Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:26

xxxmarexxx jij moet echt over gaan stappen naar een andere aanvullende verzekering!! Want Jong en Zeker is juist voor mensen die nog níet aan kinderen toe zijn. ;)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:26

xxxmarexxx schreef:
Ik ben bij vgz verzekert en heb een jong paket. ik heb niks aanvullend verzekerd. dus geen idee of ik hier recht op heb. waar zou ik dat uit kunnen zoeken?
ik hoorde zo ook dat ik nu lid moet worden van het gele kruis om klose voor onder heb bed enzo te huren.

ik heb even voor je gekeken, maar je hebt er geen recht op:

http://www.vgz.nl/vergoedingen/kraamzorg

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:27

Zooo... Wéér even bijgelezen:

Wat waren de meeste van jullie allemaal vroeg wakker zeg!? Ik lag nog lekker waterpas!
Aller eerst Nouksjens: Succes meid!! Hoop voor je op een spoedige, en voor zover mogelijk een fijne bevalling!

Wythlove: Fijn dat de echo goed was en dat ze goed ligt. :)
Iorrr: Ook fijn dat jou echo goed was! En ja verveelde me een beetje gisteravond. Vriendlief was nog aan het werk en jullie sliepen (logisch) allemaal :P. maar klussen ja breek me de bek niet open. Wij hebben ook nog meer dan genoeg te doen. Moeten nog 2 slaapkamers afmaken, een nieuwe keuken plaatsen met de daarbij behorende muurtjes slopen, nieuw toilet, badkamer, nieuwe ramen, openslaande deuren en een boel moet nog geisoleerd worden en voor als we ons écht vervelen hebben we ook nog een gigantische zolder die nog ''even'' gedaan moet worden :+. maar ja zo jammer dat je moeilijk midden in de nacht kan gaan beuken als de kleine meid lekker ligt te slapen haha. Maar jullie dus ook druk begrijp ik?

Helpen wij jullie en jullie ons? Deal? }>

Lisch: lastig, de hond! Zou echt niet weten wat je daar aan kunt doen! :(:) Hoop dat je elders nog wat info vindt. Miscchien uitgebreid googlen? En anders hebben we altijd nog de dog wisperer! :D Maar die zal wel niet naar NL komen denk ik.

Meloen: Ook jij succes meid met de bevalling. Je kan het! Toi toi toi!

Tequilaatje: Zwaar klote meid!! Overgeven is echt naar en als het tot bloedens toe gaat ook nog is verdomd pijnlijk! Zou ook even de HA bellen of de verloskundige want als je uitdroogt ben je nog verder van huis helaas! Sterkte en doe rustig aan!

Bootje: Och ja dat soort acties. Geweldig en heel herkenbaar. Dat heet zwangerschaps dementie! Risico van het vak en dus goed excuus voor je actie ;) :Y)

Kimbaie: Ideaal zulke buurtkindersss.. Wij hadden vroeger bij ons in de straat een meisje wonen die graag honden uitliet. gratis :D. Dus die kwam geregeld langs om Benji uit te laten.. Helemaal super dus!

Over hartje luisteren: Ik heb in mijn vorige zwangerschap een apparaatje gekocht waarmee je hartje kunt luisteren. Mijn verloskundige zei dat dat apparaatje dat wij gekocht hadden minstens zo goed was als wat zij gebruikte. Super leuk kun je dus ieder moment wanneer je wilt hartje luisteren. Maar goed heb dat ding misschien 3x gebruikt. Was bang dat het vervelend was voor de beeb :o Dus mocht iemand willen, wil hem wel uitlenen. Maar wil hem uiteraard wel écht terug :).

Ben benieuwd trouwens naar hoe het met Odetteke gaat. Hebben we nog niets over gehoord of heb ik dat gemist?

En zijn jullie vriend/man er al klaar voor om (weer) papa te worden?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:29

xxxmarexxx schreef:
Ik ben bij vgz verzekert en heb een jong paket. ik heb niks aanvullend verzekerd. dus geen idee of ik hier recht op heb. waar zou ik dat uit kunnen zoeken?
ik hoorde zo ook dat ik nu lid moet worden van het gele kruis om klose voor onder heb bed enzo te huren.

