bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:08

Ik haat die fietstesten, haha

mn nieuwe hulpmiddel zit erin :j
mocht meteen erna naar huis , gelukkig want het infuus zat niet lekker en deed zeer
ook het inspuiten deed zo zeer dat het bijna niet ging, blijk erg gevoelige aderen te hebben.
Wist ik al van de vorige keer. Kreeg dus pillen mee en infuus mocht eruit en hoppa lekker naarhuis meteen.
was niet normaal want zowel de verpleegkundige ging het goed navragen en apotheek zei ook dat deze medicijnen
normaal niet gegeven werden voor thuis. Haha ze wilden me wel erg graag weg hebben

Moniqueedgar

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 07:00

Ik kom ook weer even langs waaien hier gaat alles goed! Ik rij mn paardje weer dagelijks en ga vanaf as maandag weer volledig werken.Ben wel soms erg moe maar dat kan wel 8 tot 12 weken duren is mij verteld door de cardioloog. Heb ondertussen nog weer een 24 uurs holterkastje gehad voor co.Deze week uitslag hiervan gekregen en het zag er allemaal goed uit! Dus ablatie goed gelukt! Ben blij dat ik behandeld ben en ondanks dat ik er erg tegenop zag viel het erg mee.Mocht het nogmaals nodig zijn gezien mn extra bundel weer kan aangroeien zou ik het zo weer doen.Maar wel door dezelfde cardiologen.Petje af voor deze mensen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 08:30

Ik volg hier ook even.
Me zusje is al wat langer ziek een te lange dikke darm maar krijgt er steeds mee rklachten bij zoals lekkende nieren maar nu ook een te hoge hartslag en een te hoge bloeddruk...
We wachten nog steeds op datum operatie voor haar darmen maar vind een hartprobleem topic wel even interessant om te volgen.

(als iemand interesse heeft zie me onderschrift over me zusje ze houd sinds maart een blog bij met af en toe een update.)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:03

Aan alle Hartjes hier :

Een Gezellige Kerst {:) toegewenst en alvast de beste wensen voor een Gezond en Voorspoedig 2014

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:36

jij ook Kaatje.. en alle anderen! let op jezelf en luister naar je lichaam zonder meelij te hebben. Wat niet gaat gaat niet maar wat wel kan lekker doen. Op naar een heel tevreden 2014!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:38

Hoe gaat het met iedereen?
mijn nieuwe pm zit er dus in en gaat geloof ik wel goed. Alleen ,heb ik weer, moest de huisarts de hechting verwijderen maar er bleek geen hechting te vinden. Nu zou je zeggen , dan waren ze oplosbaar maar er steekt wel ietsuit wat prikt maar is te klein om vast te pakkem. De huisarts durfde ook niet te gaan pielen omdat het dan weer een wondje zou ontstaan.
zal je zien dat het straks weer open moet om de hechtdraad te verwijderen :(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:04

haha verveel je je Missje?? hier gaat ie wel hoor. Gister ginsen drankje gekocht.. moet energie geven.. nou merk er geen kl** van _O-

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:05

Haha ken je het merken....
lange dag hoor.

het regent toch joh, geen dag om energie te hebben

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 15:14

Hallo dames!

Nanc dat klinkt een beetje hetzelfde als bij mij toen. Een onderhuidse hechting die naar buiten kwam. Wondje ging dus niet dicht mede daardoor. Uiteindelijk heeft de SEH arts de hechting eruit gehaald gelukkig zonder dat het opnieuw open moest.

Pipo mag je wel liters ginsen drinken om met dit kl*te weer energie te krijgen haha.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:19

Maar de onderhuidse hechting lost op
de bovenste hechting zou eruit gehaald moeten worden maar is niet te zien.
ik heb geen wondje, litteken ziet er mooi rustig uit, alleen voel je dus een piepklein dingetje als je erover voelt
maar ja ik zie wel wat de cardioloog zegt over paar weken bij controle

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 16:36

Dat moest bij mij ook vanzelf oplossen maar hij kwam wel naar buiten toe. Cardioloog snapte de eerste keer niet wat ik bedoelde. Een week later was de hechting nog verder naar buiten gekomen en toen pas zagen zij dat het een knoopje van de hechting was. Ze hebben bij mij de buitenkant met hechtpleisters aan elkaar gezet, maar goed het is een lelijk litteken geworden mede door de infectie denk ik.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:38

siliconenpleisters erop doen! helpt echt!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:05

Ik?
heb er verder geen last van hoor, voel alleen een splintertje zeg maar.
ben wel benieuwd of ze straks dus stukje open moet maken om de hechting eruit te trekken

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:21

Kan, maar bedoelde het voor Mistal

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:40

Hoi allemaal,

niet super jong, maar te jong om te sterven zal ik maar zeggen.
5 december jl heb ik een hartstilstand gehad, door het snelle optreden van mijn lieve echtgenoot en het Connexxion ambulance team Apeldoorn leef ik nog en ben ik er met zeer minimale restverschijnselen vanaf gekomen.
Ik ben sinds 17 december thuis en moet vanaf volgende week de revalidatie molen in.
16 januari krijg ik een hartkastje voor 24 uur en de volgende dag mag ik al aan de hartrevalidatie beginnen.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:48

Wow, heftig. Weten ze nu helemaal nog niet waar het door kwam dan?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:48

Zal flink schrikken geweest zijn Geral. sterkte. Wat kan jij snel de revalidatie molen in zeg.. fijn hoor.
Maar stel je er niet teveel van voor.. tenminste dat is mijn ervaring. Al vond ik het fietsen aan de monitor wel een fijn iets.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:04

