Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:04

Ja ik weet ook neit of ik het moet geloven := hij zegt ook dat ie een keer 0,1 mmol/L heeft gehad en het ziekenhuis gewoon lopend in ging maar dan ben je toch bewustenloos? :=

Klopt, hij is idd buiten bewustzijn geweest en idd in het ziekenhuis gekomen.

meikemarieke

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:06

55 kan ook de nieuwe waarde zijn in mmol/mol ?
Maar kan, toen het bij mij ontdekt werd en ik werd opgenomen in het ziekenhuis had ik een waarde van 53.
0,1 lijkt me niet dat je dan nog overeind staat hoor!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:15

oliebol me licentie van word is verlopen -O-

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:17

0,1 en dan overeind staan, vreemd. Maar iedereen reageert anders en je weet natuurlijk maar nooit wat er van waar is maar is ook zo sneu voor iemand als zoiets wel waar is en nooit geloofd wordt. Al zal dit meer stoer doenerij erover zijn. Denk eerder dat zijn meter kapot is geweest

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:30

Als ik de reactie zag van mijn dbvk toen k zei dat ik bij 1,8 nog rechtop stond en zelf kon nadenken, prikken, eten, dan lijkt t me bij 0,1 wel sterk.... maar, wie weet

en toen ik al spoot, maar te weinig, kwam ik met gemak op 35... das gelukkig nu niet meer aan de orde geweest :D

mij mag je ook pb'en als je wil!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:40

ik liep met 1.2 nog rond, begon wat te wankelen maar kon nog nadenken, prikken en gaan eten.. dus je weet het maar nooit :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:54

Duim even.. we gaan zo naar het UWV naar de arts. Weet eigenlijk niet zo goed of dit de echte keuring is of dat die later komt...we zien wel.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:36

en hoe ging het bij het UWV?
Gister kwam ik erachter dat ik maandag naar de dv moet :+
Dus nog even snel wezen bloedprikken, maar mn hba1c zal er wel niet beter op geworden zijn....
Zit er toch over te denken om eens zo'n pompje die je direct op je huid draagt (omnipod) op proef te nemen, om te kijken of zo'n ding op mn lijf bevalt....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:06

Tja, hoe ging het.. Er ligt een heel dossier op tafel, maar je moet alles gewoon opnieuw vertellen. Niks niet dieper op dingen ingaan of zo. Ik heb er een hard hoofd in. A er is geen geld dus ze moeten ergens bezuinigen en B Ze willen van al die werkeloze en zieken af en C Willem zit niet geestelijk in de knoei en is altijd positief. Hij gaat niet slapen overdag al zou die het wel willen..zo moe en uitgeput is hij, maar omdat ie het niet doet, gooit ie denk ik zijn eigen glazen in. Maar we zien wel. Meer kan je toch niet doen. Het zou gewoon erg banketstaaf zijn als hij voor minder als 35% afgekeurd zou worden want dan ben je blijkbaar je geld kwijt en heb je maar 50% salaris. Zo begreep ik dat tenminste. Maar nogmaals we zien wel.

Moet je tegen kunnen zo´n pod)volgens willem ben je net een wandelend mobieltje' ,en bied niet bij iedereen uitkomst bij willem willen ze anders over 3 mnd weer terug naar het spuiten... en zoals jij het voorsteld ben jij net zo´n raar wezen als Willem :o

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:49

Maar wordt Willem dan afgekeurd vanwege zn diabetes??
Ik ben vanochtend naar de da geweest en mn hba1c was zelfs verbeterd! Ik stond er nogal van te kijken, want ik heb zelf niet echt het idee dat het heel goed gaat, maar mn hba1c was 53 (oftewel 7) dus netjes te noemen :)
Heb nu een dummy omnipod op mn buik zitten, om te kijken of ik daar mee zou kunnen leven..... Vind het nog maar raar eerlijk gezegd.
En mn eigen verklaring die ik nodig heb voor het rijbewijs, kunnen ze me in het ziekenhuis niet mee helpen. Geen enkele arts in het hele ziekenhuis wil dat ondertekenen.... Iemand enig idee waar ik dan een arts vandaan haal die me wil en mag onderzoeken en een papiertje wil ondertekenen??

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:52

wat vreemd dat niemand dat wil, mijn internist wilde het eerst ook niet, ben toen pissig geworden en hebben ze het gedaan. Ze beweerde dat het niet mocht en dat ik me 'even' moest laten keuren eerst... Hoefde dus helemaal niet.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:12

oh, in de folder van het CBR staat wel dat je niet gekeurd mag worden door je eigen arts, dus moet een 'onafhankelijke' arts zijn.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:15

ja maar het ging niet om een keuring dan, het gaat om het beschrijven van de ziekte en dat te ondertekenen ;)
keuren heb ik niet hoeven doen omdat alles goed gaat bij me, hypo's en hypers voel ik beide goed aan.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:21

ja dat is bij mij ook het geval, maar toch moet een arts dat ondertekenen en aangezien het een onafhankelijke arts moet zijn, zal hij me eerst moeten onderzoeken of alles wel daadwerkelijk zo goed gaat als ik beweer. Zelfde verhaal met een oogarts.....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:26

bij mij is het gedaan door de andere huisarts in de praktijk. Je moet gewoon eerst die eigen verklaring opsturen dan krijg je een brief terug met vragen die je DAN bij een onafhankelijke arts moet beantwoorden. Dus zo streng en alles is het niet hoor ;) in ieder geval bij mij niet. En dat ondertekenen van eigen verklaring hoeft niet door onafhankelijke arts, die weet niet eens de ernst van de ziekte etc. Dus dat kan niet eens. Mij internist heeft het gedaan en dat is gewoon allemaal goedgekeurd. Alleen bij een echte keuring moet je bij een onafhankelijke arts zijn. En je ondertekend bij alles dat het naar waarheid is ingevuld, dus ook zo die vragenlijst.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:10

ppffff, ik snap dr maar weinig van eerlijk gezegd :P
Maar mijn arts wil dus niet die eigenverklaring ondertekenen... Wat nu dan?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 13:27

Ik wordt iedere 5 jaar gekeurd door een arts die speciaal zulke keuringen doet ben er altijd zo klaar.

