Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 15:24

Ben maar niet bang. :D
Dat (hoe graag ik ook zou willen) gaat niet gebeuren. Dan moet ik eerst 2/3 uur zonder problemen gewoon op een stoel kunnen zitten. Ik eet nu samen met vriend lief aan tafel, dat gaat goed. Maar zodra eten op is, moet ik toch wel weer even plat.

Dat wil ik wel gaan uitbreiden. Denk dat ik binnenkort weer eens papier en potlood uit t stof ga vissen. Kijken of ik nog kan tekenen...

Op die manier t overeind zijn verder uit gaan breiden.

Narcose kan inderdaad best een impact op je lijf hebben, merk ik nu ook wel. Heel snel moe (en dan ook soms echt uit t niets en gewoon pardoes in slaap vallen bijvoorbeeld). Hoop dat t niet blijvend is, maar dat t tijd nodig heeft. Kan nu ook wel alles op de narcose gooien, maar da's niet eerlijk denk ik zo hihi. De tijd zal t leren. :)

Narcose heb je vaak niet veel keuze in, meestal wordt t zonder niet beter zeg maar... Waar heeft je man nog veel last van? 16 keer is ook ongelooflijk veel. Stiekem hoop ik dat t hierbij blijft voor mij (of Nouja nog één keer, voor die blinde darm...). Dat t dan echt klaar is. :)

Ik heb weer hele leuke boekjes en kaartje gekregen! Zo kom ik mijn bed nooit meer uit. :D

*\o/*

Ondanks de pijn, voel ik me nu echt een stuk beter/fijner. Heb weer zin in om verder te gaan, plannen te maken en dingen te ondernemen. Ondanks dat ik weet dat ik heel voorzichtig moet zijn én dat ook echt ga doen.
Dat was de laatste dagen echt bijna helemaal weg (of eigenlijk gewoon helemaal) en zo zit ik helemaal niet elkaar.

Anoniem

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:43

Is je vriend eigenlijk veel/vaak thuis?
Of hoe kun je je een beetje redden?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:58

Heerlijk om weer lekker thuis te zijn. Nu lekker rustig herstellen en hopelijk even geen operaties meer nodig.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:03

Super dat je weer zin hebt, ook al mag het nog niet. :j

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:18

Ik kan bevestigen dat Alice weer een stuk beter is.
Ze is alweer volop aan het plannen en stuurt weer enthousiast berichtjes.
Ben er blij mee heb me toch zo'n zorgen gemaakt.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:20

Wat fijn!! :))

En zeker fijn dat je weer uit je dalletje bent gekropen! :*

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:48

Wat een positief bericht! Fijn dat je je vechtlust weer terug hebt gevonden en weer wat naar de toekomst durft te kijken!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 12:12

Ik zit inderdaad goed in m'n vel! Ook al gaat m'n lijf nog heel moeizaam, m'n kop wil weer en da's t belangrijkste.

Vannacht ook weer redelijk geslapen, maar wel erg veel pijn gehad (in t ziekenhuis kreeg ik in de nacht elke keer spuit morfine of dipidolor, nu is dat dus weggevallen en alleen nog tabletjes). Bedenk me nu ineens dat ik gisteren mijn bloedverdunners vergeten ben, ohjee!

Rug heb ik eerder nog helemaal geen last van gehad, maar vandaag toch wel wat. T is niet de wond die pijnlijk is, maar wat dieper in de rug. Waarschijnlijk doe ik toch meer dan in t ziekenhuis en voel ik dat nu...? Rustig aan wat soepelere gaan worden. Lopen gaat ook nog erg moeizaam, maar dat was elke keer dat ze in mijn rug geopereerd hebben wel wat. Dus dat wordt ook vanzelf weer minder, gewoon weer gaan doen!

We hebben wel pech met de auto... Gisteren was ie klaar, zeiden ze, dus vriend ging m op halen. Maar t is niets meer van wat t was, maakte herrie en had geen vermogen. Nu belde ze net dat ie weer klaar is... Ben benieuwd. Anders gaat ie maar naar de Volvo zelf. Voor t ongeluk was t echt een super fijne auto, dus hopelijk is ie dat straks weer...

Ennn de mooie dame gaat maandag gekeurd worden! Dus duimen dat ze helemaal goed is! :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:44

Spannend maandag!!! Ik ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet!! :+

Maar he... Bind jij jezelf even vast?? :D anders kan Bas vast wel een dwangbuis regelen!
Begrijp ik goed dat het met je hoofd dus wel oke gaat?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 12:50

Ja, hoofd gaat heel goed! Eigenlijk ver boven verwachting goed. Kan goed overeind, geen hoge druk, zie niet dubbel of wazig, alleen af en toe lage druk hoofdpijn en dan ook een irritant geluid/piep in m'n oor/hoofd.

Maar mag niet klagen!

