knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:00

Whoew galop links en rechtsom *\o/*

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:00

Gaaaaff hagelslag *\o/* *\o/*

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:26

woehoe hagelslag *\o/* *\o/* :D

wij hebben een oudere gecastreerde kat, maar die sproeit sinds december het hele huis onder (werd geterroriseerd door een andere kat, dat lijkt nu te minderen maar hij blijft sproeien. sinds hij nieuw voer heeft ook hele stralen tegelijk :\ |o ) dus hier ook genoeg achter het behang plak momenten :\

Ik ga zeker rustig aandoen, al merk ik nu al dat ik wel graag snel wil herstellen en toch minder voorzichtig ben dan de vorige keer. Toen mocht ik er ook dik een week geen belasting op hebben, nu op geleide van de pijn. maar de fysio komt gelukkig dinsdag langs, die weet het beter :o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:27

@maatje heeft de fysio ook gezegd dat het eventueel de banden ofzo kunnen zijn of helemaal niks?
@mieLo, ik was na de 2de operatie juist voorzichtiger.

En over het galopje, mn ezeltje was gewoon aan het wachten tot ze mocht. Bij elke hoek zag je haar orenspel krijg ik al een galophulp ja nee ja nee... Eb ik zat te denken oke welke hoek, voelt ze goed aan...
En toen ineens sprong ze zelf in een heel soepel linker galopje. Heben toen een halve baan links gegalopeerd, toen een keer zelf t comando gegeven voor de linker galop,ook slechts een paar meter.
En toen de rechter galop de hele baan rond gegalopeerd.
Ik was zoooo trots :):)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:18

Ze heeft er werkelijk waar niks over gezegd alleen dat we de komende vijf weken in de gaten moeten houden en ander een.doorverwijzing naar de orthopeed regelen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:25

Fijn dat de operatie meegevallen is MieLo :)
Hopelijk zijn hiermee de klachten die je had ook weg.

MRI ging vrij vlot alle keren eigenlijk bij mij. Waar ben je onder behandeling Chantal?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:33

en zeker dat je trots mag zijn hagelslag :D wat lekker zeg!

Ik probeer wel voorzichtig te zijn, maar merk toch dat ik het met krukken lopen niet verleerd ben en daardoor sneller wil :P ook had ik de vorige keer 6 weken een brace om en nu alleen drukverband

Ik hoop het ook proudjustify, de orthopeed vermoed in ieder geval van wel :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:35

Gaaf hagelslag dat het galoperen weer lukt *\o/*

Die heeft er voor geleerd MieLo dus daar moet je dan maar vanuit gaan :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:47

Toevallig kwam ik dit topic tegen en allereerst beterschap allemaal.
Helaas zit ik nu zelf ook met een pijnlijke knie/onderbeen. Misschien kan ik hier wat tips lezen als ik het hele topic doorlees

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:51

we vertrouwen er maar op :D
wel even een baaldag zeg, ben het bankhangen al zoo zat |o en dit is nog maar dag 2 :')

welkom purny, waar heb je precies last van?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:57

Dank je wel.
Ik ben vorige week van een trap in new york gevallen. Heb nu een hele grote bloeduitstorting en zwelling onder m'n knie zitten waardoor ook m'n hele onderbeen blauw is inclusief voet. De trap was afgewerkt met vermoedelijk staal of ijzer waardoor het extra hard was.
Ik smeer nu zelf met arnica maar heb het idee dat het nog niet echt verbeterd is. Moet nu eerst 3 weken afwachten want m'n knie is gekneusd en na de drie weken moet ik anders naar een orthopeed.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:36

ohh bah dat klinkt ook naar :(:) jij ook veel beterschap gewenst en doe rustig aan!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:28

Iedereen heel veel sterkte die het nu nodig heeft. :j

Donderdag dus Fysio gehad, en heb toen een doel ingesteld 30min fietsen.
En die heb ik ook gehaald, ook al had ik afgelopen Maandag nog maar 15min erop gezeten.
Was optijd weg gegaan om 30min te fietsen en daarna nog 15min aan mijn deels oefeningen te beginnen.
Maar helaas stond ik 15 min achter iemand op de brug voor een rood stoplicht te wachten
(persoon stopte precies voor de sensoren dus geen groen stoplicht)
en daarna nog 15minn in de file gestaan halve A10 stond stil. :=

Dus had ik nog maar 30min om te fietsen toen ik daar aan kwam :=
dat heb ik dus dan ook maar gedaan, voelde mn knie wel maar met maten.

Toen het tijd was een nieuwe oefening gekregen, moest beide benen in een groen elastiek steken
en de elastiek net boven mn knieën plaatsen. En dan moest ik opzij stappen en mn knieën naar buiten laten wijzen.

