2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:38

Heb mezelf net maar weer eens een volkoren pasta salade met tonijn gemaakt. :9
Eens even uitrekenen hoeveel kcal dat zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:45

Zo hehe :') ,10.000 stappen binnen :P

Nu even bij de koffiezaak neergecrashd :+ , lekker een frisse smoothie :))

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:52

IMANDRA schreef:
topsylover schreef:
Ik heb vanmorgen de Skyr vanille geprobeerd met Cruesli chocola. Lekker! Wel dik 500 calorieën helaas. := Maar die cruesli is zooo lekker.

Haha dat is een van de dingen waarvan ik t zo jammer vond t op te geven, maar het scheelt wel echt wat in kcal met andere ‘vulling’ dingen haha. Cruslie chocolade <3

Ik mag het soms van mezelf eten als ik een hele lastige week heb zoals nu met allemaal deadlines etc. voor school. Dan heb ik tenminste nog iets om voor uit bed te komen. :+ :Y)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:40

SharonIndezz schreef:
Wat eten jullie vanavond?

Ik krijg verse wortelstamp met zelfgemaakte hachee, niet heel gezond denk ik :=

Wij trekken naar de chinees :+

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:52

Ik ga naar een restaurant vanavond en ik heb besloten gewoon lekker te genieten. En water te drinken erbij als compensatie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:54

Lekker dames !

Water erbij :')

Heb mijzelf op 4 blokjes chocolade getrakteerd , na de 4 blokjes heb ik de reep overgedragen aan mijn moeder :+ . Was echt lekker :oo

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:00

Ik maak burrito's uit een pakje, met vegetarische kip. Dit eet ik de komende 3 dagen. En light creme fraiche natuurlijk.

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:28

ClaudiaHS schreef:
Carnivoria schreef:
Hier gaat het ook prima!

Net terug van een buitenrit, maar jeetje wat is het koud buiten. :Y)

Nu lekker aan de pompoensoep.

Heb je een receptje van je soep?
Is ie een beetje afval-verantwoord :D ?

Deze was van de Unox, in de aanbieding. :')
Maar vond 'm niet bepaald lekker, haha.

Meestal koop ik zo'n pakket bij de Appie dat je t zelf kan maken. :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:53

Vanavond vissticks met gebakken aardappelen en witte bonen in tomatensaus.
Niet het meest gezonde, maar wel makkelijk zo op de zondag.
Morgen ochtend weer wegen, kijken of er weer een paar 100 gram af zijn.
Vorige week maandag 93,4

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:02

Oké, ga me hier toch melden! Heb tijdje meegelezen maar is toch wel leuk om mee te praten.
Ik hoef niet zozeer af te vallen, ben tevreden met mijn gewicht en zit ook perfect met mijn BMI!
Maar ik ben wel gezonder aan het eten. Ik kon hele dagen alleen maar eten en snoepen zonder aan te komen, maar ik merk dat het gewoon niet goed is voor mijn lichaam.

Ben nu sinds een week of iets dergelijks begonnen en merk wel dat ik meer energie heb, maar ik zit onwijs in de knoop met de calorieën. Ik heb de voorgaande berichten gelezen over bmr en pal, maar het lukt mij niet om genoeg te eten.

Ik heb een actieve baan buiten in de paarden, 50 uur per week. Daarnaast dans ik nog 8 uur in de week en doe ik thuis elke dag korte oefeningen via de 7 minutes app.
Als ik een dag gewoon eet, zonder op calorieën te letten maar wel op het gezonde, kom ik uit rond de 1000 kcal per dag. Maar ik geloof dat ik met de bmr rond de 1300 uitkwam en met de pal rond de 2200...
Hebben jullie tips? Ik wil niet eten omdat het echt moet, maar betwijfel of dit echt goed is

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:17

Pfoe ik heb net 2 keer wortelstamp opgeschept en 2 x hachee. Zo lekker Haha, maar niet zo goed denk ik

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:26

Yacintha, wat eet je als jij "gewoon en gezond" eet op een dag? Als ik 3x eetmomenten heb, zit ik na mn lunch al dicht tegen/ over de 1000 kcal. Met mn avondprak dus zeker erover heen.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:39

topsylover schreef:
topsylover schreef:
Ik heb vanmorgen de Skyr vanille geprobeerd met Cruesli chocola. Lekker! Wel dik 500 calorieën helaas. := Maar die cruesli is zooo lekker.

Ik mag het soms van mezelf eten als ik een hele lastige week heb zoals nu met allemaal deadlines etc. voor school. Dan heb ik tenminste nog iets om voor uit bed te komen. :+ :Y)

Oooohhh cruesli chocolade <3 Dat is voor mij ook echt een must om uit bed te willen komen. Soms voel ik me happier en dan wordt het havermout, maar cruesli choco blijft zo geweldig. Vind ik ook veel lekkerder dan snoep of gewoon chocolade.

Vandaag een workshop canicross gedaan in de kou. Had al 1000kcal op voor ik ging maar het was er zo koud in de wind dat ik het echt niet warm kon krijgen. Op de terugweg nog een broodje gegeten en nu net heerlijk warme lasagne. Ik ga nu dus wel flink over mn kcal heen. Wat doen jullie op zo'n moment? Als je het heel koud hebt en veel buiten bent, eet je dan meer of is er een andere oplossing?

Edit: meer kleren aan had ik al bedacht voor volgende keer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:47

Mijn avondprak (mooi woord haha ) is kipfilet met witte bonen in tomatensaus en doperwten en beetje rijst erdoor . Mijn favo kostje :P

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:54

ClaudiaHS schreef:
Mijn man zat gisteravond een hele reep chocola op te vreten >;)
Ik heb mezelf maar komkommer gesneden en 3 melbatoastjes met Philadelphia zalm.

