Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:01

verootjoo schreef:
En niet vaccineren vind ik trouwens niet eens zo erg, als het echt niet kan, of je kind heeft bij de eerste vaccinatie echt zo heftig gereageerd dat het wordt afgeraden, of je kind heeft chemo of iets anders waardoor vaccineren niet mogelijk is. Maar juist voor zulke kindjes moeten we de dekkingsgraad hooghouden.
Niet vaccineren omdat je er niet in gelooft, of omdat je meer gelooft in Facebook en YouTube vind ik echt onbegrijpelijk en zou verboden moeten worden.

Mee eens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:11

Anoniem schreef:
Het jammere is echter dat een heftige reactie op een vaccin niet wordt erkend.
Dan wordt het behoorlijk lastig.
Als het bijvoorbeeld om een aanrijding zou gaan in plaats van vaccinatie dan zou je dit soort situaties krijgen....

Kind wordt aangereden door auto.
Weet je zeker dat het de auto was die het kind aanreed?
Het kind gleed vast uit voor de auto, dus heeft de auto er geen schuld aan.
Als het kind op dat moment elders was geweest had het net zo goed aangereden kunnen worden dus is deze aanrijding niet van belang voor het gevolg.
Kinderen kunnen altijd aangereden worden maar de kans is erg klein en dat hoort er gewoon bij.
Heeft het kind misschien psychische problemen en beeldt het zich de aanrijding in?
Die ouders zijn gek, de automobilist heeft een rijbewijs, die heeft ervoor geleerd auto te rijden, dat kind niet.
Je kunt beter hebben dat je kind wordt aangereden want dat is altijd nog minder erg.
Enz. Enz.

Ga daar maar eens voor staan als moeder van een aangereden kind.

+:)+

BigBen schreef:
pmarena schreef:
Ik snap heel goed wat ermee bedoeld wordt, en vindt het appels met peren vergelijken.
Die vaxxers uitspraak / vergelijking komt neer op: "omdat het in een peer die je opeet geen kwaad doet, doet het geïnjecteerd ook geen kwaad"

Klopt.
In een peer (of tomaat, of appel -kortom, de hele groentewinkel) zitten veel meer 'nare' stoffen dan in een vaccin.
Kon je een peer reproduceren in een vorm die geschikt is om te injecteren, zou je dat ook probleemloos kunnen doen.
Snappie ?

Volgens mij ontgaat het stukje simpele gedachtegang "omdat het veilig is om te eten = het ook veilig om in te spuiten" van de vaxxers je nog steeds. Maar geeft niet, is gewoon nog een extra onderwerp waarover we het prima niet eens kunnen zijn zonder dat de wereld vergaat :)

En om weer terug te komen op dat steeds terugkerende stukje van "oh kijk ons toch eens goed bezig zijn, wij nemen alle risico's op bijwerkingen van vaccinaties en jullie profiteren van onze parapluutjes" dan denk ik daarbij:

1] hoezo risico op bijwerkingen.....die zijn toch zo klein dat ze niet belangrijk genoeg zijn om dan maar niet te vaccineren? Dus daar ben je dan al niet bang voor toch?

En 2] ieder van jullie heeft ook gewoon de vrije keuze om het risico op die bijwerkingen niet te nemen en dan zogezegd mee te liften op de rest :)* De mensen die een andere keuze maken pakken helemaal niks van je af dat je niet zelf ook kan pakken. De hoofdreden waarom je het niet doet is heel simpel: niet om het percentage vaxxers hoog te houden, maar vooral omdat je er van overtuigd bent dat je kind veiliger af is met de vaccinaties.

Dat is helemaal dikke prima, maar ga dan niet zo moreel verheven doen. Jij kiest voor je eigen kind, een ander doet dat ook. Die ander vindt dat zijn kind niet het risico op bijwerkingen hoeft te nemen om jouw kind potentieel te beschermen. En jij vindt dat die ander wel dat risico moet nemen om jouw kind te beschermen.

Zoveel verschil zit er eigenlijk niet in :)

Wil je dat elk kind gevaccineerd wordt dan kies je er voor om een paar (of misschien wel veel meer dan een paar gezien betrouwbare cijfers ontbreken) kinderen op te offeren ten gunste van jouw kind.

