Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:20

Ik heb geen favoriet merk. Vooral omdat ik de meeste merken die me super lijken niet heb vanwege de prijs. :')

Maar uhm voor 13 jaar vraag ik me af waarom je uberhaupt foundation op heb? Ik begon echt met makeup toen ik pas 17 was en begon best wel met dikke lage foundation. Op een gegeven moment kom je op de hoge school en denk je. Naja laat ook maar. Ik doe er wel weer moeite voor al ga ik naar een feestje. School is geen modeshow. Draag nu wel dagelijks iets op me ogen en wenkbrauwen. Gewoon om er een beetje fris uit te zien. Soms beetje poeder op me gezicht maar daar blijft het wel bij met een schooldag. Ik durfde op een gegeven moment niet eens meer zonder foundation de deur uit naar school. Maar al heb je het niet op, niemand die er een biet om geeft. :roll:

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 00:13

Seltje schreef:
Mijn zus heeft ook gevoelige ogen en kan geen Clinique hebben.

Hvelreki schreef:
Seltje Ik zie dat je van België bent. De vestiging in de Veldstraat in Gent heeft iig make-up :) Maar ik weet niet of rituals wel heel goed is voor een extreem gevoelige huid. Al naar Paula's Choice gekeken? (http://www.paulaschoice.nl/shop/make-up) La Roche Posay? Vichy?

Manou_xxx Clinique is niet het meest geschikte, vaak zitten daar alsnog irriterende ingrediënten in. Bij rituals heb ik evenzeer mijn twijfels..

Loose Dat dus. Clinique claimt het misschien wel, maar mijn ervaring is ook anders.

Clinique geeft hopeloos allergische reacties. Vichy dekt niet, op zich wel bruikbaar maar dat pakt niet goed op mijn huid. En le roche posay geeft ook heel zware allergische reacties. Ik verdraag zonder problemen de bodycreme van rituals, hoewel ik normaal alles met geurtjes direct kan weggooien, dus daarom dat ik dat ging proberen.

Op naar gent dus. Ik wil echt kunnen proberen in een winkel, heb al zoveel merken op mijn kast staan die ik kan weggooien (= aan mijn mama geven), ik weet op 5 seconden of mijn huid ertegen kan, maar als ik online ga bestellen, dan is terugsturen al een heel grote stap.[/quote]

Weer nier hoeveel je wil uitgeven, maar miss shisheido. Heb niet echt ervaring met hun make up.. Maar gezocht verzorging is het de enige wat ik verdraag

Suus___

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 00:23

Lastig zeg als je zo gevoelig bent :(:)

Favo merk..
Foundation dior
Blush nars
Highliter mac
Lipstick mac
Basis mac paintpot

Andere producten heb ik meerdere favorieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 01:08

drawerlover schreef:
Ik heb zin in deze vraag.

Wat is jullie favo merk??

Mijne eccence

Dior en Urban Decay. KvD paletten vind ik zooo mooi maar imo heeft ze het allemaal een beetje verpest met de studded lipsticks, bagger kwaliteit.

eenitraM schreef:
Even tussendoor...

http://www.ebay.com/itm/12-PCS-Cosmetic ... 3a9704f2b7

:wow:

Dit is nep toch, mag ik hopen?!

Helemaal nep. Je kan ze kopen en testen haha, maar nep zijn ze sowieso.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 01:40

Jeetje wat gaan jullie hard hahaha. Aantal pagina's terug werd gevraagd welke bloggers ik volg. Even de leukste op een rij;

- belessa africa
- msroshposh
- farahdhukai

Laatste meisje is een Indiase, zij komt het meest overeen met mij. Mijn vader is een Hindoestaanse Surinamer dus Indiaas qua roots. Ook doe ik bij haar vaak ideeën op voor hindoestaanse bruiloften of andere feesten. Dan is het wel gebruikelijk dat je als jong meisje met een heftige look komt zeg maar. Liefst in de kleur van je sari haha. Ja ja ik heb een knalblauwe en knalrode sari.....dom dom hahaha. Ik wil nog een roze das toch makkelijker.

Enne.....14 jaar en al zoveel makeup......nee not done. Meid als je de foto's terug kijkt over 15 jaar denk je waarom in hemelsnaam deed ik dat. Serieus.... Ik draag pas sinds een paar jaar makeup. Eigenlijk door mijn bruidsmakeup. Dat vond ik zoveel doen in mijn gezicht dat ik me erin ben gaan verdiepen. Tja....en toen sloeg ik door...... En zat ik ineens met een fortuin aan high end makeup...... :o

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 01:45

En ja het is middenin de nacht en ik heb gezondigd..... hahaha yankee candles dit keer geen makeup. Wel knap van mezelf hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 02:12

Meh, laat haar lekker. Om het nou not done te noemen. :+ Ik had ook niks tot weinig met makeup tot ik 20 was of zo. Vind het ook wat veel voor een 14 jarige, maar ik ben haar moeder niet. Care. :')

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 02:20

Ohh ik dacht dat Clinique juist goed was voor een gevoelige huid :s

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:07

Ik heb Naked, Naked 2, Naked 3 en 10 UD oogpotloden.. Meh, nee. :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:08

Ja ik heb alleen Naked 3, ga 1 wel bestellen binnenkort denk ik. Maar dit is toch <3 <3 <3
Jammer alleen dat hij wss beetje duur is :')

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:35

Oei dat ziet er te leuk uit! Als het nu ook nog een mooi prijsje is.

