Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:48

eigenwijs is niets mis mee, maar waak alsjeblieft over jezelf. Je weet rationeel gezien dat het beter is om langzamer te gaan, je lijf niet steeds verder te pushen. gebruik die ratio dus in je trainingen...

cv: cardio-vasculair

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:45

Hallo hallo!

@Anna: Pff ik begrijp dat je moe bent als je steeds vroeg wakker bent. Goed dat je de druk voor jezelf er vanaf hebt gehaald.

@Daan: Wat een tempo! Hoe vaak loop je per week? Grappig dat je niet echt competitief bent, maar wel echt zo snel loopt en er voor jezelf een wedstrijd van maakt.

@benangelique: Zo hè dat is een afstand 16.4 km! Loop je nu gemiddeld 6 km?
Wel gaaf hoor.

@dreamy: Pittig joh door mul zand! Goede beloning om dan lekker sauna in te gaan.

@Bianca: Ja die 8 km gaat je ook lukken!

@Juudith: Leuke foto van Puck en je voet

Zo'n trail wedstrijd klinkt erg leuk. Die worden niet heel veel georganiseerd of wel?
En dan maximaal 10 km?
@horsii: Canitrail klinkt ook heel leuk, maar heb helaas geen hond. Hoe deel je je Strava op Bokt?

@Djilna: Beterschap!

@Lilith: Balen als je conditie dan achteruit gaat als je tijdje niet hebt kunnen trainen! Komt wel weer snel terug!

De bootcamp was gisteren erg leuk! Best veel hardloop stukken en daarnaast stoppen voor diverse oefeningen. Ik voel mijn buik vandaag wel goed. Dan train ik ook eens andere spieren.
Ik neem meestal wel twee dagen rust tussen hardlopen. Te veel ineens kan ik last van scheenbeen krijgen.

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:57

Hoi iedereen!

Ik wil me toch ook gaan melden voor dit topic. Ik wil gaan beginnen met hardlopen (dit keer niet van uitstel komt afstel). Alleen hoe? Ik wou net een topic aanmaken toen ik deze tegen kwam. :)

Hoe zijn jullie begonnen? Met welk programma of zonder programma? Ik wil gewoon een betere conditie krijgen, schaam me een beetje als ik met mijn 21 jaar 50 meter heb gerend en aan t zuurstof kan :')

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:07

Benangelique thanks, i know... Maar (komt ie weer ;) ) het voelt gewoon goed allemaal. Vanavond ga ik hard mijn best doen om rustig te lopen :)

Fabienne leuk zo'n bootcamp, lekker afwisselend.

Sjimbel welkom! Volgens mij lopen de meeste hier met de app van Evy en zijn daar erg tevreden over.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:20

Fabienne, trailruns beginnen vanaf een km of 6 a 7km en lopen op tot 160km ;)
In Nl niet hoor, dan is het alles tussen die +/-6km en ik geloof max 100km.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:16

Welkom Sjimbel! oooooh dat heb ik ook hoor (ik ben dan bijna 26, maar vond het ook niet echt gezond haha) Ik ben op aanraden hier in het topic begonnen met de lessen van evy (heb ze gedownload en op mijn telefoon gezet.) ik vind het fijn werken. Probeer 2 a 3 keer in de week evy te doen en ik ga nog een keer in de week naar een soort van fitness achtig iets.

@ Fabienne1 thanks!

@ Joyca netjes toch!! Loop jij met een trainer of ook met iets als een evy?

@ Djilna beterschap! lekker opknappen!

@ Xmaxxie jij hebt genoeg beweging op een dag dus! lekker rijden!

@ Lillith24 ah balen dat je weer opnieuw kan beginnen! hopelijk voelt het de volgende keer al weer wat beter!

@ Daan_O jeetje wat een tempo zeg! hoe hou je het vol haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:47

Fabienne, ik loop nu steeds tussen de 7 en 11k met een snelheid van 9.5k per uur

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:28

Kom er net achter dat je mijn app een week gratis kan proberen, daarna betaal je 3 euro per schema (schema is 10x3 lessen), dus dat valt imo wel mee...

Trailrun lijkt me, als ik daaraan toe ben, ook leuk om te doen :j

Net weer een stukje geweest... Begin gaat goed, maar eer ik halverwege ben... Ooohhh m'n kuiten....
Afbeelding

Mag morgen iig lekker naar de masseuse ;)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:08

Hallo dames, mag ik me ook melden?

Ik ben 3 jaar geleden liep ik shin splits op in beide benen en omdat ik toch graag wilde blijven voetballen heb ik besloten te stoppen met hardlopen. Nu ik een jaartje rust heb van voetbal begint het toch weer te kriebelen en heb ik m'n oude potcasts van S2R met Evy weer opgezocht. Wat ik me nog kan herinneren van 3 jaar terug is dat ik ontzettend moeite had met mijn ademhaling. Heeft iemand tips voor me? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:29

Wat een gruwelijke kick! Voor het eerst 4 km achter elkaar zonder wandelen tussen door!

