Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:42

Yeeh :D Thanks!

Even kijken, want voorheen kwam ik altijd uit met mijn rondje als ik blokken van 2 minuten hardlopen/2 minuten wandelen liep en dan 7x keer hardlopen dan was mijn rondje klaar. Maar nu ik 2,2/3.2 doe en dan 4 keer, is mijn rondje te kort. :+

[edit] De route is inderdaad ietsje meer 5 km, dus vandaar dat ik net niet lekker uit kom met mijn warming-up en cooling-down erbij. Ik moet dus een groter rondje gaan lopen. :P

EllenB

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:52

Gossie, ik doe nooit een warming-up... En uitlopen is iets van 3 minuten. Doe wel wat rek en strekoefeningen, maar dan houdt het ook op. Ik las ergens dat de toegevoegde waarde daarvan minimaal is en dat het hooguit wat spierpijn voorkomt.

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:04

Ik doe ook wel een beetje rek en strek oefeningen maar meer niet eigenlijk (weet ook niet zo goed wat te doen) Heb les 2 gelopen maar vond hem erg pittig dus die ga ik nog maar een keer lopen van de week :o

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:20

Ik doe eigenlijk ook nooit een warming up, hoe doen jullie dan een warming up, voor de gene die dit wel doen. Rek en strekken doe ik eigenlijk alleen wanneer ik een nieuw record heb gehaald... :)

Vandaag weer 6 km dit keer in 37 minuten en gemiddelde snelheid 8.9 km. Maar tegen de berg op, ga ik maar 6 km p/h (zit momenteel in Zuidfrankrijk) dus dat haalt je gemiddelde snelheid snel naar beneden..

Ik ben eigenlijk wel opzoek naar een hardloopmaatje...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:36

nou ik ga zo nog even een rondje maken met mijn vader.. ik zie er nu tegen op maar als ik zo klaar ben voel ik me weer goed!
ben helaas wel ongesteld dus dat helpt ook niet echt mee..

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:38

Zo ik heb les 21 gelopen!! Ben blij :D 10-10-12.
De laatste 12 minuten waren wel saaaaaaai. Maar hield het makkelijk vol :D

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:33

Is dat die les met die verschrikkelijk saaie muziek? Er kwam geen eind aan...Jealousy....jealousy.... jealousy.... aaaaaah....jealousy... Toch?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:38

uhm geen idee! heb niet naar het muziek geluisterd :P mijn vader kwam er aangehold met de hond dus die heeft de laatste 12 minuten meegelopen dus ik hoorde alleen dat ik mocht stoppen met rennen ahah!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:00

Netje hoor Marloessssje! Ben je op vakantie? Stoer dat je dan gewoon doorloopt!
Heb je geen vriend of vriendin die nog wat aan zijn of haar conditie wil doen?

Ik doe ook niet echt aan een warming up ofzo, ik loop tot het duinpad, dat is hier 375 meter vandaan en daarboven begin ik met rennen. Meestal ren ik door tot het straatje hierachter en dan loopt ik dus iets van 50 meter uit.

Goed hoor Mighty Joe! Die ga ik straks ook doen! En daarna nog even een les1 van Evy met mijn vriendinnetje mee om haar te supporten.

Brit_Sisi: Wat heeft ongesteldheid met hardlopen te maken dan? Ik snap de link geloof ik niet helemaal :D?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:21

Ik heb les 9 gelopen 1-2-4-4-5. Ging goedies!!

Goed bezig iedereen!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:30

Jeetje wat zijn jullie goed bezig :)
Ik ben echt slap bezig hoor.. steeds af en toe een stukje lopen.
Komt de laatste tijd niet verder dan 1, soms 2 keer per week :roll:
Geen motivatie, 'heb geen zinnnn' of andere smoesjes. Bluh :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:33

Yv_ schreef:
Netje hoor Marloessssje! Ben je op vakantie? Stoer dat je dan gewoon doorloopt!
Heb je geen vriend of vriendin die nog wat aan zijn of haar conditie wil doen?

Ik doe ook niet echt aan een warming up ofzo, ik loop tot het duinpad, dat is hier 375 meter vandaan en daarboven begin ik met rennen. Meestal ren ik door tot het straatje hierachter en dan loopt ik dus iets van 50 meter uit.

