Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:51

phormicola schreef:
Het is makkelijker om nu spieren op te bouwen (zwaarder=grotere spiermassa) en later vet te verliezen omdat je basis metabolisme dan nog meer omhoog gaat.
Eerst vet verliezen betekent dat je je huidige spiermassa eerst gaat verkleinen om die vervolgens weer op proberen te bouwen.
Het is wel zo dat nog zwaarder worden psychisch lastig kan zijn en als je nog nooit door de mangel bent gehaald heb je ook nog geen vertrouwen in je lichaam en het proces. Het is een lastige afweging, maar ik snap het wel als mensen eerst willen afvallen :)

Op die manier heb ik er nog niet eens over nagedacht.. Geeft me wel een hele andere indruk, dankjewel! Weer stof tot nadenken :)

Ik ga bewust al niet meer op de weegschaal staan, maakt me dood ongelukkig en dat terwijl ik niet eens zo zwaar ben (57 kg, 171 cm). Hecht al meer waarde eraan hoe ik me voel en hoe ik eruit zie dan het nummertje op de weegschaal :)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:13

@levarage ik vond m zelf iets te hoog gegrepen.

@danique ik doe ook veel yoga en heb m daarin meegenomen, je kunt armspieren trainen als je dit doet in combi met opdrukken. Ik heb m als core gedaan want vond m stil tegen de muur aan al vrij zwaar om daar de goede aanspanning te vinden, kost nog best veel balans.

@bhriseis je gaat in een soort 'down dog' staan maar dan iets dichter op de muur, en zet dan 1 voor 1 je voeten neer.

Vandaag heb ik overal maar de trap genomen om toch nog iets te doen aan beweging.
En mn MyFitnesspal ziet er echt heel erg netjes uit vandaag. Netjes in balans :)

Ik had vandaag stage (bij het Vitamine project) en heb daar vandaag een training gehad over mijn werk als beweegcoach.

Linkje voor de mensen die het interessant vinden:
http://www.hva.nl/kc-bsv/projecten/cont ... amine.html
Laatst bijgewerkt door ILoveJip op 30-08-16 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:21

Dubbelpost |(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:50

Leverage schreef:
phormicola schreef:
Het is makkelijker om nu spieren op te bouwen (zwaarder=grotere spiermassa) en later vet te verliezen omdat je basis metabolisme dan nog meer omhoog gaat.
Eerst vet verliezen betekent dat je je huidige spiermassa eerst gaat verkleinen om die vervolgens weer op proberen te bouwen.
Het is wel zo dat nog zwaarder worden psychisch lastig kan zijn en als je nog nooit door de mangel bent gehaald heb je ook nog geen vertrouwen in je lichaam en het proces. Het is een lastige afweging, maar ik snap het wel als mensen eerst willen afvallen :)

Op die manier heb ik er nog niet eens over nagedacht.. Geeft me wel een hele andere indruk, dankjewel! Weer stof tot nadenken :)

Ik ga bewust al niet meer op de weegschaal staan, maakt me dood ongelukkig en dat terwijl ik niet eens zo zwaar ben (57 kg, 171 cm). Hecht al meer waarde eraan hoe ik me voel en hoe ik eruit zie dan het nummertje op de weegschaal :)

Ik weet niet hoe je eruit ziet, maar ik ben er vrij zeker van dat jij meer baat gaat hebben bij eerst spiermassa bouwen :)

MilesNF

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 08:26

Leverage, denk dat phormicola idd goede tips geeft. Zeker met jou gewicht zul je niet heel veel overtollig vet hebben, dan heb je er meer aan om spieren te kweken zodat alles ook wat steviger wordt en je ook meer gaat verbranden. Wel een uitdaging zeg, als je in een chocoladewinkel werkt!
I love jip. Ziet eruit als een heftige oefening, hoe lang is het de bedoeling dat je dat dan vol houdt?
Briseis, goed dat je dat beseft, uiteindelijk heb je meestal zelf de meeste kritiek op je lichaam.
Phormicola, goede motivatie! Vooral die eerste vind ik erg mooi.

Hier gaat het wel lekker, weer gezond aan het eten en sporten waar kan. Helaas wordt ik nog wel tegen gehouden door m’n blessure, maar probeer het rustig aan te doen. Volgende week ga ik 5 dagen naar Italië voor een bruiloft, dus ben benieuwd hoe het dan gaat, bel dol op Italiaans eten en ijsjes!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:18

Bruiloft in Italië! Leuk! Wat voor blessure heb je?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:04

zooo weer een hoop gemist..
Ik heb nu 2 vaste klanten opgebouwd en ben druk bezig met fitchecks wat is het lichaam per persoon toch onwijs verschillend en wat denken mensen allemaal toch anders over afvallen en gezonde voeding... ik geef ze tips en ze mogen er zelf mee doen wat ze willen.
Het is wel ontzettend leerzaam.
Ik heb bijna een maand gecheat (vakantie) maar nu toch echt weer even netjes... woensdag loopt mijn chalange af (ik denk niet dat ik die ga halen maar we gaan het zien)...
Ik heb niet alles gelezen maar lees vanaf nu weer graag mee :D

