hersenschudding gehad en sinds die tijd met enige regelmaat migraine of heel erge hoofdpijn, ik hou tegenwoordig een hoofdpijn dagboek bij. Simpelweg in een maandoverzicht noteren wanneer ik last van heb, hoe erg het is en of ik die dag iets gegeten/gedronken/gedaan heb wat opvalt. Soms (niet altijd) kan ik daardoor tegenwoordig herkennen hoe het komt dat ik hoofdpijn heb.
En dagen met maar 1000 stappen moeten prima kunnen!

Mjwb, ik vraag me nu af of je eigenlijk ook geuren kan ruiken? Aangezien je niet door je neus kan ademen. Maar geen idee of dat aan elkaar gekoppeld is of niet.

Dilan, dat vind ik wel heel lief van jullie!!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:54

Bedankt voor jullie reacties op mijn gewicht-struggles! Als ik in de spiegel kijk voel ik me beter in mijn lichaam dan ooit, dus dat zit wel goed. Alleen ben ik dus super gemotiveerd om mijn lichaam nog verder te verbeteren en dan schiet ik al snel in de 'afval'modus, terwijl dat misschien helemaal niet het effect heeft dat ik nu juist wil. Om een voorbeeld te geven, mijn billen zijn echt een aandachtspunt. Van mezelf ben ik platter dan plat. Nu met krachttraining ben ik zo ver dat mijn bilspieren gegroeid zijn tot een normale vorm. Mijn doel is natuurlijk dat ze nog verder groeien en dat ga ik juist niet bereiken met afvallen..
Maargoed, dat is een moeilijk punt waar ik doorheen moet. Zoals Linoleum aangeeft ook een zoektocht naar wat voor mij goed werkt. Ik stuur je wel even een PB maanlicht! :D

Overigens wel een eye opener Dilan, jouw verhaal! Het is misschien ook een kwestie van nooit tevreden zijn en ook niet zien dat het misschien doorslaat door die focus die je (of ik in dit geval) hebt op je lichaam verbeteren. Hopelijk gaat PBP jou helpen om naar een beeld te werken waar je tevreden over bent!

@Maanlicht, wat goed van je sollicitatie! Hebben ze aangegeven wanneer je meer hoort? Ik kan me echt voorstellen dat je die koeken niet kan weerstaan. In mijn vorige lange cheatweekend had ik 2 triple chocolate cookies van de AH gekocht voor het hele weekend, maar in 1 middag opgegeten.. Gewoon niet te weerstaan.

@Linoleum, Welkom terug! Vervelend dat het even niet zo lekker ging, maar fijn dat je weer opkrabbelt. Je stuitje kneuzen kan ook echt zo lang veel zeer doen..
Die 5 kilo gaan er inderdaad echt wel weer af als je de motivatie kan vinden. Wellicht kan het inderdaad zelfs nog voor je gaan werken als je dit jaar vooral wil gaan gebruiken om kracht op te bouwen. Ideale moment inderdaad, met zo'n zomer met minder sociale activiteiten in het vooruitzicht..

@Kimmie, Heb je normaal veel last van hoofdpijn? Goed dat je jezelf tussendoor even vrij plant, ik werd altijd zo duf van heel de dag college's! Beter om even je hoofd leeg te maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:12

@Dilan, een dag je je wat minder voelen dan mag je lekker niet zoveel doen toch. :D
@_mjwb, niet door je neus kunnen ademen lijkt me super irritant. :=
@Maanlicht, fijn dat je sollicitatie goed ging! Hopelijk kan je weer lekker aan de slag straks!
@Kimmie25501, mooi lijstje!
@linoleum, vervelend zeg dat je na die hersenschudding nog zoveel hoofdpijn hebt!

@m9ara
Misschien is het Bootyprogram van Lisanne Mol wat voor jou KLIK. Zij heeft zelf ook moeite met aankomen door een eetstoornis verleden. Maar zij is nu echt :9 bespierd. Klik. Ze is ook nog eens grappig en een leuk persoon haha.

Maar ik heb van nature een best grote bil en ook erg sterke benen. Maar als ik ga afvallen train ik vooral mijn benen zodat ze "mooi" dunner worden. Zo heeft iedereen zijn eigen "probleemgebieden". Ik denk dat jij verbaasd zou zijn over het feit dat jij met 5-10 kilo meer nog slanker kan lijken dan je nu bent. Puur omdat je dan je lichaam beter "gebouwd" hebt.

