Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Yontheke schreef:Ik ga ook weer even reageren, aangezien ik toch die anderhalve kg weer kwijt moet.
Ik verbaas mij hier echt over sommige mensen hun lijstjes. dan ben je toch niet op dieet?
Als ik sommige lijstjes hier moest eten dan kwam ik op 2 weken tijd serieus veel bij

Ik wil graag 25 kilo afvallen dus het begin leek gemaakt. Maar na week 4 ging het mis, ik kreeg steeds meer trek en met het mooie weer ben ik met mijn dochtertje lekker naar het water geweest. Dus hup picknickmand mee, lekkere dingetjes in huis. oliebol! Ik blijk nog hetzelfde zwakke wezen als hiervoor. Inmiddels ben ik alweer twee kilo zwaarder en vanaf vandaag weer een streep gezet en verder met afvallen. In mijn zoektocht op internet naar forum's of hulpmiddelen ben ik helemaal vergeten dat bokt natuurlijk ook een eigen topic heeft.

Zeker als je dan dochterlief lekker aan een ijsje hebt zitten met dit weer. En wat ik dan heel erg heb is als ik bv een ijsje toesta bij mezelf op een dag dat het dus niet mag, ik meteen zin heb in nog een ijsje of iets lekkers en maar blijf zoeken naar iets. Is dit herkenbaar? 
Dat helpt wel. Verder wil ik je de tip caloriechecker.nl nog even geven, zo zie je precies of je genoeg van alle voedingsstoffen binnen krijgt 
Yontheke schreef:En ik moet me nu niet aangevallen voelen?
Het lijkt hier nu wel het topic voor mensen die maar op 1 manier willen afvallen.

Heb nog een jaar te gaan gok ik zo

). Anneyway.. mijn 'problem' is dat ik nu toch écht een paar vetjes heb zitten die ik liever toch eigenlijk écht niet wil..
Afvallen, nooit 'gelukt' omdat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen, heb een abbo op de sportschool gehad maar dit blijkt toch niet wat voor me te zijn (in die 2 jaar ben ik er 5 keer geweest ofzo..
). Ik zat toen op zo'n 68/70 kilo met een lengte van 1.67 a 1.70 ong. Op de foto (van aug. 2011) kun je het wel goed zien trouwens: http://i100.photobucket.com/albums/m3/m ... G_4405.png (zat ik wel echt op de top trouwens en schaamde me kapot...), al goed.. Eind 2011 veel stress gehad, veel onderweg (met het OV), mijn voeding? Patat, hamburgers en frikandellenbroodjes -> gehaald op het station.. Thuis veel lekkernijen (chips e.d.) gezond eten? Dat kende ik toen niet.. als ik me niet lekker voel dan ga ik eten.. En juist dat soort dingen dus... Toch ben ik in die tijd een dikke 8 kilo afgevallen!!
Ik merkte het opgevemoment aan m'n kleding en toen ik voor de grap eens op de weegschaal ging staan schrok ik gewoon.. Hoe kon dat nou?? 
Al mag er dus nog wel het e.e.a. af, heb nog duidelijk een buikje en wil die toch wel graag wat strakker hebben eigenlijk.... Zo ben ik nu: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2149_n.jpg en http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7633_n.jpg (sorry niet heel duidelijke... heb niet recentere)
), thuis gaat heel soms 's middags de frituurpan aan (eigenlijk alleen als m'n broertje er is en hij zin heeft in frituur) anders pak ik zo een paar koekjes verdeeld over de dag.. Echt een fatsoenlijk ontbijt / lunch heb ik dus niet meer, en dit wil ik toch wel graag weer oppakken.. Alleen ben ik vaak veel te lui om als ik trek krijg dan brood te gaan smeren ofzo. Iemand hier tips voor?? Al goed mijn dag bestaat dus veelal uit koekjes eten (tussendoortjes veel dus..) en pas met avondeten eet ik echt iets normaals... Dit is naar mijn insziens absoluut niet gezond, hoewel ik er wel goed op functioneer.. Dit wil ik dus echt aan gaan pakken, maar waar te beginnen? Wat zijn nou gezonde dingen om te eten als ontbijt / lunch? En hoe houd ik er afwisseling in? Avondeten hebben we eigenlijk wel veel afwisseling, aardappels met vlees en groente (wat ook elke keer weer afwisselt net als het vlees), keer pasta, een keer gebakken aardappels, iets van die knorr gerechten, keer bami/nasi.. Dat zit dus wel goed eigenlijk..
Daarnaast rijd ik mijn eigen paardje zo'n 5 keer in de week en maak ik paarden zadelmak, hoe druk het daar mee is is elke maand weer verschillend maar daar zit ik dan ook zo 5 a 7 keer in de week op. Dat zijn toch wel de belangrijkste dingen van m'n lichaamsbeweging naast de normale dagelijkse bezigheden.
Heb eigenlijk geen tijd / ruimte om echt fanatiek aan het sporten te gaan, hoewel ik toch wel wat buikspieroefeningen wil gaan doen ofzo.. Alleen hoe blijf je daar gedisciplineerd in??

. Als je al geen zin hebt om een boterham te smeren houd het toch wel snel op denk ik...
. Ik heb er tenminste plezier in gekregen.. Verse groentes halen op de markt en kijken wat je daar allemaal voor lekkers van kunt maken, lekker gevarieerd eten.

als ze wel nog wat zoets wilt..