Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:12

Romyv schreef:
Even een ego post hoor..

Blehhh meiden, ik heb een dip!!! Ben moe, nergens zin enz. dus even een motivatie probleempje.. heb het druk met allerlei dingen, stress op mn werk en geen tijd om goed te eten met als gevolg dat ik veel slechte dingen op heb deze week (werkt niet mee!). Het komt denk ik doordat het fietsen zondag zo slecht ging, heb 2 dagen gedrogeerd van de pijnstillers knock out gelegen :S

Als ik ga sporten, ga ik met die collega's.. die zitten op zn laag niveau tov mij dat ik nog niet eens warm gedraaid ben na 3 kwartier en dan zijn we klaar. Moet dus weer even een doel gaan verzinnen en daarmee aan de slag!

Iemand inspiratie of in staat mij een schop te geven? :D

Pff balen! Ik heb ook een beetje een after-vakantiedip. Wel fanatiek begonnen maar moest ook direct weer werken dus ben nu erg moe. Maar ben wel gegaan en daarna was ik hartstikke fit! Dus een flinke schop onder je kont en kijken of je er fitter van wordt :P Dat eten komt wel weer, je zult geen olifant worden van een paar dagen slecht eten.. Dus hier een hele grote schop en ik hoop dat je er van opknapt :P

Oja en wat betreft je collega's, ik zou daar denk ik gewoon eerlijk in zijn en dan liever alleen gaan :=

Airborn

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:52

*geeft Romyv een knuffel* komt wel weer goed! Iedereen heeft wel eens een dipje, ff doorzetten en dan komt de motivatie en inspiratie vanzelf weer!

Ik ga zo ff snel en kort sporten, huidige plan is om morgen en zondag te surfen (mits de voorspelde wind er ook daadwerkelijk komt) dus ik wil vandaag niet te veel doen. + moet rond 8 uur richting de bus, dus niet veel tijd meer. Moet ook nog ergens wat eten enzo :P

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:30

He__Marije__, wat grappig dat je ook in Wolvega woont! Sport je bij Avanty of R&H?

Romyv; Hopelijk kom je snel weer uit je dipje!
Airborn; Lekker surfen! Hopelijk staat de wind goed voor je!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:39

R&H! En jij?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:08

Avanty haha!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:16

Haha oke :P Mijn schoonvader sport daar ook, ik vond R&H prettiger en meer mogelijkheden voor hetzelfde geld :P

Morgenochtend maar weer even aan de slag!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:53

Zo, ff snel benen gedaan. Soort van semi rustig aan gedaan. dwz, alle squat reps 5 kg dr bij, maar legpress overgeslagen :+ Morgen surfen, geen zin in teveel spierpijn.
Volgende keer ga ik wel ff mn houding met squats laten controleren, ik voel wat spieren in mn rug een beetje en dat hoort niet... Weet niet of het van de squats komt, maar zekere voor het onzekere...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:57

Ik deed mijn squats ook verkeerd, werd er toevallig woensdag op gewezen in de sportschool!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:59

Ik heb behoorlijke spierpijn van de nieuwe oefening van gisteren
En vandaag een behoorlijke bult aarde geschept in de regen
Dus heb mijn workout gehad voor vandaag
Morgen weer druk met boodschappen doen en de tuin
Ik zou maandag ochtend weer een les doen maar was vergeten dat de kids een studiedag hebben
Dus ik ga in de avond en dan is er geen BS les -O-
Word weer afzien donderdag als ik naar de les ga
Ik ben wel flink aangekomen sinds ik krachttraining doe
Schrok echt van de weegschaal dus die laat ik voorlopig ook links liggen

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:10

Goeiemorgen!!
Ik had nog ff een vraagje over spierpijn. Wat doen jullie met de training als je nog spierpijn hebt van eerder. Slaan jullie de oefening over waar je spierpijn van hebt gekregen of pakken jullie de oefenig wel maar dan lichter? En kan het kwaad om gewoon door je spierpijn heen te trainen.
Dit doe ik meestal, ik pak hem als het niet gaat wel lichter maar de oefening doe ik wel.
Wat vinden jullie hiervan?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:17

Als je aan het krachttrainen bent dan ontstaan er scheurtjes in de spiervezels en dat levert dus de spierpijn op. Maar deze spiervezels herstellen snel en tijdens het herstellingsproces worden de spiervezels dikker. Dit herstel duurt ongeveer 2 dagen en daarna is alles weer normaal. Duurt het langer dat ben je overtraint en kan de spier zelfs slapper worden.

Ik train erg zwaar en breek de spieren als het ware af tijdens de training. Ik wil uiteindelijk dat tijdens het herstel de spier weer groeit en dit gebeurt dus ook. Ik train een spier daarom ook maar 1x hooguit 2x per week, want door mijn intense training is rust en herstel heel belangrijk. Maar eigenlijk geldt dit dus voor iedereen die aan krachttraining doet!

Nu train ik zwaar maar iemand die minder hard traint kan met lichte spierpijn trainen. Maar je moet dan wel rustig trainen want je loopt kans op een spierscheuring.
Mijn tip is toch om rust te nemen en de spier te laten herstellen om blessures to voorkomen!

