Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:51

Sabini schreef:
Ik ben nu in de sportschool en heb toch een kuiten-trainer aan m’n routine toegevoegd :Y) Ik ga vanaf nu met een meetlint de dikte van m’n kuiten bijhouden, terwijl ik met dit apparaat ga trainen:

Ik hoop voor je dat het lukt, maar ik zelf betwijfel het.
Door nu extra te trainen kweek je alleen maar meer spier.

Sabini

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:36

@Needje; Als dat zo is dan stop ik er direct mee :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:44

Sabini schreef:
@Needje; Als dat zo is dan stop ik er direct mee :)

Maar wat wil je er dan mee bereiken? Je kuiten kunnen wel strakker worden, maar je gaat hoe dan ook spieren kweken.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:51

Volgens mij moet je ook uitkijken dat je niet meteen alles overbelast. Ik pak bij de legpress ook kuiten mee door op mijn tenen te staan. Maar dan zet ik eerst de gewichten terug.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:00

Ik kon met m'n kuiten juist meer wegdrukken als met m'n benen. :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:02

Needje schreef:

Serieus?! Als je op je tenen staat? Ik heb een hele slechte enkel en kan dan gelijk een paar dagen met mijn been omhoog denk ik... haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:15

Mag ik mij melden...
Weet niet hoe fanatiek ik mee ga posten.

Hier sinds begin deze maand begonnen in de sportschool.
Doel, conditie trainen en afvallen.
Ik ga 2x per week een uur.
Persoonlijk plan opgesteld en vandaag voor het eerst aangepast omdat de apparaten al te makkelijk gingen.
Begin het steeds leuker te vinden, kwa conditie merk ik ook echt al verandering, herstel steeds wat sneller, ik roei 8minuten op t roeiapparaat. Ik vind t een van de minste onderdelen, maar stel steeds een doel waardoor ik toch fanatiek wordt. Vandaag 1473m dus vrijdag moet ik daar overheen zien te komen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:33

Gimme_Spurs schreef:
Needje schreef:

Serieus?! Als je op je tenen staat? Ik heb een hele slechte enkel en kan dan gelijk een paar dagen met mijn been omhoog denk ik... haha!

Nee, tenen op de rand van de plaat en dan wegduwen naar "op je tenen" en weer terug naar platte voet of zelfs een fractie hiel voorbij de plaat.
Wel apparaat waar de plaat vastzit en je jezelf wegduwt.

Heb nog een filmpje van paar jaar terug.
https://youtu.be/fCkguNpbenA

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:44

Ja precies! Dat doe ik ook!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:02

Net weer gesport. Uur kracht gedaan.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:09

Goed bezig Jeanine en welkom Carina! :D

Ik heb net rug getraind, heb daar altijd moeite met de mind muscle connectie dus daar vandaag heel erg op gefocust. M'n ego thuis gelaten en wat minder gewicht gepakt, met meer focus op pauzes en slow negatives. Het ging erg lekker dus volgens mij heeft het gewerkt :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:10

Lekker bezig!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:27

Sabini schreef:
loez schreef:
Wel een voedingsschema aangevraagd bij Esther Blom! :) Héél benieuwd!
Oeh ben ook heel benieuwd!

Zijn er hier meer mensen die zich aan een bepaald voedingsschema houden?

Ik heb een voeding en trainingsschema.

Vanavond ga ik mij weer eens wagen aan een training. Ben nog wel niet helemaal fit maar goed, hij was al blij dat ik eens mijn rust heb gepakt ipv door gelopen ben :')

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:41

Ik heb geen voedingsschema (kom ook echt net bij de Mc vandaan :') ), maar let over het algemeen wel een beetje op dat ik voldoende eiwitten binnen krijg. Overigens doe ik wel aan intermittent fasting en daar ben ik me echt fitter door gaan voelen, minder 'cravings' en überhaupt minder honger/trek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:00

Geen voedingsschema ik eet wat ik kan en mag eten en vul dat aan met extra eiwit. Al ben ik daar slordig in.
Verder kwa trainen even pas op plaats. Morgen weer of ochtend of middag. Heb afspraken staan dus even kijkenhoe wakker ik wakker word morgen vroeg. Beetje chaotisch afgelopen week. De andere twee trainen al twee weken niet nu. Deze week ook nog niet ivm een klussen aan huis ander vanwege erge vermoeidheid. Nu dus vrij indelen. Voor schouder wel goed even.