Marexx: Wat wijhebben gedaan is 5 lege kratten bier onder ons bed gezet. Dat is precies de goede hoogte :D. Moet je alleen wel even lege kratten hebben haha.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:30

Hier ook bierkratten onder het bed. Ons bed was net 3 cm te laag, grrrr

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:30

Ik heb het idee dat mijn vriend echt nog niet begrijpt wat hem te wachten staat, maar goed.. hij is vrij nuchter en maakt zich nergens druk over. :n Dat verbaasd me wel hoor! Hij vraagt wel eens wat moet ik dan en dan doen, maar goed.. dat zoekt hij dan op en dan is het weer prima.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:31

de mijne is er wel helemaaal aan toe! net als ik :D we kunnen allebei niet wachten O:) maar moet wel :+
alleen stoor ik me soms over hoe gemakkelijk hij over de bevalling denkt >;) ik zie er als een berg tegenop en als ik daarover begin van vind jij het ook zo spannend dan vind hij dat wel meevallen _-:( dat wil ik niet horen :o

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 13:31

xxxmarexxx, gewoon even bellen naar je verzekering, dat is het makkelijkste.

En ik wil ook het hartje horen! Ik las ergens wat over met een leeg wc rolletje op je buik en dan kan je partner of andere het horen. Vriendlief heeft het gister geprobeerd, maar hij hoorde niets, haha.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:31

Iris82 schreef:
xxxmarexxx jij moet echt over gaan stappen naar een andere aanvullende verzekering!! Want Jong en Zeker is juist voor mensen die nog níet aan kinderen toe zijn. ;)

oke maar toen ik belde om te vragen wat ik vergoed kreeg, zeiden ze dat ik gewoon alles vergoed kreeg ik heb alleen een eigenbijdrage voor de kraamhulp.
ook zou het kindje dadelijk gewoon goed verzekerd zijn....?
welke verzekering zouden jullie dan aanraden?
Ik dacht zelf aan een gezinspaket maar volgens hun zaten daar de zelfde vergoedingen in. behalve eigenbijdrage voor kraamhulp??!

@caroline lege kratjes in niet zo moeilijk haha. maar dat is dan ook hoog genoeg?
@kimbalie mijn vriend maakt zich ook nergens druk om. denk mannen eigen

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:32

Hoe hoog moet je bed zijn dan? Wij hebben een redelijke hoge boxspring..En kijken ze echt op 3 cm??

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:34

Ik heb klossen onder mijn bed, ik vind het echt ideaal. Je heoft er niet voor voor te schieten en ze zitten er zo onder. Echt aanrader hoor! :j

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:35

70 cm, wij hebben maar het zekere voor het onzekere genomen. Straks doen ze wel moeilijk over die 3 cm.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:36

xxxmarexxx schreef:
behalve eigenbijdrage voor kraamhulp??!

Je weet dat je 48 uur kraamzorg krijgt, dit betekent dat je een eigen bijdrage van 48 x 3,50 (168) moet betalen, daar moet je wel even rekening mee houden. ;)

edit: dames :wave:, ik ga even van mijn middagdutje genieten. :P

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 13:37

Ik wil gewoon klossen halen denk ik. Wij drinken niet zoveel bier :D
En vriendlief beseft nog niet zo goed altijd dat hij papa wordt hoor.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 13:38

Ik wil ook slapen Kimbaie.
Ik zit even helemaal in te storten... gaaaapppp :O

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:38

hmm zal straks eens gaan meten..
En mijn ventje vind het geweldig dat hij papa wordt, hij is zo trots als een pauw en wil elke babywinkel in. <3

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:40

Kimbaie: waarom staat er in onze brief 45 uur kraamzorg? En bij ons word de eigen bijdragen er aan ook vergoed...

Wij zijn bij de CZ ook over gestapt van jongeren polis naar gezinnen. (ok is geen vgz) Omdat die polis gewoon stukken meer vergoed...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 13:40

Agosss Beccy. Mijne vind de kleertjes toch ook wel erg schattig hoor, hihi.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:41

Bij ons hebben ze niet eens gemeten of het wel hoog genoeg was. Sterker nog na 1 dag zei ze van mij had het bed niet verhoogd hoeven worden hoor.. Toen dacht ik echt huh??? Waarvoor hebben we dat dan moeten doen?!

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:44

Pubelia. Misschien omdat jij een andere verzekeraar hebt?

Manlief is er helemaal klaar voor. Vrijdag moeten we even naar de Hema, nou de kleine moest en zou nog twee rompertjes krijgen.
Middagdutje, ik lig al even maar mn bekken doet zoveel zeer dat slapen er niet in zit...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:46

Even een "verslagje":

vrijdagochtend, 3 uur, ik voel nattigheid.....het zal toch niet? Of toch wel? Naar de wc, terug, weer naar de wc, twijfeltwijfel, ik bel de vk morgenvroeg wel.