Nog even mijn favoriete youtubers

- TheMakeUpChair
- LustreLux

Vooral de eerste ben ik groot fan van. Dankzij haar ben ik ook in de makeup wereld beland.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:02

Oh wauw ziet er wel mooi uit. <3 Alleen sinds ik over ben op de MAC oogschaduws liggen mijn naked palettes maar een beetje te verstoffen.
Mijn favoriete merken zijn MAC, chanel en Nars, als ik 1 merk mocht kiezen waar mijn hele stash uit zou bestaan zou het MAC zijn denk ik vanwege het grote assortiment.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:11

Wowww wat een lading terwijl ik slaap man.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:44

Sharmila schreef:
En ja het is middenin de nacht en ik heb gezondigd..... hahaha yankee candles dit keer geen makeup. Wel knap van mezelf hahaha

:j Ik ben ook weer helemaal in de kaarsensfeer door dit weer!
Van een b/vlogster uit Engeland begreep ik dat de geurkaarsen van de Primark ook echt heel erg prima zijn. Dus die ga ik eens besnuffelen :D
YC lijkt me helemaal heerlijk, maar vind ze best duur :\

Favo merk, mwah heb ik niet echt.
Maar huidige voorkeur is iig Bobii Brown foundation, MAC lipsticks + blushes en verder vind ik genoeg leuk van Kiko, Hema, Essence en Catrice.
Maar ook mijn Estée Lauder bronzers ed ben ik blij mee.
MAC heb ik, door alle lipsticks, wel momenteel het meeste van :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:45

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:51

Over make-up dragen onder de 15-16 jaar (dat hou ik even als grens aan :D)
Voor mij geld dan meer de vraag, waarom draag je veel make-up producten (dus meer dan wat mascara en oogpotloodje zeg maar). En durf je ook zonder de deur uit.
Make-up kan je helpen je zekerder te voelen over jezelf en dat kan erg helpen op de middelbare school :), maar je moet er niet afhankelijk van worden... Dan zou ik bezig gaan met jezelf te leren accepteren.
Ja sorry voor dit psychologische praatje op de vroege ochtend :o Maar ik vind het zo jammer als op jonge leeftijd meiden zonder make-up de deur bijv niet meer uitdurven. Make-up draag je om jezelf op te fleuren, beter te voelen, een accent te leggen, feetsje te vieren, enz, maar niet omdat je jezelf zonder bijv niet mooi genoeg vind. Dan verschuil je jezelf er nl achter en dat vind ik zonde. Maar goed, dat is puur mijn mening.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:22

*breekt even in over gevoelige huid*

ik zweer bij weleda en hauschka, zit geen rotzooi in....heb ook een enorm gevoelige huid.
alle merken zoals clinique, vichy, eucerin: doet mij geen goed.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:29

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:35

Weleda is idd super. Hauschka heb ik in het verleden ook gebruikt. Erg fijn, maar wat prijziger ook.

Hoop trouwens dat ik niemand voor het hoofd gestoten heb met mijn post hierboven, is niet de bedoeling!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:36

Mijn huisgenoot had altijd weleda douchgel <3 wat ruikt dar lekker... Waar kan je die krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:39

weleda kan je bv bij de Tuinen halen, of "gezond en wel'winkels...soms bij de apotheek of DA...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:42

Djilna schreef:
Over make-up dragen onder de 15-16 jaar (dat hou ik even als grens aan :D)
Voor mij geld dan meer de vraag, waarom draag je veel make-up producten (dus meer dan wat mascara en oogpotloodje zeg maar). En durf je ook zonder de deur uit.
Make-up kan je helpen je zekerder te voelen over jezelf en dat kan erg helpen op de middelbare school :), maar je moet er niet afhankelijk van worden... Dan zou ik bezig gaan met jezelf te leren accepteren.
Ja sorry voor dit psychologische praatje op de vroege ochtend :o Maar ik vind het zo jammer als op jonge leeftijd meiden zonder make-up de deur bijv niet meer uitdurven. Make-up draag je om jezelf op te fleuren, beter te voelen, een accent te leggen, feetsje te vieren, enz, maar niet omdat je jezelf zonder bijv niet mooi genoeg vind. Dan verschuil je jezelf er nl achter en dat vind ik zonde. Maar goed, dat is puur mijn mening.. ;)

Ik kan me hier wel in vinden! Ik ben in de loop van de jaren steeds meer make up gaan dragen ik merk ook dat ik er als het ware een beetje afhankelijk van ben geworden, zonder durf ik niet goed naar school. Dan voel ik me niet mooi genoeg. Daarom ben ik ook nooit foundation ben gebruiken, ik heb het niet nodig en ik weet dat als ik het ga gebruiken dat de kans bestaat dat ik ook niet meer zonder foundation 'kan'.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 23-10-14 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:42

Oe prachtige set zeg! Ik heb 1,2,3 en basics al anders zou ik er serieus overnadenken :=

Vroeger zeg maar middelbare schooltijd durfde ik niet meer te dragen dan mascara en oogpotlood dat was toen weggelegd voor de populaire daredevils en daar hoorde ik zeker niet bij :=
Toen droeg ik wel wat meer makeup en dan eigenlijk voor ooglook of lipstick naar verjaardagen ed pas na m'n sport en bewegen tijd toen ik op t spw zat ging ik wat meer dragen maar dat kwam eigenlijk pas op t HBO. Daar droeg ik regelmatig een full face.
Nu ik in de horeca werk moet ik er representatief uitzien en draag ik eigenlijk altijd full face :)
Feestjes pak ik nog steeds meer uit

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:51

Weet iemand wat UD pakket gaat kosten trouwens?

Ik zat ook net terug te denken aan lang lang geleden mijn middelbare schooltijd :') Al voelt het helemaal niet lang geleden, tijd vliegt :\