De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:57

Oke... bedankt moonfisch
Ik ben eind augustus gebeten en zou dan begin maart met antibiotica kunnen beginnen, ben ik dan nog optijd of is de schade al aangericht?

Vind het wel eng, en dr meyer doet er erg luchtig over, dat mijn enige duidelijke klacht alleen de gewrichtspijnen is. hij zij ook niet duidelijk van je hebt het nu. vandaar mijn onzekerheid erover.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:21

Lyme is onzekerheid Eloya.
Lyme is zelf blijven nadenken.
Altijd.
Wat denk en voel je zelf?

Mocht het borrelia zijn is maart pas ab erg laat. Hoe sneller hoe beter. Te laat kan niemand je vertellen. Gebruik nooit enkelvoudig 1 ab.

Interessant dat zika virus. Gisteren wat over gelezen. Op NOS komt nu langzaam wat meer naar buiten dat mensen het vervolgens kunnen verspreiden?
Borrelia wordt ook in alle lichaamssappen incl borstvoeding en placenta gevonden. Wanneer komen ze nou eens naar buiten met voor de algemene burger kennis: borrelia is evt van mens op mens infecteerbaar.
Ondertussen blijft onze "liever geen slapende honden wakker maken" rivm zeggen dat je een teek rustig zonder weinig risico binnen 12 -24 uur moet verwijderen. Terwijl ze weten dat binnen een kwartier de borrelia al overgedragen kan zijn.

Ik herken het niet moonfish.
Fijn dat je met zoveel foefjes nog zo lekker bezig kunt zijn!
Alhoewel... Naast de wekelijkse fysio zit de Aldi.. Ik
Moet 3 minuten rijden voor de fysio, en dan ga ik daarna gelijk die ene minuut ernaast rijden voor ff de Aldi. Dat combineer ik wel echt bewust. Anders kom ik helemaal niet meer bij de winkels. Maar merk dat het vaak teveel is. Én én kan niet he.. Een uurtje lang van huis eerst ff fysio en dan de Aldi is killing.
Maar je moet toch wat..

Oh en ipv stofzuigen (te zwaar) heb ik een swiffertje!!

Ik ben benieuwd hoe snel m'n huishoudhulp gaat komen. Nu ik een beetje aan het idee gewend ben kijk ik er naar uit.

Heb je een beetje geslapen?
Ik ben net wakker, ga eens uit m'n bed klimmen. Chop chop!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:54

Ik had vanochtend weer een gesprek bij ggd vanuit school en ben zwaar, zwaar, zwaaaar over de zeik _-:( _-:( Ze zat me gewoon in mijn gezicht uit te lachen! Oa. 'oh heb je pijn?' en ze wilde iemand bellen maar niet mijn arts want ze gaat alleen uit van regulier. Ik heb flink terug zitten bitchen, word er steeds beter in O:)

Maar het is wel goed klote, ik vraag me af wat er gebeurd als ze straks willen gaan dwingen om op te bouwen. Gelukkig is dit niet vorig jaar begonnen, want nu kunnen ze me mooi niet meer uit huis halen maar het zou goed kunnen dat dit einde school gaat betekenen.

Ze had zogenaamd ook heel het dossier gelezen. Grote bullshit, volgens mij alleen maar alles waar 'autisme' voor staat :roll:

Zo genoeg gezeikt :P

Super leuk dat je vaardigheid hebt gedaan moonfish!

Beperkt voelen heb ik steeds minder, ik kan wel heel weinig maar ik ga steeds meer waarderen wat ik wel kan. Gisteren heb ik mn slag geslagen in de Mediamarkt. Cameratas, externe schijf, oortjes en een limegroen :+ tasje voor de externe schijf. Daarna ben ik ook gesloopt, maar wel tevreden :D

Klote dat hij zo luchtig doet Eloya, dat is niet fijn :(:)

Ik vind het ook heel raar dat alles ineens op dat Zika virus duikt.. Lyme is zeker zo erg en daar doen ze niks aan.