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:15

Leverage schreef:
phormicola schreef:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe je er nu uit ziet...
Ik ben ook 171 en weeg 60 kg. Mag niet verder afvallen omdat ik dan geen voorgevel meer over heb -O- Ik heb de afgelopen 2 maanden fanatiek gefitnesst en heb meer spieren opgebouwd waardoor ik meer zou moeten wegen. Alleen kom ik niet boven de 60 kg uit :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:23

ILoveJip, gaaf, jij bent bewegingscoach?

Wauw Lieke, ik wil ook wel naar Italië voor een bruiloft hihi. Klinkt heerlijk!

Wat was je Challenge Bianca?

Hier deze ochtend met de fiets (echt onverantwoord vol geladen) en nadien te voet met de kar naar huis boodschappen gehaald. Oh men, ik wil zo hard een auto :-P Straks naar de balletles; ik had gehoopt er nog een workout tussen te knallen maar ik vind het eigenlijk wel prima zo.

Even offtopic, maar ik wil echt even mijn hart luchten, ik hoop dat niemand zich er aan stoort: wat kreeg ik net ontzettend treurig nieuws te horen. Mijn moeder staat soms aan een taartenkraam aan het station. Natuurlijk krijg je daar op tijd en stond gezelschap van daklozen die op zoek zijn naar een vriendelijke babbel. Een paar weken terug ontmoette ze een ontzettend aardige knul van 19 jaar met een hond, echt een heel vriendelijke jongen. Had zijn hele jeugd in instellingen gezeten (had al vijf pleeggezinnen gehad eer hij zes jaar oud was) en was sinds zijn achttien dakloos, omdat ie nergens terecht kon. Hij begon net beetje bij beetje zijn leven op de rails te krijgen, en kwam over elke kleine stap vrolijk tegen mijn moeder kletsen. Al een week hoorde ze plots niets van hem, en wat hoor ik vandaag? Hij is gewoon plots overleden, helemaal alleen in een tentje op z'n negentien, hoe ontzettend droef is dat :n Het grijpt me echt verschrikkelijk aan, wat is er toch een ellende op de wereld... ;( En ik maar zeuren over een extra vetrol... |o

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-gent ... -a2844578/

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:18

He briseis, wat een triest nieuws!! Zomaar aan je einde komen, net als het wat beter met je gaat na zo'n vervelende tijd... Sterkte voor jou en je moeder!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:08

Eenzaamheid kan een mens letterlijk doden. Wat ontzettend verdrietig bhris :(

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:39

@Lieke Ik hield het niet langer dan 20 seconden vol, maar je moet t opbouwen, net als planken.

@bhriseis Zo wordt het genoemd op de stageplek. Eigenlijk studeer ik Oefentherapie.

En jeetje wat een heftig verhaal, zo jong nog ook!

Ik had me zo voorgenomen netjes op mn voedsel/water inname te letten. Braaf de goede hoeveelheden eten. Komt een collega aanzetten met taart, mn vriend met gevulde koeken en vervolgens heb ik vanavond ook nog een bbq. Dag goede voornemens! Het is ook zo moeilijk he. En tijd om te sporten is er momenteel ook niet echt bij.
Jammer na die goede dag gister, wilde dat graag voortzetten. Gelukkig is er morgen weer een dag :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:09

Dank je voor de lieve woorden :-) ookal kende ik hem maar zo ontzettend kort, ik probeer in elk geval naar de begrafenis te gaan. Stel je voor dat daar zo goed als niemand is...

Geniet maar van al dat lekkers, en morgen met extra motivatie er weer tegen aan :-)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:08

Bhriseis, jeetje wat een heftig verhaal zeg! Sterkte voor jullie!

Bruiloft in Italië is niet verkeerd Lieke!

Ik liep gisteren in de supermarkt en dacht heb trek in iets lekker, maar heb enkel ingeladen wat nodig was. khd arm is mij toch meer waard dan iets lekkers en er daarna last van hebben :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:29

Oei Gribaldi, last in welke zin?

Ik loop al een tijd met een vreemde eczeemplek op mijn voet rond; toch maar naar de dermatoloog geweest en het is granuloma, mijn zoveelste auto immuun verschijnsel... Ik moet bloed laten prikken om op diabetes te testen (heel onwaarschijnlijk volgens de arts - hoewel t wel in de familie zit hier), maar heb meteen voor een allergietest gebeld. Ik ben er haast zeker van dat het komt door de tarwe, maar ik ben benieuwd of er meer uit de test komt!

