Hahaha precies... Geef me een week en kan mrt gemak 3 kg kwijt zijn
Thesserd
Geplaatst: 20-03-15 11:52
Haha ah...
Dat lijkt me best lastig, gezond aankomen. Is dat een kwestie van het zelfde gezonde voedsel eten, maar dan meer?
Ik ben wel blij met mijn langzaam dalende gewicht, aangezien ik nu een eetpatroon heb die ik prima vol kan houden. Ik eet lekker, maar niet veel. Zo heb ik deze week zalm met roomkaas (niet te veel uiteraard) op brood gehad, en geitenkaas (ook niet te veel) met walnoten en honing. In het weekend snack ik gewoon (broodje kip en een beetje patat) en ik eet nog wel eens een pizza in het weekend. Doordeweeks 's avonds 1 avond maaltijdsalade, 2 avonden groenten met aardappelen en 1 avond zo'n zak van dit: Is meestal zo'n 650 kcal, en super lekker.
's Avonds geen gesnoep, al had ik afgelopen week nog van die mini zakjes chips over van mijn traktatie op de gehandicapten manege. Maar één zo'n zakje staat ongeveer gelijk aan één hand chips. Dus dat mag dan weer van mezelf...
Ik weet eigenlijk niet of het écht altijd gezond is wat ik eet (wat denken jullie?), maar zeker gevarieerd en gewoon niet te veel. Nou wil ik nog een keer extra kickboksen in de week (in totaal 2 keer in de week) en ik pak mijn 30 days abs challenge weer op, dus nou moet het nog iets sneller gaan. Ook loop ik een avond met gehandicapten mee in de les, en zaterdag middag stallen mesten en andere klusjes op de manege. Nadeel is wel dat ik een zittend beroep heb. Ik zit werkelijk de hele dag...
Zo, mijn verhaal weer even kwijt
-edit- jeetje, 3 kg in een week hahaha. Ik kan die spirit overigens altijd wel waarderen, dat discipline. Heb ik echt respect voor!
Gianti
Geplaatst: 20-03-15 11:59
Ja vooral kwestie van meer.. Eet 5 maaltijden op een dag bijvoorbeeld en probeer producten te kiezen waar meer in zit
Mijn lichaam valt op 2300 kcal op een dag nog steeds af dus dat maakt het wel makkelijk
Thesserd
Geplaatst: 20-03-15 12:01
Jeetje lol, dan beweeg je gewoon heel veel? Meer chillen!
Gianti
Geplaatst: 20-03-15 12:04
Hahaha nee is voor mij excl sport ben nu op dieet van 2600 kcal, vanaf volgende week nieuw intensiever schema dus ga ik kcal inname naar 3000 verhogen.. Klinkt misschien heerlijk... Maar vind het echt niet tof.. Eten is een verplichting geworden, moet ook eten als ik geen zin heb
Ik probeer zoveel mogelijk vers te eten, niks voor verpakt, zo natuurlijk mogelijk etc. Wij halen heel veel bij de boer (yoghurt, kaas, boter, melk etc). Groenten altijd vers, nooit ingevrozen/verpakt. Vis en vlees hetzelfde verhaal.
Patat, pizza etc is op geen enkele manier gezond te noemen. Elke week vind ik toch wel veel.
Ik drink geen frisdrank en zeker al geen light of zero producten. Alles waar transvetten in zitten komen het huis absoluut niet in. Ik mijd zoveel mogelijk E nummers. Dat is voor mijn gevoel gezond. Maar dat is ook weer anders voor iedereen.
Thesserd
Geplaatst: 20-03-15 12:05
Gianti Nouja, zolang jij je gezond en fit voelt ben je op de goede weg toch?
Ik voel me in ieder geval wel gezond en fit, dus ben daarom tevreden met hoe het nu gaat.
