Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:13

1500a1600 maar wil langzaam opvoeren om wat minder snel af te vallen
(En eigenlijk zonder honger)

Fantabulouss

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:15

Ik wou dat het hier eens wat warmer wordt :P Armario en Bhris zitten te puffen van het zweet en ik te rillen van de kou :+ :P hihi

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:20

Waarom zou je honger hebben Chessie? Ik heb ook dagen van 1500/1600 zonder dat ik honger heb.

Ik vind het ook koud, Fantalala!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:27

Chessie schreef:
1500a1600 maar wil langzaam opvoeren om wat minder snel af te vallen
(En eigenlijk zonder honger)

Ah oké. Zoveel eet ik ook ongeveer, soms iets minder en soms iets meer. Hier af en toe wel honger :))

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:33

Omdat dat in het begin vaak wel was, maar went toch wel (en anders indelen)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:46

Meiden, hier komt de wijze les van vandaag:
Doe geen workout als je shoarma met knoflook heb gegeten..

Die kwam serieus naar boven, werd er zelfs een beetje misselijk van. :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:00

Hihi sorry Fanta... maarre, mijn schouders zien wel knalrood, ik heb me blijkbaar minder goed ingesmeerd daar :+

Spikkel: Klopt inderdaad, Raponsje en Phormicola gaven die tip. Zelf tel ik geen kcal meer, maar toen ik nog telde probeerde ik één dag echt veel te eten (dus over de 2000 kcal) en 1 dag at ik iets vettig, en bleef ik binnen mijn kcal marge. Of ik at een keer én vettig én veel en de overige 6 dagen at ik dan weer netjes. Ik ben er geen gram van bijgekomen, integendeel :)

Het voordeel van zo'n cheatdag is dat je de dag er na zo'n zin hebt in gezonde voeding! Je staat op en je snakt naar fruit :o En het houdt het hele lijnen een beetje leuk.

Ik weet niet wat je doel precies is, ik wil niet bijkomen maar hoef absoluut niet af te vallen, dus in functie daarvan plan ik mijn cheatdag. Zaterdag = weegdag; en als ik niet bijgekomen ben houd ik all you can eat dag of haal ik een pizza met vrienden ofzo. Ben ik wel bijgekomen krijg ik het niet zo goed over mijn hart (met een verleden van + 30 kg :') )

Nu nog even studeren en dan shred level 3!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:09

Bedankt voor de uitleg! Ik heb nu ook echt zin in de salade en meloenstukjes die in de koelkast staan :9 morgen weer lekker gezonde dingen mee naar mn werk! (en dat voor iemand die alles haatte wat groen of gezond was)

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:11

Had jij ook tijdens het afvallen zo'n cheat-dag Bris?

Ik heb iets meer rust in mijn eten gekregen. Ik plan het nu een dag vantevoren zodat ik niet de hele dag loop te wikken en wegen. En dan zet ik een timer op mijn telefoon, zo probeer ik te voorkomen dat ik hongerig wordt en doorsla.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:30

Ehm mijn afvallen is niet zo op een heel normale manier gebeurd :o
Ik was 15, had door een gebeurtenis ontzettend veel verdriet waardoor ik even amper kon eten. Daar viel ik een paar kilo van af, en zo is de bal aan het rollen gegaan. In het begin at ik gewoon minder dan de gigantische porties die ik al at en gezonder. Ik ben er bij gaan hardlopen (elke dag) en was op een jaar tijd zo'n 20 kilo kwijt.
Nadien werd mijn eetpatroon alleen maar zorgelijker, met ziekelijke schema's van pro-ana-sites. Ik had nergens energie voor, zag er altijd slecht uit met wallen. En tragikomisch genoeg viel ik geen gram meer af, waardoor ik enkel minder en minder at. Tot ik bijna verongelukte met mijn scooter door een flauwte. Daarna ben ik geleidelijk aan meer gaan eten, maar nog steeds eng weinig.