Ik hoop alvast dat ik niet té veel producten moet schrappen, veel sporten = veel eten en speltproducten/glutenvrije zijn zo duur :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:59

"slechte dingen" eten en daarna zwanger lijken :') Sommige stoffen reageert mijn lichaam heel erg op, en die buikpijn is echt geen pretje...

Ben benieuwd! Wanneer krijg je de uitslag?
Ja jammer dat die producten zo duur zijn inderdaad!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:10

Ooh zo herkenbaar. Behalve die buikpijn dan, daar heb ik geen last van. Zo klachten komen toch best vaak nog voor!

Dat van de allergieën zou ik meteen moeten weten, maar het bloed laat wel een paar dagen op zich wachten. Ik durf mijn klachten wel nog eens te negeren en denk dan "doe toch even normaal, lichaam...", maar als ik er nu ook huiduitslag van krijg moet ik het wel eens serieuzer nemen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:15

Als het hier verkeerd valt dan ben ik niet zo gezellig :') Gelukkig weet ik waar ik last van krijg en eet dat dan ook gewoon niet :P Soms is het zo erg dat alleen slapen helpt :+

Ja als het naar buiten slaat moet je er niet laconiek mee omgaan hoor. Anders heb je kans dat er straks heel je leven last van blijft houden..

Ik ben trouwens vandaag begonnen met B12 tabletten slikken en magnesium. Enkel staat er niet bij hoe die magnesium ingenomen moet worden. Heb Google al uitgespit zelfs daar kan ik niks vinden dan enkel, innemen voor/na de maaltijd. Ja maar hoe? Met water innemen, kapot bijten?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:55

Best een beetje trots :')
Heenweg naar stal (non-stop)
Afbeelding
Terugweg (ook non-stop)
Afbeelding

En dat terwijl ik 2 maanden terug maar net 1 minuut aan een stuk vol kon houden :))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:12

Wat goed Dreamy!

Naar bhris, maar gelukkig is rijst glutenvrij en redelijk goedkoop :)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:37

@gribaldi De meeste vitamines zijn om te slikken. Anders staat er vaak kauwtabletten aangegeven.

@bhriseis goed dat je langs bent gegaan!

Ik heb eigenlijk nooit echt maag/darmklachten in de zin van pijn maar soms wel een opgeblazen gevoel.

@Dreamy goed bezig!!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:20

phormicola schreef:
Leverage schreef:

Ik weet niet hoe je eruit ziet, maar ik ben er vrij zeker van dat jij meer baat gaat hebben bij eerst spiermassa bouwen :)

Ik ga het op die manier aan pakken, denk dat het beste is :D

Tova schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe je er nu uit ziet...
Ik ben ook 171 en weeg 60 kg. Mag niet verder afvallen omdat ik dan geen voorgevel meer over heb -O- Ik heb de afgelopen 2 maanden fanatiek gefitnesst en heb meer spieren opgebouwd waardoor ik meer zou moeten wegen. Alleen kom ik niet boven de 60 kg uit :')

Ik zal van de week even foto's maken :) Wil die ook hebben om te vergelijken.

Bhriseis schreef:
ILoveJip, gaaf, jij bent bewegingscoach?

Wauw Lieke, ik wil ook wel naar Italië voor een bruiloft hihi. Klinkt heerlijk!

Wat was je Challenge Bianca?

Hier deze ochtend met de fiets (echt onverantwoord vol geladen) en nadien te voet met de kar naar huis boodschappen gehaald. Oh men, ik wil zo hard een auto :-P Straks naar de balletles; ik had gehoopt er nog een workout tussen te knallen maar ik vind het eigenlijk wel prima zo.

Even offtopic, maar ik wil echt even mijn hart luchten, ik hoop dat niemand zich er aan stoort: wat kreeg ik net ontzettend treurig nieuws te horen. Mijn moeder staat soms aan een taartenkraam aan het station. Natuurlijk krijg je daar op tijd en stond gezelschap van daklozen die op zoek zijn naar een vriendelijke babbel. Een paar weken terug ontmoette ze een ontzettend aardige knul van 19 jaar met een hond, echt een heel vriendelijke jongen. Had zijn hele jeugd in instellingen gezeten (had al vijf pleeggezinnen gehad eer hij zes jaar oud was) en was sinds zijn achttien dakloos, omdat ie nergens terecht kon. Hij begon net beetje bij beetje zijn leven op de rails te krijgen, en kwam over elke kleine stap vrolijk tegen mijn moeder kletsen. Al een week hoorde ze plots niets van hem, en wat hoor ik vandaag? Hij is gewoon plots overleden, helemaal alleen in een tentje op z'n negentien, hoe ontzettend droef is dat :n Het grijpt me echt verschrikkelijk aan, wat is er toch een ellende op de wereld... ;( En ik maar zeuren over een extra vetrol... |o

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-gent ... -a2844578/

Heh bah wat een naar bericht.. 19 en dan alleen sterven zonder iemand om je heen.. |(

ILoveJip schreef:
@Lieke Ik hield het niet langer dan 20 seconden vol, maar je moet t opbouwen, net als planken.

