Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:30

marjan1986 schreef:
Mag ik mij hier ook melden! Ik heb vanaf mijn 14 de gerookt, tot uiteindelijk 1 pakje sigaretten per dag, waarna ik over gestapt ben op sjag, 2 pakjes per week..... En ik gewoon merkte dat mijn gezondheid achter uit ging, ben pas 25! Heb verwoede pogingen gedaan om te stoppen, maar helaas nooit langer dan 3 uren volgehouden. Plots ben ik 2 weken geleden spontaan gestopt, wel nicotine pleisters via de huisarts opgeplakt, had ik al een halfjaar liggen..... Sinds een week ook geen pleisters meer op! Werd er beroerd van en kreeg hoofdpijn, mischien ook wel de griep, maar geef de pleisters maar de schuld, is wel zo makkelijk.... Al met al geen sigaret meer aangeraakt! Hoe ik dit gered heb, geen idee. Had ook niet verwacht dat het me zou lukken!!

_O- _O- _O-

Zo herkenbaar en nu gaat het redelijk moeiteloos.

Guess001

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:18

Jeeeej ik meld me ook weer! Zit nu op dag 6 en ben helemaal trots. :D Ik heb het ook op Facebook verkondigd en veel leuke reacties gehad dus nu wil ik het ook echt doorzetten, kan het anders niet maken vind ik!

Heb zo'n 16 jaar gerookt, sommige tijden wel een pakje per dag maar de laatste 2 jaar zo'n 2 per week (behalve op festivals, dan lomp veel..)

Succes allemaal!!!!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:20

amazone77 schreef:
probeer als je stopt met roken jezelf niet als slachtoffer te gaan zien,maar bekijk het positief.
zie het als een nieuw begin,.je bevrijd je zelf van een hele nare verslaving,het is echt een openbaring om te voelen hoeveel meer lucht er in je longen komt en hoe je reuk vermogen weer terug komt.
hoe fris je huis blijft en hoe mooi je huid na een tijdje op knapt,verwacht dat laatste de eerste weken nog niet want bij sommige komt de rottigheid en al het vuil letterlijk uit je lijf..
sommige worden zelfs ziek nadat ze zijn gestopt met roken. kan je nagaan hoe smerige rotzooi dat het is.

probeer aan alles een positieve draai te geven,krijg je ''trek'' ga wat doen,maar ga niet zitten denken ohh heb zo zin,want dan duurt die trek alleen maar langer en maak je je eigen moeilijk.

als je stop stop dan ook echt,heb je het moeilijk zoek de eerste weken de verleiding niet op.
de eerste maanden zijn het moeilijkst,misschien wel een heel jaar...
maar wat is nou 1 jaar,over de rest van je rookvrije leven?
het is echt zo veel fijner om niet meer te moeten roken en weer baas te zijn over je eigen lichaam en geest!

Goed geschreven!! +:)+

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:49

Ben nu precies een week gestopt :)
mijn baas zou ook mee stoppen maar die heeft het nog geen dag volgehouden....
dus moet het op de werkvloer toch alleen doen helaas!
is wel een stukkie pittiger als meneer lekker staat te paffen (we werken hier maar met 2 man)

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:50

knap hoor dat jullie het zo goed volhouden. Bij mij lukt het niet zo best. Ik wil acupunctuur nemen om er toch echt vanaf te komen. Heeft iemand hier ervaring mee?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:28

Niet lukken komt niet in t woordenboek voor. Als je wilt kom je er overheen! Neem een voorbeeld aan mij ^^

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:45

danneke80 schreef:
knap hoor dat jullie het zo goed volhouden. Bij mij lukt het niet zo best. Ik wil acupunctuur nemen om er toch echt vanaf te komen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ja ik! Ik was de deur nog niet uit na de behandeling of ik had alweer een sigaret in mijn hoofd. :D

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:47

shadowflower schreef:
Niet lukken komt niet in t woordenboek voor. Als je wilt kom je er overheen! Neem een voorbeeld aan mij ^^

Same here! *\o/*

Wel goed dat er zoveel mensen succesvol zijn gestopt al. Leuk om te lezen. Zo weet ik zeker dat het echt mogelijk is, want ik denk minstens 1x per 10 minuten aan roken :\

Inmiddels 4 weken en 6 dagen gestopt, jeej!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:19

Goed zo _Mas!

danneke80: jaren geleden heb ik dat eens geprobeerd. Toen een half jaar niet gerookt.
Dus een positieve ervaring.
Zo stom geweest om opnieuw te gaan roken... tot half mei afgelopen jaar.
En nu is basta, over. Gewoon een ex-roker geworden.
Zonder hulpmiddelen overigens, dus gewoon cold turkey afkicken ;-))

Je kunt het, gewoon doen meis... heus!! Het lukt je wel!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:01

hier gaat ie ook goed!! :D
zit na vandaag op 7 dagen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:44

Ik zit op 3 weken. Ik moet zeggen dat een enorme kaakontsteking je gedachten wel van het roken houdt... maar daar wil ik dus ook mee stoppen, met die kaakontsteking :+

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:51

oke repelsteel heb je al een stopdag in gedachten voor die kaakontsteking?? :')
dat is heel vervelend zeg,beterschap!!

