Gister lekker dagje gehad,tussen de middag gewandeld hopelijk gaat dat vandaag ook lukken!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sannert schreef:Nog een vraag mbt sporten. Ik ben geen sporter.maar ik zal toch wat moeten gaan doen, want 2 kinderen doet toch wel wat met je lijf.
Sportschool is geen optie want ik heb 24/7 mn kinderen. Dus ik wil thuis wat oefeningen doen. Gisteren via YouTube half uurtje oefeningen gedaan. En nu heb ik spierpijn.
Maar wat is een verstandig schema ? Iedere dag ? Om de dag ? En weten jullie nog misschien goede filmpjes?
Lieke schreef:Sannert schreef:Nog een vraag mbt sporten. Ik ben geen sporter.maar ik zal toch wat moeten gaan doen, want 2 kinderen doet toch wel wat met je lijf.
Sportschool is geen optie want ik heb 24/7 mn kinderen. Dus ik wil thuis wat oefeningen doen. Gisteren via YouTube half uurtje oefeningen gedaan. En nu heb ik spierpijn.
Maar wat is een verstandig schema ? Iedere dag ? Om de dag ? En weten jullie nog misschien goede filmpjes?
Als je echt geen sporter bent, zou ik niet beginnen aan iedere dag. Je kan er vanuit gaan dat als je fanatiek gesport hebt, je lijf min 48 uur nodig heeft om te herstellen. In de tussentijd is het wel verstandig om te bewegen, maar als je te vroeg dezelfde spieren gaat trainen, bouw je niets op, maar maak je juist dingen stuk. Rust is ook training.
Je zou bijv. de ene dag fanatiek kunnen sporten en de volgende dag een stuk kunnen wandelen of fietsen. Wissel ook af wat je traint, dus niet alleen je benen, maar ook een keer je core of je armen. Heb je heel veel spierpijn, ga dan wel bewegen, maar niet fanatiek trainen.
Op een gegeven moment merk je dat je weinig of geen spierpijn meer hebt, dit betekent niet perse dat je niet zwaar genoeg hebt getraind, maar dat je spieren meer gewend raken aan de training.
Als je met bijv. 3x per week sporten begint en de overige dagen wel beweegt, dan denk ik dat je al een goede stap in de goede richting zet. Je lichaam moet ook wennen aan het sporten en hiervoor de tijd krijgen.
Qua filmpjes zou je eens kunnen zoeken op Jillian Mickaels (volgens mij niet meer op YT). Haar sportprogramma's zijn wel gericht op elke dag, maar ik zou dat gewoon om de dag doen.
SandravdB schreef:Ik ben wel al stuk fitter dan toen ik begon met opletten met eten. Merk ook dat nu ik meer volkorenbrood eet dat ik langer vol zit en minder behoefte heb om te snoepen terwijl ik ook net pas gestopt ben met roken.