[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:57

Skessa_ schreef:
De genezing duurt gemiddeld 6-9 maanden. Had uiteraard nog niet gewisseld mogen worden, maar snap dat het niet anders kon in jouw geval. Je piercing heeft een flinke opdonder gehad, dus zoveel mogelijk met rust laten, anders maak je het alleen maar erger.

En hier is het al even vakkundig verwisselt door mezelf op 3 weken...
Waarom kon dat steentje nu niet gewoon op dat staafje in m'n oor passen ;(

Mars

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:20

Tja dikke kans dat het nu wel even pijnlijk blijft... Beter is het om even naar je piercer terug te gaan als zoiets gebeurd.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:40

Mars schreef:
Tja dikke kans dat het nu wel even pijnlijk blijft... Beter is het om even naar je piercer terug te gaan als zoiets gebeurd.

De piercer zit in Brugge, niet meteen in de buurt voor mij om "even binnen te springen"
Kan vast wel naar een andere piercer gaan ook ?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:16

Dit najaar ga ik eindelijk een navelpiercing laten zetten. Nu weet ik dat het genezingsproces heel lang duurt. Wat kan ik in die periode verwachten? Dat niet zwemmen is geen probleem, maar hoe zit dat met paardrijden en andere sporten (ik train in de sportschool regelmatig buikspieren en bovenbenen, dus veel "bukken"), wat kan wel, wat kan niet?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:24

Paardrijden kan meteen weer hoor. Alleen zorg ervoor dat je piercing niet afgekneld word, dat is eigenlijk met alles. Dus zorg dat de band van je broek altijd laag genoeg zit. Verder niet aanzitten en wachten met verwisselen totdat de gehele genezingsperiode voorbij is.
En de eerste zes weken niet zwemmen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:27

(rij)broeken kunnen het beste dus onder de piercing zitten? Niet afdekken verder?

Wel gek hoor, wil het al vanaf mijn 16e en nu gaat het er met 34 eindelijk van komen!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:37

Hoi meisjes!
Ik ga hier even mee lezen als dat mag :) Ben zelf ook een piercing gek en vind het leuk om andere mensen hun fotos te zien en verhalen mee te lezen :)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:42

Welkom :D mijn rook doet na een jaar nog steeds moeilijk, weet iemand hoe 'erg' het is om een nieuwe piercing te laten zetten terwijl de andere nog niet geheeld is? :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:47

Arafiore, wat voor sieraad wil je er uiteindelijk in? Ik heb een ringetje met een steentje, die kun je in verschillende maatjes kopen. Ik heb de kleinste en steentje zit net niet tegen mijn neus aan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:49

Loolotte schreef:
Welkom :D mijn rook doet na een jaar nog steeds moeilijk, weet iemand hoe 'erg' het is om een nieuwe piercing te laten zetten terwijl de andere nog niet geheeld is? :')

Zolang je niet door hetzelfde gat wil piercen kan dat prima hoor :D Ik liep vorig jaar ook met 3 genezende piercings tegelijk rond. Gaat prima :)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:51

Dankje wel Loolotte :)!
Ik heb zelf een neus, tong, navel piercing, in mn tragussen, tunnels, helix en een smiley. Mijn microdimal is ( gelukkig) uitgegroeid haha.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:54

Angela schreef:
(rij)broeken kunnen het beste dus onder de piercing zitten? Niet afdekken verder?

Wel gek hoor, wil het al vanaf mijn 16e en nu gaat het er met 34 eindelijk van komen!

Nee niet afdekken, dan gaat het broeien en dat is niet bevorderlijk voor de genezing. Het kan zijn dat het na het zetten wel word afgedekt, maat dat is voor even.
Het handigst is de band van je rijbroek om te slaan of te rijden met een lage rijbroek. :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:36

Thank Lous, dat wordt dus even mijn stapel rijbroeken doorpassen om te kijken wat handig is :)

Er staat dat de genezing 6 maanden tot 1 jaar duurt. Waaraan is te herkennen dat de genezing compleet is? En welk ongemak kan ik verwachten in die tijd?

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:15

Angela schreef:

Je kunt natuurlijk ook even in een "gewone" broek gaan paardrijden, dat doe ik zelf ook vaak puur omdat ik dat wel fijn vind en ik nog maar 1 rijbroek heb die niet een stom gat ergens heeft die je zo ziet zitten. Maar dat is weer een ander verhaal natuurlijk O:)
Een spijkerbroek vind ik altijd wel vrij sterk, maar ik heb ook gewoon met een tregging aan gereden. Je voelt het zadel alleen wat beter zitten (plus dat er een groter risico is van kleding die stuk gaat, maar waarschijnlijk heeft iedereen wel broeken liggen waarvan je denkt "goh, als ie niet nog goed was zou ik hem weggooien denk ik"). Of het moet niet mogen van een rijinstructeur, maar als je voor jezelf gaat rijden lijkt mij dit een prima oplossing. Het is misschien ook niet echt een geschikte oplossing op langere termijn, maar dan hoef je niet zo te haasten met het aanschaffen van een nieuwe rijbroek natuurlijk.