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:16

Ellen__ schreef:
oke repelsteel heb je al een stopdag in gedachten voor die kaakontsteking?? :')
dat is heel vervelend zeg,beterschap!!

:')

Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:35

Ik denk iedere dag NU!!! Maar mijn wang wordt iedere dag dikker :')
Ik probeer de kaakchirurg steeds uit te stellen maar als over een dag of 2 de boel niet verbetert dan denk ik dat ik er toch aan moet geloven en denk ik dat hij de boel wel voor me stopt %)

Nu oud en nieuw achter de rug is kan iedereen het stoppen goed volhouden vind ik :j
Knap hoor allemaal!!!!! *\o/*

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:39

Jongens, ik had dit weekend een verjaardagsfeestje.. Heb ik de hele avond tussen allemaal rokers moeten doorbrengen. En ja t was lastig, vooral omdat t vreselijk stonk.. Maar ik heb volgehouden!! :D

en als ik het kan, kunnen jullie het ook :D

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:17

Dat zijn de berichten !!! *\o/* Als je dat kan, hoef je nóóit meer te roken +:)+

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:30

Dat had ik nou precies hetzelfde Sentido! alleen vind ik het helaas nog niet zo erg stinken.. maar vind het wel heel moeilijk, zaterdag was ik precies n week gestopt dus was wel even n vuurdoop haha! maar ik heb het volgehouden en moet zeggen dat ik het er gister en tot nu toe vandaag veel makkelijker heb dan de afgelopen week :D

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:02

Hahah mentjuh, ik ben al sinds september gestopt.. In t begin had ik ook geen last van de stank maar nu, blegh.. Dat ik ook altijd zo stonk zonder dat ik het echt doorhad.. :+

Maar ontzettend goed dat je dat nu al vol houdt! Ik ben express dat soort feestjes uit de weg gegaan omdat t gewoon te moeilijk was (ik heb dan ook van die flauwe vrienden die me gewoon aanbieden.. :( )

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:58

:wave:

Geloof dat ik me nu voor de 3e keer hier meld maar deze keer gaat het me vast wel lukken :D

Ik rookte vanaf mijn uhm 18e denk ik tot nu en dan jaren een pakje per dag. Ik had pleisters gekocht en deze 2x geprobeerd maar ik werd er echt heel ziek van :oo

Dus nu zonder iets en dit is de 5e dag :j Ben stiekem wel heel erg trots al :))

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:11

Ik heb donderdag een afspraak voor acupunctuur. Denk dat ik er ook een stoppen met roken boek bij ga halen. Dubbel werkt vast nog beter.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:50

ja dat is wel heeeel vervelend idd Sentido als ze het je zo aanbieden, dat deed mn baas zaterdag nog.. en dan nog zo er bij van ach eentje is toch niet erg joh! doe gezellig mee GRR!! :(

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:11

shadowflower schreef:

Ja dat bestaat indd niet in het woordenboek!!! Zelfs ik met mijn 0.0 procent zelfvertrouwen en die mezelf niet waardeerd, is het gelukt om nu toch maar ff al 17 dagen van het roken af te zijn!!!!!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:13

Wienna schreef:
:wave:

Geloof dat ik me nu voor de 3e keer hier meld maar deze keer gaat het me vast wel lukken :D

Ik rookte vanaf mijn uhm 18e denk ik tot nu en dan jaren een pakje per dag. Ik had pleisters gekocht en deze 2x geprobeerd maar ik werd er echt heel ziek van :oo

Dus nu zonder iets en dit is de 5e dag :j Ben stiekem wel heel erg trots al :))

Ha ben ik niet de enigste die ziek van die pleisters werd!!! Heb nu alleen steeds last van Hoofdpijn...

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:18

Ik ben zelf geen roker, nooit gedaan, ik had een vader die kettingroker was, hij heeft 1 maand kunnen genieten van zijn pensioen en viel toen dood neer... als ik het al niet smerig vond was dat wel een reden om te stoppen met roken :( Maar... ik heb een schoonzus, 39 jaar, ook kettingroker... heeft nog maar 45 % longinhoud, heeft een scootmobiel omdat ze niet verder dan 10 - 20 meter kan lopen voor ze buitenadem is, haar kind woont niet meer bij haar omdat ze er niet meer voor kan zorgen (komt ook door psychische problemen, maar al had ze die niet had ze ook niet meer voor hem kunnen zorgen, ze woont nu begeleid) en ze ligt nu weer in het ziekenhuis (gemiddelt zo om de 3 - 4 weken wordt ze weer opgenomen omdat ze niet meer kan ademhalen, ligt ze weer aan het infuus met prednison). Eindelijk ziet ze in dat ze toch echt moet stoppen met roken, anders is ze er gewoon over een jaar niet meer... Maar hoe? Ik ben het nu aan het uitzoeken en kom eigleijk terecht bij lasertherapie. Pillen is geen oplossing, naast dat het te duur is kun je er een psychose van krijgen, lijkt me in haar geval helemaal niet slim :o Pleisters en kauwgom gaat echt niet helpen bij haar. Heeft iemand ervaring met lasertherapie?

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:20

ergens hier op de een vorige pagina, staan ervaringen met laser therapie! heel veel succes!