ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:24

Ik wil mij hier ook graag melden. Ik heb vier jaar geleden de diagnose ADD gekregen en loop inmiddels weer bij een psycholoog (bij PsyQ). Nu even geen tijd om mijn verhaal te doen, want ik heb vanavond een deeltentamen en moet in 1 dag even 8 hoofdstukken stampen...

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:36

en feest van herkenning hier. Zelf heb ik geen diagnose add/adhd. Maar ik weet zeker dat al ik het ozu laten onderzoeken, ik het wel heb. Mijn beide zoons hebben wel diagnose adhd en ass gekregen en daardoor was het al zo'n herkenning.
Het is fijn om ervaringen van anderen te lezen over adhd en niet meteen jezlef hoeven te verdedigen of je kinderen.
Ach, hoor je dan, mijn kinderen zijn ook wel eens druk. Komt mij het stoom uit de oren

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:02

Oh nee bij teveel cola slaap ik echt niet! Blikje energy drink ik nog wel eens als ik echt heel moe ben, helpt wel. Mijn vriend kan rustig 3 blikjes energy drink naar binnen werken voor het slapen en alsnog slaapt ie haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:24

Hahaha ja de eerste keer energy drink, ervaring om nooit te vergeten :P

Drink alleen koffie en inderdaad niet teveel, dan ga ik shaken.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:06

Menino schreef:
ooh, dat heb ik precies hetzelfde. Heb echt een zware suikerverslaving en ook een hele lage bloeddruk. Nooit een verband tussen gezien :P Vind het wel echt vervelend, altijd alles zwart voor mijn ogen als ik opsta enzo. Ben altijd bang dat ik flauwval -O- En die suikerverslaving is ook echt niet goed voor me :') Als ik op sta is echt het eerste wat ik denk 'ik moet iets zoets' .... :o Met als gevolg dat mijn bloedsuikerspiegel de hele dag lekker op en neer bouncet en ik nog meer behoefte heb aan zoet :') .

Haha herkenbaar. Ga altijd bijna out als ik hoeven krab, en het bloed naar mijn hoofd stroomd. Heel leuk als je "druk" bent en in de rondte rent als een kip zonder kop, en ondertussen bijna flauw valt door een te lage bloeddruk.

Ben zelfs een keer out gegaan toen ik stil moest zitten op een keukenstoel voor de thuiskapster en mijn hoofd stil moest houden. Lol

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:22

@ Nouks, ben benieuwd hoe de dex je gaat bevallen. Dosering is mg is inderdaad de helft van Ritain, en per dosis werkt het gemiddeld een uur langer. Maar ik denk ik jouw geval, gezien de extreme hoeveelheden Ritalin die je geprobeerd hebt, je het vooral gewoon rustig moet gaan proberen, het is immers een andere stof en dus andere soort werking. Ik heb het zelf ook geslikt, het werkte, voelde erg natuurlijk, naar mijn zin ietsje té, van Ritalin heb ik toch méér het gevoel dat het wat voor me doet. Doorslag voor mij was dat ik op Dex niet lekker sliep en op Ritalin wel. Ik ben daarom terug gegaan naar de Ritalin. In tegenstelling tot Moonfish heb ik géén rare dingen gehad toen ik stopte met de Dex. Leek me ook wel fijn om te horen ;) :)

Ik kan prima tegen caffeine, sterker nog, voor ik mijn diagnose had nam ik wel eens een blikje energy voor het slapen gaan, ik sliep er namelijk héérlijk op. Ook dat schijn je wel vaker te zien bij ADHD'ers :)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:25

Ja he! Ritin geeft een super heldere toestand, echt mn hoofd leeg en superfocus. Dex niet, ik denk nog steeds van alles door elkaar maar wel rustiger, motorisch gezien ook. Daarentegen dus met een te hoge dosis als een zombie, lichamelijk en emotioneel.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:22

Ik ben verspreid over de afgelopen jaren met veel dingen gestopt: koffie, roken, alcohol en frisdranken/te veel zoetstoffen.
Ik drink veel water en thee, maar merk wel dat ik totaal niet meer tegen frisdranken kan.
Paar jaar terug leefde ik op cola, maar nu word ik na 1 glas onrustig.
Red Bull of zoiets is helemaal erg, voel me dan echt niet fijn, tenzij ik m'n energie kwijt kan.
En anders veel water drinken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:44

Ik heb nergens last van wat redbull betreft (lust geen koffie, drink nauwelijks frisdrank), maakt echt geen verschil. Helaas, zou af en toe wel handig zijn, wat extra scherpte/energie ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:44

Het geeft bij mij geen extra scherpte, ik word er echt trillerig en raar van.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:34

Ja ik dus ook. Maar alleen met koffie/redbull. Met cola geen probleem.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:49

Maar dat hebben jullie dus niet bij Ritalin? Ik dus wel, irritante trillen en gespannen zijn. Daarom over op dex!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:04

ja, daarom ben ik er mee gestopt. Durfde echt niet meer publiekelijk te praten en ik kreeg nogal spastische trekken in mijn gezicht......

