[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:15

Ooh ik heb nog een vraagje... Ik wil namelijk hééééél graag een industrial! Ik zit er al ruim een jaar aan te denken :j Alleen... Ik mag hem niet van mijn moeder omdat ze er heilig van overtuigd is dat je dan een bloemkooloor krijgt -O- Ik ben 16. Ook vind ze dat als ik het toch doe ik minstens moet wachten tot mijn 21ste omdat ik dan uitgegroeid ben... Maar het lijkt me toch niet dat mijn oren nu nog groeien?! Ik kan nog schoenen aan 3 jaar geleden, oftwel mijn voeten groeien de afgelopen 3 jaar al bijna niet meer, hoe kan het dan dat mijn oren nog groeien? :+
Wat vinden jullie?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:16

Je oren groeien je hele leven door, dus dan kun je lang wachten. :+
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 05-05-12 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:17

Kwaad is met een D maar nee kan geen kwaad is hetzelfde als dat je het schoon zou maken met alcohol denk ik. Het vervliegt direct

Estribo

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:31

honesty: ik geloof dat er nog geen reactie op jouw vraag gegeven was? Je kunt je balletje toch ook zelf even aandraaien, daarvoor hoef je echt niet terug naar de shop hoor, eventueel even met een shirt ofzo dat je meer grip hebt. Zelf doe ik altijd als ik me verveel even mn piercings navoelen/ aandraaien :) Een extra balletje en staafje zijn natuurlijk altijd handig, want je kunt ze altijd verliezen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:03

eefj33 schreef:
Ooh ik heb nog een vraagje... Ik wil namelijk hééééél graag een industrial! Ik zit er al ruim een jaar aan te denken :j Alleen... Ik mag hem niet van mijn moeder omdat ze er heilig van overtuigd is dat je dan een bloemkooloor krijgt -O- Ik ben 16. Ook vind ze dat als ik het toch doe ik minstens moet wachten tot mijn 21ste omdat ik dan uitgegroeid ben... Maar het lijkt me toch niet dat mijn oren nu nog groeien?! Ik kan nog schoenen aan 3 jaar geleden, oftwel mijn voeten groeien de afgelopen 3 jaar al bijna niet meer, hoe kan het dan dat mijn oren nog groeien? :+
Wat vinden jullie?

ik weet van een collega van me ( die heeft een industrial) dat het onwijs pijnlijk is met zetten, en ook met genezen.

ik vind dat zelf ook ontzettend leuke piercing, maar omdat ik in de horeca werk, kan dat helaas niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:11

De pijn maakt me niet uit. Fijn, nee maar ik heb het er voor over :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:28

eefj33 schreef:
De pijn maakt me niet uit. Fijn, nee maar ik heb het er voor over :j

ja dat heb ik ook wel, had er ook wel 1 gewild, maar helaas op het werk kan het helaas niet :7 :7

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:55

Ketaki schreef:
eefj33 schreef:
Wat vinden jullie?

ik weet van een collega van me ( die heeft een industrial) dat het onwijs pijnlijk is met zetten, en ook met genezen.

ik vind dat zelf ook ontzettend leuke piercing, maar omdat ik in de horeca werk, kan dat helaas niet :)

Een industrial is inderdaad niet leuk.. Het zetten vond ik nog mee vallen, maar het genezen! Ik heb er twee jaar over gedaan voordat hij ontstekingsvrij was en eindelijk begon te genezen := Maar het is wel een ontzettend mooie piercing en ik ben er na 3,5 jaar nog steeds heel blij mee :D Ik heb hem trouwens ook op mijn 16e laten zetten dus dat kan makkelijk :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:15

Het zetten van een industrial is idd niet het meeste plezierige gevoel. Ik heb hem nu ruim een jaar en 1 gaatje geeft nog regelmatig een ontsteking, maar buiten dat vind ik hem nog steeds gaaf :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:22

Ik heb die van mij denk op mijn 18e laten zetten ... vond het zetten niet echt vervelend ... leuk is anders, maar zou het zo weer doen. De genezing is weer een heel ander verhaal, dat heeft zeker wel 2 jaar geduurd. Het is dan wel dat op een gegeven moment het soms weken goed ging en dan weer wat weken niet, dus niet continu door. Als ik dan hoor dat sommige na een jaar 'm eruit halen omdat het niet wil genezen vind ik dat zo zonde. Gewoon volhouden en dan komt het echt wel goed (al had ik soms ook mijn twijfels haha). Maar een bloemkooloor heb ik er zeker niet van gekregen hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:12