Maar dat is dan toch net zo veel als 1 of 2 stukjes chocolade?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:55

Hier staat zelfgemaakte groentensoep op het menu met een gehaktbal. :9

Helaas morgen weer aan het werk, na twee week vakantie. Ik heb mijn tas al ingepakt plus sporttas, dan kan ik uit werk direct door naar de sportschool en kan ik in de avond aan de studie.
Monsterschema voor deze week, dus elk moment van de dag heb ik gepland. :=

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:56

:D :Y)

@Suusjepluus, ik zou me na zo'n dag niet heel druk maken en morgen gewoon weer opletten. Je hebt ook wel wat gedaan tijdens de workshop?

Vanmiddag heeft mn vriend knakworsten opgewarmd en vond het volgens mij wat zielig voor me dat ik het niet wilde eten :(:)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:58

Bloodymary schreef:
ClaudiaHS schreef:
Mijn man zat gisteravond een hele reep chocola op te vreten >;)
Ik heb mezelf maar komkommer gesneden en 3 melbatoastjes met Philadelphia zalm.

Maar dat is dan toch net zo veel als 1 of 2 stukjes chocolade?

Ik hou niet van chocolade _O-
Maar hij zou met me mee doen met afvallen. Hij is namelijk ook wel een kilootje of 20 te zwaar :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:10

Ik heb t hele weekend gewerkt en gister 20 km gefietst, en verder niks gesnoept!
Dus gaat best goed!
Maar wij snoepten eerder eigenlijk ook nooit, dus dat scheelt een boel.
Het was alleen, laat thuis, of geen zin in koken en dan werd t pizza.
Nu is het, als we echt geen zin hebben een maaltijd uit de diepvries!
Ik kook veel dingen standaard voor de hele straat en dat gaat in porties de diepvries in.
Hebben al 2 maand geen pizza meer besteld voor thuis!

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:26

NoTwixLeft schreef:
Yacintha, wat eet je als jij "gewoon en gezond" eet op een dag? Als ik 3x eetmomenten heb, zit ik na mn lunch al dicht tegen/ over de 1000 kcal. Met mn avondprak dus zeker erover heen.

Ik zit nu op 1074 kcal, inclusief 3 gerechten. 's Ochtends eet ik standaard cornflakes met halfvolle melk, 's middags twee bruine boterhammen met kaas of vleeswaren en vandaag dan groente, aardappelen en vlees. Tussendoor twee kopjes warme chocolademelk en één suikerspin (had een zwakke dag :') ) Gisteren zat ik op 970 kcal, na hetzelfde ontbijt, 2 witte bolletjes met komijnkaas en 's avonds tagliatelle met roomsaus, tomaat en broccoli.

Probleem is dat ik tussendoor niet zoveel eet, maar vaak ook niet echt behoefte heb om iets te eten. Hooguit tussen lunch en avond eten, maar dan vind ik het vaak lekker om een stuk komkommer te nemen.
Volgens internet kom ik voor mijn bmr uit op 1513 en met beweging etc erbij op 2609 (even opnieuw uitgerekend)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:32

Yacintha, wellicht een idee om je dagboekje met kcal hier te plaatsen?
Als ik tagliatelle met roomsaus eet kom ik al op 700-800kcal uit.

Heel direct gezegd, van 1000kcal zou je kilo's af moeten vallen dus ergens mis je iets...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:39

Kloppen de porties die je invoert wel wat hoeveelheid betreft, Yacintha? Lijkt mij ook weinig ckal met een maaltijd als tagliatelle erbij. Kan maar zo dat je na een maandje op dagelijks 2000ckal gaat afvallen. Als je echt maar 1000 per dag doet met zo'n actief leven is dat heel weinig. Ik red het daar niet eens mee met mijn kantoorbaan. Maar ik heb altijd honger.

Lekker weekend gehad. Was met mijn beste vriedin naar een hotelletje jn Dwingeloo. Gister 10.5km gewandeld en vandaag 8,5. Heerlijk in de zon vandaag, zo mooi daar! <3 En daarna nog een rondje gereden met mijn merrie. Geen ckal geteld dit weekend. Gister in het hotel gegeten en er staat nu een zelfgemaakte pizza in de oven. Nog even genieten van mijn laatste vakantiedag.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:50

Had al zitten rekenen met yachintha haar lijstje. Ook de witte bolletjes zijn bij mijn weten samen al bijna 200kcal.

Lekker, Imre!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:59

Oeps, vandaag toch niet helemaal goed gegaan. Net terug van samen met vrienden naar de McDonalds gaan. Volledig onverwachts (ze kwamen eigenlijk alleen langs om wat blaadjes af te geven) maar wel echt supergezellig en ik zie ze zelden, dus ik ging niet speciaal opletten. Ik moet de honden zo nog een keer uitlaten, dus ik verbrand nog wel iets, maar ik weet niet of ik consumptie onder verbruik ga krijgen. In het ergste geval moet ik morgen wat krapper eten dan normaal. Het zij dan zo.

Maar het was echt super gezellig. Ik ken haar ondertussen bijna 10 jaar (haar vriend was toen nog buiten de picture) en we zien elkaar echt veel te weinig de laatste 2 jaar, eens in de twee maanden is veel. Dus dat maakt het wel extra leuk. We hebben wel afgesproken elkaar weer vaker te zien, dus hopelijk gaat dat lukken.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:01

Zou best kunnen dat ik verkeerde gewicht in heb gevuld! Zal nog eens na kijken.
Ik eet thuis met de familie mee, dus is lastig om exact te weten wat en hoeveel er allemaal in gaat.

Ik heb bijna nooit honger, eet ook hele kleine porties