Mijn vegan pizza gisteren was echt lekker. Daarna nog een ijsje gemaakt met hazelnoot chocolade ijs van Alpro samen met verse aardbeien. 3x raden wie dat vanavond weer eet. :))
En die koeken koop ik sowieso al niet, vreet ze achter elkaar op weet ik al. Hoewel het denk ik wel beter te doen is dan een zak chips. Want ben meer van de hartig dan van zoet.

Heb net zelf vegan rode pesto zelf gemaakt. Lekker met 80 gram penne en wat tomatenpuree. Sla er naast en balsamico erover. :9 (zit in: zongedroogde tomaten, cashew noten, knoflook, olijfolie, peper, zout, basilicum, chili peper olie want vond het wat flauw). Heb nu nog een bak over, heb dat in de koelkast kan ik het morgen op brood doen. :9 Heb net dus pasta gegeten en heb nu geen idee wat ik vanavond wil eten. Niet iets "koud" want dat vind ik niet lekker. Heb best wel zin in wraps/burrito's maar die vind ik vooral lekker door de creme fraîche. Nou probeer ik dat vegan te vinden. Maar geloof dat die vervangers allemaal knalvol soya zitten. :=

O: 3 broodjes met pindakaas
L: 80 gram penne met rode pesto tomatensaus en salade (was de helft van mijn bord)
A: geen idee nog. Kan ook zomaar brood worden met gegrilde groente en rode pesto. :9

B: work-out vanavond + ga sowieso die 10.000 stappen halen.

Mijn challenges voor juni zijn dan ook:
- Vegan eten
- Elke dag 10.000 stappen zetten.
- Niet wegen
- Geen kcal tellen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:33

Mara, bewust blijven nadenken dat je voor het verbeteren van je lichaam niet hoeft af te vallen. Als je dat maar blijft herhalen, dan komt dat besef in je achterhoofd ook vanzelf wel.

Marlinde, je hebt mooi challenges voor je zelf bedankt voor deze maand. Ook prima haalbaar denk ik zo. En je pesto klinkt lekker!

Ik ben net voor het eerst sinds februari weer naar de nagelstyliste geweest en het is zo fijn om weer nette nagels te hebben *\o/* Zaterdag ook weer naar de kapper. Dus dan voel ik me ook vanzelf weer meer mezelf!

Vanavond eet ik bij m'n vriend en op zulke dagen vind ik het altijd beetje lastig om een goede dagplanning te maken, aangezien ik niet weet wat mijn avondeten gaat zijn. Ene keer heel kcal-rijk, andere keer totaal niet. Dus doe maar beetje normaal vandaag overdag en dan zie ik straks wel...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:37

Lekker dat je vriend kookt! Vind het soms wel lastig dat ik (bijna) altijd maar alleen eet. Gelukkig komt er morgen een vriendin eten. :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:25

Dilan - Dat is ook waar! Lopen is te lekker om eigenlijk over te slaan haha. Welke koekjes heb je van Body&Fit?

Mara - Ik ben hem vandaag begonnen en ik ben heel erg benieuwd! Ik geloof namelijk er ook niet in maar ik dacht dat het een leuk iets zou zijn om op mijn instagram bij te houden. Misschien werkt het wel haha!
Heerlijk je workout! 62 is een super mooi gewicht! Ik herken je stemmetje maar anders bedenk je gewoon bij jezelf dat als je afvalt dat het alleen maar mooi meegenomen is maar dat als je rond de 62 blijft hangen het ook goed is. En het gaat er idd om zoals Dilan zegt hoe je jezelf voelt en of je tevreden bent als je in de spiegel kijkt :D
Ik heb trouwens je pannenkoek een tijdje geleden geprobeerd maar ze blijven maar uit elkaar vallen bij mij. Ik kan echt geen pannenkoeken bakken :')

Maanlicht - Super van je sollicitatiegesprek! Ik ben ook benieuwd of ik het vol ga houden, maar ik ben gemotiveerd (nu nog :'))
Dankje!! Het moest een naam met de O zijn dus kwamen we gelijk op Ollie en dat werd Oliver.
Mijn lijstjes zijn slecht :=
Balen van je verrekte spier! Succes met je training vanavond, ik hoop dat je spier meewerkt!
Zo herkenbaar van die koeken. Ze staren gewoon en roepen vanuit de koelkast: “eet mij, eet mij” en dan kan je alleen maar toegeven... :=
Lekker je burritobowl! Wil je miss een foto ervan delen? Ik ben heel benieuwd!