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:28

Ja ik ook trillen en malen met mijn kaken. Maar ik keek dan wel weer half stoned uit mijn ogen. Terwijl ik zonder meds soms eruit zie alsof ik aan de speed ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:32

ja, kaken deed ik ook idd _O- Net of ik xtc had geslikt ofzo :')
Ik kon ook niemand meer aankijken, durfte ik niet meer.
Of lachen in het openbaar, want dan sloegen mijn mondhoeken/kaken weer op hol.... Dus ik wérd echt zo'n contactgestoorde emotieloze autist ofzo voor de buitenwereld.
Leuk spul, dat ritalin :') ..........

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:34

Ja. Ben liever mezelf. Dan weet ik wat ik kan verwachten. Dan maar de hele dag op de rem trappen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 07:04

Ik heb dat met Ritalin alleen gehad toen ik per ongeluk een dubbele dosis had genomen.
Toen wist ik niet meer of ik hem al had ingenomen en nam er voor de zekerheid nog 1.
Nou daar heb ik mee geleerd, wat was dat vervelend zeg.

Heel de dag remmen is voor mij vermoeiender dan heel de dag stuiteren en nog minder vermoeiend is Concerta/Ritalin gebruiken.
In m'n tijd zonder ben ik een keer letterlijk ingestort, lag ik op het werk ineens op de grond.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:12

ik heb buiten soms een droge mond en een wat snellere hartslag bij vlagen eigenlijk geen bijwerking van concerta of ritalin, bij ritalin wel dat het maar een anderhalf uur werkt bij mij, daar valt niet tegen op te slikken :n dus hele dagen aan de stuiter van de rebound.

hele dag zelf remmen dat trek ik ook niet :n nu kan ik tenminste gewoon loslaten, dat is heel wat beter voor mijn state of mind :+ geef mij maar de handrem,
ik las trouwens wel af en toe ene medicatievrij dagje in , toch wel fijn, meds waar je geen spiegel van hoeft op te bouwen ;) maar bij een dagje zonder lijkt het toch of dat er nog wat over is van de werking van de vorige dag :? vind ik niet erg, maar viel me zomaar op

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:48

Bah, gisteren iets gegeten met gerstemout extract, schijnen niet veel mensen op te reageren met gluten allergie.
Nou mooi wel, hoofdpijn, pijn in mijn lijf en ik kan wel janken. -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:51

Balen moonfish... die voortaan dus ook maar mijden :(:)
heb je meestal lang last van de nasleep van gluten of?

ik wil weer eens een dagboekje gaan bijhouden met voedsel en mijn reacties er op...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:00

Ik eet normaal strikt geen gluten en melk en soja beperk ik, dus geen toetjes en directe soja dingen.
In de UK hebben ze het onderzocht en maar een heel klein percentage reageert daar op.
Van iets als dit heb ik toch wel 2 a 3 dagen last.
De dag zelf niet, de dag erna pas. En de dagen erna ebt het langzaam weg.

Maar de klachten waarom ik op dieet ben heb ik gelijk terug.
Het rotgevoel in mijn hoofd, onwijs moe, en de fybro klachten die ik had zijn meteen terug.
Verder voel ik me een emotioneel wrak en kan ik echt gelijk helemaal niets meer.
Ik moet nog cupcakes bakken voor een verjaardag, normaal zou ik dat hartstikke leuk vinden maar nu zelfs dat niet. -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:23

mooi klöte dus...
ik heb gelukkig geen extreme gevoeligheden of allergieën wat betreft voedingsstoffen, maar wel dat ik minder fit ben en idd wat pijnklachten op gewrichten , maar zeg maar extreem light als ik jouw bericht zo lees...
maar precies waarvan weet ik dan weer niet zeker ... ja suiker kan ik echt flink last van hebben, vlees moet ik beperken en brood ook, maar ik kan het wel eten zeg maar (hoewel die suiker echt maar heel minimaal hoor := )

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:26

Al die oppeppers als koffie/dextro/frisdrank/energydrinks etc doet mij ook niets. Ik drink behoorlijk wat koffie op een dag, maar vooral omdat ik het lekker vind en het even een korte oppepper geeft, maar stuiteren doe ik niet. Ik slaap ook gerust na drie koppen koffie. Frisdrank en energydrinks drink ik eigenlijk bijna niet.

Heeft soya invloed op ADD? Ik drink namelijk best wel wat soya producten, aangezien ik als vegetariër zo min mogelijk dierlijke producten wil binnen krijgen...

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:36

Misschien ben ik ook wel gevoelig voor iets. Kan het me alleen denk ik niet veroorloven om bepaalde middelen te schrappen, denk ik. Ben alweer twee kilo afgevallen. Dat is voor veel mensen heel fijn, maar ik kon het eigenlijk niet zo goed gebruiken. Nu officieel te licht, volgens de BMI.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:41

Piloetje schreef:
Terwijl ik zonder meds soms eruit zie alsof ik aan de speed ben.

Dat heb ik dus mijn hele leven al, werd in de brugklas Blowie genoemd vanwege mijn pupillen :')