4 dagen geleden probeerde ik hoe het ging als ik de 5mg melatonine weg zou laten en alleen de 1 mg zou nemen (zuigtablet, gericht op inslapen geloof ik) en nu slaap ik echt mega goed, al 4 nachten snel ingeslapen en de hele nacht doorgeslapen *\o/* Hopelijk blijft het zo, want het is echt fijn!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:32

Dat zika virus verbaas ik mij idd ook over, over lyme hoor je nooit wat eigenlijk.

Leuk dat je geshopt hebt bij de mediamarkt :), maar wat balen van je school zeg :(:)

Ja die luchtige aanpak baal ik wel een beetje van, ben bewust naar zijn praktijk gegaan.. en hij zegt ook gewoon letterlijk tja dit komt wel uit het bloed maar je hebt maar zo weinig klachten dus ik twijfel of je lyme hebt of wat anders. Dus ik ga je weer 4 weken laten wachten om te kijken of je gewrichtsklachten minder zijn.
Maar waar komen die geheugencellen op de borelia bacterie dan vandaan :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:51

Hoe is het hier?
Met mij gaat het nu gelukkig beter, maar ik zat helaas echt in een enorme dip emotioneel en fysiek.
Ook voor het eerst sinds tijden gewoon 9 dagen over tijd en vette PMS gehad zeker 2 weken, waardoor ik al helemaal niks kon zo hondsmoe was ik.
Ook amper tot niet kunnen trainen met mijn pony, en eigenlijk voelde ik me compleet nutteloos, uit het veld geslagen en verdrietig.
Nu ben ik gelukkig ongesteld en van die klote pms af, dat scheelt al veel.
Maar emotioneel gaat het mwah.
Ik zit in zo'n cirkeltje waar ik niet gelukkig mee ben, ik mis een doel en niks lukte.
Eergister heb ik me opgegeven voor een onderlinge menwedstrijd met pasen om te kijken of dat me uit mijn dal kan trekken en vooral houden.
Laatste 3 dagen lukt het in elk geval om te trainen, dat scheelt qua emoties al een heel eind omdat ik voor mijn gevoel mijn ei kwijt kan.
Daarbij doet hij het goed dus dat motiveert ook.
Het is alleen de vraag of ik na mijn eisprong niet weer in dat vreselijk vermoeiende gat donder met veel pms klachten.
Want eerder voelde ik me net tot mijn eisprong meestal het beste.
Voor de gc maf was ik minder moe, waardoor ik bijna geen pms meer had en dus gewoon veel minder moe. Nu is dat gezeur weer terug.
De B1, B12 en gc maf lijkt wel goed zijn werk te doen, maar ik slaap slecht.
Ik heb vannacht dus geen moment geslapen.
We hebben verder wel allemaal het gevoel dat dit het goede pad is met gc maf.
Ik zit gewoon tegen een depressie aan, of ik ben het denk ik.
Dus nu duimen dat het idee van de wedstrijd me op de been kan houden.
We hebben hier allemaal emotioneel het lastig met mijn lyme.
De onmacht komt er bij mij en mijn ouders ineens massaal uit, we zijn gewoon gezamelijk geknakt na die brief van het UWV.
De huisarts snapt ook niks van het oordeel, zelfs zij ziet dat wat ze willen gewoon echt niet kan in mijn situatie.

Nu probeer ik mezelf maar te focussen op mijn pony en die wedstrijd.
En wat niet kan kan niet maar ik ga het proberen.
Hij gaat dan een week naar de camping mee, het is dan 1.5 km stappen.
Geen gedoe met de trailer en reistijd en een pony met stress.
Mijn ouders hoeven ook niet mee zo, wel zo fijn want het zijn geen paardenmensen.
Voor nu lijkt het tussrn mijn oren te helpen, ik moet deze tijd gewoon door.
Maar eigenlijk denk ik momenteel waar doe ik het voor, het levert enkel gezeik op.
En alleen omdat ik wat met mijn pony kan doen op topdagen, dat ik dan verder verrek van de pijn ondanks tramadol boeit kennelijk niks.
Doe je je stinkende best om beter te worden krijg je nog een trap na ook.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:05

Hoe gaat het hier?