Dilan - Ik ben te gierig om te delen (nee grapje :=)

Linoleum - Welkom terug!! Lekker lijstje!
Ik kan wel gewoon alles ruiken (niet 100%) maar wel voldoende! Volgens mij is het ook niet met elkaar verbonden want ze hebben mij ooit uitgelegd dat er een bot verkeerd gegroeid is die alleen mijn zuurstof inname (zeg je dat zo?) blokkeert.
Heerlijk he! Om weer lekker verzorgd te worden (nagels) en er mooi uit te zien. Dan voel je je ook al een stuk beter!

Kimmie - Dankje! Was dat die in Teteringen? Dat was mijn eerste wedstrijd en het was daar zo leuk! Jammer dat de wedstrijd er daarna uitgehaald is. Was een hele leuke rit!
Echt alleen door mijn mond maar ik ben het zo gewend. Ik weet niet anders. Stel als ik ooit weer door mijn neus kan ademen dan zal het heel vreemd zijn.
Wanneer heb je vakantie? Ik snap dat je een beetje klaar bent met school en deze hitte.

MarlindeRooz - Klinkt heel erg lekker? Bevalt het vegan tot nu toe ook?

Ik heb vanochtend een workout gedaan. Ik ben nu het filmpje voor mijn insta aan het editen. En daarna een paard van een ander gelongeerd en mijn eigen paard gereden. Morgen moet ik weer werken. Vanavond ga ik even een rondje van 3km hardlopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:30

@_mjwb: Gefeliciteerd met het veulen! Zag hem op je Insta, wat een schatje!

@m9ara: Het gebeurt vaker dat mensen niet meer goed kunnen inschatten wanneer ze moeten stoppen met afvallen. Heb je al eens geprobeerd om daar bv met een psycholoog of zelfs een dietist naar te kijken? Een goed schema opstellen waarin je ongeveer op gewicht blijft maar niet meer kcal hoeft te tellen is denk ik de beste manier om er meer rust in te vinden.

@Maanlicht: Dat is ook precies de reden waarom ik die koeken niet wil bestellen :') Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik er waarschijnlijk makkelijk twee achter elkaar weg zou harken en dan lig ik daarna weer in bed te huilen omdat ik buikpijn heb en 1200 kcal aan koek heb gegeten. No thanks :')

Dilan93 schreef:
Dit is mijn laagjesontbijt :9

[ [url=m/uMeU40.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit ziet er zoooo lekker uit! Is het chiazaad?

Mijn eetlust verandert niet per se met hitte maar ik krijg wel zin in andere dingen. Ik eet in de zomer altijd veeeeel meer fruit en meer lichte maaltijden op een dag ipv drie zware, vullende maaltijden.

Ik merk dat ik het nog steeds moeilijk vind om de draad op te pakken. De ene dag eet ik prima gezond maar de volgende dag besluit ik om 5 voor 6, als ik eigenlijk op het punt sta om te gaan koken, toch nog om een pizza of andere ongezonde bagger te bestellen. Kan in principe gebeuren maar is niet iets wat ik graag wil voor mezelf. Moet daar echt even een modus in vinden.

Ben vanmorgen lekker naar de markt geweest dus heb weer flink wat groenten en fruit in mijn koelkast liggen. Dat helpt qua snacken altijd wel flink in ieder geval. Mijn dagje vandaag:

T: Een woepie van de markt met een laagje boter (461) (oeps) (ik heb er nog drie dus moet dit nog drie dagen in mijn planning gaan fietsen op een of andere manier).
L: Een kom bloemkoolsoep en een stuk toast met yazzara en sriracha (286)
T: 150gram proteineyoghurt met een grote hand bosbessen (188)
A: Noodlesalade met rode kool, wortel, paprika, snijbonen, een handje pinda's en zelfgemaakte pindadressing (486)
Daarmee zit ik nog verder onder mijn doel maar ik heb avonddienst en het is altijd een beetje zoeken naar waar ik dan nog zin in heb. Ik heb nog een bak Oppo ijs liggen dus misschien pak ik daar wat van, anders neem ik twee crackers met bio pindakaas en een beetje zout denk ik?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:47