Goed hoor Mighty Joe! Die ga ik straks ook doen! En daarna nog even een les1 van Evy met mijn vriendinnetje mee om haar te supporten.

Britt_Sisi: Wat heeft ongesteldheid met hardlopen te maken dan? Ik snap de link geloof ik niet helemaal :D?

Ik heb als ik ongesteld ben 3 dagen enorme buikpijn, en nergens zin in, gewoon heel erg duf zegmaar!
dus daarom had ik echt geen zin! toch maar gedaan en straks weer haha

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:35

Heb je als eens geprobeerd om juist te gaan sporten dan?
Bevalt mij altijd erg goed, ga ik me veel beter van voelen als ik ongesteld ben :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:01

Zo, lesje 5 zit er ook weer op. 2-3-3-3. Best pittig drie stukjes van drie, maar hopelijk lach ik daar om over een aantal weken. Raar trouwens dat het derde stukje dan makkelijker gaat dan het eerste. Of misschien is dat juist normaal. Heb er nog twee minuutjes achter aan geplakt omdat ik nog te ver van huis was op de terugweg.

Leuk trouwens met dat Runkeeper, dan zie je meteen hoeveel kilometer je onderweg bent en zo. Nu nog maar drie, maar toch al wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:04

Bloodymary, dat is normaal en dat hoort ook zo :). Op die manier train je je lijf om dat te kunnen, kennelijk werkt het :).

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:07

Natasja91 schreef:
Heb je als eens geprobeerd om juist te gaan sporten dan?
Bevalt mij altijd erg goed, ga ik me veel beter van voelen als ik ongesteld ben :)

Ja ik ben gisteren ook geweest, maar ik voel me dan zo slecht dan gaat het dus zwaarder als normaal haha

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:39

Ik las dat er veel zijn die geen warming up doen..
dat is wel belangrijk hoor, kan je veel spierpijn schelen :P

Bij mij is het in het trainingschema opgenomen.. ze zeggen precies wat je moet doen. eerst 5 min warmlopen dan warmingup, en eerst 5 minuten uitlopen en dan coolingdown.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:44

Ik doe ook nooit warming up :P maar ik krijg van hardlopen geen spierpijn..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:23

Ik wordt benauwd van jullie berichten. :o Ik vind het voor mij zelf erg belangrijk omdat het vooral voor mijn longen noodzakelijk is, anders kan ik het eerste blokje niet eens uitlopen. Mijn schema bestaat dan ook eigenlijk altijd uit actief wandelen, met de armen zwaaien, zigazaggend lopen, tempovariatiës en rekken en strekken. Ben er altijd rond een kwartier mee bezig en dan pas zet ik de les aan.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:35

Welke schema loop jij Tinkels? Ik zou nl niet weten wat ik zou moeten doen als warming-up...

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:45

trainingwiththestars.com
Ze zegt precies wat ik moet doen qua oefeningen enzo ideaal :D

Wiannaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:04

mmm nee ik doe eerlijk gezegd ook geen warming up en de cooling down is inderdaad 3 minuten + soms wat extra! Vind het ook juist zo fijn dat het maar een half uur duurt en met wu en cd al snel weer veel langer.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:17

@Tinkels... ooh, ik ben veel te krenterig om ervoor te betalen :j . Geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt, ha, ha, ha.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:03

Ik heb ze via een vriendin...
t/m training 6...
maar jij bent al verder denk ik?

Als je een lesje wilt... kan wel via de mail.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:35

Net terug van les 2, en... op het eind wilde ik zelfs nog even doorlopen. Bizar. Ik baal alleen nu al van DE oversteek over het grote kruispunt. Bij de eerste les kon ik met smokkelen tot 2x toe goed oversteken, maar nu moest ik echt stoppen en de MP3 uitzetten. Irritant! En voor "straf" heb ik hem ook pas weer na een stukje lopen aangezet.

@ Tinkels: is dat puur een warming up en cooling down stuk, of is het echt met een looptraining erbij? Ik doe eigenlijk de rek- en strekoefeningen die ik ooit bij tennissen heb geleerd voor ik de deur uitga.