:D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:00

Robijntjah: Goed zo! Lekker gevoel hè?
Iedereen is lekker bezig weer.

Ladymadonna doe je voorzichtig met je kuiten?! Beter rustig opbouwen dan een blessure oplopen!

Benangelique heeft gewoon super snelle genen! :D

Welkom Dieuwke! Tip: niet te hard willen lopen! Als je niet meer kunt kletsen loop je te hard.

Ik heb vandaag een 'ontspannen' rondje gelopen van 5,22 km. Had de hond van een vriendin mee en dat was extra gezellig. Hondje volgt zo braaf dat ik op moet passen dat ik niet over haar struikel. :') Echt leuk. We hebben door het bos - deels zachtere ondergrond want weinig regen en deels over het fietspad - en over de weg gelopen. Ben zeer tevreden over mijn tempo, want ondanks ontspannen inzet toch 9 km per uur gelopen! Tuurlijk ga ik mezelf op een gegeven moment toch wat meer pushen. Misschien moet ik mijn advies aan anderen zelf ook iets meer ter harte nemen... :roll: :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:31

Dat red ik bij lange na nog niet haha.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:14

Ik kan totaal niet meer volgen. Welkom en succes voor de nieuwelingen en een thumbs-up voor iedereen die goed bezig is.

Hieronder mijn rondje voor vandaag. Fijne temperatuur en het ging best goed. Alleen jammer dat mijn vriendin niet sneller kon...
Afbeelding

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:19

Wat veel bijgekletst hier, afgelopen dagen aardig druk geweest dus weinig tijd gehad bij te lezen.

Hoop nieuwe schoenen komen er voorbij, ik moet er nog steeds voor op pad helaas. Nog geen tijd gehad weer te gaan lopen en m'n hak nog wat gevoelig.
Thuis wel aan het sporten geweest, buikspieren en hoelahoop, iets te fanatiek geweest met een zwaardere hoepel :+ gevolg flink spierpijn :o

Mooie afstanden en tijden komen er weer voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:30

Raden jullie aan om voor mudmasters andere schoenen aan te schaffen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:34

Nee. Je hebt gewoon goede schoenen nodig. Dat zijn je loopschoenen. Thuis goed afspoelen en laten drogen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:35

Robijntjah schreef:
Wat een gruwelijke kick! Voor het eerst 4 km achter elkaar zonder wandelen tussen door!

:D

Kanjer!

Jij ook lekker bezig zuchero!

Ik mag morgen weer. Even kijken wat handig is qua tijd. Zal wel morgenavond worden, als de kinderen op bed liggen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:54

Djilna wauw dat trailruns zulke afstanden hebben, 100km is toch niet te doen?!

LadyMadonna goed bezig hoor en lekker massage vandaag :)

Diewke welkom! Ik heb een aantal jaar geleden ook eens een poging gedaan tot hardlopen en had toen ook last van mijn ademhaling, nu ik rustig heb opgebouwd heb ik daar geen last van. Rustig opbouwen dus (steeds wandelen tussendoor) en op je manier van ademhalen letten. Vooral rustig uit ademen is belangrijk, proberen de uitademing te verlengen.

Robijntjah lekker hoor!! :D

Zucchero haha gezellig zo'n hondje aan de voet :D Nette tijd gelopen!

Petitparis dat is een flinke afstand, echt knap!

Hyawatta haha spierpijn van hoelahoepen klinkt wel komisch :D Maar snap dat het inspannend is hoor!

Ik heb gisteravond rustig aan gedaan! Ben op de mountainbike gestapt om in het bos te lopen. Totaal 10km gefietst, stevig doorgetrapt. Ik had mijn telefoon niet bij me dus weet niet wat de afstand en tijd was maar ik heb ook niet echt veel gedaan. Wandelen en hardlopen afgewisseld, gewoon beetje door het bos gelopen eigenlijk. Vandaag geen tijd, morgenavond mag ik weer :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:04

POEH! ben je even 2 dagen niet online.. wat moest ik weer veel bij lezen (maar super leuk om te doen :D)

Horsii WOW 20 km (ik vind die 10 km al heel wat) knap en fijn dat je er zo van geniet (lijkt me ook heerlijk om samen met je honden te rennen) mooie tijd je zit boven de 10km per uur dat red ik niet hoor haha! ongeveen 6,5 min per km.