@bhriseis Zo wordt het genoemd op de stageplek. Eigenlijk studeer ik Oefentherapie.

En jeetje wat een heftig verhaal, zo jong nog ook!

Ik had me zo voorgenomen netjes op mn voedsel/water inname te letten. Braaf de goede hoeveelheden eten. Komt een collega aanzetten met taart, mn vriend met gevulde koeken en vervolgens heb ik vanavond ook nog een bbq. Dag goede voornemens! Het is ook zo moeilijk he. En tijd om te sporten is er momenteel ook niet echt bij.
Jammer na die goede dag gister, wilde dat graag voortzetten. Gelukkig is er morgen weer een dag :)

Af en toe een cheat day moet kunnen toch?

Bhriseis schreef:
Oei Gribaldi, last in welke zin?

Ik loop al een tijd met een vreemde eczeemplek op mijn voet rond; toch maar naar de dermatoloog geweest en het is granuloma, mijn zoveelste auto immuun verschijnsel... Ik moet bloed laten prikken om op diabetes te testen (heel onwaarschijnlijk volgens de arts - hoewel t wel in de familie zit hier), maar heb meteen voor een allergietest gebeld. Ik ben er haast zeker van dat het komt door de tarwe, maar ik ben benieuwd of er meer uit de test komt!

Ik hoop alvast dat ik niet té veel producten moet schrappen, veel sporten = veel eten en speltproducten/glutenvrije zijn zo duur :+

Hoop ook dat er wat uit komt en dat je daar rekening mee kan houden.. Maar tarwe streept ineens wel een hele boel producten weg.

Ja, echt zo jammer is dat! Ik zou ook graag gluten vrij willen eten maar het is zo duur! Als ik alles gluten vrij zou nemen ben ik per week 4 - 5x zo veel kwijt -O-

gribaldi schreef:
Als het hier verkeerd valt dan ben ik niet zo gezellig :') Gelukkig weet ik waar ik last van krijg en eet dat dan ook gewoon niet :P Soms is het zo erg dat alleen slapen helpt :+

Ja als het naar buiten slaat moet je er niet laconiek mee omgaan hoor. Anders heb je kans dat er straks heel je leven last van blijft houden..

Ik ben trouwens vandaag begonnen met B12 tabletten slikken en magnesium. Enkel staat er niet bij hoe die magnesium ingenomen moet worden. Heb Google al uitgespit zelfs daar kan ik niks vinden dan enkel, innemen voor/na de maaltijd. Ja maar hoe? Met water innemen, kapot bijten?

Magnesium kan je het beste innemen tijdens de maaltijd, om maag/darm klachten wat te verkleinen. Heb je kauw tabletten? Zo ja, die goed fijnkauwen en doorslikken. Gewone tabletten zou ik gewoon doorslikken :)

Wat voor magnesium heb je precies?

Dreamy schreef:
Best een beetje trots :')
Heenweg naar stal (non-stop)
[ [url=m/bxu0ie.png]Afbeelding[/url] ]
Terugweg (ook non-stop)
[ [url=m/6l5b7a.png]Afbeelding[/url] ]

En dat terwijl ik 2 maanden terug maar net 1 minuut aan een stuk vol kon houden :))

Goed bezig! :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:36

Ik ben benieuwd naar de foto's Leverage :)

Blegh, ik ben weer/nog steeds ziek. Toch maar even langs de dokter gegaan omdat ik de pijn van mijn keel steeds verder naar beneden voel zakken. Gelukkig is het viraal volgens de dokter, dus we blijven maar even uitzieken :)
Ook even stoppen met trainen, want de dag na een sessie voel ik me enorm verrot, helaas.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:06

ILoveJip, dank je. Staat verder niks op het potje :P

Leverage, heb van die grote witte pillen van orthica. Neem ze inderdaad maar in met water :P

phormicola, vervelend dat je nog/weer ziek bent. Goed uitzieken is het beste medicijn he ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:50

Echt knap hoor Dreamy! Wees maar trots! *\o/*

Phor, zorg goed voor jezelf hoor! Ik vond ooit dit linkje, ik gebruik t zelf altijd als leidraad omdat ik nooit weet of ik nu net wel of net niet moet sporten: http://www.livestrong.com/blog/work-youre-sick/

Leverage, waarom wil je glutenvrij eten? Met gluten is op zich toch niets mis? Of zeg ik nu heel domme dingen? :+
Hoe verloopt jouw week?

Gribaldi, klinkt wel ernstig zeg!