Ik ben een week naar Tenerife geweest, was zo gaaf :D Heel zwaar maar het echt dubbel en dwars waard, ik heb 4 keer dolfijnen, 1 keer walvissen en een zeeschildpad gezien *\o/* En ook nog de Teide (vulkaan) op geweest met de auto.
Het was echt super lekker warm, lekker eten, ik wilde gewoon niet meer naar huis :+

Helaas waarschijnlijk in het vliegtuig alle 4 iets opgelopen dus nu ben ik al sinds thuiskomst vrijdag op zaterdag nacht ziek, gelukkig gaat het nu wel wat beter dus ik hoop zo naar Mel te kunnen.

Om een beeld te geven, de eerste keer hadden we een heel actieve groep dolfijnen die de hele tijd uit het water sprongen, en dit is de Teide :D
Afbeelding
Afbeelding

Kwa Lyme heb ik dus even geen idee hoe het gaat, ik weet nu niet wat bij wat hoort. Enige wat wel echt opvalt is dat mijn mond vol ontstekingen zit _-:( Zal wel komen omdat het daar warmer is en ander eten en drinken, maar fijn is het niet.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:22

Echt heerlijk Lysanne! Lijkt mij echt fantastisch, al helemaal terwijl het hier een vieze blubberzooi is. :D

Hier gaat het eigenlijk een beetje apart? Ik zou niet weten hoe ik het anders moet benoemen. :+
Aan de ene kant gaat het goed, ik voel mij eigenlijk best wel fit. Uit de laatste meting bleek ik geen enkele tekorten te hebben aan vitamines en mineralen, wel nog een maand druppels gekregen, waar die precies voor waren weet ik eigenlijk niet meer... En ik moest 2 weken opnieuw samento slikken, al was dat vooral voor een ander virus wat nogal hardnekkig vast bleef zitten (keel/snot gebeuren).

Op het moment slik ik niets meer. Voelt eigenlijk heel erg bizar, de afgelopen 2 bijna 3 jaar heb ik non stop aan supplementen en druppels gezeten. Nu niets en het gaat best wel lekker. Ik let wel op mijn voeding, maar uit de laatste bioresonantiemeting kwam eigenlijk dat mijn lichaam weer veel beter zelf vitamines en mineralen kan opnemen. En mijn weerstand was duidelijk omhoog gegaan! *\o/* Het voelt een beetje alsof de weerstand eindelijk wat begint te winnen van de lyme in plaats van andersom. :D

Nog steeds wel een tikkeltje snotterig. Maar ik heb het idee dat mijn energielevel sneller herstelt dan voorheen.

Lichamelijk gaat het wisselend. Wel al een paar weken nu heel erg last van mijn bovenarmen, waar het overgaat in mijn schouder laat maar zeggen. Daar zit telkens een scherpe pijn wat een beetje verlammend voelt. Met name met slapen heb ik er behoorlijk last van, word er ook telkens wakker van en in de ochtend is het al helemaal extreem en in de loop van de dag blijft het zeuren.
Ik ben rustig aan weer begonnen met trainen om mijn lichaam sterker te maken, met name mijn rug en buik. Mijn armen durf ik nog niet aan te beginnen omdat die dus zo stom doen. :')
En voor de rest wisselt het, dit weekend ging het heerlijk en toen ik gisteravond de hond wou uitlaten wisten mijn benen opeens niet meer goed hoe je moest lopen, verkrampte alles bij iedere stap.

Aan de ene kant dus heel goed en verder wacht ik het de komende tijd af. :j
Mijn hoofd zit nu aan de natuurlijke ritalin (LTO3 uit Canada) tegen de vermoeidheid in mijn hoofd, toetsweek komt er weer aan.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:08

Sorry dat ik hier weinig op anderen antwoord en voornamelijk vragen voor mijzelf stel, maar ben echt nog heel erg geschrokken dat ik ook lyme heb

Heb net aan beide huisartsenpraktijken die mij geen ab gegeven hebben na de beet een klacht gestuurd. Hoop dat ik ermee bereik dat anderen wel optijd geholpen worden.