Mjwb, ik ben wel benieuwd naar het verschil inderdaad. In principe zou het geen verschil mogen maken, aangezien vetpercentage invloed heeft op hoe zichtbaar je spieren zijn, niet plaatselijke oefeningen. Maar jij bent natuurlijk op het moment al slank, dus dan zou wat groei van spier best zichtbaar kunnen zijn.
En ja, voel me gelijk weer meer mezelf en dus beter met alles weer netjes. Nog paar dagen en dan is mijn blonde uitgroei weer weg, kijk er nu al naar uit!
Gefeliciteerd met het veulentje :D Veulentjes blijven zo leuk, op stal zijn inmiddels ook drie geboren en het blijft elk jaar fantastisch.

Emma, jouw markt haul zag er echt super uit. Benieuwd wat voor heerlijke gerechten je er weer mee gaat maken :D

Dat doet me er aan denken dat ik nog druiven heb, dus ik ga eens een bak druiven eten <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:08

Emma, is idd chiazaad :j
Helpt het niet om eerder te gaan koken?
De markt is altijd zo fijn voor groenten en fruit

mjwb, heb de protein cookies van B&F :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:13

Nee dat helpt bij mij helaas niet zo goed :7 Ik zet het dan gerust in de koelkast en bestel dan alsnog. Ik moet er ook gewoon mee kappen want het kost me veel te veel geld dat ik niet heb en het stimuleert ongezond eten terwijl ik me veel beter voel als ik gezond eet. Ik heb nu door mijn huis wat briefjes opgehangen en mijn eetritme iets aangepast zodat ik wat vaker eet.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:15

Hallo allemaal, daar ben ik weer _O-
Tot en met maart was ik vrij goed bezig met een gezond levenspatroon opbouwen, maar door het gemist aan structuur etc. is het de afgelopen maanden toch weer misgegaan.
Inmiddels beginnen veel dingen weer op te starten en komt er weer meer structuur in mijn leven.
Nu wil ik ook graag mijn eetpatroon weer in orde brengen, hopelijk helpt lijstjes plaatsen hier weer als tok achter de deur!
Daarnaast is het ook gewoon heel leuk om mee te lezen hier en inspiratie op te doen :D .

Mijn grootste valkuil is het alleen zijn en thuis werken. Zodra ik alleen op de bank zit, thuis aan het wek ben, me verveel of juist stress heb: ik grijp naar eten. Probeer eerst nog wel gezond te doen, maar uiteindelijk ben ik soms hele dagen aan het grazen. Beetje dit, beetje dat..
Afgelopen week ging het een stuk beter en kan nu ook weer crossfitten en hardlopen met de club dus toch een halve kilo afgevallen **\O/** .

Mijn lijstje van vandaag:
O: Optimel kwark met een lepel pindakaas en een beetje granola
T: plakje bananenbrood en snackverpakking met meloenstukjes
L: Chilli sin carne met een broodje
T: NAKD reep en twee lepels nutella O:)
A: broodje kip pesto
T: eiwitshake

B: paardrijden

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:23

Josien, welkom terug :D
Lekker dat je weer kan sporten, dat mis ik echt zo gigantisch erg. Nog paar weken en dan kan ik ook weer los.
Bij mij helpt het thuiswerken ook echt niet voor m’n eten, de koelkast met allerlei eten is zo dichtbij. Op kantoor eet ik wat ik mee heb en meer niet.

Emma, snap dat eerder koken niet helpt. In mijn hoofd is eten wat al even staat veel minder lekker dan wanneer ik het eet als net klaar gemaakt is. Dus bij mij zou neiging nog groter worden om te bestellen als ik dat zou doen :')

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:01

Zo, ik dacht "Wat is het hier rustig", maar ik had het topic per ongeluk ontstipt :') Nu kan ik het echt niet aan om een hele week bij te lezen dus de laatste 2 pagina's zullen moeten volstaan.

@m9ara Goed dat je jezelf bewust bent van de struggle tussen afvallen en op gewicht blijven. Dat erkennen is belangrijk om er bewust mee bezig te kunnen gaan. En met een duidelijk doel van spieropbouw heb je ook echt een goed doel om voor te knokken.