Wat dat betreft zijn we hier allemaal even egoïstisch als je het daar op wilt gooien.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:13

Maar jou kind profiteerd, wordt niet ziek doordat andere vaccineren.
Daar kan je nog een heel lang, met you tube filmpjes gestaafde verhaaltjes rond breien, dat is gewoon een feit, punt andere lijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:43

Mwoah. Als je het daar op wilt gooien: prima, want ik heb geen behoefte aan het zoveelste rondje :)

En wat dan...? Jij wilt toch zelf graag je kind vaccineren? Het is niet zo dat je het als een martelaar voor het kind van een niet / anders prikker doet? Wat verlies jij er dan op dat je er zo "boos" over moet worden dat een ander een keuze maakt die je zelf ook had kunnen maken, maar niet eens wilde? :)

Of gaan we het dan weer gooien op die groep kinderen die beter niet geprikt kunnen worden?
Waarom mogen de kinderen van de kritische mensen daar niet gewoon bij horen? Moeten die kinderen dan maar potentieel opgeofferd worden voor andere kinderen die al ziek zijn?

Het komt er al met al altijd op neer dat de kritische ouders maar bereid moeten zijn om potentieel hun kind op te offeren voor andermans kind. En dat dat andere kind dan schijnbaar maar belangrijker is.

Ach ik weet eigenlijk niet waarom ik nog de moeite neem om dit te tikken, misschien een sprankje hoop dat er toch een iets interessantere reactie op komt dan: Bla-bla risico's / kansen. En allemaal aannames over cijfers die we helemaal niet goed in kaart in gebracht hebben.

Ik denk dat alles wel zo'n beetje (10x :+ ) gezegd is ondertussen en dat ieders standpunt wel duidelijk is :)

Ik ga weer verder met nuttiger zaken en lekker werken aan het immuunsysteem van onze kerel :j

verootjoo

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:48

Waarom ben je alleen een kritische ouder als je niet vaccineert? :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:49

Kritisch op het RVP ;) Want anti-vaxxer dekt de lading totaal niet :)

Fijne avond :wave:

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:53

Nogmaals , mensen die vaccineren zijn ook kritische ouders.
Zolang je zo n superieure uitspraken blijft gebruiken, zie je het maar.

Als andere niet vaccineren zouden er veel meer zieke kinderen zijn bij diegene die zich laten beïnvloeden om niet te vaccineren.
Mensen zoals jij, profiteren en misbruiken die groepsimuniteit door te roepen dat er geen gevaar is als he niet vaccineerd. Nee, inderdaad nu is er geen gevaar maar wacht maar tot er nog meer mensen niet vaccineren, dan zullen diezelfde mensen dik spijt hebben dat ze zich hebben laten beïnvloeden.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 11-02-19 20:54, in het totaal 2 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:53

pmarena schreef:
Kritisch op het RVP ;) Want anti-vaxxer dekt de lading totaal niet :)

Fijne avond :wave:

T wordt te warm onder de voeten, :evaw:

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:55

Kind wordt aangereden door een auto, het begin klopt al niet. Kind komt thuis met een verwonding...en dan ga je vervolgens alle mogelijke veroorzakers langs.

Maar laat maar, de redenaties worden steeds vreemder. Ik rest mijn kaas.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:00

Stel, je puber wil gaan backpacken in Zuid-Afrika. Zuid-Amerika of Azië.

Wat doe of adviseer je dan als ouder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:07

dromertje2 schreef:
Nogmaals , mensen die vaccineren zijn ook kritische ouders.
Zolang je zo n superieure uitspraken blijft gebruiken, zie je het maar.

Als andere niet vaccineren zouden er veel meer zieke kinderen zijn bij diegene die zich laten beïnvloeden om niet te vaccineren.
Mensen zoals jij, profiteren en misbruiken die groepsimuniteit door te roepen dat er geen gevaar is als he niet vaccineerd. Nee, inderdaad nu is er geen gevaar maar wacht maar tot er nog meer mensen niet vaccineren, dan zullen diezelfde mensen dik spijt hebben dat ze zich hebben laten beïnvloeden.

Dit doet me een beetje denken aan de kerk.
Wacht maar, de duivel zal je pakken, afvallige.
Die dreiging altijd...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:08

Dat mag je denken, het verschil is dat de kerk een geloof is, en wat ik zeg gewoon een feit is.