Dames, ik heb een vraagje.
Dinsdag is het 10 weken na het laten piercen van mijn oorbel-gaatjes. Mijn oren zijn niet dik/rood/warm/gevoelig (ook niet geweest). Het oogt en voelt niet ontstoken, maar toch blijft er regelmatig wat wittig vocht (pus?) uit komen. Van de piercing-shop moest ik er 2x per dag wat water langs laten stromen, en verder niks doen en afblijven. Dat doe ik braaf, al vind ik het moeilijk er af te blijven.
Ik zeg erbij dat ik CVS heb, en dus altijd een verlaagde weerstand, élk wondje ontsteekt bij mij, en de oorbel-gaatjes gaan dus relatief goed. Is er toch iets wat ik kan doen om ze nog wat beter te laten genezen? Of hoort dit erbij en is het een kwestie van wachten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:13

Wil je de industrial zonder die miserie kan je ook beide gaatjes apart laten prikken (dus wel op de juiste afstand enz laten meten) en laten genezen zonder extra druk en er dan de langere in steken. ;) Iemand hier in het topic heeft eens laten zien hoe het dan uit ziet en dat vond ik ook een super leuk effect. (vier bolletjes op een rij'tje :D)

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:46

Zijn er mensen die ervaring hebben met een septum piercing? Heb namelijk een hoop horror verhalen gehoord over wat er mis kan gaan en dat het extreem pijnlijk is.. wil er namelijk al een tijdje eentje hebben, maar hierdoor blijf ik toch wat terughoudend.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:16

Ik heb alweer bijna 5 jaar een septum. Ja ik vond hem erg pijnlijk. Maar daarentegen heb ik ook veel klanten voorbij zien komen die het weer mee vonden vallen.
Ik vond hem van 130 piercings wel het meest gevoelig. :') Maar goed, wat is 1 prik nou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:33

130 :wow:

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:50

Red_Savage schreef:
Ik heb alweer bijna 5 jaar een septum. Ja ik vond hem erg pijnlijk. Maar daarentegen heb ik ook veel klanten voorbij zien komen die het weer mee vonden vallen.
Ik vond hem van 130 piercings wel het meest gevoelig. :') Maar goed, wat is 1 prik nou.

Weeejoohhh!!!
Waar stop jij ze allemaal dan? :+ hahaha
ben wel benieuwd!

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:00

Het grootste deel van haar piercings waren tijdelijke corsetpiercings ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:01

Ooh dan snap ik het al :j neemt niet weg dat het wel heel wat is!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:06

Myryana schreef:

Ik vindt het soms wel mooi,
Alleen zelf snap ik niet zo goed waarom je tijdelijke gaten in je lijf laat prikken maar okee.

Weet iemand nog een leuke site voor leuke helixen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:57

Eindelijk zit ik op 9mm! Wat een schattig maatje haha! [:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6636_n.jpg

M'n oor oogt enorm dik maar dat komt omdat de tunnel vrij kort is en ik 'm er net in had zitten. Hij is helemaal mooi nu, helemaal niet dik en heb er eigenlijk amper last van [:

Afbeelding

Cute isn't it :'D

- negeer m'n lelijke huid maar even, veel chocola gehad waar m'n huid extreem gevoelig voor is :') -