@kimmie25501 Succes met de laatste loodjes voor school. Nog uiterlijk een maand en dan zit het er weer op. Roti is erg lekker, ik kan het je aanraden. Maar wel van een goede Surinamer, ik zou een paar recensies lezen als je wilt bestellen ergens.

@MarlindeRooz Hoe heb je die rode pesto gemaakt? Ik ben allergisch voor kaas en kan dus normaal gezien geen pesto eten maar wellicht kan een vegan versie wel...

@Dilan93 Wat zit er allemaal in dat laagjesontbijt? Het ziet er in ieder geval erg mooi uit.

@_mjwb Wat naar dat je benauwd wordt met deze temperatuur, dan is bewegen erg lastig. Gaar het vandaag beter?

@Maanlicht Fijn dat je sollicitatie goed ging en een mooi compliment dat je gekregen hebt. Wanneer hoor je of de keuze op jou gevallen is?

@Emmaa_ Wat is een woepie?

Ik heb de afgelopen dagen heel wisselend gegeten, met zondag een BBQ bij mijn ouders. Ik was wel laat opgestaan en heb dus alleen geluncht vooraf en een tussendoortje op de fiets gehad. Ik had namelijk besloten dat ik omdat ik mijn auto uitgeleend had en liever niet met het OV wilde ook wel op de fiets naar mijn ouders kon. Heb de hele 40km tegenwind gehad, lang leze de polder. Toen had ik halverwege wel behoefte aan iets met suiker dus heb ik een kinder bueno en een blikje RedBull genuttigd.

Gister had ik een stuk zalm meegenomen uit de supermarkt, maar had niet goed gekeken hoeveel het was. Was het een moot van ruim 300 gram dus die heb ik maar in 2en gedeeld. Mijn lijstjes van gister en vandaag:

Gister
O - 2 volkoren boterhammen met 50 gram ossenworst (296)
T - Aardbeien knijpfruit (51)
L - 2 volkoren boterhammen met 30 gram pindakaas (358)
T - 250 gram griekse yoghurt (113)
A - Zalm met zoete aardappel, worteltjes en een beetje mayo (798)
T - Knijpfruit mango en een stukje Bonbonbloc (219)

Totaal: 1835
Beweging: 14km fietsen en 2500 passen

Vandaag was marktdag en dus ook vis van de visboer dag. Nu had ik wel 2 keer op 1 dag vis maar het was erg lekker
M - 2 volkoren boterhammen met pangafilet en piripiri saus (500 ongeveer)
A - Zalm met zoete aardappel, doperwtjes en een beetje mayo (731)
Drinken - Energy drink (105)

Totaal: 1292 Dus er moet nog best een hoop bij. Al weet ik niet of de vis accuraat was, dat zou ook best 700 kunnen zijn voor mijn gevoel dus dan hoeft er iets minder nog bij.

Beweging: 3.800 passen, maar ik ga nog een blokje om dus dat worden er denk ik 6.000 á 7.000

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:08

Imay, oeps, topic ontstipt :')
Wel nette lijstjes zo :j
Zalm is letterlijk het enige dat ik als vegetariër heel soms mis. Nu had ik laatst wel een vegan pokebowl met nepzalm. Die was ook wel heel lekker :9

In dat ontbijt zit: cruesli, banaan, aardbei, chiapudding, kwark, eiwitpoeder en hagelslag (of iets anders als topping) :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:37

Even een win-momentje. Een broek die normaal enigszins straks begon te zitten, zit nu los :D

Nou ben ik berekend op kleinere maten, die liggen dus al in mn last te wachten :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:14

Imay, dat ontstippen is inderdaad gevaarlijk :') Snap dat je niet zover teug gaat bijlezen en reageren.
En een barbecue moet toch prima kunnen af en toe, zeker met hoeveel je ook aan beweging hebt gehad.

Dilan, lekker zo'n non-scale victory!!

Meestal begin ik mijn dag met een rondje wandelen, maar ik heb bij mijn vriend geslapen die meer dan een halfuur rijden weg woont. Dus wandelen overgeslagen zodat ik wat langer in bed kon blijven liggen. We lagen er veel te laat in, dus ik ga op koffie leven vandaag.

Ik was trouwens gistermorgen ook alweer de eerste kilo afgevallen, dus dat zal ongetwijfeld vocht zijn geweest. Maar wel lekker, is het doel richting 65 alweer een kilo dichterbij!

