Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:01

ik ben gisteren begonnen met ovulatietest, om te kijken of mijn gevoel en de app kloppen qua springende eitjes dag :)

Jes

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:07

Ben benieuwd suze :D
Enne geef even door dan wanneer die dag is, dan zal dat bij mij ook wel ongeveer zo zijn _O-

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:09

Ik heb ook al vanaf de eisprong ongeveer een 'raar' gevoel in m'n buik wat ik niet herken van andere keren maar ik ben voorzichtig aangezien ik pas een echte cyclus heb gehad na het stoppen. Maar dat ik nu ook weer last ban m'n tepels heb, gister/vandaag moet de innesteling zijn, wil ik toch testen van de week als er nog niks is

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:13

Ben zo benieuwd hoe het met Suzzy is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:13

hihi zal ik doen saffier :D :))

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:14

Omvang haha wil t zelf niet eens weten haha
nee na mn eerste die met een keizersnede is geboren was ik mijn buik helemaal kwijt gelukkig zelfs, daarna nog flink afgwvallen tot maatje 38
en nu met 5 weken kon ik weer mn zwangerschapskleding van zolder halen, maar bij de eerste had ik dit met 10 weken al en ze zeggen dat get bij de 2 de sneller gaat.
Ook is de kans groot dat het er 2 zijn of dat ook zo is is nog maar afwachten haha,
Heb er alleen savonds flink last van krampen en last van mn banden , alleen is de buik niet echt bevordelijk voor mijn hernia . Iemand hier ervaring mee? Volgens de verloskundige ga ik een zware zwangerschap te gemoed, nou mooi vooruitzicht

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:41

amenicora: gefeliciteerd!!!! Wat leuk!

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:43

amenicora gefeliciteerd!!! Hopelijk ga je een voorspoedige zwangerschap tegemoet!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:49

@ LiesJ, okee ja dat is idd wel lastig dan, maar ja wat als het slecht blijft gaan en je moet van baan wisselen, dan krijg je ook weer eerst losse contracten e.d.

@ suus, ben benieuwd! ik hoef geen ovulatietest te doen, ik loop een dag krom van de pijn tijdens mijn eisprong :+ mijn zus voelt het ook altijd en mijn ma voelde het ook altijd, wel handig :))

@ amenicora, gefeliciteerd!!!!

@ Joanne, ik heb achteraf gezien ook de 2 weken tussen bevruchting en NOD een raar gevoel in mijn buik gehad, minder eetlust enzo
maargoed dat kan soms als je het heel graag wil ook tussen je oren zitten denk ik, want toen ik stopte met de pil dachten we dat het gelijk raak was! maar ik werd gewoon 7 maanden lang niet ongi :')

Suzzy heeft niks meer laten horen over die controle na 19.00 he?? ben benieuwd :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:54

Idd, daarom durf ik er ook niet echt vanuit te gaan, maar wil dan wel zekerheid

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:01

Zozo, dat was dat...
Was eigenlijk heel goed te doen. Laatste keer dat ik gepost heb was denk ik rond half 6, dat de vroedvrouw geweest was en dat ze na haar consultatie van 7 uur terug ging langskomen.
Bon, vandaar dus verder.
Weeen gingen nog steeds hetzelfde, elke 4 minuten, en redelijk kort, dus ging niet meer voor de 26ste zijn hadden we allemaal het vermoeden. Om 20 voor 7 grote grote veranderingen. Weeen volgenden elkaar super snel op, soms een minuut tussen, soms een paar seconden. Om 10 na 7 dan toch maar de vroedvrouw gebeld. Want dat hield ik geen uren meer vol. Ben toen uiteindelijk toch onder de douche gaan staan (ik zo anti water), het verzachtte een beetje, maar niet echt de moeite. Haar visite was er pas om kwart na 7, snel controle gedaan, en om kwart voor 8 was ze hier.
Toen ik weer een wee kreeg, en ze hoorde wat voor geluiden ik maakte (amai, dat een mens zoveel lawaai kan maken), moest ik snel onder de douche uit. Ze wou me onmiddellijk opvoelen.
Hop de zetel op. Voelvoel. 'seg, wat hebt gij ondertussen gedaan, ge hebt net geen 10cm, er zit nog een klein randje'. Van zodra je voelt dat je moet duwen moet je het zeggen, dan bel ik de tweede vroedvrouw.
Om 20 na 8 ben ik dan beginnen duwen. Moet je precies toch een beetje op oefenen. Ging in het begin niet zo goed. Kleine werkte wel heel goed mee door met zijn kopje mee te zoeken naar de uitgang.
Na een goed uur en veel verleggen op de zetel toch maar op de baarkruk gaan zitten. Na een tijdje had ik daar door hoe ik moest duwen, en hoe ik het beste kracht kon zetten.
Om 10 voor 11 is ie dan eindelijk ter wereld gekomen, na 2,5 uur duwen...
Arne weegt 3kg500 en is ergens iets tussen de 49 en 50 cm groot.
1 nawee later en de placenta was er ook uit. Gigantisch ding! 745gram

