"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 00:30

Ik voel me bijna een dierenmishandelaar,met mijn olympisch lichaam van 100kg schoon aan de haak......
Beter een lange vent van 198 cm en 100 kg,die goed mee zit,dan een dame van 170 cm en 70 kg die tegen zit,maar daar ging dit topic toch niet over?

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:59

Ach, die gewichtslimieten die hier genoemd worden zijn totaal niet realistisch, zeker niet als je lengte boven de 1.75 komt. Als vrouw niet en als man niet. Dan kan driekwart van alles wat ik op een streekwedstrijd voorbij zie komen al niet meer op paard.

De stelling: koop een paard wat bij je lengte en postuur past een veel betere.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:03

De gewichtslimiet die ik opleg is voor mijn eigen paard. Ik verplicht niemand om die limiet over te nemen. ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:11

Viennanova schreef:
De stelling: koop een paard wat bij je lengte en postuur past een veel betere.

:j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:12

Sizzle schreef:
Omdat ik zie dat het paard de balans bijna niet houdt, moet wijd gaan staan met opstappen en bovendien de spieren op de rug atrofie vertonen ondanks passend zadel.

Dat is al een ander verhaal. :)

Citaat:
Uiteraard is het sowieso niet voor ieder klein paard het geval, dat lijkt me duidelijk. Jij ziet er wel uit als een nette combinatie eerlijk gezegd :)

Dank je, dat dacht ik namelijk ook. Die pony heb ik trouwens allang niet meer, die ik nu heb zijn rond het zelfde formaat. WEL wacht ik tot ze 4-5 zijn met inrijden en dat gaat ook nog eens heel langzaam.

Maar die stelling....
Als het voor de wagen gaat of in de wei loopt om naar te kijken maakt de maat niet uit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:17

Hihi, rijpaard uiteraard :P

Al moet je voor een koetspaard/pony ook realistisch blijven trouwens (vooral op ruw terrein).

Maar: off topic inderdaad ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:29

papagroom schreef:
,maar daar ging dit topic toch niet over?

Nee, het leidt de bliksem af van het onwelgevallige van het echte onderwerp :)*

Daarmee wel een perfect voorbeeld van hetzelfde fenomeen wat aanleiding geeft voor de OT; de aanval als verdediging.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:29

Huertecilla, kun je niet een soort bootkamp bij jou maken?
Kunnen de dikkere vrouwtjes afvallen en krijgen desgewenst straf en de dunnere kunnen je helpen met paardrijden.
Voorwaarde is wel dat jij naast elk prinsesje gaat hardlopen naast het paard als ze allemaal hun lage bmi bereikt hebben. *\o/*
Laatst bijgewerkt door lisa_pluisje op 26-07-13 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:55

Weet niet, vind dit nog niet een aantrekkelijk plaatje....zou mij persoonlijk niet motiveren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:55

lisa_pluisje schreef:
Huertecilla, kun je niet een soort bootkamp bij jou maken?
Kunnen de dikkere vrouwtjes afvallen en krijgen desgewenst straf en de dunnere kunnen je helpen met paardrijden.
Voorwaarde is wel dat jij naast elk prinsesje gaat hardlopen naast het paard als ze allemaal hun lage bmi bereikt hebben. *\o/*

Dat moet financieel wel HEEL lucratief zijn om kwali-tijd aan op te offeren.

Overigens is er hier op 4 km. een grote boerderij waar door een engels echtpaar bootcamps voor afvalen georganiseerd worden.
' Mijn' vriendin geeft daar dan massage en ook bakt ze het brood.
Die verdiensten gaan in haar pot om mij mee uit te nemen.
Dat is een heel wat aantrekkelijker formule voor mij :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:06

HC, je hebt een heel moeilijk leven zie ik al ;)