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:25

Bedankt voor het antwoord! Meestal is het inderdaad 2 dagen dat ik er last van heb af en toe ook wel eens 3 dagen maar dat ik niet altijd. Om die rust te nemen bij bijvoorbeeld spierpijn wil ik ook een gesplitst schema dat ik niet gelijk alles train op 1 dag. Ik wou dat al eerder toe ik weer een ander schema kreeg maar dat is er op een of andere manier niet van gekomen. Volgende keer ga ik er goed aan denken dat ik mijn schema even goed moet laten veranderen.
Om de hoeveel tijd veranderen jullie je schema met bijvoorbeeld nieuwe oefeningen?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:28

Om de 6 of 8 weken. Je moet ze dan veranderen want de spier wordt anders lui en zal er amper spiergroei optreden. Blijf de spier prikkelen, hij mag nooit aan een schema wennen.
Je kan het gewicht opvoeren, andere oefeningen, andere volgorde, enz

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:24

Zooo het was pittig net, terwijl ik niets meer heb gedaan dan normaal: s Maar uiteindelijk wel alles goed kunnen doen dus toch weer voldaan naar huis!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:03

Helaas, op 1 keer "surfen" blijven steken dit weekeind: Gisteren naar Makkum geweest, en door de westenwind stonden daar vrij nare holle golven, tis wat dieper dan Horst,dus ik kwam niet op mn plank :+ Vooral mn zeil heeeeeel veel boven mn hoofd moeten houden dus, dus mn schouders en armen zijn flink getraint in het uur dat ik bezig ben geweest :P
Helaas kreeg ik toen ik thuis kwam een gierende migraine, en heb dan ook echt heel lang geslapen vannacht. Durf het vandaag niet aan om toch te gaan surfen (op Horst),bang dat ik dan vanavond weer migraine heb..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:48

thnx voor alle lieve berichtjes :)

Vrijdag was de dip wel echt het ergste!! Zaterdag 3 uur wezen fietsen, was wel lekker.. Merk wel dat ik mn paardje niet meer op stal heb, dan loopt mn hoofd altijd een beetje over :S Zo heb ik geen idee waar mn sportkleren zijn gebleven, hoopte dat ik ze op kantoor vergeten was maar helaas dus uhm, vanaaf maar vroeg naar bed denk ik hahaha

heb wel mn fitnessbijbel op mn bureau liggen dus als ik tijd heb vandaag even een nieuw schematje maken en op advies ook een schema maken voor extra buikspieren..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:28

tis stil hier! iedereen zo druk?

Romyv, pfoe, 3 uur fietsen, dat doe ik je niet na hoor!

Ik ga vanaaf weer lekker dr tegen aan :D Wel zin in weer! Vanmiddag met mn moeder gewinkeld, en spijkerbroeken passen was nieteens een horror verhaal :P De eerste die ik paste zat meteen goed! (en nog taille maat 33 ook :D ) Wel altijd apart hoe groot verschil er zit in moddellen. Dit model zat dus taille maat 33 goed, en van ander model had hij taille maat 36 gepakt, die zat om mn benen te strak, en dan om mn taille weer veel te wijd... Was niet mijn model dus :+ Maar ben iig goed geslaagd, dus das een lekkere opsteker :D

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:44

Goed bezig dus Airborn! Welke maat had je eerst?

Maak jij je schema's zelf Romy?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:58

woehoeh, jullie peptalk heeft gewerkt!! Net hardgelopen, het idee was 15 km maar rondje was iets te klein :( 14 km in 1.19 gedaan. Had echt nog wel even kunnen doorlopen dus vrijdag nog maar eens proberen met een blokje extra erbij :) voetjes doen wel beetje pijn nu...

Ow en het leukste is: ruim 1.000 Kcal verband, jeeh!! *\o/*

Bibi, ja! Zo leuk om te doen!! Dan ben je ook veel bewuster bezig met je sporten en het resultaat waardoor je focus groter is..

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:02

Wauw, goed bezig geweest Romy! +:)+
Airborn, succes vanavond!

Ik heb gisteravond weer gesport, heb nu al het idee dat sommige apparaten al wat zwaarder kunnen, en dat na 4x trainen := Eerst alle apparaten op het niveau van het schema brengen (Armen heb ik nog iets lager) en dan maar een nieuw schema :)
Laatst bijgewerkt door Chrissie op 19-06-12 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:17

Gelukkig Romy dat je weer lekker kan trainen. Soms heb je wel even een dipje, maar daar kom je wel weer uit :j

Heb een foto van mn triceps, als er belangstellenden zijn dan pb ik wel even. Het is niet een denderende foto, triceps, bicep, schouder, van alles wat eigenlijk, maar ja..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:22

ik ben wel benieuwt Missfitness!

bibi, op mn dikst, paar jaar geleden, had ik taille maat 38... De spijkerbroeken die ik nu al had zijn erhmm, 34 en 36 (2 verschillende modellen) Maar de 36 is wel aan de grote kant momenteel.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:41

Missfitness ik ben ook wel benieuwd :)

Wauw Romy jij rent goed door zeg, zo'n rondje zou ik echt 1.30 over doen geloof ik! goed hoor :)

Gisteren bootcamp gedaan, vandaag rust en ook daarop aangepast gegeten. misschien straks nog wat oefeningen doen.. morgen avond weer bootcampen en de middag misschien paardrijden.

Woehoee froukje goed bezig!!! lekker motiverend he :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 21:33

Missfitness, ik wil ook altijd foto!! :D

Vandaag niet geweest, ging uit eten met de familie want mijn mams is 50 geworden.
Morgen ga ik lekker hobbelen, dus ik ga pas donderdag weer. :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:38

Ik kon gisteren en vandaag niet
Ik ga morgen,donderdag en vrijdag ochtend wel
En dan even een tandje harder dan normaal