Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:16

Naja mijn hond is 8 maanden, maar wel een mega-actief ras. We lopen een rustig tempo en ik wandel ook stukjes tussendoor :) Dan kan ze overal snuffelen etc.
Gisteren heb ik een rondje gedaan van 6km met haar, maar dat ren ik dus niet helemaal. Gisteren heeft ze ook alleen maar aan de lijn rechtuit gelopen, rustig drafje.

Maar als ik in gebieden kom waar ze lekker los kan, dan doe ik dat :)
Ik ga haar niet inwrappen in bubbeltjesplastic :+ Ze mag best even rennen en zich uitleven of even met andere hondjes spelen. Dat dit niet de hele dag gebeurd, dat begrijp ik natuurlijk :)

Overigens ga ik denk ik kijken naar echt fijne hardloopschoenen. Ik had goedkopere gekocht, omdat ik nog niet wist of hardlopen iets voor mij zou zijn. Helaas komen er weer wat oude knieklachten naar boven, die ik vaker met volleyballen heb opgelopen... Dan is het weer weg en dan komt het weer terug :( Hopelijk kan ik het tegengaan met goede aangepaste schoenen (maar moet wel betaalbaar blijven...). Binnenkort maar eens naar de winkel. Tot die tijd maar weer even een brace om...

@Arzil, geen ervaring met een jumpsuit. Mijn broek blijft gewoon zitten :)
Je hebt ook hardloopbroeken met een touwtje wat je dan kunt strikken? Misschien is dat wat.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:24

Even los rennen en even spelen is natuurlijk anders dan een niet volgroeide hond los mee laten galopperen tijdens het hardlopen over eerdere km's want dat is echt niet goed. Dat heeft niet te maken met inpakken in bubbeltjesplastic maar alles met verantwoording nemen over de gezondheid van je huisdier.

Ook geen ervaring met jumpsuit. Zie alleen wel grote problemen bij een eventuele noodstop achter de bosjes. Gelukkig geen last van afzakkende loopbroeken. maar het zit we heel veel verschil in pasvorm. als een broek door een touwtje bij elkaar gehouden moet worden is de pasvorm in mijn beleving niet goed

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:02

Greetje, dat begrijp ik natuurlijk :) Ze galoppeert ook geen km's mee. Als ze ergens los door het veld zijn kan dat wel een km zijn en dan doet ze haar eigen ding. Ze galoppeert een stukje, snuffelt ergens, draaft, wandelt, snuffelt nog meee, trekt een sprintje etc :)
Daarna gaat ze weer aan de lijn, wandelen we een stukje en wisselen we dat af met stukken rustige draf :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:08

Klinkt als een fijn uitje voor je hond xMyrth!
Wat is je budget? Ik heb super fijne schoenen maar die kostten ook 140€.
Ik heb ze toen laten adviseren bij een sport 2000 winkel.
Zij hadden hier veel kennis en vroegen ook eerlijk naar budget :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:10

xMyrth, mijn laatste paar hardloopschoenen kocht ik bij Decathlon. Hoewel het officieel korte-afstandsschoenen zijn (gebruik ik vooral als wedstrijdschoenen) merk ik dat ze voor duurlopen ook beter voldoen dan mijn duurdere merken. Ik heb de Kalenji SD (short distance), staan trouwens in promo in Nederland, amper 29 euro, helaas woon ik in België en geldt die actie bij ons niet. Volgende op mijn lijstje worden Kalenji LD (long distance).

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:44

Ik kom hier eventjes binnenvallen! :)
Welk sporthorloge gebruiken jullie of raden jullie aan? Ik heb een voorkeur voor hartslagmeting aan de pols aangezien ik een hartslagband niet zo goed kan verdragen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:48

Ik weet nog niet goed waar ik ze ga halen. Misschien dat ik een test wil doen bij een hardloopwinkel om te zien wat voor schoenen ze aanraden.

Ik heb nu hardloopschoenen van 35€, maar de demping is niet mega... ik had andere schoenen gepast met een heeeeerlijke zool, maar helaas was de schoen te krap en niet meer in mijn maat.

Fetisje, hier helaas nog geen ervaring met een sportband :)

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:39

hwn schreef:
xMyrth, mijn laatste paar hardloopschoenen kocht ik bij Decathlon. Hoewel het officieel korte-afstandsschoenen zijn (gebruik ik vooral als wedstrijdschoenen) merk ik dat ze voor duurlopen ook beter voldoen dan mijn duurdere merken. Ik heb de Kalenji SD (short distance), staan trouwens in promo in Nederland, amper 29 euro, helaas woon ik in België en geldt die actie bij ons niet. Volgende op mijn lijstje worden Kalenji LD (long distance).

Mijn gewone heb ik aan laten meten.
Mijn trailschoenen heb ik gekocht voor 39 euro. De Pearl Izumi. Ze stoppen met hun hardloopcollectie, dus die heb ik op de kop kunnen tikken.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:40

fetisje schreef:
Ik kom hier eventjes binnenvallen! :)
Welk sporthorloge gebruiken jullie of raden jullie aan? Ik heb een voorkeur voor hartslagmeting aan de pols aangezien ik een hartslagband niet zo goed kan verdragen.

Ik heb de Garmin Fenix 5s

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:35

Ik had geluk: mijn favo loopschoenen stonden nu in België ook in promo: 29 euro, en Decathlon is nog geen km bij mijn werk vandaan, dus over de middag snel het laatste paar in mijn maat gaan kopen.

