[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:00

Mars schreef:
Vervelend Tierania_, heb je nog geen andere anticonceptiemethode overwogen?

Nee nog niet, heb nooit geen last gehad. Maar nu wordt ik er gek van.
Slik nu alweer een week en ben het nog steeds :+

MaartPaard

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:09

Ik heb maandag een afspraak met de huisarts gemaakt dat ik wil stoppen met de pil.. Vind het best spannend na al die tijd! Ik hoop dat hij met een goed alternatief gaat komen voor mij..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:45

Ik zou jezelf alvast wat inlezen, dan kun je meteen gerichte vragen stellen.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:04

Dat heb ik op zich ook wel gedaan. Ik wil het liefst gewoon geen hormonen meer in mijn lijf.. Maar ik ben zo bang voor mijn heftige menstruatie die ik had toen ik de pil nog niet slikte..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:06

Ik zou toch goed over de Mirena nadenken, 100 keer minder hormonen dan de pil.
Menstruatie minder of helemaal weg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:17

Ik ben ook nog steeds heel enthousiast over de Mirena :j
De hormonen werken alleen waar ze moeten werken en hoeven niet je hele lichaam door. Kans op bijwerkingen is dus veel kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:23

Hier nog een tevreden Mirena gebruikster! Amper bijwerkingen, en ben nu 2 keer ongesteld geweest. De eerste keer was het minder heftig maar wel 5 dagen, en nu de laatste keer amper iets, kon het af met een inlegkruisje. En dat terwijl ik voor de pil vreselijke menstruaties had.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:31

MaartPaard schreef:
Dat heb ik op zich ook wel gedaan. Ik wil het liefst gewoon geen hormonen meer in mijn lijf.. Maar ik ben zo bang voor mijn heftige menstruatie die ik had toen ik de pil nog niet slikte..

Als je die had dan zal je dat zeker terug krijgen, als je geen vaste relatie hebt is het het toch waard, er is niets lekkerder als zonder hormonen in je lijf, echter had ik een relatie en ben dus toch overgegaan naar een mirena spiraal, die is verkeerd geschoten, nu jaren later kan ik nog altijd niet tegen de enorme stoot hormonen die de pil, nuvaring en prikpil leveren, mijn menstruatiekramp is zo hevig de eerste dag dat ik niet rechtop kan staan en met 2x ibuprofen 400mg en 1x zetpil 1000MG is de pijn niet weg, maar draagelijk..

Helaas is het teveel stressen iedere maand tijdens de periode dus ik ga van de week bellen voor een implanon, ik kon wel tegen de hormoon afgifte die het spiraaltje gaf dus ik hoop dat dit ook gaat werken!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:50

Vraagje :)
Als je met de pil begint weet ik dat deze pas veilig is na 10 dagen.
Nou had ik vorige week mn stopweek. Normaal begin ik dat altijd weer op de maandag, was ik vergeten dus gewoon begonnen op de dinsdag. Dus een stopweek van 8 dagen ipv 7 dagen. Zou dit heel veel kwaad kunnen qua hoe veilig de pil nu is?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:11

Ja, je mag je stopweek nooit verlengen en vooral de eerste week luistert heel nauw... Dus ik zou de komende tijd even extra maatregelen treffen bij seksueel contact :)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:20

Fijn... ik kreeg buikgriep en diarree toen ik net begon in de 2de week van mijn pilname.
Nu heb ik dus een tussenbloeding tot en met. Ik bloed en bloed en bloed als een rund.
Wat nu?! Ik neem hem gewoon door.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:38

Mars schreef:
Ja, je mag je stopweek nooit verlengen en vooral de eerste week luistert heel nauw... Dus ik zou de komende tijd even extra maatregelen treffen bij seksueel contact :)

Dacht ik dus ook. Dus hou maar gewoon ff de 10 dagen aan.. Dan is ie als het goed is weer veilig. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:19

Mii_Jessica schreef:
Vraagje :)
Als je met de pil begint weet ik dat deze pas veilig is na 10 dagen.
Nou had ik vorige week mn stopweek. Normaal begin ik dat altijd weer op de maandag, was ik vergeten dus gewoon begonnen op de dinsdag. Dus een stopweek van 8 dagen ipv 7 dagen. Zou dit heel veel kwaad kunnen qua hoe veilig de pil nu is?