Ik heb er zelf eigenlijk niks van mee gekregen, heb gewoon een flink gat in mijn geheugen.
Als de HAP direkt had ingezien dat het een hartinfarct was, 4 december 's nachts, was het niet zover gekomen.
In Zwolle heb ik een stent gekregen en ben in coma gehouden en gekoeld. Zelf had ik niet veel haast om bij te komen, dus pas vanaf 9 of 10 december begin ik weer herinneringen te krijgen.
Ik ben wel extreem emotioneel, bv van de week presteerde ik het mijn merrie zelf buiten te zetten en ze was zo braaf, alsof ze snapte dat ze voorzichtig moest zijn en dan sta ik te janken.
Naast alles ben ik zo ontzettend blij dat het niet tijdens mijn werk is gebeurd, ik ben nl. taxichauffeur, ik moet er niet aan denken dat het tijdens een rit mis was gegaan.
Ik maak nu zelf gebruik van en naar het ziekenhuis van regiotaxi en dat zijn vaak collega's van mij.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:19

Ja fijn dat t op die manier gegaan is dan.. maar dat is meestal. ;) Als je op je werk had geweest had je vast hier niet verteld dat je zoiets meegemaakt heb.
Maar ga je daar ook geen staartje van krijgen. Als chauffeur zal je een eigen verklaring moeten opsturen naar het cbr en een onafhankelijk arts/cardioloog zal je moeten keuren alvorens je je werk weer mag doen, dubbele pech dus lijkt mij. Ik heb mn groot rijbewijs en moet dus ook gekeurd worden voor 5 jaar.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:42

Gelukkig niet, ik mag nu al weer auto rijden, heb verder geen restschade, dus niks aan de hand.
Ga nog niet rijden, wil taxipas en rijbewijs niet op het spel zetten, eerst weer wat verder zijn en wat zelfvertrouwen hebben.
Ik heb wat alles betreft heel veel mazzel gehad.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:45

Hallo :wave:

Ik heb groen licht gekregen voor een operatie voor een nieuwe hartklep *slik*
Maar het is geen nood en mag kiezen of ik het wel of niet wil..

De reden ervoor is een eventuele zwangerschap in de toekomst en mijn ritme stoornissen.
Ik heb nu sotalol daarvoor gekregen en dat is nu goed onder controle..
Dus ik weet niet of ik wel een operatie wil.. :+
Kinderen gebeuren voorlopig toch niet..

Ik heb nu een 26 mm mitralis klep erin zitten en dat wordt dan een 29 mm mitralis klep erin gezet.. Een mechanische :j

28 februari afspraak bij mijn cardioloog om alle voors en tegens af te wegen..

Vind het wel spannend hoor..

Geral, dat is ook eng! :x Wat goed dat iedereen zo snel handelde!!
Wat gaan ze nu verder bij je doen/onderzoeken, of heb ik daar overheen gelezen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 18:49

Jeetje Geral wat heftig! En dat is nu precies waar ik met het sporten tegen aan loop. Ik heb donderdag een heel gesprek met de fysio gehad, nadat ik aangegeven had niet te willen hardlopen. Bang voor hetgeen jou overkomen is, bah.

Veel succes met revalideren, ik heb er veel aan gehad, maar heb ook een enorme terugval gehad na die tijd.

Pipo ik moet toegeven dat ik die siliconenpleisters nog niet gekocht heb :o Als je op google zoekt op keloid litteken kun je zien hoe het geworden is. Terwijl mijn litteken van de keizersnede juist amper zichtbaar is.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:06

Geral, fijn! zorg minder! Wel raar dat je voor je c en d wel moet dan en voor taxi niet. Maar goed.. t is zo.

Nancy, wat ga je doen denk je?
Als ik in jou schoenen zou staan zou ik t wel doen. Nu ben je nog goed en moet je hart hard werken om de boel rond te krijgen. En met een mechanische klep ben je eraf (op wat pillen na dan ) Nu is er geen spoed en als t strakjes wel moet, zit je te stressen. Uitkomen doet t nooit, en ook niemand zit erop te wachten om zoiets vrijwillig te laten uitvoeren. Maar blijkbaar is er wel een noodzaak anders zouden ze niet zeggen je mag.

Mistral gewoon aan je huisarts vragen. Hoe sneller je ze kan plekken hoe meer baat je erbij heb. Doen hoor.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:09

Mistral ook een huidtherapeut kan door massage een heleboel doen. Doe nu maar beide opzoeken.. de mijne is nu welliswaar zichtbaar maar ligt er niet meer echt op. Zoo fijn! Moet ik t merk nog s doorgeven? moet ik even zoeken hoor. Ik gebruik ze nu niet meer zo vaak en ze hebben het meeste effect tot een jaar na datum van opereren zeg maar.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:43

Wat een verhalen hier! Ik wil iedereen veel succes en sterkte toewensen!

Zelf heb ik begin januari een 24u holter gekregen en een nieuwe echo. Aan de hand van de echo en ecg's denken ze dat de extrasystolen (overslagen) komen van 2 verschillende plaatsen. Dus hebben ze beslist dat mijn ablatie maandag onder volledige narcose zal gebeuren. Ik mocht hierom deze week geen beta blokkers nemen en dat is echt niet leuk geweest. De hele week gewerkt met een hartslag van gemiddeld 140.. maar morgen is het mijn laatste werkdag en maandagmorgend om 6u richting ziekenhuis :)
Oook zagen ze nu dat mijn mitralisklep fladdert maar dat zou onschuldig zijn