Ik heb niet gerend met dit benauwde weer. Misschien morgen als het weer wat koeler is, maar ik heb snel last van benauwdheid en hyperventilatie dus dit weer is een crime voor mij om in te lopen.
net voor het eerst na blessure weer 6 km gelopen. Tijdens een landing in mijn vakantie was er een wervel verschoten waardoor het lopen niet lekker meer ging. Ontzettend kramp in mijn rechterkuit. Recht laten zetten, maar het stabiliseerde verkeerd en toen schoot het er links giga in. Weer recht laten zetten, en nu net weer gelopen zonder klachten en kon er nog wel 10.
Ik liep er voor mijn pauze van een paar weken 10... Eerst een griepje, daarna vakantie van een week met lichamelijk intensief werk. In die week een slechte landing gehad en toen ging het niet meer zo. Maar het gaat super. Eind volgende week naar frankrijk, en in september de Dam tot damloop.
Rachel_x
Geplaatst: 29-06-12 21:18
Nou hier een berichtje om de anderen toch te motiveren! Net les 4 gelopen! Ging best lekker, ook al had ik wat last van kramp in mijn buik. Merkte dat als ik even afgeleid was mijn ademhaling ook beter ging
moonfish13
Geplaatst: 29-06-12 21:21
Rachel, probeer je buikspieren eens te masseren. Wat fijn is, is volledig voorover buigen en uitademen, dan proberen je vingertoppen onder je ribben te zetten en dat te masseren. Dat over de hele linie, of gewoon waar je de steek hebt.
Vaak zeggen ze dat het een conditieprobleem is, maar spierknopen bestaan ook nog.
Wow thanks! Ga ik proberen volgende keer Ik denk ook dat het nog in de conditie zit hoor. Zoveel conditie heb ik niet
moonfish13
Geplaatst: 29-06-12 21:28
Maar knopen voel je pas als je spieren gaat gebruiken. Mijn ervaring is dat steken in je zij een kwestie van conditie zijn, oppervlakkige steken aan ribben spierknopen. En die kunnen ook goed zeer doen.
Doet echt wonderen, maar veel mensen weten het niet.. Mensen gaan soms naar de fysio voor spierknopen.. Terwijl je die met een beetje verdiepen er zo zelf uithaalt.
Ben sinds deze week weer begonnen (twee weken rust i.v.m knie) en het ging behoorlijk lekker. Ben wel twee lesjes weer terug gegaan, dan duurt het maar wat langer. Heb net dus nog even mijn laatste rondje van deze week gelopen, maar mijn kuiten zeg Auwtsjj!
123468086
Geplaatst: 29-06-12 21:47
@roxxx: snap je helemaal
Net les 6 gelopen met gel zooltjes, weet niet of het aan mijn betere conditie ligt maar mijn kuiten doen nu weer beter mee Ging lekker!
moonfish13
Geplaatst: 29-06-12 21:56
Voor de liefhebber heb ik nog compressietubes van Herzog liggen die 2 keer 10 minuten gedragen zijn. Het is niet mijn ding, hebben 40 euro gekost.
Goede schoenen zijn wel een must trouwens, ik ga echt drie keer zo snel met opbouwen sinds ik nieuwe schoenen heb.
Klinkt ingewikkeld, ik wil 'gewoon' een leuk paar schoenen om mee te beginnen.
moonfish13
Geplaatst: 29-06-12 22:32
Dan raad ik je toch aan goed te investeren. Ik heb heel lang lopen tobben, en nu met mijn goede schoenen ga ik als een speer. Maar wel daardoor shin splints opgelopen, en daar kom je slecht van af!
Ik heb ze bij Runningcenter waalwijk aan laten meten. Je hebt ook duo sport winkels met een dergelijk systeem. Maken ze filmpjes van je lopen, met schoen, zonder schoen enz. Afdruk op een plaat die ze scannen.. Dat is denk ik wel goedkoper, maar voor mij geen optie zeiden ze daar ivm erg scheve poten.
Dat merk heeft m'n moeder idd ook schoenen van, wist niet dat die ook bij scapino waren. Zal een dezer dagen eens even kijken.
Moonfish, dat is erg vervelend! Zelf heb ik geen klachten aan m'n voeten (op een paar wratjes na, maar die worden behandeld), verder ook geen lichamelijke klachten. Op voorheen wel eens klachten aan de knieën na, die wijt ik dan aan slecht schoeisel.
Jawel, een echte hardloopwinkel heeft verschillende soorten schoenen van Asics, maar Scapino besteld een bepaald type ofzo.. Dus moet je eigenlijk gewoon geluk hebben dat je de juiste tegenkomt. Als je niet al te vreemde voeten/beenstand hebt kan dat best.
moonfish13
Geplaatst: 29-06-12 23:10
Ik heb een tijd echt gigantisch last van mijn rug gehad, kon in eerste instantie niet meer stil staan zonder pijn in mijn knieen. Nu is dat al een heel stuk beter, ik kan zonder steunzolen in mijn schoenen, behalve met hardlopen. Mijn schoenen waren 160 euro, inclusief aanpassing en consult..
Toen ik daar mee zat heb ik ook gezegd dat ik die Dam tot damloop ging lopen, als moest ik m kruipen. En als je dan zo'n grote bek hebt moet je het doen hé?