Hihi ik lig nog best veel in bed. :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:14

En wat is jouw definitie van best veel? :P

Ah kijk dat zijn positievere geluiden van je hoofd!! :))

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 13:28

Te veel. :D

Haha nee, ik zit met eten aan tafel (half uurtje per keer ongeveer) en dat drie keer. Verder af en toe rondje lopen of even gewoon zitten, maar meeste tijd toch gewoon nog in bed.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:41

Goh, klinkt helemaal niet herkenbaar allemaal :-) maar je berichten zijn zoveel vrolijker, fijn!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:42

Haha :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:36

Je klinkt inderdaad stukken vrolijker! Fijn om te lezen!
Ik schrok wel van de hersteltijd van een narcose :wow: Een half jaar tot een jaar? Wat een gigantische aanslag op je lichaam. Ik had daar nooit zo bij stil gestaan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:38

*\o/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:55

Fijn zeg dat het zo veel beter gaat!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:12

Wat een positieve geluiden hier! Wat fijn! Pijn is natuurlijk niet fijn, maar het is fijn dat het in de bovenkamer op alle manieren weer wat beter lijkt te gaan! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:25

Super, dat je je beter voelt. Hoop voor jou dat het vanaf nu alleen maar bergopwaarts zal gaan.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 23:39

Cayenne schreef:
Je klinkt inderdaad stukken vrolijker! Fijn om te lezen!
Ik schrok wel van de hersteltijd van een narcose :wow: Een half jaar tot een jaar? Wat een gigantische aanslag op je lichaam. Ik had daar nooit zo bij stil gestaan.

Gefeliciteerd!! *\o/*

Ja narcose heeft behoorlijk wat impact. Voor de een duurt t herstel langer dan voor de ander natuurlijk, maar t kan lang duren. Nu zeker zoveel keer in relatief korte tijd, moet ik wel zeker een half jaar rekening houden op herstel van alleen de narcose. Ook omdat mijn lichaam sowieso enige moeite heeft met de gewone normale functies (hartslag, bloeddruk). :+

Buik gaat helaas niet zo goed vandaag, jeetje wat een pijn kan dat ding doen zeg. Ook echt een enorme buik, opgezet en kei hard. Lijk wel hoogzwanger... Dat was gisteren wel beter. Als m'n buik woensdag zo was geweest hadden ze me naar de ok gestuurd... Brr

M'n rug ben ik ook panisch op zeg. Ben zó bang voor weer lekkages, maar er ontstaat weer een bult onder de wond. Hoop dat t niet komt door lekkage die zich aankondigd. Zal vast spoken zien, maar vind t helemaal niets.

*stelt zich vast gewoon aan*

Verder gaat t gewoon oké. :D
Ik heb wel ontzettend veel pijn, maar pijn went uiteindelijk wel. Pijnstillers wel weer even wat hoger. Kijk ook enorm uit naar maandag. Heel veel zin in.

Morgen gaan we even naar ikea, nacht kastjes halen. Nóg meer luxe op bed, gewoon glas drinken, boekjes en bak chips naast me. Oh nee, moet 10 kg kwijt niet eraan haha. Maar ook zin in, gewoon even rustig er op uit en niet te lang. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:06

Als er zich iemand niet aanstelt ben jij het , ik vind dat je zelfs wel iets meer mag piepen. Wel zorgelijke geluiden over je buik, geen risico nemen hoor. Sterkte.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 14:55

Buik maak ik me nog niet zoveel zorgen over, die blijft stabiel slecht. Prettig is anders natuurlijk en zo lang ik geen koorts krijg is t goed. Die buik is niet goed, dat is ook bevestigd, maar voor nu niet t ingrijpen waard. Als buikvlies ontsteking of iets door zet is t wat anders, maar dan zal ik koorts krijgen.

M'n rug daarentegen...

De wond lekt hersenvocht, niet heel hard zoals vorige keren, maar helemaal droog is ie niet.
Hecht pleisters er net afgehaald (wat een rot dingen). Chirurg heeft er wel echt z'n best op gedaan! Je ziet er bijna niets van! Nu zijn operatie wonden een week na OK altijd t mooiste, maar toch.

Vertrouw die rug alleen niet zo. Meest vervelende vind ik nog dat t allemaal "achter je gebeurd". Je ziet niets zelf.

Ikea ging best oké, maar op t randje oké. Kom t bed niet meer uit tot maandag als de merrie gekeurd gaat worden! Voor mij wel lange reis, maar is niet anders. Auto gaat best redelijk. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:39

Dat is idd. zeer lastig Quir,een wond op je rug hebben.Je kan zelf niks zien en het in de gaten houden.
Miss. moet je een foto maken van je rug? zou dat lukken? zo kan je steeds die wond in de gaten houden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 15:56

Vriend houdt natuurlijk de wond goed in de gaten en maakt inderdaad af en toe foto van zodat ik t zelf ook zie. Maar toch is t naar dat t allemaal achter je gebeurd zeg maar...

Wond ziet er ook gewoon heel netjes uit. Mag ik echt niets over klagen!

Probeer trailer te vinden die ik maandag mag lenen, maar is nog niet zo makkelijk. :+
Heb er zelf geen meer en vind t altijd zo stom om gewoon te vragen... :7

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:13

Dat is helemaal niet stom om een trailer van iemand te vragen. Nee heb je en Ja kan je krijgen.
Ik heb helaas geen trailer,anders had je die zo mogen lenen hoor.

Fijn dat de wond er verder netjes uitziet.Nu nog die buikpijn kwijt zien te raken.