@ lusitana, ben jij daar 78 kilo? zie je er echt niet aan af.
Hoewel mijn bescheiden mening is dat kleine stevig gebouwde paarden/pony's beter geschikt zijn om te dragen dan de "langpoten"(zoals ze hier heten).
Heb daarom ook bewust gekozen voor een compact kortpootje dat prima zelf kan denken en overleggen, daar heb ik met trektochten ontzettend veel aan.
En met wandeltochten kunnen we heel gezellig kletsen en teuten, ponylief wijst mij geregeld op iets wat even onderzocht moet worden wat we dan ook vol overgave gaan doen. Voor mij is het belangrijk dat we samen onze zintuigen delen en lol kunnen hebben. Al is het maar om verbaasd te zijn hoeveel kikkers je in de sloot kunt jagen door met je hoef te stampen. ;)

Kies een paard/pony die bij je past en kies een leefstijl die bij je past.
Als je je al schuldig voelt na een ijsje of een hapje chips is dat gewoon niet fijn leven :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:29

@HC, brood voor mensen die af willen vallen? Een van de dingen die je beter kunt laten is brood, volgens mij?

@minikatje. Dit is 1 van 2 ponies die ik in 1 koop gekocht heb. Ze waren van veulen af aan bij elkaar en nooit bereden geweest. Ze waren toen 16 jaar. Komt omdat de man van wie ze waren (hij wilde ze voor de kar), een hartaanval had gehad en de dochter heeft ze toen verzorgd tot ze het land waar ze opstonden op moesten opgeven. Toen moesten ze dus weg. De ander is een cob type en iets kleiner, maar dus heel compact, kortere rug, kortere stevige pootjes. Die was mak, deze niet, deze liep altijd achter de ander aan. Vier keer in het jaar de hoeven bijhouden en dat was het wel. Dus ik had er wel wat werk aan om haar mak te krijgen. Ze waren 17 toen ze ingereden waren. Ze waren beide voor het ponycentrum dat ik toen had, maar deze bleek te lastig (omdat ze angstig was) voor de meesten, dus ik ging er zelf maar op. Ze had staalhard beenwerk. Nooit een galletje gehad, laat staan erger.

Lang verhaal, maar wat ik zeggen wilde is dat ik haar niet echt had bedacht als persoonlijk rijpaardje, dat is zo gegroeid. Maar ze was dus wel helemaal goed volgroeid voordat er ooit iemand op ging, ook wel een belangrijke factor.

Wat ik nu heb is 1 "langpoot" en haar jaarlingzoon van een paard en 2 compacte paardjes, allen tot nu toe niet een bereden....(
De langpoot (4 j)heb ik alleen nog maar een zadel op gehad. Ze hebben allemaal, op de jaarling na, een onprettig verleden. Ik kijk erg uit naar het inrijden van het spaanse paardje, dat ik "op sterven na dood" heb gekocht en gestaag mooi opbloeit. Maar wel klein blijft. Wat dat betreft val honger in het eerste levensjaar niet meer goed te krijgen.

En ja, 78 kilo. En dat bedoel ik maar, soms kun je helemaal niet zien hoe zwaar iemand is en hoeveel overgewicht er is en het is al helemaal niet zo dat je met overgewicht per definitie je paard in de weg zit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:35

Lusitana schreef:
@HC, brood voor mensen die af willen vallen? Een van de dingen die je beter kunt laten is brood, volgens mij?

Sleutelwoord ' bootkamp.' Op een bootkamp is het afzien; het snot voor je ogen werken.
Bv. 10 tot 25 km. hier door de bergen rennen als dagonderdeeltje maakt dat je wel wat moet blijven eten om gezond af te vallen en spieren aan te maken.
Het is altijd hele graan, dus bergen vezels voor de stoelgang.
Meestal zuurdesem.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:00

Ach ja, je hebt van die gekken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:10

Lusitana schreef:

...en zo zijn we weer bij de openingspost; overgewicht geeft een negatief waardeoordeel over fitness bootcampers.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:11

Nee hoor, als ik straks weer op mijn normale gewicht ben omdat mijn medicatie is bijgesteld, heb ik nog steeds dezelfde mening en toen ik 50 kilo woog had ik ook die mening.
Maar nu ik overgewicht heb kan ik hem niet uiten, want dan heeft overgewicht kritiek... DUH, mijn mening hangt niet aan mijn gewicht vast.