Ik ervaar de anti vaccersbeweging meer als een soort van groepering die mensen beïnvloed, net zoals bepaalde groeperingen,sektes.
De dreiging van het gevaar van de gevaarlijke vaccinaties. En dit allemaal zonder wetenschappelijke basis maar gebaseerd op verhalen en you tubefilmpjes.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 11-02-19 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:13

mysa schreef:
Kind wordt aangereden door een auto, het begin klopt al niet. Kind komt thuis met een verwonding...en dan ga je vervolgens alle mogelijke veroorzakers langs.

Kind wordt gevaccineerd = (oftewel vervangen door) kind wordt aangereden door een auto

En inderdaad, zo gaat het dan als moeder van een kind met vaccinatieschade, precies zo.
Dan kan het niet door het vaccin zijn veroorzaakt, komt het misschien wel door voeding of was het een onderliggend probleem of wie weet genetisch of is het nog niet zo erg als een kinderziekte.
Snap je hem echt niet??

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:15

dromertje2 schreef:
Dat mag je denken, het verschil is dat de kerk een geloof is, en wat ik zeg gewoon een feit is.

Ik ervaar de anti vaccersbeweging meer als een soort van groepering die mensen beïnvloed, net zoals bepaalde groeperingen,sektes.
De dreiging van het gevaar van de gevaarlijke vaccinaties. En dit allemaal zonder wetenschappelijke basis maar gebaseerd op verhalen en you tubefilmpjes.

Het is een feit dat mensen volgens jou spijt gaan krijgen van het niet vaccineren?
Knap...
ja sommige zullen spijt krijgen van het niet vaccineren.

Net zoals sommige spijt hebben van het wel vaccineren..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:15

Maar overal kunnen er mogelijke oorzaken zijn. De makkelijke weg is iets de schuld geven wat voor de hand ligt, dat maakt het nog niet juist, enkel een makkelijke zondebok om de schuld te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:16

dromertje2 schreef:

God is inmiddels ook een feit hoor! Of wil je al die mensen voor gek verklaren? Moet je eens kijken hoeveel gekken er dan rondlopen voor wie God wel een feit is.
Die zijn nog meer overtuigd van hun God dan jij van je vaccins.
Laten ze het niet horen!

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:16

Anoniem schreef:
mysa schreef:

Kind wordt gevaccineerd = (oftewel vervangen door) kind wordt aangereden door een auto

En inderdaad, zo gaat het dan als moeder van een kind met vaccinatieschade, precies zo.
Dan kan het niet door het vaccin zijn veroorzaakt, komt het misschien wel door voeding of was het een onderliggend probleem of wie weet genetisch of is het nog niet zo erg als een kinderziekte.
Snap je hem echt niet??

Alleen gaat het in jouw scenario heel wat anders dan in de werkelijkheid. In zowel je anecdote als in het geval van vaccinatie.
In beide gevallen wordt er namelijk onderzoek gedaan en vanuit feiten geoordeeld. Dat jullie het daar toevallig niet mee eens zijn omdat een facebook pagina of youtube video iets anders beweren is wat het is.

Er wordt nou eenmaal geen schuldige aangewezen op basis van speculatie. Of dat nou om vaccins gaat of om een auto-ongeluk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:19

quera schreef:
dromertje2 schreef:

Het is een feit dat mensen volgens jou spijt gaan krijgen van het niet vaccineren?
Knap...
ja sommige zullen spijt krijgen van het niet vaccineren.

Net zoals sommige spijt hebben van het wel vaccineren..

Nee, het is een feit dat als er maar genoeg mensen niet vaccineren, op bepaald moment er wel veel slachtoffers vallen. En dan is het mijn veronderstelling dat mensen spijt gaan hebben dat ze niet gevaccineerd hebben als hun kind gehandicapt is of dood is.

Dat is iets heel anders wat je er van maakt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:19

Anoniem schreef:
dromertje2 schreef:

God is inmiddels ook een feit hoor! Of wil je al die mensen voor gek verklaren? Moet je eens kijken hoeveel gekken er dan rondlopen voor wie God wel een feit is.
Die zijn nog meer overtuigd van hun God dan jij van je vaccins.
Laten ze het niet horen!

