[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:35

En 6 boterhammen, avondeten + 2 stuks fruit + een toetje moet minstens kunnen op een dag vind ik. Afvallen hoeft ook niet in 1 week klaar te zijn he..

Yontheke

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:40

En ik moet me nu niet aangevallen voelen? :)
Het lijkt hier nu wel het topic voor mensen die maar op 1 manier willen afvallen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:47

Yontheke schreef:
Ik ga ook weer even reageren, aangezien ik toch die anderhalve kg weer kwijt moet.

Ik verbaas mij hier echt over sommige mensen hun lijstjes. dan ben je toch niet op dieet?
Als ik sommige lijstjes hier moest eten dan kwam ik op 2 weken tijd serieus veel bij

Dat gevoel heb ik ook...

Ik ben blij als ik twee crackers op krijg bij mijn ontbijt, ik krijg echt geen twee boterhammen op...

Vreemde reacties na de post van yontheke, iedereen mag zeggen dan sommige te weinig eten, maar als iemand zegt dat andere lijstjes erg veel zijn, mag dat niet.

Ik eet niet zo weinig omdat ik denk dat daar van afval, maar omdat ik niet meer op kan...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:01

Volgens mij geven we elkaar alleen onze mening, maar inderdaad, eigenlijk zou dit topic gesplitst moeten worden. Maar wel raar dat ik wel veel overeenkomsten heb met iemand anders die ook koolhydraatarm eet :+

Achja ik zal er waarschijnlijk wel niks van snappen :=

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:23

Hallo afvallers!

Mag ik mij ook melden in dit topic? Ik ben 5 weken geleden begonnen met afvallen.
De eerste 4 weken gingen super (ok niet snel genoeg voor een ongeduldig iemand zoals ik, maar naar de gebruikelijke maatstaven een net resultaat) -12kg :) Ik wil graag 25 kilo afvallen dus het begin leek gemaakt. Maar na week 4 ging het mis, ik kreeg steeds meer trek en met het mooie weer ben ik met mijn dochtertje lekker naar het water geweest. Dus hup picknickmand mee, lekkere dingetjes in huis. oliebol! Ik blijk nog hetzelfde zwakke wezen als hiervoor. Inmiddels ben ik alweer twee kilo zwaarder en vanaf vandaag weer een streep gezet en verder met afvallen. In mijn zoektocht op internet naar forum's of hulpmiddelen ben ik helemaal vergeten dat bokt natuurlijk ook een eigen topic heeft.

Ik hoop door mee te lezen tips op te doen om door te zetten. Als ik het verhaal van LynnDenise volg sta ik perplex en maak ik een diepe buiging met veel respect! Ook voor alle andere afvallers hier, well done! Ik hoop ook door me hier te melden een stok achter de deur te hebben om echt door te zetten. Schijnbaar kan ik het wel want ik verbaasde me erover hoe goed het de eerste weken ging. Dit was mij nog nooit eerder gelukt. Ik wil echt door dit punt heen en verder op weg naar mijn streefgewicht.

Groetjessss :wave:

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:25

Welkom hier Wiz, mag ik vragen hoe je precies de eerste 12 kilo eraf hebt gekregen?

Was het ook jackpot na de eerste week? Er gaat dan altijd een hoop vocht je lichaam uit, maar dat geeft altijd zo'n boost om door te gaan! Probeer jezelf af en toe iets te gunnen, dan hou je het makkelijker vol :)

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:35

Dank je wel! Ja na de eerste week waren de eerste 5 eraf, ik helemaal happy! Maar daarna ging het dus al minder hard, maar nog wel door. Alleen kan ik nu wel janken dat die 2 kilo er weer bij op zitten.

Op ma,di,do,vr ontbijt met 2 crackers met filet american of rookvlees, dan tussendoor een stuk fruit. Lunch een gekookt ei en wisselend een bak yoghurt of een cracker met rookvlees, filet of light smeerkaas. Tussendoor tomaatjes of komkommer. Als avondeten vis of kip uit de oven met daarbij groente. Verder geen frisdranken, alleen water en thee. Op wo eet ik ipv de crackers gewoon brood met beleg waar ik op dat moment behoefte aan heb en op de zaterdag en zondag eet ik gewoon met de pot mee.

Ohja vergeet ik bijna het half uurtje skeeleren per dag. Is niet zo heel lang maar ik hou het ook nog niet zolang vol en dit is precies een lekker gangbaar rondje. En ik rij dan ook nog mijn paard gemiddeld 4 a 5 x per week.

