Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anniekskie

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:05

:j denk dat mijn vriend dat kan beamen dieuwke! Al ligt het bij niet alleen aan mijn dieet.

Gister lekker dagje gehad,tussen de middag gewandeld hopelijk gaat dat vandaag ook lukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:40

Oh ik kan juist niet anders zeggen dan dat ik een stuk opgewekter ben nu :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:42

Renee1991 schreef:
Oh ik kan juist niet anders zeggen dan dat ik een stuk opgewekter ben nu :+

Ik ook. Ik voel me beter en ik heb meer energie :o Zegt wel genoeg over hoe trash mijn eetpatroon was voordat ik hiermee begon.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:52

Dieuwke_ schreef:
Ik ga zo even bijlezen, maar ik wilde deze even met jullie delen. Vandaag op mijn scheurkalender :')

[ [url=m/av0M4K.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:56

Onze weegschaal is beetje raar
Net opgestaan 57 gelijk weee erop kijken of echt zo is toen weer 59

Ga zo denk een andere kopen beetje vaag dit

Welke weegschaal hebben julie?
Is zo weegschaal die je vet etc meet ook betrouwbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:05

Staat ie misschien instabiel? Op een voeg in de vloer of zo?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:10

Nee staat gwn op het laminaat en stabiel
Bij me vriend is t eiig ook zo elke x onderhand 2 kilo verchil ken niet in 2 sec 2 kilo aankomen

Hoop dat er wat af is drink aleen maar water eet gezond etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:10

Uiteindelijk zijn analoge weegschalen het betrouwbaarst. Ingebouwde vetmetingen etc zijn sowieso niet betrouwbaar, dat kan je niet meten vanaf een weegschaal.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:14

Thanks vanmiddag ff kijken voor andere

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:18

Kosje4 schreef:
Thanks vanmiddag ff kijken voor andere

Is de batterij niet gewoon op ?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:24

Geen idee eiig
Hii gaat wel gwn gelijk aan aleen de eerste meting als je erop staat is heel anders dan de 2de ga er altijd 2x op staan

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:34

Wat gaan jullie hard. Houd het amper bij haha.
Wat gaan jullie goed !
Hier gaat het ook verrassend goed. Andere pogingen liepen hier snel spaak. :+
Maar ik heb nu wel die omschakeling in mn hoofd. Als die er niet is dan hoef ik het niet te proberen. :+
Ah had atkins producten in de bonus. Dus ik heb 2 pakken crackers gehaald. Smaken goed. En de wraps hadden ze niet hier in de filialen dus die heb ik ergens anders gekocht. Wou ze toch eens proberen.
Dochter kwam zaterdag thuis met zelfgemaakte taart. ;(
Dus heb 2 kleine stukjes ervan gegeten. Vond het ook zo sneu om mee te zeggen en zonde om weg te gooien.
Maar ondanks de taart toch een halve kg kwijt ongeveer. :)

Nog een vraag mbt sporten. Ik ben geen sporter. :7 maar ik zal toch wat moeten gaan doen, want 2 kinderen doet toch wel wat met je lijf. :')
Sportschool is geen optie want ik heb 24/7 mn kinderen. Dus ik wil thuis wat oefeningen doen. Gisteren via YouTube half uurtje oefeningen gedaan. En nu heb ik spierpijn. :')
Maar wat is een verstandig schema ? Iedere dag ? Om de dag ? En weten jullie nog misschien goede filmpjes?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:40

Breekt even in.

Mag ik vragen welke app jullie gebruiken om kcal te tellen?

Ik ben benieuwd wat ik op een dag binnen krijg.
Wil graag nog 5kg kwijt maar ben niet heel gedisciplineerd :=

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:42

Ik gebruik MyFitnessPal

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:46

Ik gebruik de app Food.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 13:09

Zo, druk weekend gehad met cursus *\o/*

Stom hè, ligt er lunch klaar, met witte en bruine bolletjes, crackers, bruine boterhammen, en dan pak ik toch witte bolletjes “want die heb ik thuis nooit” :') .

Van t weekend wel gewoon m’n stukjes kaas bij de film, en 2 stukjes chocolade.

Drang naar zoet blijft, naar chips ofzo eigenlijk helemaal niet

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:49

Ik ben wel al stuk fitter dan toen ik begon met opletten met eten. Merk ook dat nu ik meer volkorenbrood eet dat ik langer vol zit en minder behoefte heb om te snoepen terwijl ik ook net pas gestopt ben met roken.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:09

ItsMe2 schreef:
Ik gebruik de app Food.

Deze gebruik is ook, vind ik een hele fijne app :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:00

Sannert schreef:
Nog een vraag mbt sporten. Ik ben geen sporter. :7 maar ik zal toch wat moeten gaan doen, want 2 kinderen doet toch wel wat met je lijf. :')
Sportschool is geen optie want ik heb 24/7 mn kinderen. Dus ik wil thuis wat oefeningen doen. Gisteren via YouTube half uurtje oefeningen gedaan. En nu heb ik spierpijn. :')
Maar wat is een verstandig schema ? Iedere dag ? Om de dag ? En weten jullie nog misschien goede filmpjes?