5.30, ik schop hubbie uit bed om beneden wat chaos op te ruimen, kan hij mooi doen voor hij naar werk gaat, anders is de vk zo in shock.

6.15, voor de zoveelste keer naar de wc, nu weet ik toch echt 80% zeker dat mijn vliezen gebroken zijn. Hubbie mag van mij naar zijn belangrijke vergadering, ik kan hem altijd bellen dat hij naar huis moet, maar hij blijft liever thuis.

7.00 ik besluit om toch maar de vk te bellen, ookal staat er op het lijstje dat het pas vanaf 8 uur mag. Te onzeker, maar voel me enorm schuldig. Begin enorm over te geven, en besluit sowieso oppas te bellen om mijn jochie te komen halen.

7.20 vk is er, geen twijfel mogelijk, richting ziekenhuis. En bij nog geen 37 weken mag je de vk bij gebroken vliezen blijkbaar ook 's nachts bellen :+ hubbie raapt snel alle spullen bij elkaar, want een vluchtkoffertje hadden we nog niet.

9.00 aan de ctg, niet veel te zien. Er wordt even getwijfeld of ik thuis weeën moet afwachten, maar gelukkig mag ik toch blijven en wordt ik naar een zaal met 2 anderen gestuurd.

13.00 eerste wee. De kamerdeur staat open en eens in de zoveel tijd wordt er eens zwangere vrouw in rolstoel richting verloskamer geduwd en vaak hoor je halverwege de gang een enorme noodkreet. Lekker bemoediging :o ik begin hoe langer hoe harder heen en weer te wiegelen vanaf de rand van het bed, en aan hoe hard mijn benen van voor naar achter zwaaien kan je zien hoe heftig de wee is.

15.30 richting verloskamer eindelijk, hoef ik me ook niet groot te houden ten opzichte van zaalgenoten. Spontaan verdwijnen alle weeën en loop ik vrolijk achter het bed aan die kant op, ik doe nog even voor dat ik me zo goed voel dat ik nog kan hinkelen. Alle weeën blijven ook in de verloskamer weg eerst.

16.30 langzaam starten de weeën weer.

17.48 5 cm ontsluiting, ik baal dat het zo langzaam gaat en wil verdoving omdat ik dit niet nog 5 uur ga redden, maar dat mag niet, ik moet op mijn zij liggen, maar wil niet.. Ze draaien me toch, maar mijn linkerbeen kan niet meer plat en ik smijt boos de hartslagmeter door de kamer. Uiteindelijk wordt ik weer teruggedraaid en roept de vk dat de baby al helemaal klaar ligt en ik volledige ontsluiting heb.

18.00 ik mag beginnen met persen. Ineens roept de vk dat de baby zult mooie haren heeft en het hoofdje al staat! Ik ben volledig verbaasd, want de pijn viel mee, ok, nog 1x persen en dan is ze er denk ik. GVD het vuile kreng heeft gelogen! Nu pas staat het hoofdje, teveel van de wereld om alle scheldwoorden die dit mijn hoofd vliegen er uit te gooien, maar goed ook anders was ze spontaan weggelopen.

18.04 daar is ze dan! [***], 2670 gram en 35 weken oud. Snel knuffelen en dan gaan hubbie en verpleegkundige richting kinderarts die standby staat eens kamer verderop. Vk vliegt naar de volgende bevalling, dus ik blijf eenzaam achter. Iets later word ik ook die kant op gereden, en mag ze bij me liggen, apgar was 9 en 10, temp. perfect, hartslag prima, alleen omdat ze zo "groot" voor haar leeftijd is dipt haar glucose vrij snel. Gelijk maar aanleggen en de eerste uren worden al aanleggend, kolvend doorgebracht. Omdat ze het zo goed doet mag ze die nacht ook uit de couveuse en word ze elke voeding gebracht zodat ik lekker vanuit bed kan voeden. Ik moet eigenlijk bellen als ik klaar ben, maar hou haar stiekem bij me om nog even te knuffelen, van alleen melk word je ook niet groot ten slotte.

De volgende dag wordt er niet meer steeds glucose geprikt om te kijken wanneer ze een volgende voeding kan gebruiken, maar gaan we eens strak 3 uurs ritme in..wegen, voeden, wegen, tekort bijvoeden, en kolven. 's avonds staat er 3 verpleegkundigen die proberen op me in te praten om kunstvoeding te geven die nacht zodat ik ook even kan bijtanken. Ik word woest, weiger, bied als compromis aan 1 voeding vooruit te kolven en dan 1 voeding over te slaan. De verpleging vind het maar niets eigenlijk, maar zijn volgens mij dermate geschrokken van mijn vastberadenheid dat ze haar komen brengen die nacht, op die ene vooruitgekolfde portie na.