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:09

Staat je echt leuk Courses! :D

Ik wil heel graag verder stretchen, heb nu 1.6mm (oorbel tijdje uitgehad) en dat zie je niet eens. Maar nu kreeg ik zondag ineens ruzie.. of eigenlijk, een meningsverschil met mijn ouders.
Zelf kan ik met mijn pas geen geld overmaken, dit moet mijn vader doen (wordt deze week aangepast), dus ik vroeg of ik nog oorbellen mocht bestellen (om te stretchen dus). Zegt mn vader ineens: Nee mag niet, vraag maar aan je moeder. Dus ik naar mn moeder en vragen of ik mocht bestellen. Begint ze ineens chagrijnig te schreeuwen dat ik het niet mag en dat ik het alleen wil omdat ik naar Pinkpop ga (Hoe ze daar nou toch weer bij komt? Pinkpop heeft er niks mee te maken? := )
Dus.. Ik vroeg waarom het niet mocht. Zegt ze alleen: Ik vind je te jong. Verder geen andere reden. Ze kan me best te jong vinden, maar als dat haar enige reden is? Ik zei al dat het nog terug kan groeien (ik wil toch maar tot max. 5-6mm). Ik zag zelfs dat er huidskleurige plugs bestaan waardoor je het niet eens ziet.
Overigens ben ik 16 en word dit jaar 17. Verder mag ik eigenlijk niet veel van mijn ouders qua uiterlijk. (Dat mijn haar nu donkerbruin is ipv blond is echt een wonder). Ik krijg het idee dat ze alleen maar een dochter willen die er hetzelfde uitziet als alle andere meisjes op school.. Er hangen 3 colbertjasjes en blousjes in mijn kast. Draag ik die? Nee, want ik voel me er niet prettig in. Waarom heb ik ze? Omdat dat van mn ouders moest :=

Iemand? Help?
Wat denken jullie? Ben ik echt te jong om te stretchen? (Ik wil natuurlijk niet zo groot, stel dat ik het toch niks vind dan kan ik nog terug).

Moet wel zeggen dat zondag niet echt een goede dag was om te vragen of ik oorbellen mag bestellen, omdat onze kat ziek is. Dit is namelijk echt mijn moeders katje en ze was echt bang dat we met een leeg mandje terug van de dierenarts zouden komen.. Dus misschien dat ze daarom zo chagrijnig was?

Edit: Mijn moeder zegt dat ik maar tot mn 21e moet wachten met wat ik wil. (Dat betekent dus: haar dip dyen/felle kleur verven, oor stretchen, piercings, alternatieve kleren enz.)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:21

nikkialex schreef:
Myryana schreef:

Alleen zelf snap ik niet zo goed waarom je tijdelijke gaten in je lijf laat prikken maar okee.

Echte piercingliefde zal ik maar zeggen. ;)

Staat je leuk courses!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:32

Ik ben zelf begonnen met stretchen toen ik bijna 17 was volgens mij. Dus dat is opzich niet zo'n probleem. Ik word met 3 maanden 18, dusja, te jong vind ik 'n beetje. Aan de andere kant willen m'n ouders wel dat ik minimaal 18 ben voordat ik een tattoo of piercing laat zetten, dus ik kan 't ergens wel begrijpen, maarja.

Thanks <3

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:51

nikkialex schreef:
Myryana schreef:

Hm even serieuze vraag, verwacht jij je piercings tot je zoveel-en-tachtigste te houden? :P

Ik denk dat veel piercings uiteindelijk tijdelijk zijn, soms raak je erop uitgekeken, zoals ik op mijn helix, soms doen ze vervelend zoals mijn industrial. :) Ik denk dat veel gezichtspiercings bij jongeren uiteindelijk wel zullen sneuvelen op erop uitgekeken zijn of op werk, denk ik hoor. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:57

Courses schreef:
Ik ben zelf begonnen met stretchen toen ik bijna 17 was volgens mij. Dus dat is opzich niet zo'n probleem. Ik word met 3 maanden 18, dusja, te jong vind ik 'n beetje. Aan de andere kant willen m'n ouders wel dat ik minimaal 18 ben voordat ik een tattoo of piercing laat zetten, dus ik kan 't ergens wel begrijpen, maarja.

Thanks <3

Tattoo of piercing vanaf 18 kan ik ook begrijpen, dat vind ik wel anders dan je oor stretchen. Met stretchen wil ik eerst tot 4mm gaan om te kijken of ik het echt leuk vind, daarna zou ik pas verder gaan. (Eerst tot max. 6mm. Mocht ik 18 of ouder zijn en nog verder willen dan doe ik dat :) )
Het voordeel met stretchen is dat het nog terug kan groeien, niet meer zoals een normaal oorbelgaatje maar tot ongeveer 2mm denk ik? Ligt ook wel aan je oren natuurlijk.