Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swah

Re: Sauna liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:36

Ik vind hem niet zo. Was ook erg druk toen ik er was, maar dat is alweer 5 jaar geleden.

Wie weet wat een fijne sauna is in de omgeving van Eindhoven?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:59

Die in Son (en Breugel? Iets in die richting) ligt daar vlakbij en SpaSense ook. Over die laatste hoor ik erg veel positieve dingen :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:59

volgens mij spasense of zo in geldrop?

zag er goed uit, daar moet ik ook nog eens heen..

en woon al een tijdje in helmond waar de sauna er ook wel ok uitziet online

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:19

Swah schreef:
Ik vind hem niet zo. Was ook erg druk toen ik er was, maar dat is alweer 5 jaar geleden.

Wie weet wat een fijne sauna is in de omgeving van Eindhoven?

Weet niet of den bosch dichtbij genoeg is? Daar heb je deverana :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:12

Ohh ik twijfel zo erg.

Een tijdje terug bij de Zwaluwhoeve en thermen Bussloo geweest, gillend weg gerend door de onaangename drukte gewoon absoluut niet meer fijn.

Gisteren met een vriendin afgesproken om naar de Veluwsebron te gaan, maar nu kon ik niet slapen en lees net op Facebook echt verschrikkelijke recensies over dat het ook mega druk is. In hoeverre klopt dit nou? En zou vandaag een sauna dag zijn met dit weer of juist niet?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:28

Ik heb het bij de Veluwse Bron nog niet meegemaakt dat het in de sauna druk voelt.
Soms doet het parkeerterrein je vrezen dat het er heel druk is.
Maar het is zo groot, met zoveel sauna cabines, dat ik het daar niet merk.
En in het restaurant ben ik toch zo min mogelijk dus daar heb ik er dan ook geen last van.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:42

Marije_jiplover schreef:
Ik heb het bij de Veluwse Bron nog niet meegemaakt dat het in de sauna druk voelt.
Soms doet het parkeerterrein je vrezen dat het er heel druk is.
Maar het is zo groot, met zoveel sauna cabines, dat ik het daar niet merk.
En in het restaurant ben ik toch zo min mogelijk dus daar heb ik er dan ook geen last van.

Helemaal mee eens :j de drukte op de parkeerplaats en bij de ontvangst/receptie heeft mij al vaker de stuipen op het lijf gejaagd, maar in het complex vind je er weinig van terug door de vele faciliteiten. Luchbuffet doen wij dan meestal de laatste shift, die is imo het minst druk. Geniet ze!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:21

Wat betreft het weer: ik vind afkoelen in de regen superfijn. Juist lekker, beetje regenachtig.
Ik vind in de zon liggen ook heerlijk maar dan blijf ik vaak wel te warm en moet ik dus extra koelen. En dat vind ik niet zo tof :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:30

Sokje_6 schreef:
Wat betreft het weer: ik vind afkoelen in de regen superfijn. Juist lekker, beetje regenachtig.
Ik vind in de zon liggen ook heerlijk maar dan blijf ik vaak wel te warm en moet ik dus extra koelen. En dat vind ik niet zo tof :+

Heb ik idd ook, krijg ook sneller hoofdpijn als de buitentemperatuur warm is :j

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:17

Nou toch maar gewoon gegaan uitgaan van het ergste. Maar het viel reuze mee. :)

Wij waren er direct om 10 uur dus toen was het nog lekker rustig. Na het eten werd het wel echt gigantisch druk en sommige sauna's waren ook echt propvol. Wel jammer dat sommige mensen vreselijk luidruchtig zijn en het begrip van een sauna niet goed begrijpen.

Maar vooralsnog hebben wij een heerlijk ontspannende sauna dag gehad. Persoonlijk vind ik het een hele mooie sauna met veel mogelijkheden wil zeker nog weer eens terug gaan maar dan gewoon een keer door de week. Wel vond ik de zwembaden gigantisch koud, juist met dit weer is het fijn als het water lekker warm is. Ook gaven ze aan bij het buiten zwembad dat er onder water muziek was, helaas heb ik dat niet mogen ervaren.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:39

Relaxed schreef:
Sokje_6 schreef:

Heb ik idd ook, krijg ook sneller hoofdpijn als de buitentemperatuur warm is :j

heb liever fris tot koud, hooguit miezer regen.. maar ik wandel vaak uit en plof buiten dan ergens neer met een boekje.. boekjes en regen gaan zo slecht samen :') (droge sauna daarna en je boekje ziet er niiiiiiiiiiiiet meer uit)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:21

Hm ja dat is niet echt praktisch :P Ik word enorm slaperig van de sauna dus in een stilteruimte rol ik mezelf op en dan ben ik standaard een uur buiten westen :')

In Goirle heb je een berg zitzakken, en daar ben ik zonder nadenken gewoon op neer geploft. Vervolgens wilde een vrouw een zitzak pakken en schrok zich dood omdat ik bewoog, ze dacht dat ik ook een zitzak was :') Arme vrouw.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:27

Ik vind het echt fijn als het regent! Lekker buiten zwemmen in de regen. :) Maar op een zomerse dag lekker zonnen buiten kan ik ook erg waarderen.