Het mezelf iets gunnen doe ik dus door de weekenden vrijaf te houden. Als ik op de andere dagen dat doe ga ik makkelijk weer in mijn oude eetgewoonte (lees 24/7 gewoon maar pakken op het moment dat ik daar zin in heb) Wat ik het meest confronterende vind is dat hoe graag ik het ook door wil zetten, het me soms gewoon niet lukt om weerstand te bieden. |o Zeker als je dan dochterlief lekker aan een ijsje hebt zitten met dit weer. En wat ik dan heel erg heb is als ik bv een ijsje toesta bij mezelf op een dag dat het dus niet mag, ik meteen zin heb in nog een ijsje of iets lekkers en maar blijf zoeken naar iets. Is dit herkenbaar?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:38

Door suiker te eten, krijg je alleen maar meer trek in suiker word hier wel eens gezegd. Ik denk wel dat dat waar is.

Ik neem ook heel zelden een ijsje, dat is dan na het avondeten en dan mag ik toch al niks meer :) Dat helpt wel. Verder wil ik je de tip caloriechecker.nl nog even geven, zo zie je precies of je genoeg van alle voedingsstoffen binnen krijgt :)

In elk geval weer heel veel succes!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:41

Yontheke schreef:
En ik moet me nu niet aangevallen voelen? :)
Het lijkt hier nu wel het topic voor mensen die maar op 1 manier willen afvallen.

Ik kan iets gemist hebben, maar ik begrijp niet waarom je je aangevallen zou voelen. Heeft er iemand iets raars gezegd?
Had juist het idee dat men lekker info aan het uitwisselen was?

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:43

Dank je wel, ik ga caloriechecker meteen checken :)

Jij ook nog heel veel succes hoewel jij al zo goed bezig bent dat we wel mogen stellen dat succes al behaald is! _/-\o_

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:08

Dankje, maar ik ben er nog lang niet hoor ;) Heb nog een jaar te gaan gok ik zo :D

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:57

Welkom Wiz, ik heb dat ook heel erg zodra ik mezelf iets heb toegezegd is het bingo.. :n

Vandaag een sportieve dag gehad. 1 uur baantjes trekken, 2 uur paardrijden, 3 uur fietsen. :D
Heb vandaag op stal wel een klein bolletje ijs op, ze hebben nieuw schepijs gemaakt van paardenmelk, dus dat wilde ik wel graag proberen verder wel een goede dag met veel beweging!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 06:58

Ook hier de weegschaal nog weer iets gezakt, maar nog steeds niet op het gewicht waar ik ik het 'lichtst' was. Verdorie haha! :')

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:29

Na veel vocht te hebben vastgehouden nu in totaal -5.5kg! :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:03

Amytj schreef:
Na veel vocht te hebben vastgehouden nu in totaal -5.5kg! :)

Lekker bezig!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:28

Yes ook hier is de weegschaal tevreden met wat ik doe en eet, 66.4
en begon 2weken geleden met 67.7... dus jongens niet bang zijn ik verlies niet extreem veel!!
mijn eet en sport patroon is voor mij goed i think!

vanmorgen weer een lekkere fruit/melk shake gemaakt en een rijstwafel gegeten met light smeerkaas

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:46

:wave:

Na lang twijfelen zou ik mezelf hier toch wel graag willen melden als dat mag :)
Ik ben inmiddels al 11 kilo lichter, maar wil er nog 10 kilo af.. Vind het wel erg leuk om de ervaringen van andere hier te lezen en misschien dat het ook wel werkt als een soort stok achter de deur :j

Ik ben de 11 kilo kwijt geraakt in zo'n 2,5 maand tijd en moet zeggen dat ik daar heel tevreden mee ben. Het is zo geleidelijk gegaan, niet te snel en niet te langzaam, zodat het nog wel motiverend blijft.
Ik woog 82.8 kilo toen ik begon. Weeg nu 72, wil graag richting de 60, een precies streef gewicht heb ik niet. Het gaat er immers om hoe je je voelt in je lichaam vind ik :)
Daarnaast volg ik geen bepaald dieet, ik eet gewoon gezond en beweeg wat meer. Ik heb 2 vriendinnen die beide diëtiste zijn dus dat is best wel heel makkelijk :D

Lijkt me gezellig en leerzaam om met jullie mee te kletsen als dat mag!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:05

:wave:

Ook ik kom me maar eens melden (ben ook nog opzoek naar een gezellige HK over dit onderwerp, eentje die niet te druk is eigenlijk.. :o). Anneyway.. mijn 'problem' is dat ik nu toch écht een paar vetjes heb zitten die ik liever toch eigenlijk écht niet wil..