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:21

lieveli schreef:
Arafiore, wat voor sieraad wil je er uiteindelijk in? Ik heb een ringetje met een steentje, die kun je in verschillende maatjes kopen. Ik heb de kleinste en steentje zit net niet tegen mijn neus aan.

uiteindelijk of een CBB of volledig ringetje. ga dan voor de 6mm denk ik.. welke heb jij in?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:28

Loolotte schreef:

Ik heb er vier vrijwel achter elkaar laten zetten (in twee weken tijd). Was ik ook enigszins tegelijk van de ellende af. Dus niet eerst bijna een jaar etteren met eentje, om vervolgens weer een jaar te etteren, enzovoorts. Was allemaal aan dezelfde kant, dus dat scheelde wel.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:49

Hoi hoi!
Iemand hier ervaring met een dubbele navelpiercing? Dus 1 normale en dan nog 1 onder? Ik hoor zoveel horrorverhalen maar de planning staat bij mij al voor woensdag zetten :')

Afbeelding

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 00:53

Mijn zusje heeft een dubbele :j

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 04:24

Ik een dubbele gehad :j nu alleen de onderste nog, bovenste was scheef gezet.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:03

_Friemel schreef:
Ik een dubbele gehad :j nu alleen de onderste nog, bovenste was scheef gezet.

Goed te doen? Hoorde vooral veel over uitgroeien ofzoiets? Wat houdt dat in dan?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:07

Uitgroeien betekend dat je lichaam de piercing afstoot, dus de piercing uit je lichaam gaat werken. Dit gebeurt gewoon en houd je niet tegen.

Uitgroeien hoeft niet tijd te gebeuren. Maar het kan dus wel.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:10

Ik geloof dat piercings rond je buik ook een gevoelige plek zijn voor eventueel uitgroeien, aangezien je lichaam de plek met zoveel organen graag beschermt. Ik ken al iemand die dat met een enkele navelpiercing had gehad, en iemand wiens navelpiercing op school aan een tafel bleef hangen en stuk was. Na een aantal uren gedwongen zonder piercing gelopen te hebben was haar lichaam al begonnen met het gat te dichten zegmaar, en ging er geen nieuwe meer door. Dat risico is er helaas geloof ik bij elke piercing behalve earlobe, daarvan heb ik alleen van mijn moeder het voorbeeld dat ze er jaren geleden een uit heeft gehaald toen hij echt pijn deed, en dat gaatje was zo dicht. Maar dat was wel via de oude methode, ik geloof dat het risico nu helemaal extreem klein is geworden.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:39

Maanoogje schreef:
Ik geloof dat piercings rond je buik ook een gevoelige plek zijn voor eventueel uitgroeien, aangezien je lichaam de plek met zoveel organen graag beschermt. Ik ken al iemand die dat met een enkele navelpiercing had gehad, en iemand wiens navelpiercing op school aan een tafel bleef hangen en stuk was. Na een aantal uren gedwongen zonder piercing gelopen te hebben was haar lichaam al begonnen met het gat te dichten zegmaar, en ging er geen nieuwe meer door. Dat risico is er helaas geloof ik bij elke piercing behalve earlobe, daarvan heb ik alleen van mijn moeder het voorbeeld dat ze er jaren geleden een uit heeft gehaald toen hij echt pijn deed, en dat gaatje was zo dicht. Maar dat was wel via de oude methode, ik geloof dat het risico nu helemaal extreem klein is geworden.

Aiii klinkt super pijnlijk.. Ik had het met mijn tongpiercing in het begin, ik wisselde hem voor het eerst en kreeg hem er niet snel genoeg in en dat was 2 minuten en toen had ik al een vliesje voor het gaatje. Maar wel erdoorheen geprikt :o

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:39

Lous schreef:
Uitgroeien betekend dat je lichaam de piercing afstoot, dus de piercing uit je lichaam gaat werken. Dit gebeurt gewoon en houd je niet tegen.

Uitgroeien hoeft niet tijd te gebeuren. Maar het kan dus wel.

Dankjewel!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:49

Angela schreef:
Dit najaar ga ik eindelijk een navelpiercing laten zetten. Nu weet ik dat het genezingsproces heel lang duurt. Wat kan ik in die periode verwachten? Dat niet zwemmen is geen probleem, maar hoe zit dat met paardrijden en andere sporten (ik train in de sportschool regelmatig buikspieren en bovenbenen, dus veel "bukken"), wat kan wel, wat kan niet?

Eerste week is bukken niet tof, dan drukt het een beetje in elkaar. Maar daarna is de gevoeligheid er grotendeels uit en lukt dat wel weer. Mits er geen kleding tegen aan drukt (broek die omhoog schuift).