Je mag geloven wat je wilt inderdaad.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:20

Vandaar het vraagteken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:22

Drifter schreef:
[naam] schreef:

Snap je hem echt niet??

Alleen gaat het in jouw scenario heel wat anders dan in de werkelijkheid. In zowel je anecdote als in het geval van vaccinatie.
In beide gevallen wordt er namelijk onderzoek gedaan en vanuit feiten geoordeeld. Dat jullie het daar toevallig niet mee eens zijn omdat een facebook pagina of youtube video iets anders beweren is wat het is.

Er wordt nou eenmaal geen schuldige aangewezen op basis van speculatie. Of dat nou om vaccins gaat of om een auto-ongeluk.

In de werkelijkheid is dit hoe provaxxers reageren op ouders van kinderen met vaccinatieschade.
Misschien moet je voor je eigen duidelijkheid het hele topic nog eens doorlezen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:23

pmarena schreef:
Wat meer informatie over deze kwestie van achter de schermen

Oeh, ben je inner circle? Waar precies komt deze info vandaan?

pmarena schreef:
is als volgt: Het RIVM is al een poos bezig om wat dingen bij elkaar te schrapen en heeft die laten zien, maar VaccinVrij prikt ( :P ) daar doorheen vanwege de matige kwaliteit van de veiligheidsonderzoeken en nu zijn ze in onderhandeling met het RIVM hoe het nu verder moet in deze kwestie.

Bron? Ik heb er heel veel moeite mee dit te geloven. Als dit echt zo is zou ik hier als de vv zwaar over informeren.

Citaat:
Er wordt een goede en belangrijke vraag door het RIVM gesteld die ik ook al aan jou stelde: wanneer precies wordt een vaccin door de stichting als “veilig” bestempeld? En welke onderzoeksmethodieken worden als “goed genoeg” gezien? Vragen waar de stichting geen antwoord op kan / wil geven. Dan wordt het ook extreem lastig om bewijs te overleggen van “veiligheid”. De cijfers en statistiek is vrij beschikbaar en het RIVM welwillend in het geven van informatie en het aangaan van de dialoog.

[KNIP]

Statistiek en risicoberekening zijn feitelijk. Interpretatie van data en risico niet. Daar hebben we de wetenschap en experts voor.

Diezelfde goede vraag maar dan in een ander jasje heb ik ook al meerdere keren opgeworpen: Wanneer vinden vaxxers het niet meer veilig genoeg?

[/quote]

Ik spreek natuurlijk niet voor alle vaxxers, maar als ik Wikipedia mag geloven wordt in 0,07% van de vaccinaties in Nederland een bijwerking gemeld waarbij het nodig is een arts, waarvan weer een gedeelte waarschijnlijk niet echt met de vaccinatie te maken heeft. Ik zou het onveilig vinden als het risico wat kleeft aan ernstige bijwerkingen (bewezen nihil - door wetenschap, statistiek en cijfers) groter is dan het risico op ernstige infectieziekten en wanneer polio, mazelen en kinkhoest wereldwijd niet meer voorkomt. Voorlopig sterven er nog steeds onnodig mensen aan mazelen in Nederland. Ik zou ook willen zien wat er nou zo onveilig is aan het inspuiten van een verzwakt virus met wat hulpstoffen, en hoe het precies die enorme vage stroom van bijwerkingen (van suikerziekte tot autisme tot koude tenen in de winter). Wat gebeurt er precies in je lichaam wat dit veroorzaakt?

Hihi, doorheen prikken. Wil je minn vraag nu ook beantwoorden? Wat is er volgens jou voor nodig vaccins veiliger te maken? Hoe moet het onderzocht worden? Wanneer acht jij een vaccin”goed?”

pmarena schreef:
Zitten die er niet mee dat er steeds meer stoornissen, aandoeningen, allergieën, kanker, suikerziekte, auto-immuunaandoeningen enz. enz. enz. komen? Daar zitten zat zaken tussen die ook bepaald geen lachertje zijn hoor -O-

Klopt, alleen hebben ze echt geen hol met vaccinaties te maken. Ik zit er ook mee dat mensen elkaar nog steeds gemakkelijk uitmoorden, maar ook dat beeft geen hol met vaccinaties te maken.

pmarena schreef:
En dan vragen we ons af waar dat aan zou kunnen liggen. Natuurlijk zijn daar verschillende factoren voor te bedenken die vast allemaal hun steentje bijdragen. Maar HALLO!! Je gaat bij piepjonge babies al rommelen aan hun immuunsysteem met het inspuiten van meerdere ziektes gelijk, direct diep in het lichaam, samen met nare stoffen die dat immuunsysteem (dat nog letterlijk in de kinderschoenen staat en bij wijze van spreken amper mijn van dijn kan onderscheiden) tot een reactie moeten dwingen.