8 maart voelt in mijn hoofd nog zolang.
Ik heb sinds vorige week last van mijn ogen, knipper veel en soms overdreven, als ik ze ontsspan hangen mn ogen een beetje. kan vermoeidheid van stage of computer ogen zijn maar ik link nu alles aan de lyme

Hoop zo snel mogelijk met de ab te beginnen, is 4 weken ab genoeg of moet ik echt aandringen op langer. vind het zo eng allemaal. zit net in een opleiding en dat wil ik niet laten beinvloeden...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:20

Hai allemaal :)
Hoe is het met jullie?

Hier niks nieuws aan de horizon.
Het gaat nog steeds erg slecht.
Al heb ik wel een paar keer mijn middagslaap kunnen overslaan, echt geweldig! Helaas over de hele linie gezien niet een wereld van verschil. Maar die twee x geen middagslaap zonder kotsziek zwak en naar te zijn.. Ja dat is toch helemaal te gek! :)
Ik merk wel dat ik de laatste tijd weer vaak last heb van gesprekken luisteren/onthouden. Komt niet binnen, dat is echt vervelend. Ik hoor dan bijv waar het over gaat maar de hele context of punt van het gezegde ontglipt mij dan. En het vervelende daarvan: ik kan dat dan niet "uitzetten". Niet zoals dagdromen en dan je aandacht er weer bij kunnen brengen.

Ik heb waarschijnlijk hier een fijne huisarts gevonden. Het kennismakingsgesprek was heel erg goed. Het wordt echt tijd dat ik weg ga bij mijn pannenkoek van een huisarts. Deze nieuwe huisarts was een verademing.

Daarnaast zijn we bezig om samenwonen te realiseren. Ondanks dat ik waarschijnlijk dan mijn WMO huishoudhulp verlies.. Daar moeten we maar een oplossing voor vinden.. Zou her echt heel fijn zijn, lekker samen met mijn vriend onder één dak.

Mijn vrijwilligerswerk van 2 - 4 uurtjes per maand staat helaas sinds december stil.. Ik ben te ziek/moe hoe je het noemen wilt. Eerdaags maar eens de stap wagen daar over te spreken.. Aangeven dat het niet lukt en hoe nu verder. Het geeft wel druk, ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil zo ontzettend graag "nuttig" zijn. Iets doen. Mensen ontmoeten. Sociaal wat ondernemen. Maar het gaat (nu) niet. Ik ben er zelfs nu niet blij mee.. Terwijl het ontzettend gaaf vrijwilligerswerk is. Want ik voel mij dan zo "klote" dat het achteraf de klap niet waard was en daardoor wordt ik er niet meer blij van. Ik kijk er tegen op. En toch die druk van : ik wil/moet iets, of ik moet daar nu toch wel ff over gaan overleggen. Stoppen of even on-hold. Geen idee wat de mogelijkheden zijn. Met een eventuele verhuizing op stapel voorzie ik de aankomende drie maanden ook sowieso geen mogelijkheden op deze manier, tenzij er nou eindelijk eens een wonder gebeurd. Nieuw immuunsysteem met Duracell accu graag.

Lang verhaal.. To the point is ook al zo lastig. Komt tijd komt raad.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:36

Hee! Ik wilde jou net een bericht gaan sturen :P

Balen dat het bij jou nog niet echt vooruit gaat :( Welke medicijnen heb jij nu? Wel heel fijn dat je waarschijnlijk een huisarts hebt gevonden en dat je samen wilt gaan wonen!
Heel jammer dat je vrijwilligerswerk niet meer gaat..

Ik ben ontzettend blij met hoe het nu gaat! Sinds een aantal weken merk ik ineens echt vooruitgang, ik kan er nu eigenlijk van op aan dat ik elke dag een uurtje iets kan 'doen', dat wil niet zeggen dat ik elke dag kan gaan rijden. Maar het is wel al een heel stuk meer :D En is me nu al 2 keer gelukt om 3 keer in een week naar Mel te gaan, dit wordt zelfs de eerste week dat ik 3 keer met zadel rijd! Had ik de vorige keer 3x in een week rijden beter ook kunnen doen want toen lag ik er dus een keer naast :') Daar heb ik best flink spierpijn van gehad maar verder gelukkig niks, want dat ging goed hard.
Ik hoop stiekem dat het morgen gaat lukken om voor het eerst weer naar buiten te gaan, ik wil zo graag op gaan bouwen richting het bos.. Ik heb nu wel hoop dat dat deze lente/zomer weer gaat lukken!