Nope. Je bent direct veilig als je op de eerste dag van je menstruatie begint.
Dat andere deel weet ik niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:22

Een stopweek van 8 dagen is niet goed. Dan ben je iig niet veilig de komende periode.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:22

ik ben nu sinds 4 jaar ofzo aan de pil.

voor 2 week geleden had ik de stopweek. maar nu ben ik wéér ongesteld terwijl ik wel de pil slik..

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:52

lovemario: heb ik nu ook. door diarree en overgeven enzvoort. heb je daar last van gehad?

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:01

Ik heb sinds 2 januari de implanon..
Zeer tevreden met wel 1 nadeel..

Ten eerste: het inbrengen ging soepel :) , eerst verdoven ze het en dan brengen ze de implanon in. Tegen mij was gezegt dat ze het met een klein sneetje in zouden brengen, maar dit is gewoon zonder sneetje en met een naald gedaan..
Heb er alleen wel 1 nadeel mee, ik krijg er puistjes van.. Weet iemand hoe je dit een beetje wegkrijgt? ik haal er iedere avond mijn makeup af en ik douche iedere dag, soms 2x op een dag.

Ik zie alleen een beetje op tegen het eruit halen van de implanon over 3 jaar.. :P

Ik was ongesteld toen het werdt ingebracht en mijn menstruatie stopte gelijk, je hebt ook de kans dat je 3 jaar lang niet meer ongesteld word omdat dat ''ding'' 3 jaar veilig is.. Het lijkt me niet helemaal gezond dat je 3 jaar niet meer ongesteld word :P

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:47

DaisNBenj schreef:
lovemario: heb ik nu ook. door diarree en overgeven enzvoort. heb je daar last van gehad?

nee daar heb ik geen last van.. ben wel ineens 5 kg kwijt, terwijl ik de hele dag door eet.. kan at er ook mee te maken hebben?

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:33

weet iemand waarom je voor yasmine moet betalen en voor micr... ( weet de rest niet meer ) NIET ?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:45

Tylermen schreef:
ik haal er iedere avond mijn makeup af en ik douche iedere dag, soms 2x op een dag.

Minder vaak douchen!! Door het douchen trek je je huid hartstikke droog waardoor jouw talgklieren gaan overproduceren en je puistjes krijgt. En daarnaast naar de apotheek gaan en Benzoylperoxide Hydrogel 5% halen. Gezicht schoonmaken en dit op de puistjes doen. Het kan even duren voordat het werkt, maar het werkt onwijs goed. Wel voorzichtig zijn met aanbrengen want het droogt echt erg uit! Gebruik een goede creme erbij.

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:03

Iris82 schreef:
Tylermen schreef:
ik haal er iedere avond mijn makeup af en ik douche iedere dag, soms 2x op een dag.

Minder vaak douchen!! Door het douchen trek je je huid hartstikke droog waardoor jouw talgklieren gaan overproduceren en je puistjes krijgt. En daarnaast naar de apotheek gaan en Benzoylperoxide Hydrogel 5% halen. Gezicht schoonmaken en dit op de puistjes doen. Het kan even duren voordat het werkt, maar het werkt onwijs goed. Wel voorzichtig zijn met aanbrengen want het droogt echt erg uit! Gebruik een goede creme erbij.

Oké dankjewel!
Ga ik voor informeren :)
MOet die Benzoylperoxide hydrogel op recept gehaald worden?

En qua douchen,
soms douche ik smorgens omdat ik dan goed wakker ben, en omdat ik bij elkaar per dag 2 uur fiets, en naar de paarden ga vind ik dat niet altijd erg fris. :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:11

Nee, die hoeft niet op recept. :)
Ik snap dat douchen fijn is, probeer dan zoveel mogelijk de shampoo enzo niet op je gezicht te laten komen. Als je je gezicht al apart schoonmaakt hoef je t niet nog een keer onder de douche te doen.

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:24

Ahh, oké. :)

Dan zal ik binnekort even gaan kijken. :)

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:03

ikke_draver schreef:
weet iemand waarom je voor yasmine moet betalen en voor micr... ( weet de rest niet meer ) NIET ?

iemand een idee ?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:05

Ik dénk omdat de Yasmine officieel geen anti-conceptie is, maar veel wordt voorgeschreven tegen acné en overbeharing (toch?). Dat het ook anti-conceptie is, is bij 'toeval' zeg maar.