Kuiten train ik niet speciaal. Heb van mezelf al plofkuiten :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:39

Ik heb geen voedingsschema maar ik houd alles wel bij :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:39

Ik heb geen voedingsschema, daar zou ik me niet aan kunnen houden. Vorig jaar zei de diëtiste dat ik een prima eetpatroon heb, dus vind het wel gezegend.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:41

Haha lekker Remember.

Nicole lekker hoor even rust :P Ook goed voor je schouder haha.

Ik houd ook wel alles bij in mfp. Alleen jammer dat ik daar nog steeds commentaar op krijg :')

SV, jij traint waarschijnlijk anders dan de andere, jij zult meer moeten eten gezien je wedstrijden enzo :P
Maar als je echt traint voor bikini wedstrijd is dat zo anders dan "normale" mensen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:21

Ja dat snap ik. Ik moet ongeveer 2400 kcal per dag eten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:51

Ja precies, ik zit daar gemiddeld al 800-900 onder :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:54

Dat je dat kunt.. ik zou zo chagrijnig worden!! Zou niet goed zijn voor de kinderen die ik lesgeef :+ .

Vanmorgen een uurtje kracht gedaan, daarna 20 min gewandeld op de loopband en een kwartiertje op de vario trainer.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:57

Ik eet koolhydraat arm en zit daardoor ook laag in de calorieën. Het is geen fijn dieet ondanks dat je heel veel mag. Maar ik mis de pasta's en het brood erg. Op dagen dat ik sport gun ik mezelf iets meer vrijheid.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:36

Ik heb aan het eind van m'n cut best lang op 1400 calorieën met een halfuur cardio per dag gezeten :P Vind dat altijd wel prima te doen. Toen was ik ook wel echt droog, ben nu weer aan het opbouwen.

Ik hou ook alles bij in MFP trouwens ik doe IIFYM met een beetje gezond verstand want clean eten hou ik nooit vol :+

Gimme_Spurs, als je het niet fijn vindt, waarom doe je het dan? Imo hou je het dan nooit vol en ik zie het nut er ook niet zo van in, zeker als je erbij sport word je er volgens mij alleen maar heel futloos van?

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:51

Goed eten is zo moeilijk. Ik houd ontzettend van lekker eten. Gezond eten vind ik ook wel lekker, maar soms heb ik daar gewoon echt geen zin in. Nu is weer zo'n week/tijd. Ik heb vakantie, dus is slaap ik wat uit, en ook vooral uitrusten. Maar daardoor vergeet ik regelmatige maaltijden te eten en eet ik eigenlijk heel de dag een beetje door. Dat is niet extreem veel, maar ook niet heel gezond. Als ik aan het werk ben gaat het wel goed, ook vooral omdat ik dan veel bezig ben (mentaal en fysiek ook)

Hoe doen jullie dit? Invullen op MFP heb ik wel gedaan, maar dat vind ik echt vreselijk irritant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:06

Ik heb het in mijn systeem gewerkt om alles in MFP bij te houden en doe dat dus ook heel secuur. Omdat ik al een hele tijd track hoef ik niet alles meer af te wegen en omdat ik niet meer bang ben voor 5 kcal boven mijn allowance weeg ik niet meer alles af, alleen bij dingen waarvan ik echt niet zeker weet hoe veel het is.

Een voedingsschema zou echt niets voor mij zijn omdat ik erg intuïtief eet. Ik eet vaak rare maaltijden op rare tijdstippen omdat ik weet dat dat voor mij beter werkt, zo sla ik mijn ontbijt eigenlijk standaard over maar eet ik rond een uur of 12/1 (soms iets eerder) een maaltijd die meestal zwaarder is dan mijn avondeten. Dan heb ik de rest van de dag energie, eet ik om 4 nog een klein tussendoortje en kan ik na het avondeten makkelijker doorgaan zonder honger te krijgen. Veel voedingsschema's zijn imo niet gepersonaliseerd genoeg en daardoor ben ik het snel zat. Hoe graag ik ook wil afvallen, ik trek het gewoon niet om twee keer per dag een inspiratieloze maaltijd als een simpele salade of rijst met kip en broccoli te eten. Ik heb al het respect voor de mensen die het wel kunnen maar ik word daar echt gierend gek van.