Geldrop maar eens uitproberen dan.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:39

Oeoeoehhh...ik ga maandag eens in MIJN EENTJE naar de sauna.
Met zn tweeën is natuurlijk meestal heus wel gezellig, maar nou ga ik eens heerlijk alleen; niet "moeten" kletsen, zelf bepalen waar en hoe lang je ergens in blijft, geen rekening hoeven houden met wat de ander ook wil...Lekker ego-dagje dus :D

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:26

Was het fijn MM?

Ik MOET er ook echt even (alleen) uit. :D Lekker met boekjes mmm! Ik ben op! Welke sauna's hebben allemaal een hotel (echt ernaast) of alleen Bussloo?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:41

Wij zijn pasgeleden voor de 1e keer bij Geldrop geweest, erg tevreden. Fijne sauna's, ruimtelijk opgezet. Alleen de stoombaden zijn kouder dan normaal maar geuren wel beter.
Eten was ook lekker! Hadden een after-work special gedaan op zondag incl sate of salade.

In Born heb je ook een sauna aan het hotel. Zo vanuit je kamer in je badjas naar de sauna.
Weet zo even niet welke nog meer maar er zullen er zeker meerdere zijn.
Daar heb je in de sauna trouwens ook een mini bioscoop :P Draaien de hele dag films, 6 ligplaatsen daarbij met koptelefoon.

Goirle zijn we de keer daar voor geweest, was ook prettig! Hebben daar echt een overheerlijk desert gehad <3 Was het desert van de week, nou die mag op de kaart want alleen daar voor ga ik al terug haha!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:50

gisteren voor het eerst in geldrop geweest..

ik moet zeggen dat ik even schrok toen ik binnenkwam.. erg propperig en niet helemaal duidelijk wat nu waar zit.. maar ondanks de drukte vond ik het toch een erg fijne sauna. Het complex was wel iets overbelast met bezoekers waardoor alles ook maar enigzins horizontaal was halverwege de middag was geconfisqueerd door slapende of rustende gasten. dit was inclusief de 'zoute sauna' (licht verwarmde stenen banken), het zoutbad lagen mensen in te dutten en het caldarium lag vol gerimpelde velletjes.. de rustbedden stond een rijtje voor te wachten en zelfs in de filmzaal lagen mensen te slapen..

wat dat betreft zou ik zeggen: iets minder mensen naar binnen zodat mensen die willen rusten in de rustruimten terecht kunnen en geen sauna cabine's tot slaapplekken gaan bombarderen.

ik kom er zeker terug,de cabine's zijn fijn.. en de opgietingen prima.

ik had het spa body arrangement en de sportmassage uitgebreid naar 50 minuten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:34

Iemand enig idee hoe druk het bij de Veluwsebron is met koningsdag? Zou het te vergelijken zijn met een zaterdag of juist rustiger? :)

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:06

Ik gok het wel... 5 mei vorig jaar was het wel extreem druk in elk geval

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:59

Een vriendin van mij was vorig jaar naar de sauna en daar was het juist hartstikke rustig. Ik zal eens vragen welke het was.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:01

Swah schreef:
Was het fijn MM?

Ik MOET er ook echt even (alleen) uit. :D Lekker met boekjes mmm! Ik ben op! Welke sauna's hebben allemaal een hotel (echt ernaast) of alleen Bussloo?

Heule late reactie :') -ik ben er wel weer aan toe ondertussen, maar ik vond het heerlijk :j

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:55

MamaMiesje schreef:
Swah schreef:
Was het fijn MM?

Heule late reactie :') -ik ben er wel weer aan toe ondertussen, maar ik vond het heerlijk :j

Fijn! Ja ik ben uiteindelijk twee dagen naar Bussloo geweest met een overnachting. Heerlijk!! Boekjes mee, tukjes tussendoor, goed kunnen ontspannen !

Nu alweer helemaal weg dat gevoel trouwens. :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:57

Ja p'sies. Dus we moeten weer :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 01:15

Zo eindelijk een keer in de veluwse bron geweest nadat we een middag gefietst hadden en ik het zo koud had. Dus daar heerlijk opgewarmd. En die lavendel sauna was echt heerlijk. inclusief kruidenbad

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:57

Nouja druk of niet ik ga morgen lekker naar de Veluwse Bron. :)

Ben al een tijdje vreselijk uitgeput, denk dat ik op gebied van sport téveel van mijn lichaam vraag. Hoop dat ik van een dagje sauna een beetje opknap. :)