Ik vind het bewonderingswaardig als iemand het wil doen, maar ik verklaar je nog steeds voor gek, want rennen is nou net waar de meesten mensen het loodje leggen en waar enorm veel blessures optreden.
Op het vlakke. Laat staan in de bergen.
Die mensen kunnen ook reanimeren? Is er een helicopter beschikbaar om ze naar een ziekenhuis te krijgen? Is er wel bereik voor je mobieltje om 112 te bellen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:32

Lusitana schreef:
Nee hoor, als ik straks weer op mijn normale gewicht ben omdat mijn medicatie is bijgesteld, heb ik nog steeds dezelfde mening en toen ik 50 kilo woog had ik ook die mening.
Maar nu ik overgewicht heb kan ik hem niet uiten, want dan heeft overgewicht kritiek... DUH, mijn mening hangt niet aan mijn gewicht vast.

Ik vind het bewonderingswaardig als iemand het wil doen, maar ik verklaar je nog steeds voor gek, want rennen is nou net waar de meesten mensen het loodje leggen en waar enorm veel blessures optreden.
Op het vlakke. Laat staan in de bergen.
Die mensen kunnen ook reanimeren? Is er een helicopter beschikbaar om ze naar een ziekenhuis te krijgen? Is er wel bereik voor je mobieltje om 112 te bellen?

Je hebt NU overgewicht en uit NU een waardeoordeel.

OOK nog eens oordeel zonder te weten wat omstandigheden zjn.

Je hebt NU overgewicht en uit NU een waardevooroordeel over bootkampers. Helemaal on topic _/-\o_

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:40

Ik lach me echt krom om dit topic :+ Ik heb een vaag vermoeden dat hier een paar zijn die erg graag hun gelijk willen krijgen :7

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:24

Huertecilla schreef:
Lusitana schreef:

...en zo zijn we weer bij de openingspost; overgewicht geeft een negatief waardeoordeel over fitness bootcampers.

Haha, tuuuurlijk.
Ik wordt ook regelmatig ingehaald door van die 'mafkezen' die op een kiezelig bergpaardje op 1800 m een maraton aan het oefenen zijn.
Knap hoor, maar ook ik denk iedere keer weer 8)7
Voor mij staat dat gelijk aan jezelf met een crossfiets van de berg afgooien, 1x geprobeerd: noooooit weer (dood eng).
Je moet er dus maar net zin in hebben....ieder z'n hobby zullen we maar zeggen. Ik vind rennen echt oer saai en vervelend eerlijk gezegd. Om dat aan iemand zijn lichamelijke staat te koppelen slaat natuurlijk nergens op.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:32

Met hardlopen bouw je geen spieren op. Sterker nog, als je het teveel doet breekt het zelfs spieren af.
Dat is het laatste wat je wilt wanneer je af wilt vallen, want dan ga je keihard jojo-en.

Bovendien is hardlopen voor mensen met (flink) overgewicht onverantwoord.

Daarnaast is er niets mis met mensen met overgewicht die hardlopen of fietsen niet als iets plezierigs zien.
Ik word ook niet enthousiast van bijvoorbeeld breien, dus als ik dat voor mijn gezondheid zou moeten doen dan zou ik daar tegen op zijn of een alternatief vinden om mijn doel te behalen.

Niets mis mee. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Net zoals er niets mis is met mensen met overgewicht die iets bij de Mac bestellen. Of je 40 of 140 kilo weegt, iets lekkers moet een keer kunnen.
Weten wij veel, misschien heeft die "dikkerd" al 6 maanden lang non stop clean gegeten en vind ie dat ie nu een keertje Mac mag eten.

Andere mensen beoordelen op het uiterlijk is zo laf.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:19

Huertecilla schreef:
Je hebt NU overgewicht en uit NU een waardeoordeel.