Als kind was ik altijd te licht en mooi slank, zat altijd net onder die gemiddelde lijn en ik kon natuurlijk alles eten wat ik wou, dik werd ik niet. In de puberteit, het begin, was dit ook nog het geval tot ik toch echt wat vetjes begon te krijgen. Hmm oliebol! Nouja, me nooit echt zorgen om gemaakt.. Lang leve de lol, wel is geprobeerd wat op m'n eten te letten (minder snoepen) maar helaas daar kon ik nooit de discipline voor opbrengen... Al goed, ik werd ouder (jaar of 17/18), veranderde nog weinig aan m'n eetpatroon en de kilo's kwamen er langzaam aan toch wel steeds meer bij op. Mijn benen werden dikker, m'n buik en ja off course ook de lovehandles.... NOOOO! Dit was ik niet... := Afvallen, nooit 'gelukt' omdat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen, heb een abbo op de sportschool gehad maar dit blijkt toch niet wat voor me te zijn (in die 2 jaar ben ik er 5 keer geweest ofzo.. := ). Ik zat toen op zo'n 68/70 kilo met een lengte van 1.67 a 1.70 ong. Op de foto (van aug. 2011) kun je het wel goed zien trouwens: http://i100.photobucket.com/albums/m3/m ... G_4405.png (zat ik wel echt op de top trouwens en schaamde me kapot...), al goed.. Eind 2011 veel stress gehad, veel onderweg (met het OV), mijn voeding? Patat, hamburgers en frikandellenbroodjes -> gehaald op het station.. Thuis veel lekkernijen (chips e.d.) gezond eten? Dat kende ik toen niet.. als ik me niet lekker voel dan ga ik eten.. En juist dat soort dingen dus... Toch ben ik in die tijd een dikke 8 kilo afgevallen!! :oo Ik merkte het opgevemoment aan m'n kleding en toen ik voor de grap eens op de weegschaal ging staan schrok ik gewoon.. Hoe kon dat nou?? :?

Al goed, tja stress... Ik was er niet blij mee dat ik op die manier was afgevallen en ondanks er nog wel wat vet zat was ik wel blij met het gewicht en dat die kilo's eraf waren en toch ook al wat vet af was, nu oppassen dat ik iig niet weer dikker werd en dit lukt aardig! Ik schommel nu op 62/63 kilo.. ben ik best blij mee! :) Al mag er dus nog wel het e.e.a. af, heb nog duidelijk een buikje en wil die toch wel graag wat strakker hebben eigenlijk.... Zo ben ik nu: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2149_n.jpg en http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7633_n.jpg (sorry niet heel duidelijke... heb niet recentere)

Nu weet ik dat eten toch wel erg belangrijk is en wil ik eigenlijk eerst mijn eetschema aanpassen echter heb ik niet de kans om een streng dieet te volgen, moet het doen met de dingen die m'n moeder in huis haalt. Gewoon normale dingen dus.. Voor nu ziet m'n eetschema er absoluut niet goed uit, als ik wakker word drink ik vaak een glas cola en pak ik wat later een koek(je), als ik naar school ga heb ik vaak wel brood mee maar koop daar ook vaak een frikandellenbroodje.. ( :o ), thuis gaat heel soms 's middags de frituurpan aan (eigenlijk alleen als m'n broertje er is en hij zin heeft in frituur) anders pak ik zo een paar koekjes verdeeld over de dag.. Echt een fatsoenlijk ontbijt / lunch heb ik dus niet meer, en dit wil ik toch wel graag weer oppakken.. Alleen ben ik vaak veel te lui om als ik trek krijg dan brood te gaan smeren ofzo. Iemand hier tips voor?? Al goed mijn dag bestaat dus veelal uit koekjes eten (tussendoortjes veel dus..) en pas met avondeten eet ik echt iets normaals... Dit is naar mijn insziens absoluut niet gezond, hoewel ik er wel goed op functioneer.. Dit wil ik dus echt aan gaan pakken, maar waar te beginnen? Wat zijn nou gezonde dingen om te eten als ontbijt / lunch? En hoe houd ik er afwisseling in? Avondeten hebben we eigenlijk wel veel afwisseling, aardappels met vlees en groente (wat ook elke keer weer afwisselt net als het vlees), keer pasta, een keer gebakken aardappels, iets van die knorr gerechten, keer bami/nasi.. Dat zit dus wel goed eigenlijk.. :j

Dan nog, ik zwem 1 keer in de week met een vriendin van mij en dat bevalt eigenlijk wel heel erg goed! :) Daarnaast rijd ik mijn eigen paardje zo'n 5 keer in de week en maak ik paarden zadelmak, hoe druk het daar mee is is elke maand weer verschillend maar daar zit ik dan ook zo 5 a 7 keer in de week op. Dat zijn toch wel de belangrijkste dingen van m'n lichaamsbeweging naast de normale dagelijkse bezigheden. :j Heb eigenlijk geen tijd / ruimte om echt fanatiek aan het sporten te gaan, hoewel ik toch wel wat buikspieroefeningen wil gaan doen ofzo.. Alleen hoe blijf je daar gedisciplineerd in??