Vanavond een loopje op hartslag 130-145, maar dat was mislukt: eerst te traag gestart, dus hartslag te laag, en ik kreeg pijn aan mijn enkel. Dan wat moeten opdrijven om op een helling bij het groepje ervoor aan te sluiten, dus hartslag te hoog. Intussen bleef de pijn aan mijn enkel, dus lag niet aan het tempo. Wat bleek: de pijn kwam door mijn enkelverlichting die teveel klemde. Hoe stom kan je zijn om dat niet door te hebben !?!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:17

Oh dat is echt naar, jammer maar de volgende keer komt het vast goed!
Ik heb gister 7,5 km gelopen in 45 minuten, zonder te wandelen.
Dit laatste is voor mij echt een overwinning.
Ik heb dan psychische wandelstress ofzo :+
Als ik een bruggetje zie, dan ren ik daar naartoe en ga ik wandelen, al met al schiet dat dus niet op...
Maaaaarrr, gister alles zonder te wandelen gedaan, overwinning 1 :D

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:57

Goed bezig liespower!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:02

liespower94 schreef:
Oh dat is echt naar, jammer maar de volgende keer komt het vast goed!
Ik heb gister 7,5 km gelopen in 45 minuten, zonder te wandelen.
Dit laatste is voor mij echt een overwinning.
Ik heb dan psychische wandelstress ofzo :+
Als ik een bruggetje zie, dan ren ik daar naartoe en ga ik wandelen, al met al schiet dat dus niet op...
Maaaaarrr, gister alles zonder te wandelen gedaan, overwinning 1 :D

Super!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:05

Goed zo liespower!

Ik heb net met mijn zusje een heerlijke ronde door het bos gelopen van een uur (8.66km). Veel herten gezien en een zwijn. Genoten!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:51

Ik ben dus gister begonnen met hardlopen. Heb de app start running gebruikt. Heel makkelijk..
Eerste 'les' was 5 min wandelen. 7x afwisselend 1 minuut hardlopen 1 minuut wandelen. En aan t eind weer 5min wandelen. Ik weet t nogal kansloos vergeleken bij jullie. Maargoed je moet ergens beginnen. K was al trots dat ik dit gehaald heb haha

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:01

Het begin is er toch? Dat is het belangrijkst.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:40

Zo zijn de meeste begonnen hoor Sharona. Top gedaan! En nu doorzetten :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:50

Fijn Liespower en Sharona !

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:54

Supervixen schreef:
Ik heb net met mijn zusje een heerlijke ronde door het bos gelopen van een uur (8.66km). Veel herten gezien en een zwijn. Genoten!

Zo genieten om tijdens het hardlopen herten en n zwijn te zien.
Ik heb een grashalm laten tatoeëren op mijn kuit, omdat ik altijd buiten in de natuur ben en me ermee verbonden voel!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:55

_sharona_ schreef:
Ik ben dus gister begonnen met hardlopen. Heb de app start running gebruikt. Heel makkelijk..
Eerste 'les' was 5 min wandelen. 7x afwisselend 1 minuut hardlopen 1 minuut wandelen. En aan t eind weer 5min wandelen. Ik weet t nogal kansloos vergeleken bij jullie. Maargoed je moet ergens beginnen. K was al trots dat ik dit gehaald heb haha

Het gaat erom hoe jij je voelt! Je voelt je lekker, das het belangrijkste, of je nu 1 minuut rent of een paar uur!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:03

Jnien foto?? :D
Ik ben gek op de natuur.. heb onder andere het silhouet van een buizerd als tattoo op mijn schouderblad, een koedoe op mijn kuit en er komt een bultrug op mijn arm in mei.
Wild zien is altijd een cadeautje. Ik zou moeilijk zonder het bos kunnen, kom er helemaal tot rust.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:21

Supervixen schreef:
Jnien foto?? :D
Ik ben gek op de natuur.. heb onder andere het silhouet van een buizerd als tattoo op mijn schouderblad, een koedoe op mijn kuit en er komt een bultrug op mijn arm in mei.
Wild zien is altijd een cadeautje. Ik zou moeilijk zonder het bos kunnen, kom er helemaal tot rust.

Super gaaf! Ik heb ook nog n bloemensleeve haha......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let me see yours ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 07:45

Mooi hoor, die grasspriet is geweldig!

Heb zo snel alleen even een foto van mijn koedoe.

Afbeelding

Maar back on topic.. zondag is hier in de buurt een hardloopwedstrijdje. Heb me voorgenomen om mee te gaan doen als ik vroeg wakker word, maar de wekker ga ik er niet voor zetten. De start is om 9.30u.
Word ik later wakker, dan ga ik naar de sportschool.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:00

Supervixen schreef:
Mooi hoor, die grasspriet is geweldig!

Heb zo snel alleen even een foto van mijn koedoe.

[ [url=m/rRFaoi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar back on topic.. zondag is hier in de buurt een hardloopwedstrijdje. Heb me voorgenomen om mee te gaan doen als ik vroeg wakker word, maar de wekker ga ik er niet voor zetten. De start is om 9.30u.
Word ik later wakker, dan ga ik naar de sportschool.

Gaaf! Ik heb m voorbij zien komen in het tattoo-topic.

Mocht je gaan: succes!
Mocht je niet gaan: succes in de sportschool!

Ik ga dalijk een rondje op lage hartslag proberen: slow is pro ;)

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:48

Ik kom redelijk vaak bij Runnersworld en weet dat ze sporthorloges verkopen, weet iemand hier toevallig ook of ze de Fitbit charge 2 verkopen? :)