Als je echt geen sporter bent, zou ik niet beginnen aan iedere dag. Je kan er vanuit gaan dat als je fanatiek gesport hebt, je lijf min 48 uur nodig heeft om te herstellen. In de tussentijd is het wel verstandig om te bewegen, maar als je te vroeg dezelfde spieren gaat trainen, bouw je niets op, maar maak je juist dingen stuk. Rust is ook training.
Je zou bijv. de ene dag fanatiek kunnen sporten en de volgende dag een stuk kunnen wandelen of fietsen. Wissel ook af wat je traint, dus niet alleen je benen, maar ook een keer je core of je armen. Heb je heel veel spierpijn, ga dan wel bewegen, maar niet fanatiek trainen.
Op een gegeven moment merk je dat je weinig of geen spierpijn meer hebt, dit betekent niet perse dat je niet zwaar genoeg hebt getraind, maar dat je spieren meer gewend raken aan de training.

Als je met bijv. 3x per week sporten begint en de overige dagen wel beweegt, dan denk ik dat je al een goede stap in de goede richting zet. Je lichaam moet ook wennen aan het sporten en hiervoor de tijd krijgen.

Qua filmpjes zou je eens kunnen zoeken op Jillian Mickaels (volgens mij niet meer op YT). Haar sportprogramma's zijn wel gericht op elke dag, maar ik zou dat gewoon om de dag doen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:06

Lieke schreef:
Sannert schreef:

Als je echt geen sporter bent, zou ik niet beginnen aan iedere dag. Je kan er vanuit gaan dat als je fanatiek gesport hebt, je lijf min 48 uur nodig heeft om te herstellen. In de tussentijd is het wel verstandig om te bewegen, maar als je te vroeg dezelfde spieren gaat trainen, bouw je niets op, maar maak je juist dingen stuk. Rust is ook training.
Je zou bijv. de ene dag fanatiek kunnen sporten en de volgende dag een stuk kunnen wandelen of fietsen. Wissel ook af wat je traint, dus niet alleen je benen, maar ook een keer je core of je armen. Heb je heel veel spierpijn, ga dan wel bewegen, maar niet fanatiek trainen.
Op een gegeven moment merk je dat je weinig of geen spierpijn meer hebt, dit betekent niet perse dat je niet zwaar genoeg hebt getraind, maar dat je spieren meer gewend raken aan de training.

Als je met bijv. 3x per week sporten begint en de overige dagen wel beweegt, dan denk ik dat je al een goede stap in de goede richting zet. Je lichaam moet ook wennen aan het sporten en hiervoor de tijd krijgen.

Qua filmpjes zou je eens kunnen zoeken op Jillian Mickaels (volgens mij niet meer op YT). Haar sportprogramma's zijn wel gericht op elke dag, maar ik zou dat gewoon om de dag doen.

Bedankt!
Heb gister wel alle groepen spieren gehad geloof ik in dat half uur. :')
Voel het in mn buik, billen en benen.
Jillian Michaels had ik idd op YouTube gezocht maar die staat er niet meer op. Alleen dag 1 of zo iets.
Overige dagen beweeg ik wel gewoon. Werk of uurtje wandelen. :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:08

Hier nu 1.8 kilo kwijt na 1 week.

Ik tel niet. Op het moment probeer ik me te houden aan 3 maaltijden op een dag.
S'ochtends vaak halfvolle kwark, in de middag brood en savonds een gezonde warme maaltijd. Verder zo min mogelijk snoepen etc. Als dat niet meer werkt, of de 3 maaltijden gewoonte zijn geworden ga ik verder kijken naar calorieën tellen oid

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:12

Wat goed EmptyWords!

@sannert ik heb de Nike trainingsapp gedownload en op YouTube zijn ook goede pilates workouts te vinden en Tone it Up heeft ook leuke afwisselende workouts

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:34

Ik volg op dit moment weer de kalender van Blogilates op YouTube, zij heeft ook een beginners kalender :)
Het moet je liggen natuurlijk, maar ik word er ook gewoon blij van!

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:14

SandravdB schreef:
Ik ben wel al stuk fitter dan toen ik begon met opletten met eten. Merk ook dat nu ik meer volkorenbrood eet dat ik langer vol zit en minder behoefte heb om te snoepen terwijl ik ook net pas gestopt ben met roken.

Wow dat vind ik echt super knap _/-\o_ en stoppen met roken en afvallen. Ik vind/vond 1 voor 1 al lastig

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:30

Ik was eigenlijk al ruim maand gestopt met roken, toen overleed eind november mijn stiefvader en ben ik weer gaan roken en emotie eten. Nu dus roken weer gestopt sinds acht dagen en mis het eigenlijk totaal niet.