Mijn lijstje van gisteren is wel netjes gebleven, ondanks dat ik mijn avondeten niet wist
T: 3 rijstwafels met chocola, cracotte met 27gr belegen kaas
L 201gr Skyr Vanille, 10gr whey crispy, 30gr cruesli chocolade
T: 197gr witte druiven, 3 dunne maiswafels paprika
A: (geschat) kip cordon bleu, groene salade met ei, minikrieltjes, olijfolie
T: 50gr serranham-roomkaas rolletjes
Totaal 1.706 kcal
6.000 stappen gewandeld

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:17

Vocht of niet, het hoorde er niet en is nu verdwenen :D
Sterkte met het leven op koffie, soms zitten er van die dagen tussen... :=

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:49

@Marlinderooz, Oeh bedankt voor het delen, ziet er inderdaad interessant uit! Ik vind haar ook echt mooi gespierd inderdaad. Ga het even in de gaten houden en me erin verdiepen!
Je rode pesto klinkt goed, is de smaak ook echt vergelijkbaar of wel echt op zichzelf? Mooie uitdagingen hoor, ik ben benieuwd naar je ervaringen aan het einde van deze maand.

@Linoleum, Ik vind het inderdaad ook altijd lastig om mijn dagen te plannen als ik niet weet wat ik 's avonds ga eten. Gelukkig kook ik thuis vrijwel altijd zelf, omdat ik het gewoon heel leuk vind en jammer vind als ik niet zelf 'mag' koken. :') Je lijstje is inderdaad hartstikke netjes geworden! Fijn van de eerste kilo, ondanks dat het misschien vocht is, is het toch fijn om weer een vliegende start te maken.

@_mjwb, Oh wat irritant van de pannenkoeken -O- Ik moet zeggen dat ik ze ook niet te groot maak en zorg dat ze langzaam garen, misschien dat daar nog winst te behalen valt? :D

@Emma, Thanks voor het meedenken en de tips. Het 'probleem' is echter (gelukkig) niet zo groot dat ik er een professional voor in hoef te schakelen. Het is meer dat ik erg zoekende ben. Ik zou heel ongelukkig worden als ik me aan schema's qua eten moet houden haha!
Wat maakt dat je 5 minuten voor je gaat koken zin krijgt om te bestellen? Als je de aanleiding kan achterhalen kan je er voor jezelf misschien ook makkelijker op inspelen?

@Josien, Welkom terug! Ik ken het wel hoor, eten uit verveling.. Super irritant! Fijn dat je weer wat ritme gevonden hebt. Ik vind je lijstje echt jammie! :))

@IMAY, Oei altijd vervelend dat ontstippen :+ Als je zo'n eind gefietst hebt kan een bbq weinig kwaad denk ik! Dat lijkt me echt een groot voordeel van een racefiets (ik twijfel ondertussen nog steeds of ik er een aan zal schaffen..). Als je de halve zalmmoot hebt genomen denk ik dat je kcal wel accuraat zijn hoor! Zalm is rijk aan kcal, maar gelukkig geen 700 per 150 gram :)

@Dilan, Goed bezig *\o/* Super fijn gevoel is dat! Zo zie je maar dat je lichaam toch echt wel positief aan het veranderen is!

Na al jullie tips van gisteren heb ik besloten de maand juni gewoon niet meer op de weegschaal te gaan staan :) Mijn doel is niet langer afvallen, dus het heeft geen nut en leidt me blijkbaar alleen maar af (en leidt me in de verkeerde richting). Ik ben ook wel getriggerd door Marlinderooz, door de opmerking dat ik er met 5kg zwaarder misschien voor het oog wel slanker uitzie. Want heel eerlijk, als ik foto's van vorige zomer terugzie (met 5+ kilo), vond ik mezelf eigenlijk ook heel mooi daar!