HALLO!!!! Of ze de ziekte nou gewoon doormaken of gecontroleerd, een immuumsysteemmis een immuumsysteem en een virus een virus. Zoals gezegd, extra diep inspuiten? Ik doe echt mijn best om steeds genuanceerd en onderbouwd te reageren maar dit is gewoon stemmingmakerij. Je rommelt niet, het is PRECIES bekend wat er gebeurd.

pmarena schreef:
En dan denk je dat de kans nihil is dat dàt wel eens 1 van de grootste redenen kan zijn dat het immuunsysteem (en de rest van lijf en leden) bij sommige kinderen zo op hol slaat en helemaal de weg kwijtraakt?

Ik weet niet hoe een immuunsysteem “op hol kan raken” of “de weg kwijt kan raken” of hoe het inspuiten van een virus wat je anders natuurlijk verloopt dit kan veroorzaken, dus nee, ik denk dit niet.

pmarena schreef:
Daar kan ik dan weer met mijn verstand niet bij, hoe makkelijk mensen uitsluiten dat die goedbedoelde prikken meer kapot maken dan je binnen de 2-4-x dagen ziet die gebruikt worden om te monitoren welke bijwerkingen er optreden. Dat zou je bij de ziektes zelf moeten doen, vinken hoeveel vervelende dingen er gebeuren binnen die paar dagen na besmetting, dan wordt het risico "op papier" van die ziektes ook ineens een stuk minder :)

Iedereen kan beseffen dat het absoluut niet duidelijk in kaart is gebracht wat de risico's nu precies zijn. Maar het lijkt er op dat vaxxers (rotwoord, net als anti-vaxxers maargoed als we die er in houden dan ook maar vaxxers) niet verder willen kijken dan naar direct manifesterende problemen. En zelfs die worden in de praktijk al weggewuifd met: toeval, het kan echt niet aan de prikken liggen hoor! Als de vlag er zo voor hangt, hoe kan je dan in hemelsnaam een goede registratie krijgen van de werkelijke risico's?

Niet waar, niet waar en niet waar. Decinnialange statistiek. Kijk gewoon eens op de site van Lareb. Het verband is niet bewezen. Je verkoopt echt onzin, sorry, kan er niks anders van maken.

pmarena schreef:
Ik zeg hiermee NIET dat elke verzwikte voet die een kind oploopt na een vaccinatie, maar als bijwerking geregistreerd moet worden :P En NATUURLIJK is het moeilijk of misschien wel helemaal niet te bewijzen wat nu precies de oorzaak was van een ademstop bij een nèt gevaccineerde baby, ontstekingen in de hersenen, allerlei auto-immuunaandoeningen en noem maar op.

De grote geldschieters staan (logisch) ook niet echt te trappelen om dit soort onderzoek te laten doen. Die willen gewoon graag verder zoeken naar een nieuw product om op de markt te brengen. En vanuit zakelijk perspectief is dat ook best te begrijpen.

Overigens omdat we hier toch maar in rondjes draaien, wellicht is het leuker om anderen de discussie te zien voeren. Dit is wel een aardig filmpje wat dat betreft :)

Del Bigtree die zich na lang twijfelen vanwege het risico je naam / reputatie / carrière om zeep te helpen op dit onderwerp tòch op de hele vaccinatie beerput gestort heeft. Versus John Oliver, zeg maar de Lubach van overzees :)

Verder kan je het CDC grofweg vergelijken met ons RIVM en VAERS grofweg met ons Lareb.
Veel kijkplezier. Met of zonder een kop sterke koffie, kruidenthee, wijn of waar je je als individu maar prettig mee voelt :)

[ Video ]

Del Bigtree, die frauderende vent die ook nogal graag onzin verkoopt (dank drifter en rest!) en gelieerd is aan dr. Wakefield, officieel gezondheidsfraudeur met eigenbelang?