En zo ook weer terug (rechts ging beter dan links).
Was een oefening waar ik op een trampoline moest staan en dan moest ik knieen gebogen,
op mn hielen gaan staan en op de buitenkant van mn voeten blijven staan en moest wat verder door de knieen.
Zou dan tussen door 3 x een bal moeten opvangen,
maar mijn evenwicht is bagger dus ik moest na denken wat ik precies moest doen. :=
Dus dat werd hem niet!

Toen was het om 11u alweer tijd om naar huis te gaan,
maar kon nog wel een oefening doen en dat werd de leg press met 2 benen (3 x 10 - 35kg)
maar merkte dat ik niet helemaal mn benen kon strekken toen ik erop lag.

En heb de hele dag last van mn knie gehad, wist op dat moment weer niet wat ik er mee moest.
Kon niet zitten, niet liggen alles deed gewoon zeer (had dit keer geen spierpijn).

Gisteren had ik er bijna geen last van, zo nu en dan wel een vreemde gevoel/pijn in de knie.
En vandaag de hele dag zo'n gevoel dat ie van zn plek afschiet en weer terug schiet,
heb er gewoon tape om heen zitten die de knieschijf op zijn plek moet houden.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:11

Vee sterkte iedereen

Ik zit er even helemaal,doorheen ben er zo gygantisch klaar mee , maandag moet ik naar de huisarts voor mijn medicijnen voor mijn migraine maar ga haar toch even duidelijk vragen of ik een doorverwijzing kan krijgen krijg nu steeds meet pijn en daar baal ik heel,erg van

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:18

Sterkte Maatje! Ik heb m'n paardrijles voor volgende week geskipt.
Met m'n beentje omhoog zitten is niet fijn. Hebben jullie dat ook?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:50

Ja heb ik ook maarik kan ook niet recht zitten omdat het dan nog.eer pijn gaat doen

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:43

Ik schrok me net beetje kapot mijn linker knie de slechte dus is twee keer zo dik als de andere , dusss als der nu niks ernstigs is sla ik mezelf voor me kop morgen wil ik die mri scan en word ik echt pissig tegen der ( op de nette manier zo ver dat kan natuurlijk )

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:12

Dat heb ik ook gehad! Ik ben toen naar de spoedeisende hulp gegaan maar bij mij was het na een operatie (wel 1,5 week later).
Ik zou zo snel mogelijk actie ondernemen want ik loop nog steeds met problemen en ben er nog lang niet klaar mee!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:43

Morgenochtend om 8:20 heb ik een afspraak bij de huisarts eigenlijk voor mijn medicijnen maar ik regel dan gelijk die mri scan

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:43

Succes morgen

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:03

Dankjewel hopelijk luister ze nou wel echt

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:19

als hij ineens dik wordt is dat vaak geen goed teken maatje :(
Hopelijk neemt ze je nu wel echt serieus.
Bij mijn val is het nooit dik geweest (niet zoals jij aangeeft) en daardoor heeft het toen 8 maanden geduurd voordat ik het wist.
heel veel succes!

balen siggislief! gaat het nu al weer wat beter?

Ik heb vandaag mijn oorlogswonden maar eens bekeken := drukverband mocht eraf.
De vorige keer had ik gewoon het idee dat ik flauw zou vallen bij het eraf halen (niet wetende wat ik aan zou treffen qua wondjes), maar het ziet er weer netjes uit! ze heeft netjes mijn littekens van de vorige keer gebruikt.
Wel weer pijn aan de binnenkant van mijn knie, baart me toch wel een beetje zorgen... :\ maar ergens natuurlijk ook wel logisch

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:45

Dat is wel fijn MieLo! Dat je geen extra oorlogswonden hebt :p .

De pijn viel mij in het begin in eerste instantie ook tegen, dat was namelijk veel meer als hoe het voor de operatie was. Achteraf ook stom om te verwachten dat een operatie geen pijn met zich mee brengt :+ .

Al hoewel het bij mij nu dus nog steeds niet goed is.. Hopelijk gaat je herstel goed, maar dan hopelijk dat het nu dan ook echt goed is na deze operatie!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:41

Idd ja, anders wordt het zo'n slagveld haha :')

De pijn is gelukkig wel te doen, heb vandaag totaal 2 paracetamol genomen, terwijl ik de vorige keer toch echt de zwaardere pijnstillers had. Scheelt nu ook wel dat ik aardig wat pijn gewent was, omdat ik de pijn ook al voor de operatie had. Daarom ook de zorgen, maar wat je ook al zegt. Dat wroeten in je knie veroorzaakt ook irritatie :o

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:19

Het gaat nu ondertussen wel goed, alleen zo nu en dan voel ik wel een bepaald gevoel/pijn in de knie.
Maar niet zo hevig als Donderdag. En heb geen spierpijn gehad. :')

Vandaag weer Fysio, maar heb zo'n bui waar ik nergens zin in heb :=