Dus deze maand gewoon aantal kcal omhoog, hard sporten en afgaan op de spiegel! :D Ik ben helemaal gemotiveerd, dus eens zien hoe dat voor me werkt.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Flesje yakult, 200gr magere kwark, 20gr whey crispy en 5gr cookies&cream
T: Stukje tiramisu kwarktaart, 1 kiwi en een halve nectarine
L: Restje pasta met pompoen, chorizo en broodkruim
T: 200gr Melkunie pudding + 2 lange vingers
D: Salade met zoete aardappel, spinazie, parmaham en parmezaan
T: Body & fit pro bar
Totaal 1647 kcal

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:57

@m9ara, ik vond de pesto erg lekker door de pasta. Zeker net zo lekker als normale!
@ linoleum, succes met op koffie leven haha! en jeej de eerste kilo!
@Dilan93, een losse broek *\%/*
@ IMAY1990, welkom terug haha! :D
@ Josien_, structuur is ook echt mijn probleem! Succes. :=

Ik at gisteren misschien een zak bolognese chips weg... := Oeps. Vandaag weer een betere dag (hoop ik haha). Heb nu ook nog totaal geen honger dus wie weet sla ik ontbijt wel over.

O: (misschien) brinta
L: 2 speltpistoletjes met hummus / rode pesto en gegrilde champignons
T: time-out koekje en aardbeien
A: burrito's met paprika, bonen, tomaat, courgette en dan in wraps met guacamole. (denk 2 wraps)
T: appel

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:10

Mara, succes met opbouwen! :D heb je foto's zodat je straks kunt vergelijken? :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:13

Hallo, ik heb een stukje meegelezen en was benieuwd of ik ook mee mag praten hier?!
Ik ben al 3 jaar bezig met een manier te vinden van afvallen die ik kan volhouden.
Ik ben nu net 2 maanden bezig met personal body plan en nu 3kg afgevallen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:20

Haha Marlinde, foutje :Y) Chips is ook gewoon té verleidelijk soms -O-

Thanks Dilan! Ik heb geen lange spiegel thuis, dus heb helemaal geen foto's.. Maar heb me inderdaad al voorgenomen morgen bij mijn ouders te proberen een foto te maken om straks te kunnen vergelijken :D

Welkom Twilight1! Natuurlijk mag je meepraten. Fijn dat je al 3kg kwijt bent! Waar wil je naartoe?

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:36

@m9ara ik heb niet echt een kilo doel.
Ik wil graag weer een platte buik en iets minder heupvet en makkelijk in maat 38 passen.

Voor pbp moet ik elke 4 weken foto's maken ik denk inderdaad dat dat wel je kan helpen om resultaat te zien die je soms niet op de weegschaal ziet omdat er meer spiermassa is gekomen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:00

@Kim (dit is eigenlijk niet helemaal specifiek naar jou gericht, maar meer in het algemeen): Het is op zich niet erg (en kan zelf juist goed zijn) om je elke dag te wegen, dan kun je na een week het gemiddelde nemen. Het lastige van eens per week wegen is dat het altijd een soort gok is. Er kan namelijk heel veel verschil in zitten, zelfs als je elke keer in de ochtend weegt. Als je die ene dag dat je die week weegt toevallig vocht vasthoud kun je denken dat je dus zwaarder bent dan je eigenlijk bent, de rest van de week zal je volgens de weegschaal minder zwaar zijn maar dat zie je niet. Dat kan heel demotiverend werken. Andersom werkt het natuurlijk net zo. Gewicht fluctueert heel erg, dus om je vast te pinnen op die ene meting in een week is niet heel accuraat. Ik begrijp het overigens wel heel goed, als je wel elke dag weegt kan het snel een obsessie worden en een teleurstelling als je een dag/aantal dagen niet afvalt of zelfs bent aangekomen.

Ik kon geen plaatje vinden in het Nederlands, maar hij is wel duidelijk volgens mij:
Afbeelding

@m9ara: Dat van die koekjes kopen voor het hele weekend en dan in 1 dag opeten gebeurt mij ook regelmatig :+. Ach, zo lang het niet te vaak is is het niet zo erg.

@Marlinde: Je rode pesto klinkt heel lekker, ga ik ook een keer maken. Je hebt me geïnspireerd met je juni challenges, ik ga ook doelen opstellen voor deze maand! Leuk om dat elke maand te doen.

@Linoleum: Fijn dat je weer wat aan selfcare kan doen, lekker je nagels weer op orde en naar de kapper. Kan een hoop verschil maken mentaal! Lijkt me soms wel lastig dat je niet weet wat je gaat eten, ik heb dat ook als ik bij mijn ouders eet, die zijn nogal enthousiast met olijfolie etc.

@_mjwb: Mijn broer heet Olivier, zijn roepnaam was vroeger ook altijd Ollie. Nu is het Ol geworden, omdat hij inmiddels ook al 22 is. Jij bent sportief bezig geweest gister!

