[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:15

Lous schreef:
Ik heb ff voor je gekeken in de calorien app en gewone Mozzarella bevat 20 gram vet per 100 gram.

dus 5% vet is dat dan? -O- -O-

mag je dat dan wel hebben als je op dieet bent?

Lous

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:22

Nee dat is 20% vet helaas ( een vijfde van 100)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:26

ja dat snap ik, daarom vroeg ik het me dus ook af.

of het erg vet was.

maar als je praktisch geen vet eet, mag je het dan wel hebben? of is het dan nog wijzer om dat dan even af te slaan?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:29

Er bestaat ook Mozzarella light of vetvrije Mozzarella. De eerste bevat 9 gram vet per 100 gram.
Sowieso heeft je lichaam vet nodig en zeker ook tijdens het afvallen. Maar alles natuurlijk met mate.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:33

Lous schreef:
Er bestaat ook Mozzarella light of vetvrije Mozzarella. De eerste bevat 9 gram vet per 100 gram.
Sowieso heeft je lichaam vet nodig en zeker ook tijdens het afvallen. Maar alles natuurlijk met mate.

ik ben op dit moment gewoon vrij veel vet aan het vermijden ( denkend aan snacks, zoals frikandellen/kroketten oid)

eet inmiddels zo min mogelijk gehakt.

veel rundvlees/vegetarisch

:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:52

Volle mozarella is ong gelijk aan 35+ kaas wat betreft vet.
De meest gegeten 48+ kaas bevat 32gram vet.

@ Ketaki, mager rundergehakt is wel slank.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 00:23

@ketaki, als je alleen maar wandelt om af te vallen dan gaat wandelen je op een gegeven moment ook tegen staan. Waarom ruil je wandelen niet eens in om bijvoorbeeld een stukje verder te fietsen? of te gaan hardlopen of skieleren?. Het zijn maar ideeen hoor....
Ik probeer zelf ook altijd veel af te wisselen want als ik een paar weken hard gelopen heb en ik doe niet tussendoor iets anders dan heb ik nergens meer zin in :o .
Ik doe bijvoorbeeld 2x per week hardlopen en 1x per week skieleren en ik wandel 1uur per dag met mijn hondjes. (ze worden wel vaker uitgelaten hoor maar ik bedoel 1x per dag gaan ze echt een uur mee stevig door wandelen). :P

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 00:25

Ik ben trouwens zelf weer goed bezig kwa eten. Ik had wat diepte puntjes maar het gaat gelukkig nu weer goed!
(ik weet namelijk altijd perfect hoe het hoort maar helaas kan ik me er nooit zo goed aan houden)

Zo te lezen gaat het bij de meesten van jullie wel goed?? :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 00:37

Davina21 schreef:
@ketaki, als je alleen maar wandelt om af te vallen dan gaat wandelen je op een gegeven moment ook tegen staan. Waarom ruil je wandelen niet eens in om bijvoorbeeld een stukje verder te fietsen? of te gaan hardlopen of skieleren?. Het zijn maar ideeen hoor....
Ik probeer zelf ook altijd veel af te wisselen want als ik een paar weken hard gelopen heb en ik doe niet tussendoor iets anders dan heb ik nergens meer zin in :o .
Ik doe bijvoorbeeld 2x per week hardlopen en 1x per week skieleren en ik wandel 1uur per dag met mijn hondjes. (ze worden wel vaker uitgelaten hoor maar ik bedoel 1x per dag gaan ze echt een uur mee stevig door wandelen). :P

oow, maar wandelen gaat me niet vervelen hoor.

wandel verschillende routes, dus dan is het best te doen :D

en fietsen doe ik ook al elke dag, naar het werk, en soms naar me ouders :j

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:14

Ik ben afgelopen zaterdag bij een diëtist geweest. Ik bleef inmiddels op -5 kilo hangen en er zat geen beweging meer in. Zij heeft mij nu een dieet voor 20 dagen voorgeschreven en daarna heb ik weer een afspraak met haar. Lukt het niet dan moet ik eerder terug komen.
Ik ben vanochtend begonnen met 2 porties 0% kwark, 2 schepjes pur proteïne en een schepje avoine. Dat laatste zijn vezels, ik weet niet hoe dat in het Nederlands heet. Ik maak t aan met water en met wat zoetstof. Ik vond het niet te (vr)eten..... Wat vies. Maar goed dit is maar voor 10 dagen en dat overleef ik wel.
Verder heb ik nog een biologisch goedje gekregen voor ontgiftiging. Dit doe ik door een fles water heen en dat drink ik gedurende de dag op. Het smaakt naar menthol en is prima te doen. Smiddags mag ik een salade eten en een crêpe van een speciale mix.
Als tussendoortje nog wat kwark met proteïne en vezels, en als avond eten 120 gram mager vlees, net zoveel groenten als ik wil en een yoghurtje.
Voor in de avond heb ik repen maar liever niet gebruiken. Ik heb voor mezelf een soort kalender gemaakt waarop ik dit dieet heb uitgeschreven en waarin ik mijn gewicht kan bij houden. Ik hoop echt resultaat te zien.
De diëtist gaf aan dat zij vond dat ik nog 7 kilo kwijt moest. Maar ik wil zelf nog 10 kilo kwijt. We hebben afgesproken dat we eerst voor 5 gaan en dan vervolgens een nieuw plan maken. Ze gaat me dan ook weer helpen met de opbouw.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:38

