Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:28

Suus, ik krijg hem er echt niet dichter op hoor. :D Had even met een oogpotlood tussen mn wimpers door moeten gaan van te voren. In de buitenste hoeken wel, alleen die doe ik nooit helemaal omdat ik dan het idee heb dat ik een beetje hang-ogen krijg. -O-
Met eyeliner aanbrengen doe ik trouwens altijd vanaf het midden tot aan de buitenste hoek met ogen dicht, dan de binnenhoek met ogen open en dan ga ik nog een keer met ogen open overal langs de wimperrand. Ik kan trouwens echt niet met stift eyeliners overweg. :oo Heb nu deze: http://m2.paperblog.com/i/116/1169168/d ... LbX6s.jpeg.

Die paintpots wil ik ook nog een keer proberen. Welke kleur hebben jullie? Gewoon eentje die bij je huid past of heeft iemand ook een klerutje?

Noeps

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:44

Ik heb soft ochre, die past bij mijn huidskleur. Als ik geen oogschaduw op heb, neutraliseert de paintpot toch wat adertjes op mijn oogleden. Al met al een hele mooi basisproduct!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:54

Ik wil ook graag meekletsen!

Ik ben wel een trouwe lezer van het topic!

Ik ben nu een paar weken bezig om van merk te wisselen. Gebruikte eerst garnier en loreal. Alleen daar kreeg ik vette t-zone van en droge wangen en voorhoofd. De wat goedkopere foundations waren ook te vet, bbcream van dr brandt ook.

Gebruik nu:

Reiniging: lancome mousse eclat
Scrub: lancome exfoliance clarte
Masker: lancome masque pure empreinte
Dagcreme: lancome hydrazen fluid
Foundation: lancome color ideale
Poeder: Estee lauder aeromatte
Mascara: Guerlian noir G (echt geweldige mascara!)

Ik ben dus bijna helemaal over op lancome, een hele investering, maar me huid heeft nu echt 'rust' en ziet er supergezond uit.

Ik heb van mezelf niet echt grote ogen, doe daarom altijd alleen mascara op de bovenste wimpers en een dun lijntje eye liner om mijn wimpers 1 geheel te maken.

Heeft iemand nog een idee (misschien qua kleur van ogenschaduw) om je ogen wat groter te lijken?

Als ik de onderkant ook opmaak met mascara lijk k op een mix tussen gothic en een misvormde Chinees (niets tegen Chinezen, maar qua smalle ogen dan) :+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:04

Loose, met je ogen open proberen je eyeliner aan te brengen. Dan krijg je hem strakker. Zie filmpje.

Soft Ochre staat op mijn welles/nietus lijstje. Ben bang dat mijn ogen te gevoelig zijn als ik de revieuws mag geloven.

Lies, welkom!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:24

Dan probeer je m toch een keer in een counter glossi, dan weet je t zeker :)
Ik heb painterly voor mij perfect :D

Ik kan m'n eyeliner ook niet met open ogen maken hoor :n
Doe inderdaad vanaf t midden tot de buitenste hoek met m'n oog dicht en het begin met m'n oog open. Maak toch prima strakke lijnen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:34

Veel Lancome producten Lies__! Soms heb je idd van die producten die gekke dingen doen met je huid haha. Ik heb geen ervaring met Lancome maar ben blij voor je dat je nu iets hebt gevonden wat goed bij je huid past :) Licht glimmende oogschaduw in je ooghoek kan al veel doen voor je ogen. Evt. wit lijntje op je waterlijn (niet iedereen vind dit mooi overigens). En ik denk dat je beter geen donkere oogschaduw te ver richting je neus moet plaatsen.

Paintpot schaf ik misschien aan als mijn NYX jumbo op is :)

Voor eyeliner deed ik altijd eerst de binnenkant inkleuren (zeg maar je waterline boven?(klint heel raar nu) lijntje op je ooglid zo dicht mogelijk langs je wimpers(potlood goed scherp slijpen) Dan beetje vervagen. Oogschaduw op en dan met vloeibare eyeliner en een kwastje het aanbrengen. Zonder oogschaduw zoals hierboven maar dan nog nauwkeuriger het lijntje zetten en ook een beetje vervagen evt. dan nog vloeibaar er overheen. Ik had voor sommige stukjes mijn oog open maar soms ook gesloten dus daar hebben jullie niet veel aan :=

Voor mij is het nu veel makkelijk heb namelijk permanente eyeliner. Nouja het is niet echt een lijn maar het is tussen mijn wimpers en bij de aanzet getatoeëerd. De 19de moet ik voor een nabehandeling maar ben er nu al heel blij mee :))

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:43

Heb je een foto?
Ik twijfel daar wel eens over namelijk :D

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:31

Ik heb foto's van de eerste week.. haha ziet er echt verschrikkelijk uit dan :') Ik kan morgen wel een nieuwe foto maken van hoe het er nu uit ziet!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:01

Voor de Belgen in dit topic, Douglas verzend nu ook gratis naar Belgie :D

Moet hoog nodig een nieuwe foundation -O- Mijn huid is erg droog waardoor de foundation niet meer mooi is. Zit te denken aan Lancome teint miracle of Estee Lauder invisible fluid. Ben alleen bang dat ze te donker zijn. Iemand die een van deze foundation heeft en de kleur met MAC kan vergelijken?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:08

Temptalia heeft een dupelist, daarmee kan je de kleur van andere foundations vergelijken met je MAC kleur.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:20