Vorige week wel meteen overmoedig naar een vriendin gegaan, 2 uur op stal rondgehangen en vervolgens een week super veel last gehad. Slecht idee :') Maar goed, ik ben wel blij dat ik er eindelijk geweest ben en ik weet weer dat ik het vooral niet moet overschatten :P

Maar ik ben al super blij dat ik iets meer kan, Mel is maar 2 minuten fietsen dus daar is dit gewoon genoeg voor en dat vind ik voor nu het belangrijkst.

Ik ben ook wat helderder, ik denk dat het de antibiotica is. Mijn gewrichten zijn al een tijd een stukje rustiger, dat begon toen ik met Huma Soak begon. Dat is echt topspul :D Voelde na de eerste keer al meteen het effect!

Ik ga trouwens nog 1x per week een uur naar school, vind ik nog steeds heel leuk. Maar ik begin helaas wel gezeik te krijgen met GGD, waarschijnlijk binnenkort ook de leerplicht op mn dak.. De GGD arts vind me ongemotiveerd, wat ik echt bizar vind. Ze heeft me twee keer gezien en gaat alleen maar van haar eigen mening uit, op school en bij revalidatie etc. weten ze allemaal dat ik wel gemotiveerd ben.

Gaan jullie naar something inside so strong?
Laatst bijgewerkt door melody7 op 01-04-16 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:39

Ik heb nu sinds 1 week ab, duurde uiteindelijk toch nog lang.
Merk nu al verschil, minder pijn in mn gewrichten en minder moe/misselijk. ook vitamine D erbij gekregen
Wel nu flink verkouden en heb nogsteeds erg last van maagzuur

Heb nu voor een maand ab.. Ben half half tevreden over dr meyer. ene kant heb ik nu ab
Andere kant twijfelt hij nogsteeds of ik lyme heb terwijl ik er wel antistoffen tegen in mijn bloed heb. Maakt mij beetje onzeker. Bang voor de toekomst of ik ziek blijf of niet etc

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:43

Mijn H.A. begint nu volgens mij toch ook aan Lyme te denken.Als ik geopereerd ga worden [aan een stenose] dan moesten ze ook maar wat Hersenvocht afnemen zei die.
Kan je Lyme vinden dan in Hersenvocht?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:38

Test Meijer ook via Duitsland of Pro Health Eloya?

Soms kunnen ze het in hersenvocht zien ja, maar die testen zijn mega onbetrouwbaar (15%). Ik heb een lumbaalpunctie gehad die negatief was terwijl ik gewoon zeker weten Lyme in mn hersenen heb zitten.

Bij mij is het sinds zondag ineens weer 180 graden omgeslagen, heel vreemd (ik weet heel zeker dat ik afgelopen week niks overbelast heb) en vooral heel klote.. Zondag eind vd middag schoot ik in een soort 'aanval', ruim een uur heb ik het heel benauwd gehad, heet/duizelig/wazig/licht in mn hoofd/trillen/slappe spieren etc. Dat werd dus wel weer minder, maar sindsdien is het weer helemaal fout. Veel pijn, zelfs de extreme gewrichtspijn die al maanden minder was (in mijn knieën) is weer terug ;(
En nog steeds slappe spieren en veel benauwd en wazig, terwijl ik eindelijk gewoon weer helder kon denken en niet meer met een wattenhoofd wakker werd. Ik heb mijn arts eergisteren gemaild en moet nu een week proberen of het helpt om dagelijks magnesium olie of voetenbad te gebruiken, zo niet moet ik denk ik eerder terug komen want ik heb pas in mei een afspraak.
Bedenk me nu wel dat ik vorige week al meer hoofdpijn had, misschien was dat een voorbode ofzo.