Ik ben genoeg hersteld om ontslagen te worden inmiddels en kan in het.zorghotel hier in het ziekenhuis terecht, wederom een kleine aanvaring met de verpleging..... Ik wil eerst checken of ik die afstand wel elke keer heen en weer kan lopen en deel orders uit aan de verpleging om eerst te regelen dat er kolfapparatuur aanwezig is, en te regelen dat ik ondanks mijn ontslag wel op de wachtlijst van het logeermoederproject en het rooming inn kom... Voor allebei zijn maar 2 kamers en ik wil haar heeeeeel graag bij me hebben als ze straks uit de couv. mag.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:48

Hallo allemaal.
Even een update.
Hier gaat alles lekker met onze kleine meid.
Morgen lekker de laatste dag kraamzorg.
Stuur het arme mens nu al elke dag eerder naar huis:P
Ik heb ook nog even op de valreep een nieuwe kinderwagen gekocht en die word morgen gebracht.
Een mutsy transporter paars :D
Wa toch niet blij met mijn eerder gekochte grijze merkloze te grote wagen.
Dus die staat nu op marktplaats :o
Ga ik morgen lekker voor het eerst even naar buiten met Emma!
Heb daar echt zin in want mocht tot nu toe steeds niet met haar naar buiten van de kraamzorg maar morgen is ze toch voor het laatst dus dan ga ik lekker!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:48

Kimbaie schreef:
xxxmarexxx schreef:
behalve eigenbijdrage voor kraamhulp??!

Je weet dat je 48 uur kraamzorg krijgt, dit betekent dat je een eigen bijdrage van 48 x 3,50 (168) moet betalen, daar moet je wel even rekening mee houden. ;)

edit: dames :wave:, ik ga even van mijn middagdutje genieten. :P

mijn moeder is de kraamzorg dus betaal niks :D

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:50

De couveuse afdeling heb ik me inmiddels eigen gemaakt en ik doe alles zelf, behalve bloedprikken en de sonde inbrengen uiteraard (hoewel ik nu wel gevraagd heb hoe dat precies moet en ook dat eigenlijk wel zelf zou kunnen :+) Ik kijk steeds wat de verpleging doet, en de volgende keer begin ik alvast met die handeling als ze aan komen lopen... Ze hadden nog niet eerder gezien dat iemand binnen 2 dagen alles al zelf doet. Tja, en hoe meer ik zelf doe, hoe meer vertrouwen ze in me hebben en misschien maakt dat net een dagje verschil hè? Ondertussen deel ik ook nog borstvoeding- en kolftips uit aan de verpleging.

En nu loop ik dus elke 3 uur 3 lange gangen door, melk in de koeling, meisje uit de couv., wegen, installeren en daarna een half uur voeden, wegen, verschonen, tempen, tekort opwarmen en via de sonde toedienen, knuffelen, alle snoertjes weer aansluiten, lijsten invullen, overleg met verpleging, weer terug door de 3 lange gangen, kolven, en tussendoor ook nog ergens proberen te eten, knuffelen met man en oudste, visite ontvangen oja, en ook nog ergens rusten :+

Vandaag dus 6.30, 9.30, 12.30, 15.30, 18.30, 21.30, 0.30 (daarna 1x vooruitgekolft) en dan weer 6.30 naast mijn meiske staan :+ vrij intensief, alles doet pijn, maar.... Mijn schatje krijgt karakter en begint stiekem al eerder te vragen om voeding, dus dan belt de verpleging of ik eerder wil komen :+ En vandaag was er ineens al het eerste lachje.

Ondertussen ben ik nu heel veel voedingen verder nu ik dit hele verslag getypt heb en is de voeding opgehoogd van 10 naar 20, naar 25, naar 30 en nu net naar 40 ml. De hartmonitor is er af, en als straks de bilirubinetest positief uit valt mag ze uit de couveuse. Ze heeft met voor het eerst kleertjes aan gekregen, maar in het broekje maat 50 past ze best 2x :+ en het "lief" rompertje in maat 50 kan ze ook nog heeeeeel lang. :D oja, en ze is echt een schatje!

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:54

Jeetje odetteke wat een verslag zeg!
Eigenlijk wil ik wel heel graag een foto zien van jullie kleine hummeltje :D