Leuk nieuwtje Glossi :)
Weer herstellende van de buikgriep, mijn excuses voor de afwezigheid :P

Weet iemand als je een comedonendrukker ook in de winkel kan kopen ?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:40

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:44

Glossi, is het niet handiger om dan eerst een goed voedende dagcreme op te doen voor de huid en dan een foundation? Ik heb deze winter voor het eerst last van een droge huid en bij Douglas raadden ze me dat aan.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:03

@shantal : leuke site, zeer handig ook. Mij kennende had ik er gewoon zo aan begonnen :)

@Glossi, Djilna (weet niet waar het staat, nog niet bijgelezen) : Ik gebruik momenteel een creme voor de atopische huid. Mijn huid is zo droog dat het volstaat met exceem. Maar deze creme doe ik 's morgens een dun laagje en 's avond echt een zeer dikke royale laag. Buiten mijn steroiden cremes op de exceem, en dat werkt voorlopig goed :)
Het is een creme voor lichaam en gezicht van bioderma.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:10

Graag gedaan :)
Zat al te kijken wat je bedoelde en kwam toen deze site tegen ;)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:21

Ik doe mee eters wel altijd met zo'n drukker hoor, gaat prima.

Eerst even stomen evt met aromatische olie en dan druk je ze er zo uit. Wel goed opletten met kopen; je hebt van die ogen die je eromheen zet en met een vlijmscherp puntje.

Die met het puntje zou ik niet doen; krijg je littekens van als je het verkeerd doet.

En degene die een foundation zoekt; bij de douglas advies vragen en het laten testen op je huid. Later terug komen; dan kan je het bij daglicht zien en hoe je huid erop reageert. Voordat je dure aankopen doet :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:39

Gebruik al een creme die voor een droge huid geschikt is. En heb een hydraterende serum gekocht maar die moet nog aankomen. Dus denk dat ik toch voor een andere foundation moet kijken.

Plien, heb je een link? Ik kan wel een dupe lijst vinden voor makeup maar niet om kleuren te vergelijken.

Suus, er is geen counter in in de buurt. Dan moet ik 2 uren reizen. En soms heb ik de volgende dag pas een reactie op het product. Maar als ik in een gekke bui ben koop ik hem misschien wel gewoon. We gaan waarschijnlijk eind Februari of in Maart naar Groningen. Ga ik dan lekker makeup shoppen :D

Liess, ik heb zeer slechte ervaringen bij Douglas. Ze weten niet welke foundations een gele ondertoon hebben. Toen ik zei dat ik een op waterbasis wou moest ze 3 verschillende colegas vragen die ook niet wisten welke op waterbasis waren. Daarbij heb ik door hun goeie advies al 3x een te donkere foundation gekocht. Misschien dat andere Douglas winkels wel goed zijn maar er zit hier maar 1 in de buurt en daar vraag ik niet weer advies :+
Laatst bijgewerkt door Glossi op 14-01-13 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:42

Glossi schreef:
Gebruik al een creme die voor een droge huid geschikt is. En heb een hydraterende serum gekocht maar die moet nog aankomen. Dus denk dat ik toch voor een andere foundation moet kijken.

Plien, heb je een link? Ik kan wel een dupe lijst vinden voor makeup maar niet om kleuren te vergelijken.

Liess, ik heb zeer slechte ervaringen bij Douglas. Ze weten niet welke foundations een gele ondertoon hebben. Toen ik zei dat ik een op waterbasis wou moest ze 3 verschillende colegas vragen die ook niet wisten welke op waterbasis waren. Daarbij heb ik door hun goeie advies al 3x een te donkere foundation gekocht. Misschien dat andere Douglas winkels wel goed zijn maar er zit hier maar 1 in de buurt en daar vraag ik niet weer advies :+

en bij de ici paris? of bij een V&D/bijenkorf bij de MAC afdeling enzo? daar kun je toch meestal ook wel goed advies krijgen?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:47

Hier hebben we alleen Douglas en IciParis. Voor MAC/Sephora/Bijenkorf moet ik minstens 2 uren reizen -O- Maar kan wel eens bij de IciParis kijken al is die wel erg klein.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:57

hmm... das idd wel balen zeg...

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:04

Daarom shop ik eigenlijk alles online :P Alleen is dat met foundation wat moeilijker.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:10

ik aanbid je Glossi :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:31

Glossi schreef:

Sorry, ik zei de Dupe list maar ik bedoelde de Foundation Matrix: http://www.temptalia.com/foundation-matrix

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:20

Thanks! Dat lijstje is heel handig. Heb alleen niet zoveel keuze kwa foundation. Estee Lauder valt al af dus ga vrijdag voor de Lancome Teint Miracle kijken. Dior zou ook nog kunnen maar dan moet ik naar de grote stad.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:32

Ik heb vandaag Chanel Vita Lumière Aqua gekocht, wel een beetje prijzig maar vind hem wel echt heel fijn. :) Hij is light tot medium dekkend dus gebruik deze voor overdag en heb nog een dekkendere 'uitgaansfoundation' van Clinique.
Echt slecht Glossi dat ze jou bij de Douglas al 3x een te donkere foundation mee hebben gegeven. :oo Geef je meer geld uit voor een product, en dan is het ook nog eens niet goed... Welke van Dior zou je anders willen? Mij lijken die van die Nude serie van Dior ook wel fijn. :)