ik heb even een vraagje voor de mensen die het antwoord weten O:) Ik heb van die littekens op mijn bovenbenen en mijn buik door het aankomen. Nu vraag ik me af of die een keer weg gaan of dat die voor de rest van je leven blijven ?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:39

Dat zijn scheuren in je onderhuid, dat kan minder worden ik weet alleen niet of ze helemaal weg kunnen gaan.
Ik heb ze helaas ook, op buik, benen, borsten en armen ^)

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:42

Nee, gaat niet weg helaas. Kan wel minder zichtbaar worden, maar weg nooit. Wat LynnDenise zegt, het zijn scheuren in je onderhuid. Deze gaan niet meer weg.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:44

Striae :j

Je hebt er crème voor, maar of het helpt?

In het begin zijn de lijnen vaak rood, later worden ze minder opvallend (wit). Weg gaat het volgens mij nooit meer :n

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:44

Niet eerlijk -O-

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:48

Nee, helaas gaan ze niet weg. Heb ze zelf ook heel veel, maar ze zijn heel licht geworden en vallen niet meer zo erg op. Zelf heb ik meer last van overtollige huid, die littekens kunnen me gestolen worden.. Die losse huid is zo lelijk :-(

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:59

naamloos: beyonce heeft echt geen maat 40:P Die is naar mijn idee superslank en strak!, tis dat ze geluk heeft dat ze mooie borsten en achterwerk heeft, maar ze is toch wel erg slank. Ik moet nog 3 kilo voor mijn streefgewicht.. val dus wel af maar zie het alleen in mijn gezicht.. hoop zo dat t bij de buik en bovenbenen weg gaat.. Doe elke dag al oefeningen van een halfuur om die spieren te trainen.. Vraag me af om zo een kom bruine bonensoep te eten.. of dat dat te heftig is voor een lunch? avonds eet ik andijvie stampot zonder iets.. dus 0 vlees.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:07

Heeft hier iemand ook ervaring met supplementen?

Green tea fat burner, appelzuur ofzo? :) gewoon de natuurlijke, geen synthetische rommel?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:42

ok maandag is weer startdag :P

maar ben wel slecht begonnen. Ik heb vannochtend helemaal niets op behalve water en thee en straks neem ik een tosti..(omdat het brood dat ik heb zo oud is dat ik een aantal plakes weg moest gooien omdat er schimmel op zit en waar geen schimmel op zit heeel droog zijn...dus dan maak ik er een tosti van dan is het nog enigsinds te kanen.)

juist ik ben mijn eten vergeten...en had nog paar oude broodjes liggen en heb plakje kaas van collega gehad :P

geen goed begin...maarjah wat moet je als je je eten ebnt vergeten... :(

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:20

Een tosti is nog niet eens zo heel erg volgens mij ;) Als het maar bruin brood is en zonder curry of wat dan ook valt het nog wel mee :)

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:22

Anne_mieke88 schreef:
ok maandag is weer startdag :P

maar ben wel slecht begonnen. Ik heb vannochtend helemaal niets op behalve water en thee en straks neem ik een tosti..(omdat het brood dat ik heb zo oud is dat ik een aantal plakes weg moest gooien omdat er schimmel op zit en waar geen schimmel op zit heeel droog zijn...dus dan maak ik er een tosti van dan is het nog enigsinds te kanen.)

juist ik ben mijn eten vergeten...en had nog paar oude broodjes liggen en heb plakje kaas van collega gehad :P

geen goed begin...maarjah wat moet je als je je eten ebnt vergeten... :(

iewhh!!! Dan zou ik toch op zoek gaan naar iets anders. Maar goed ind. bruin brood, geen ham en ind. curry..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:50

tosti zonder curry enz en zonder ham... :P

tja ik had niets anders :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:15

Ham is zo slecht niet. Achterham is zelfs erg mager!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:11

Curry is ook echt niet slecht :n kaas is het slechtste wat op een tosti zit :)
Tosti met 30+ kaas is trouwens wel aan te raden :9

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:41

Hier ook vandaag maandag startdag....................er moet echt nog 10 kilo af.

@Ir1ne ik heb die dingen ook allemaal gebruikt, maar mijn ervaring is dat je het dan als ondersteuning bij een dieet moet gebruiken, en dan nog moet je er niet te veel van verwachten.