Maar man wat baal ik, het ging al een maand in hele kleine stapjes vooruit en ineens ben ik gewoon weer bij een paar maanden terug -O-
Ik kan echt wel janken, niet zozeer omdat het pijn doet maar ik kon eindelijk meer naar Melody en nu ben ik dus al weer de hele week niet geweest.. Ik was zo onwijs blij dat ik weer meer naar haar toe kon en meer met haar kon doen :\

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:20

Jakkie bah herkenbaar :/
Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent op het niveau dat nu juist weer zo lekker voelde! Wellicht toch overbelast met 3 x paardrijden per week? Of een griepje?

Extra ontgiften wellicht?
Wat zijn je medicijnen op dit moment?

Knuffel

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:36

Ik denk het niet, heb afgelopen week wel 3 keer gereden maar niet langer dan de week ervoor.. Volgens mij 2 keer 30 minuten en 1 keer 20 minuten. Griep is het denk ik niet, voel me verder niet verkouden/misselijk en dat heb ik dan altijd wel.
Het lijkt echt helemaal vanuit niks te komen, normaal kan ik altijd wel een aanleiding bedenken maar nu echt niet. Het gaat echt wel vaker ineens wat slechter, maar zo'n omslag heb ik niet eerder gehad :\

Ik heb nu die 3 soorten antibiotica, Argentyn 23, Fauna mana, Pure and fulvic, magnesium (voetenbad en olie) en huma soak. Er is niks veranderd in de dosissen.. Nu het zo slecht gaat moet ik dus dagelijks magnesium gebruiken, ik doe olie en voetenbad om en om.

Ongiften is de huma soak geloof ik voor, daar ben ik zondag meteen in gegaan en wil ik vanavond weer doen.

Dankje :*

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:51

@melody via innatoss
Ik voel me wel stukken beter met de antibiotica

Alleen erg misselijk erdoor en soms Duizelig

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:23

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:04

Innatoss is toch het Nederlandse onderzoekscentrum, hebben die niet die onbetrouwbare testen?

Die lappen Engelse tekst over Lyme krijg ik nooit ontcijfert, ik vind het taalgebruik in het Nederlands meestal al moeilijk genoeg :')

Ik heb nu een week lang elke dag magnesium olie gebruikt en het gaat elke dag weer een beetje meer richting waar ik was. Gelukkig :D

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:09

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:13

Ja zij staat wel goed bekend :j Ik ga zelf ook in Maastricht naar een ILADS arts, maar dan deze: http://www.cigmtr.nl/
Ben ik tot nu toe heel tevreden over :)

Bij dat onderzoek kun je je toch alleen aanmelden als je net gebeten bent of een kring hebt?

Gaat er hier niemand naar de Lyme-dag zaterdag? Ik ben heel benieuwd naar de interviews..

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:19

Nee je kan je ook aanmelden als je jaren geleden een kring óf rode plek hebt gehad.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:50

Hey,

ik lees dat hier veel mensen te maken hebben met Lyme.
Als je twijfelt en je voldoet aan profiel kun je thuis ook testen of je lyme hebt.
wel even goed de bijsluiter lezen.

mijnlabtest.nl bied deze testen aan.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:03

Ik heb niet echt vertrouwen in zulke testen eerlijk gezegd, klinkt een beetje als zo'n 'test je teek' test, zijn meestal niet betrouwbaar. Doe mij maar Augsburg.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:20

sMieke schreef:
Hey,

ik lees dat hier veel mensen te maken hebben met Lyme.
Als je twijfelt en je voldoet aan profiel kun je thuis ook testen of je lyme hebt.
wel even goed de bijsluiter lezen.

mijnlabtest.nl bied deze testen aan.

Ik denk dat het bij mij sowieso niet meer kan,deze test.Het is nu al ruim 6 jaar geleden dat ik gebeten ben en een rode plek had.Dan zou het al chronisch zijn en zowat niet meer te vinden?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:30

Gohya, jij ging je bloed een aantal maanden geleden bij ProHealth laten testen, heb je dat toch niet gedaan?