Alleen daarna redelijk veel blijven bloeden, en dikke klonters verloren. Uiteindelijk hebben ze mij toch een spuitje gegeven om de baarmoeder te laten samentrekken. Toen ik op moest staan om naar de douche te gaan werd het toch weer helemaal zwart. Dus niks te douche . Hebben ze mij naar bed gedragen, waar ik nu nogaltijd lig.
Kleine heeft daarnet al een uur en 10 minuten aan de borst gehangen. Is ondertussen ook al goed aan het protten geweest. Vroedvrouw komt dadelijk om te helpen, en dan ga ik nog eens proberen uit bed te geraken.

Al bij al viel bevallen heel goed mee. Had het veel pijnlijker verwacht. Het enige dat echt pijn deed was wanneer het kopje beneden helemaal gereed stond, zo al gedeeltelijk er uit. Dat brand echt dat het niet normaal is. Maar dat was misschien een half uur van heel het geboorteproces. Dus goed te doen!

Nu een maandje of 3 bekomen en genieten van Arne, en dan hoop ik mij terug op de lijst van de klussers te zetten...

Tot daar ons bevallingsverhaal. Fotootje wordt gepost van zodra de ouders hier op bezoek zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:04

gefeliciteerd met Arne! Prachtige naam! Geniet ervan <3

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:06

GEFELICITEERD!!! wat is het snel gegaan suzzy :-)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:08

Van harte gefeliciteerd! Je hebt goed door gebikkeld joh!

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:12

Gefeliciteerd! Wat een makkie :-) Zo wil ik het ook wel :-)

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:15

Van harte gefeliciteerd! Een mooie bevalling geweldig.
Nu lekker genieten en veeeeel fotos plaatsen!

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:20

Mooie naam inderdaad! Gefeliciteerd meid!!!!

Als het mijn tijd is wil ik ook zo'n bevalling!! (waar is de bestellijst?!)
Geniet er van met je grote en kleine man!! <3

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:27

Gefeliciteerd met Arne! Fijn dat verder alles goed is gegaan. Nu lekker van je kleine wondertje gaan genieten en je lekker laten vertroetelen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:37

Gefeliciteerd met Arne, wat een geweldige naam!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:38

gefeliciteerd met Arne! :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:40

Ik val hier even binnen. Ik ben absoluut niet voor kinderen en wil er zelf geen.
Ik zou erg veel schrik hebben van de bevalling maar hoe dat suzzy_3 dat hier neertypt. Zo relaxt precies of ze heeft nog nooit iets anders gedaan. Hier neem ik mijn hoed voor af! En mocht ik ooit van gedachten veranderen, kom ik dit verhaal terug lezen!

Iedereen hier veel succes en suzzy_3 nog een dikke proficiat!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:42

Gefeliciteerd met de geboorte van Arne! Nu heerlijk genieten van die kleine man.

Amenicora, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:49

suzzy, gefeliciteerd met de geboorte van Arne! wat heb jij een mooie bevalling gehad zeg!
zo'n bevalling zou ik ook wel bij een 2e willen haha.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:56

Suzzy GEFELICITEERD *\o/* En een hele mooie naam inderdaad!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:57

wauw suzzy gefeliciteerd!!!! prachtig geschreven
leuke naam
enne over 3 maanden gelijk weer op de klussers lijst???? whaha jij hebt er zin in :D