Benangelique als je 12 km kan lukt 16,4 ook! ik had tot 12 km getraind en deed 4 dagen later de Dam tot Dam (16,2) dat ging mij aardig af en ik had 1 uur en 42 min gelopen. Je kan het :D

Juudith Evi heeft mij echt aan het hardloop virus geholpen ik vind r zo vrollijk zonder dat programma had ik denk ik allang opgegeven hahahaha super leuk dat je al merkt dat je meer conditie krijgt!

Daan idd 30 min is precies mooi net voor t eten of in de ochtend ff voor werk... ik keek altijd op tegen de momenten dat ik ging trainen voor de 10km oid (tijdrovend... geen spijt van overigens)

Lillith24 ik ken het heel frustrerend en ontmoedigend als je benen niet mee doen (en je lijf geen zin heeft) maar zoals angelique al zei kijk vooruit het komt goed :)

Fabienne dan je voor de aanmoediging ik denk ook wel dat het goed komt... vooral volhouden en doorzetten

Robijntjah wat goed!!!!

Vanavond mag ik weer en wilt mijn vriend mee rennen (ik vind alleen samen rennen lastiger als alleen... ik bepaal graag mijn eigen tempo en merk dat ik mij laat aanmoedigen of ontmoedigen als er iemand mee loopt hahaha... nogal beinvloedbaar type denk ;))

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:07

Pfff, wat een hoop posts ik houd het ook niet helemaal meer bij, maar iedereen is lekker bezig.

Gisteren even bij mijn fysio geweest en ook wat overleg gehad ivm vermoeidheid en trainen. Zij gaf me de tip om wel door te gaan maar echt per keer te kijken wat ik aankan. Ze zei dat rust en goed herstellen minstens zo belangrijk is dan bewegen. Niet over mijn grenzen gaan dus en niet lopen op energie die er niet is. Gisteravond lekker een rondje gelopen van ik denk 2,5 km, ging heerlijk en ik had nog over toen ik klaar was. Geen idee hoe snel ik ging, maar het voelde prettig, helaas was mijn meting halverwege uitgevallen want ik had graag de gegevens gezien.

Ik heb wel weer last van mijn heup, de oorzaak is ook gevonden, het zijn spierknopen. Met bepaalde bewegingen drukken die op mijn heupbot en dat doet pijn. Volgende week waarschijnlijk een dry-needling behandeling daarvoor :=

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:52

Afbeelding

Afbeelding

Nog even 2 foto's spamen van mijn loopmaatje van gisteren. <3

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:18

Daan_O schreef:
Djilna wauw dat trailruns zulke afstanden hebben, 100km is toch niet te doen?!

Ook 160km ultra's dus hè :D Zijn er net weer een paar geweest, oa in de USA. 160km heb ik met mijn paard 4x gedaan nu en kan me ook moeilijk voorstellen dat ik dat op mijn eigen 2 benen zou kunnen volbrengen. Maar ik zie er bijna een uitdaging in := Maar dat is dan echt een héél lang traject nog aangezien ik nu op 10% daarvan zit :') Te ver weg nog dus we werken nu eerst maar naar de 20km toe :D

Citaat:
Ik heb gisteravond rustig aan gedaan! Ben op de mountainbike gestapt om in het bos te lopen. Totaal 10km gefietst, stevig doorgetrapt. Ik had mijn telefoon niet bij me dus weet niet wat de afstand en tijd was maar ik heb ook niet echt veel gedaan. Wandelen en hardlopen afgewisseld, gewoon beetje door het bos gelopen eigenlijk. Vandaag geen tijd, morgenavond mag ik weer :)

Klinkt goed! Lekker afwisseling voor de spieren :)

@Dieuwke, dan ga je inderdaad te hard. Begin een stukje langzamer en pas als je merkt dat je ademhaling goed blijft gaan kun je van daaruit langzaam meer tempo gaan maken. Zodra het moeilijk gaat weer een stapje terug.

Lekker bezig mensen! Nu ik even pas op de plaats moet maken ivm ziek is dta best frustrerend. Mara des te sneller ben ik beter en kan ik ook weer hardlopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:31

Leuke foto's zuchero!

Betreft letten op m'n kuiten, zou niet weten hoe, volgens mij is het gewoon onwennigheid, ben nog geen week bezig ;)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:28

Bedankt voor de tips dames! :)

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:32

Nieuwkomers Sjimbel en Dieuwke, van harte welkom!

@Djilna: Toch niet normaal zulke afstanden met trail! 8 lijkt mij prima haha.

Even klagen: auw, ik voel mijn buikspieren! Vanavond paardrijden.
Ik ben de laatste tijd wel erg moe, maar merk dat sporten mij uit mijn hoofd haalt. Dus toch wel goed als ik ga. Maar aan de andere kant ook leren om tevreden te zijn met kleine vooruitgang.