Ik snap echt niet dat je info van het RIVM niet gelooft maar een youtube filmpje die iedere pannekoek op internet kan zetten wel.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:29

verootjoo schreef:
En niet vaccineren vind ik trouwens niet eens zo erg, als het echt niet kan, of je kind heeft bij de eerste vaccinatie echt zo heftig gereageerd dat het wordt afgeraden, of je kind heeft chemo of iets anders waardoor vaccineren niet mogelijk is. Maar juist voor zulke kindjes moeten we de dekkingsgraad hooghouden.
Niet vaccineren omdat je er niet in gelooft, of omdat je meer gelooft in Facebook en YouTube vind ik echt onbegrijpelijk en zou verboden moeten worden.

Eens

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:31

Anoniem schreef:
Drifter schreef:

In de werkelijkheid is dit hoe provaxxers reageren op ouders van kinderen met vaccinatieschade.
Misschien moet je voor je eigen duidelijkheid het hele topic nog eens doorlezen.

Dus ik bewijs dat jouw fictieve voorbeeld niet werkt zoals jij het stelt en jij verplaatst de doellat. Dat is een heel bekende strategie in dit soort discussies.

Maar als je probeert te vertellen dat jij voelt alsof de pro-vaxers de speculaties van de anti-vaxer beantwoordt met feitelijk onderzoek wat de speculaties van tafel veegt, dan kunnen we het daar in ieder geval wel over eens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:05

Drifter schreef:
[naam] schreef:

Dus ik bewijs dat jouw fictieve voorbeeld niet werkt zoals jij het stelt en jij verplaatst de doellat. Dat is een heel bekende strategie in dit soort discussies.

Maar als je probeert te vertellen dat jij voelt alsof de pro-vaxers de speculaties van de anti-vaxer beantwoordt met feitelijk onderzoek wat de speculaties van tafel veegt, dan kunnen we het daar in ieder geval wel over eens zijn.

Het is natuurlijk heel simpel te zeggen dat diabetes geen bijwerking kan zijn van de BMR want...
Het is niet wetenschappelijk aangetoond bij diabetespatiënten nadat ze diabetes hebben gekregen.
Diabetes is erfelijk (in de afgelopen 15 jaren waren de artsen het daar zelf niet eens altijd over eens maar goed).
Diabetes staat in de bijsluiter als bijwerking maar als niet muurvast aangetoonde misschien toevalligheid zijn kunnende (lekker strategisch).
Dan kun je dus alles wel gaan wegstrepen uit de bijwerkingenlijst. Een ieder kind wat na de BMR diabetes ontwikkelt wordt naar huis gestuurd, niet specifiek onderzocht, met de mededeling dat het erfelijk/pech/overgewicht/whatever is dat het veroorzaakt kan hebben. De daadwerkelijke oorzaak wordt echter bij geen enkel kind onderzocht.
Ouders worden niet op de hoogte gesteld, na diagnose diabetes, dat dit als bijwerking in de bijsluiter van de BMR staat.
RIVM verzwijgt de totale lijst bijwerkingen en herschrijft zijn eigen light bijsluiter versie.
Ouders leggen dus de link ook niet want zo gaat dat dan.
Er wordt geen melding gedaan bij Lareb.
Tadaaaaa...
Provaxxers eigenen zich het recht toe om, over de vermelding in de bijsluiter van de fabrikant heen (want die melding had er net zo goed niet in hoeven staan maar blijkbaar waren ze deze wel verplicht en niet alle andere scheten die dwars zaten), de ouders en hun geschaadde kind de grond in te trappen en ouders staan uitgeschakeld want de cirkel zal toch niet doorbroken kunnen worden op deze manier.
En dan is de benadering a la kind wordt aangereden door auto maatschappelijk geaccepteerd en toegestaan.

Dus nogmaals.... Daar sta je dan als moeder van een aangereden kind.
En om je heen zie je nog meer kinderen aangereden kinderen die hetzelfde worden behandeld. Die kom je tegen in de wachtkamer namelijk. Die wachtkamer waar je kind de rest van dr leven heel wat tijd in gaat doorbrengen.