Toen ik mijn vriend leerde kennen is alle gekte geleidelijk aan weggegaan, op onze studentenkamer telde ik zelfs soms geen kcal meer :) En toen kwam ik in dit topic terecht op 3 januari, wegens totale uitputting, geen energie en een behoefte aan dagelijkse middagdutjes waardoor ik vreesde dat ik kanker had of iets dergelijks. Toen ben ik gaan ophogen van 1200-1400 kcal naar hoe ik nu eet, en voor het eerst mét gezonde voeding. Inmiddels ben ik denk ik een kleine maand niet meer aan het tellen en eet ik niet meer om te eten, maar om er van te genieten :)

Dus dames, doe het vooral NIET zoals ik het deed. Ik heb me jarenlang ellendig gevoeld, en dat is een understatement. Om nog maar van de psychische kant te zwijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:38

Ik ben er door alle stress er al een paar weken niet aan toe gekomen. Wel eet ik nu 's ochtend havermout met stukjes fruit, eetlepel honing en wat kaneel. Tussendoortjes stukken fruit. Lunch 2 of 3 plakken brood met kipfilet en soort smeerbare kaas. 's middags eet ik paar stukken fruit of 1 a 2 koekjes. En 's avonds is wat de pot schaft. Maar probeer er altijd wel groente bij te eten. Maar door alle stress ben ik al blij dat ik dit op krijg.

Heb ook al weken niet op de weegschaal gestaan. Maar riem mag telkens een gaatje strakker. En vriendlief valt het ook op dat ik dunner word.

En sinds maandag wandel ik weer veel met met mijn 2 honden. Zit momenteel tegen een depressie aan weer. Alles lijkt laatste tijd te mislukken. 2 honden in 2 maand tijd verloren. Waarvan ik bij de laatste ik de keuze moest maken om hem in te slapen. Omdat ik als enigste thuis was ( mijn zusje ook wel, maar die kan de verantwoordelijkheid er niet voor dragen) Dus dat was best heftig. Ondertussen moet ik mijn ouders helpen met de survivals die wij organiseren. Is mijn moeder depressief. Mijn vriend heeft zeer grote problemen. En iedereen vraagt om mij hulp. En moet nodig een B12 spuit, maar die ben ik door alle stress vergeten te bestellen (injecteer zelf, alleen heb ik alles op ) En moet achter school aan, die maar niet opschiet. Gelukkig komt er morgen weer iemand om mee te praten en gaat daarna een stuk beter met mij. En kan ik dit weer snel oppakken. Nadat ik mijn B12 spuit heb gehad.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:52

@Bhriseis herkenbaar verhaal.. fijn dat het nu goed met je gaat. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:55

Jeetje wat heftig Love_western... Ik hoop dat je je heel snel beter voelt, goed dat je iemand hebt om tegen te praten :(:) Pfff en dan dat nieuws van je honden... Vraag niet te veel van jezelf, het is sowieso al erg knap dat je op je eetpatroon let in zo'n moeilijke tijden. Sterkte hoor!

Samiyah: Dank je :) Zonder dit topic had ik er gewoon nog vele jaren over gedaan, als het mij uberhaupt gelukt was... En achteraf bekeken was het het allemaal niet waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:00

Bhriseis schreef:
Jeetje wat heftig Love_western... Ik hoop dat je je heel snel beter voelt, goed dat je iemand hebt om tegen te praten :(:) Pfff en dan dat nieuws van je honden... Vraag niet te veel van jezelf, het is sowieso al erg knap dat je op je eetpatroon let in zo'n moeilijke tijden. Sterkte hoor!

Samiyah: Dank je :) Zonder dit topic had ik er gewoon nog vele jaren over gedaan, als het mij uberhaupt gelukt was... En achteraf bekeken was het het allemaal niet waard.

Heb wel vaker van zulke dieptepunten. Heeft ook met mijn ADD te maken. Maar ben nog nooit mijn vechtlust verloren. En ben juist blij dat ik nu gezond eet. Normaal grijp ik altijd naar vettig eten in zulke periodes. Dus ben trots op mijzelf dat ik het vol houdt. En ik voel mij ook lang niet zo dik/opgeblazen meer. En wil niet weer zo dik worden, als ik ooit was.
Maar zit sowieso in een onzekere periode, ze zijn bezig met aanvragen van begeleid wonen. Maar het kan een half jaar duren, maar ook nog een jaar voordat er een plekje voor mij vrij is. En ik wil gewoon zekerheid. Maar gelukkig wandel ik wel elke dag. Ene keer anderhalf uur en andere keer maar kwartiertje. Ben blij dat ik mijn 2 hondjes nog heb. Ook al is de berner alweer 6 jaar en de andere pantoffel ( mislukte pekingees) alweer 8. En bieden ze mij genoeg afleiding. Vooral de Berner kan een echte clown zijn. En heeft precies door wanneer ik niet lekker in mijn vel zit.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:08

Wees maar trots op jezelf voor alle moed die je laat zien, je doet echt heel erg je best en bent er heel bewust mee bezig :j
Moet heel moeilijk zijn, om geen zekerheid te hebben... maar probeer nog even vol te houden, het komt heus allemaal goed! En trek je maar op aan je twee hondjes, wees maar zeker dat ze het voelen dat je ze nodig hebt :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:19

Bhriseis schreef:
Wees maar trots op jezelf voor alle moed die je laat zien, je doet echt heel erg je best en bent er heel bewust mee bezig :j
Moet heel moeilijk zijn, om geen zekerheid te hebben... maar probeer nog even vol te houden, het komt heus allemaal goed! En trek je maar op aan je twee hondjes, wees maar zeker dat ze het voelen dat je ze nodig hebt :(:)

Tnx :D En jij mag ook trots op jezelf zijn!