Dat is voornamelijk mijn probleem, weinig discipline omdat het snel zo'n sleur word, ik moet dus zorgen dat ik dat wel krijg / leer, maar ook dat er voldoende afwisseling blijft... Tips zijn dan ook van harte welkom.. :o

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:22

Zoooo wou dat ik ook afviel van jou eetpatroon ben alleen bang dat ik dan razendsnel aankom haha ;)

om te beginnen, maar een schema

O yoghurt met muslie lekker snel klaar en je kan ook special K met chocola nemen is iets lekkerder :P
T een musliereep of een appel
M maak dan toch echt een broordje met beleg is maar even werk :D
T
A avond eten wat je gewend ben

als je je hier aan houd ben je al een stuk geznder bezig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:32

Een broodje als lunch en geen tusendoortje tussen lunch en avondeten? erg gezond.. zoiets ga je anderen toch niet serieus aanraden? :o

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:38

Tsja Marinke... Ik kan maar 1 ding zeggen, zoek je discipline op :D. Als je al geen zin hebt om een boterham te smeren houd het toch wel snel op denk ik...
Misschien als je het eens probeert en volhoud dat je ook wel merkt dat het eigenlijk allemaal best wel leuk is :). Ik heb er tenminste plezier in gekregen.. Verse groentes halen op de markt en kijken wat je daar allemaal voor lekkers van kunt maken, lekker gevarieerd eten.
En tsja, er is niets zo belangrijk als een goed ontbijt. Dat zet je motor voor de hele dag aan. Cola en een koekje gaan je daar niet echt bij helpen ben ik bang, maar als ik jouw bericht zo lees weet je dat zelf ook wel al ;)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:55

die laatste tussendoor mocht ze zelf invullen.. ;) als ze wel nog wat zoets wilt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:15

Dus een muesli reep of appel zijn alle tussendoortjes die jij tot je neemt?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:34

Marinke,

Allereerst zou ik als ik jou was regelmaat brengen in je eetpatroon. Als ik het goed snap eet je eigenlijk de hele dag kleine beetjes zonder echt regelmaat daarin. Daarnaast zou ik stoppen met de cola. Het bevat ontzettend veel suiker, door die suiker stijgt je suikerspiegel en wil je alleen maar MEER MEER MEER.

Een gezond eetschema (naar mijn mening) is 6 maaltijden per dag. Verdeeld in drie grotere porties (ontbijt, lunch en diner) en drie (lichtere) tussendoortjes.

Ik zal een paar dingen opnoemen die je eventueel als ontbijt, lunch en tussendoor kunt nemen.

Ontbijt:
- Magere yoghurt met muesli (geen cruesli, bevat veel suiker)
- Volkoren boterham met beleg, bijvoorbeeld ham, kaas (30+ kan, ik eet gewoon 48+), rookvlees, rosbief, smeerkaas, halvajam, appelstroop, vruchtenhagel e.d. Ook kan je het zo lekker maken als je zelf wilt met komkommer, tomaat en sla.
- Volkoren crackers (cracottes of bijv vitalu, knackebrod) met beleg
- Krentenbol met halvarine
- Dubbele plak ontbijtkoek (volkoren) met halvarine
- Halfvolle melk met Kelloggs special K (die met chocolade is lekker!)

Je kunt hierbij gerust een stuk fruit nemen

Lunch:
Je kan hierbij gewoon dingen combineren van het rijtje hierboven.
Ook kan je lekker een gebakken eitje nemen op je boterham
Of een broodje gezond maken
Maaltijdsalades..

Tussendoor:
- Glas melk/optimel
- Bakje magere yoghurt
- Fruit
- Fruitsmoothie
- Eierkoek
- Plak ontbijtkoek
- Komkommer/cherrytomaatjes
- Biscuitjes

En natuurlijk 2 liter water per dag. Qua drinken zou ik echt de cola schrappen, of alleen in het weekend nemen (met mate!!) en verder vooral water en thee drinken.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:54

rebecca, ja dat zijn mijn tussendoortje..
is dit erg??