@Kirr, nee ik weet natuurlijk dat pizza en patat niet gezond is, daarom eet ik het ook niet dagelijks. Voor mijn gevoel moet dat prima eens per week kunnen. Niet dat ik elke week pizza eet, maar goed Ik ben het wel met je eens wat betreft dat pakjes eten, maar ik merk dat ik dat toch niet 'belangrijk' genoeg vind. Ik zou graag alles vers halen overal, maar ten eerste heb ik daar geen tijd voor, ten tweede is het vaak vrij duur, ten derde heb ik geen zin om na werk en kickboksen nog 3 kwartier in de keuken te staan (na kickboksen eet ik altijd zo'n zakje van iglo). Dat bedoelde ik ook een beetje met een eetpatroon wat ik vol kan houden. Zoals jij dat (overigens heel goed!) doet, zou ik niet kunnen volhouden 3 jaar lang zeg maar. In ieder geval niet met het hobby en werkpatroon wat ik momenteel heb Genieten is voor mij gewoon belangrijk, en aangezien ik dol ben op lekker eten, ga ik dat niet allemaal voor mijzelf wegnemen. Dus liever dan met mate
Ik drink overigens ook geen frisdrank meer, dagelijks (sowieso op werkdagen) water en thee zonder suiker. Een aantal maanden terug dronk ik nog thee met suiker, al op afgekickt
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 20-03-15 12:12, in het totaal 3 keer bewerkt
Ligt ook wat aan je karakter denk ik. Als ik voor iets ga is het 150%, ofdat nu sport, werk of voeding is.
Kan niet een hele week goed eten en dan in het weekend rustig fastfood gaan eten. Dan is de hele week voor niks geweest naar mijn gevoel.
Thesserd
Geplaatst: 20-03-15 12:17
Dat ligt inderdaad aan je karakter, maar ook vooral aan je prioriteiten denk ik
Zoals ik al geëdit had in mijn bericht: "Genieten is voor mij gewoon belangrijk, en aangezien ik dol ben op lekker eten, ga ik dat niet allemaal voor mijzelf wegnemen. Dus liever dan met mate." Dat, terwijl een ander er juist van geniet om op jouw manier te eten zeg maar. Dat is een verschil aan interesse en prioriteiten denk ik.
Mijn doel is ook niet om kilo's per maand kwijt te raken. 1 kilo per maand is prima, rustig aan, met een eetpatroon die goed vol te houden is voor mij
Ik merk dat het bij mij een knop is. Ik weet ook gewoon dat ik me veel beter voel bij dit eten en dan heb ik er totaal geen moeite mee om bij sociale gelegenheden of in het weekend ergens vanaf te blijven. We gaan morgen uit eten maar dan eet ik rustig gegrilde vis of een biefstukje zonder saus en drink ik water ipv bier of wijn.
En als ik straks weer in de buurt kom van mijn streef gewicht kunnen de teugels best iets losser. Maar dat zien we tzt wel. Voorlopig is mijn buik en mijn huid erg blij met het schrappen van suikers en toegevoegde troep
Thesserd
Geplaatst: 20-03-15 12:24
Nja zo zie ik het ook Gianti, en ik moet zeggen dat ik al veel meer op ingrediënten van dingen let dan eerst. Ook dronk ik eerst elke dag een blikje energy, vond ik water vies, dronk ik thee met suiker, had ik dagelijks salami op brood , at ik niet verdeeld over de dag en als klap op de vuurpijl, ik sportte helemaal niet . Voor mij is er al heel wat verbeterd en dat gaat goed zo. Wellicht dat ik over een paar maanden weer het e.e.a. aangepast en verbeterd heb aan mijn eetpatroon. Maar zo van de 1 op andere dag drastisch anders werkt voor mij niet. Zo ben ik nu dus ook van plan 2 keer per week te gaan kickboksen omdat ik de smaak te pakken heb gekregen ik moet zelf wel echt willen en het leuk vinden.
@xingridx, een goede biefstuk behoeft geen saus hè
Precies! En zag dat ze daar een variant hadden met gebakken ui en champignons, ook niet vervelend
Geen suiker scheelt al zoooveel! Al ben ik blij dat de ergste dagen met afkickverschijnselen achter de rug heb!
Kirrr
Geplaatst: 20-03-15 12:47
Maar ik geniet ook van eten hoor. Heb ook zowat altijd honger. Maar mijn aanpak is gewoon wat anders. Maar heb wel geleerd dat ze zoveel super lekkere en ook super gezonde voeding is en dan heb ik ook helemaal geen nood aan de 'slechte' varianten.