En honden voelen het idd goed aan. Zelfs mijn kat. Die zit nu volop in haar puber fase. Dus die haalt alleen maar kattenkwaad uit. Maar als ik niet lekker in mijn vel zit, dan ligt ze alleen maar bij mij. En 'praat' ze de hele dag door tegen mij.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:36

Brisheis wat fijn dat je je nu zoveel beter voelt.
LoveWestern, hopelijk voor jou ook snel wat meer rust.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:11

Zo, wat een verhaal Brisheis, gelukkig gaat het nu beter!

Sterkte Love_western met alle moeilijkheden. :(:)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:40

Goed dat je er weer uitgekomen bent Bhriseis!
Sterkte love western

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:41

Gelukkig dat het nu beter gaat Bhris :D

Love_western, sterkte! :) hoop dat je snel weer lekkerder in je vel zit :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:58

Thanks meiden. Eet gezond en geniet er van, en grappig genoeg gaat het afvallen uiteindelijk sneller en beter :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:39

He dames,

Wat zitten er belachelijk veel kcal in pindakaas zeg! :')
15 gram(1 portie) is al 100 kcal. Dat zag ik natuurlijk pas toen het er al opzat dus had zo iets voor een keer, nou goed.

Ik ga even een dagje kcal tellen want ben ik een week 1,5 kilo aangekomen terwijl ik juist minder eet en meer sport dus gaat iets niet goed... Toen ik met de shred(2/3 weken terug) stopte was ik 97 en nu ben ik al 99,5. Die 100 kilo komt akelig dichtbij... Ik ben nu bezig met Insanity en daar ben ik nu al sterker van, maar niet zo snel dat kan gewoon niet.. (vandaag dag 4)

Ik ga vanmiddag even bellen naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de dietiste want moet even mijn eten onder controle houden. ik ben het overzicht snel kwijt.

Hij is hier al vaker genoemd maar kon het zo gauw even niet vinden, welke site is goed voor kcal tellen?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:59

Op valtaf.nl kan je zelf combinaties maken, maak je vb. steeds hetzelfde havermout-ontbijt, dan is dat heel erg handig; of steeds dezelfde pastasaus...
Een andere site die je kan gebruiken is voedingscentrum, en daarop de eetmeter. Succes!

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:05

Toch is pindakaas wel heel gezond, maar je moet het niet als enige broodbeleg eten denk ik?

Je komt niet zo snel aan in spiermassa maar je gaat wel wat vocht opslaan in je spieren als je begint met trainen. Dat gaat er na een week of 2 vanzelf weer uit. Heb ik me laten vertellen (ik heb er ook niet zoveel verstand van) Als het zo heel erg schommelt kan het vast geen kwaad dat de huisarts er even naar kijkt.

Valtaf.nl vind ik een prettige site. Heb ook een tijdje de eetmeter van het voedingscentrum gebruikt maar daar staan heel veel producten niet in. Bij valtaf kan je zelf een product toevoegen of bijvoorbeeld een portiegrootte wijzigen. Fatsecret als app op je telefoon is ook handig, dan kan je barcodes scannen en staat het er gelijk in.

Ik houd me nu niet helemaal aan het schema van de diëtiste. Ik merk dat ze mij toch heel erg naar 3 maaltijden met kleine tussendoortjes toe wil krijgen. Ik vind dat zelf helemaal niet prettig. Voel me veel lekkerder bij kleinere porties en dan een echt "maaltijdje" als tussendoortje.

Weet iemand hier in welke verhouding vet/koolhydraten/eiwit je ongeveer zou moeten aanhouden?

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:10

Pff zit even in een dipje. Goede nieuws is dat ik weinig eet momenteel. Misschien zelfs te weinig. Ik gebruik ook valtaf.nl en ik heb vandaag 1100 kcal gegeten terwijl ik zo'n 2100 zou verbranden per dag. Is dit heel slecht?
Ook merk ik dat ik dus écht te weinig drink, heb vandaag nog niet eens een kwart liter water gedronken. Iemand ideeën om mezelf te verplichten om water te drinken?