Darling, de conclusie is, het maakt niet uit wat iemand met overgewicht zegt, iemand zal er aanstoot aannemen en ze hebben het dus altijd gedaan...Geweldig dit. :+
Maar als ik straks weer op gewoon gewicht ben, mag ik zeggen wat ik wil. 8)7 Ook al is dat nog zo hatelijk naar dikkerds, want ja, dat was correct, he, kritiek op dikkerds.

Ik heb trouwens kritiek op degenen die de dikkerd opdrijven.
Die profiteren dus net zo hard van de dikkerds als andere bedrijven die er van draaien.
Ik vind het gewoon onverantwoordelijk en gevaarlijk.

Daarbij heb ik gewoon iets tegen elke vorm van bootkamp, maar dat ben ik.
Niemand hoeft zich daar wat van aan te trekken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:55

Ik vind hardlopen heerlijk....... heb er een fijne conditie van en mijn lijf is toch echt atletisch geworden, maar doe er ook gerichte oefeningen naast en yoga. Laatst stond ik met een buurvrouw in de lift, die me uitlachte, omdat ik ging hardlopen. En sorry dat ik het zeg, maar zelf draagt ze heel wat overgewicht mee en ze is kortademig. Vond het eigenlijk zielig dat ze zo reageerde. Ze beweerde dat ze vond dat hardlopers er altijd zo ongezond uitzagen. Er hangt een spiegel in die lift en het is jammer dat ik er geen foto van heb, maar ik zag het verschil tussen ons daarin en snapte werkelijk niet waarom ze zoiets uitkraamde. Mag ik dat niet zeggen? En zij mag het wel zeggen? Tja.... (al mijn vollere vriendinnen zouden zoiets nooit zeggen, omdat ze dat ook niet vinden. Ik hou van allemaal om wie ze zijn. Ik veroordeel niemand om zijn/haar uiterlijk. Laat dat duidelijk zijn).

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:34

Maar Twiggy lachte ze je uit omdat ze sporten stom vond of vond ze het gek dat je ging hardlopen terwijl de mussen van het dag vielen of om het stort regende, of dé soap uitzending van het jaar op tv was bijvoorbeeld?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:24

Twiggy2008 schreef:
Laatst stond ik met een buurvrouw in de lift, die me uitlachte, omdat ik ging hardlopen.

Je leest hier ook ´gekken´ en ´mafkezen´; waardeoordelen.

Zie het simpel als complimenten voortkomend uit afgunst over je lijn, discipline of beiden.

Ik heb hier een voorbeeldje Johan Cruijff; dat van ´elluk voordeel...´.
Heb wat geld gespaard en opzij gehouden voor een kitten van een uniek ras óf een handgemaakte buks. Wil graag beíden maar dat zit er gewoon niet in.
De keuze hoef ik gelukkig niet te maken.
Onderwijl stoer strobalen beurend* merkte vriendin R op ´ben bíjna op mijn streefgewicht.´
Hetgeen betekent; ´ik ga een afspraak maken voor de custom tattoo die jij gaat betalen.´
Nadeel geen superkat/megabuks, voordeel een strakke(re) vriendin met deel twee van haar :wow: tattoo.

Vriendin P merkt hier ´jaloers´ over op; ´ik zou willen dat ik dit kon opbrengen... zucht´ Helemaal +:)+ +:)+ want neemt niet de weg van de minste weerstand naar dooddoener smoes ´ongezond gekkenwerk´.

*Strobalen beuren is volgens de opvattingen van de meesten hier en de huisexpert ook vast 8)7 Die dingen zijn zwaar, kan je niet verantwoord tillen en je moet er ook nog met je rug scheef mee lopen. Vreet energie, bouwt spieren op en geeft een heel bevredigend gevoel als ze onder dak gestapeld liggen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:29

Lusitana schreef:
Daarbij heb ik gewoon iets tegen elke vorm van bootkamp, maar dat ben ik.

Ik zeg maar zo; ik zeg maar :x

Mijn zoontje is trouwens net terug van een bootkamp engels :D