Suiker doet idd gekke dingen met je lichaam.
CecileDV
Geplaatst: 20-03-15 15:16
Zo, ik heb weer even bijgelezen. Druk weekje gehad, vandaag lekker vrij. Zou eigenlijk maandag ook vrij zijn, maar nu is een les heringeroosterd en natuurlijk precies op maandagochtend 8:45 Ondanks de drukte me wel redelijk aan mijn 'dieet' gehouden. Moet zeggen dat ik ietsje minder strak op de koolhydraten lette, maar wel altijd onder mijn calorieëndoel gezeten heb.
Had vanmiddag havermout/amandelmeel pannekoekjes, die lukten goed. Vulden helaas alleen niet zo goed, dus nu maar 2 vezelrijke crackers er achteraan. Die zijn inderdaad niet zo heel erg kha, maar de koolhydraten zijn wel voor een heel groot deel opgebouwd uit vezels, dus dan vind ik het niet zo erg.
Moet eigenlijk morgenochtend maar weer eens op de weegschaal gaan staan, ben benieuwd. Heb niet het idee dat er afgelopen week veel veranderd is.
@Kirrr haha dat probeerde ik ook een beetje te zeggen... jij geniet op jouw manier, ik geniet op mijn manier Ik kan bijv. écht genieten van een rood wijntje. Een rood wijtje is op sommige vlakken ook gezond overigens Dus ik voel die behoefte totaal niet om dat dan te laten staan, en dat hoeft ook niet van mijzelf
@Cecile spannend! Valt vast mee
Anoniem
Geplaatst: 20-03-15 16:22
Jongens, jullie gaan zo hard! Ik lees nog wel regelmatig braaf hij, maar echt reageren ben ik vaak te druk voor. Bij mij even een update, ik heb mezelf gisteren gewogen en zit nu op 54 kilo. Ben begonnen op een kilo of 56-57, dus 2 kilo eraf. Ik ben maar erg klein, dus ik wil er nog zo'n 4 kilo af (dan zit ik gewoon op BMI 20). Die eerste 2 kilo's lukken altijd wel, maar daarna geef ik het altijd op.. maar deze zomer wil ik er gewoon voor gaan haha. Overigens eet ik nog wel gewoon wat ongezonds af en toe, vanavond ook lekker friet bijvoorbeeld, maar ik probeer mijn drinken en tussendoortjes wel gezond te houden en dat werkt voor mij dus al voldoende tot nu toe.
Thesserd
Geplaatst: 21-03-15 00:36
Goed bezig Rebecca
Iemand nu toevallig RTL Late Night aan het kijken? Interessant, die man (Danny) van Obese doet z'n verhaal.
Ik heb het ook gezien, wat een verhaal. Ik blijf het verbazingwekkend vinden wat een impact eten heeft. Ik hoop dat dit voor hem gaat werken!
Ik vind het toch altijd interessant en ik ga toch altijd vergelijken met mezelf. Ben dan altijd wel heel dankbaar dat ondanks alle issues die ik met eten en afvallen heb, het toch altijd binnen de perken is gebleven en dat ik tijdig op de rem heb kunnen trappen. Al ben ik er nog lang niet, maar ik kom er wel!
@Rebecca, die laatste kilo's moeten helemaal goed gaan komen!
@ Cecile, was de weegschaal lief voor je?
@ Thesserd: cool kickboxen! Echt stoer, en volgens mij ook fysiek lekker zwaar
Lekker weekend gehad hier! 2x wezen sporten en zaterdag naar tikibad. Al die trappen Volgende dag hoefde ik geen lunges meer te doen haha. Gister na het sporten heerlijk op een terrasje in de zon gezeten. Muntthee ipv een biertje. Vond m'n vriend niet zo gezellig, maar daar heb ik geen boodschap aan Tijdens het zwemmen wel een patatje en gister een saucijsje gegeten, maar verder netjes gedaan. Weegschaal was niet meer zo lief voor me, dus gelijk spijt en lekker was het ook niet