@Emmaa_: Ja die koeken zijn heel gevaarlijk. Gister heb ik ze kunnen laten liggen gelukkig :)
Jouw struggle met de draad weer oppakken is voor mij wel herkenbaar. De ene dag gaat het heel goed, de andere dag helemaal niet. Het is bij mij een kwestie van steeds meer goede dagen hebben, dan wordt het makkelijker. En van dat zwart-wit denken af komen. Dus dat een dag of heel goed is, of heel slecht qua eten. Als je dat een beetje kan balanceren wordt het ook makkelijker. Goed dat je groente en fruit hebt ingeslagen, dat helpt hier ook altijd goed. Mooi lijstje gister! Vooraf koken kan helpen, maar dan moet je inderdaad wel de discipline opbrengen om het dan ook echt te gaan eten.

@Josien_: Welkom terug! Hopelijk kunnen wij je een beetje helpen! Eindelijk nog een CrossFitter in het topic :D. Thuis zijn is hier ook een trigger om meer te eten, helaas ben ik de afgelopen maanden alleen maar thuis geweest.

@IMAY1990: Het is hier nooit rustig :+. Fijne lijstjes wel! Ik ben gek op vis! Een keer een dagje iets minder eten is niet zo erg. Ik bekijk mijn calorieën vaak per week.

@Dilan: Wat fijn dat je broek nu beter past! Lekker gevoel is dat he?

@Twilight1: Natuurlijk mag je meepraten, welkom!

Zo, ik ben weer bij. Het duurt steeds langer om op iedereen te reageren :+.

Ik heb na mijn sollicitatie vrijwel direct een mail gekregen dat ik een hele goede indruk achter heb gelaten en dat ze me graag willen hebben. Ik heb dus een nieuwe baan :).

Het zijn voor mij sowieso vrij hectische weken, nieuwe baan waar ik woensdag al mee begin, klaar met de groepstherapie die ik voor mijn burn-out heb gehad. (heb ik ook ruim een jaar gedaan) dus moet daar ook afscheid nemen dinsdag. Voelt heel gek. Ben daar toch ruim een jaar 3 keer in de week geweest. Mijn opleiding tot personal trainer/coach begint ook volgende week. Had komende zaterdag een fitness fotoshoot, maar die heb ik verplaatst, was even iets te veel alles bij elkaar. Verder had ik dat spiertje verrekt in mijn bovenbeen waar ik gigantisch van baalde dus ben dinsdag niet gaan trainen en had toen veel pijn. Gisteravond wilde ik het wel weer proberen alleen stond er veel en vrij zwaar squatten met de barbell op het programma. Ik heb wat lichter gewicht gepakt en ben het gewoon gaan proberen. Ging verrassend goed en heb helemaal geen pijn meer. Dus goed teken! Ik blijf er nog wel voorzichtig mee. Vanavond weer trainen, gelukkig nu geen squats.

Mijn doelen voor de maand juni:
- geen alcohol
- 25 push-ups achter elkaar kunnen zonder pauze (kan er nu 15)
- 1 kilo afvallen (naar 60,9 kg)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 450 gram Optimel magere kwark citroen, 125 gram aardbeien
L: twee maïswafels met schouderham en guacamole van een halve avocado,
T: 3 stengels bleekselderij, halve komkommer en een paar cherrytomaatjes
A: cannelloni met spinazie en ricotta (bij mijn ouders)
T: 300 gram magere kwark met 125 gram aardbeien
B: uur CrossFit

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:24

Twilight1 schreef:
Hallo, ik heb een stukje meegelezen en was benieuwd of ik ook mee mag praten hier?!
Ik ben al 3 jaar bezig met een manier te vinden van afvallen die ik kan volhouden.
Ik ben nu net 2 maanden bezig met personal body plan en nu 3kg afgevallen.

Hee leuk, een mede pbp'er :D Welkom

Maanlicht, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Is idd zo dat je gewicht zo enorm schommelt, bij vrouwen volgens mij nog erger als bij mannen. Ik heb er heel bewust voor gekozen om 1x per week te wegen, plus dan 1x per 4 weken mijn weeg- meet- en fotomoment voor PBP.
Ik ben dus een van die personen voor wie dagelijks wegen al snel een obsessie wordt. :o