Hier gaat het trouwens redelijk met alle klachten.

Ben nu al twee weken grieperig helaas maar goed komen we wel weer overheen.

Schouder gaat langzaam steeds ietsjes beter , de fysio maakt mijn schouder elke week goed los en daarna drie kwartier sporten heerlijk en de pijn wordt minder..

Afgelopen weekend een raar weekend gehad we werden zaterdag avond om half twaalf gebeld dat mijn moeder van de trap was gevallen en er hoge spoed naar het umc in utrecht is gebracht.
Zus en ik er heen en daar ligt je moeder dan in een blok met haar hoofd ze was net door een scan heen gegaan en nu wachten op de uitslag..
Dat duurde lang afijn drie gebroken ribben en een heftige hoofdwond.
Ze is naar de medium care gebracht en zus en ik om half vijf s'ochtend per taxi weer naar huis.
De buren hadden haar van de trap horen vallen en zijn gaan kijken die zagen haar in een plas bloed liggen en hebben politie en ambulance gebeld.
Politie heeft de deur proberen open te breken wat niet lukte dus hebben ze het keukenraam kapot gegooid en zijn zo binnen gekomen.
Nou gisteren de troep maar gaan opruimen , overal lag bloed op de grond tegen de muur enz. brrrrr

Kreeg net tehoren dat mijn moeder te veel medicijnen slikt en dat haar bloeddruk dan wegvalt waardoor ze doe flauw valt nu houden ze haar goed in gaten en hopelijk blijven die flauwtes weg.

Nou ja je begrijpt dat is niet echt bevorderlijk voor de suiker...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:34

jee Tootje wat schrikken zeg! Hopenlijk houdt ze er verder niks aan over en knapt ze snel weer op.

meikemarieke, misschien kan je aan je huisarts vragen of die m wilt ondertekenen. Ik zou anders even flink mijn mond opentrekken in het ziekenhuis. CBR beslist daarna pas of je al dan niet verder gekeurd moet worden. Ze hebben dus niks te weigeren.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:43

OH, Willem zit nog steeds in de ziektewet en dat is bijna 2 jaar. (wel weer in totaal 75% gewerkt) Maar zijn werkgever heeft (zegt ie) geen passende functie en zijn eigen werk kan die niet meer doen. Vandaar de keuring. Hij mag dus niet meer met machines werken, niet lang staan/lopen, niet lang zitten (giert zijn suiker omhoog) en zelfs bij inspanning gaan zijn suikers omhoog en soms radicaal naar beneden. Hij heeft absoluut geen gevoel meer in zijn vingers en voeten is hondsmoe van de schommelingen... affin, gaat goed ;)
Hij werkt nu vrijwillig 2 ochtenden bij de gemeente, maar die nemen niemand meer in dienst. En zo zoeken we verder naar passend werk. Dat is zo'n beetje het verhaal. Dat krijg je een beetje als je niet naar je lichaam luisterd en doorgaat waar anderen wel melden dat er iets niet klopt. Doet ie gelukkig nu niet meer, maar dat is te laat.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:13

Ik mag morgen weer fijn naar de huisarts om 08.10 uur omdat ik nog steeds al die klachten heb... pff.
Ik hoop dat ze even een bloedcontrole doet met alles erop en eraan.
Wil nu wel weten wat het is, want met mijn ademhaling is er niks aan de hand..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:57

Jemig tootje, wat een verhaal! Hoe gaat het nu met je moeder?? Het is toch van de zotte dat ze er op zo'n manier achter moeten komen dat het aantal medicijnen niet goed is..... :( wat fijn, zulke oplettende buren!!

pipo, wat een toestand met je man zeg!! Is ook wel heel moeilijk zo om een geschikte én leuke baan te vinden!

charmaiineee, ben je al iets verder??

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:47

tjonge jonge Toot, das niet niks! Hoe is het nu met je moeder? Kan me voorstellen dat dat ook wel invloed heeft op jouw suiker ja....
Nou Pipo, jouw vent gaat ook lekker, lijkt me erg lastig indd om in deze tijd dan ook nog passend werk te vinden.... Mag ik vragen hoelang bij al diabeet is?
En Charmaiineee al iets verder gekomen?
Mn omnipod is er alweer af, tis de bedoeling dat je 3 dagen met zo'n ding doet, maar bij mij lag hij er gisteravond al bijna af, het plakkertje was gescheurd..... Iemand ervaring hier met een omnipod??

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:55

Willem heeft bijna 2 jaar suiker.Tenminste toen kwam het uit. Persoonlijk denk ik dat hij er veeeel langer last van had, anders had ie niet al zoveel klachten/complicaties gehad in mijn ogen.

Ik bestel de tegaderm pleisters mee.Dat zijn doorzichtige grote echtplakkende pleisters die ademen dus niet afsluiten.
Je buik (daar had je m toch geplakt?) buigt en ribbelt mee,misschien dat t daar sneller loslaat. Willem plakt m op zijn rug,net boven zijn heup,waar hij bij kan.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 09:04

Dank voor jullie belangstelling betreft mijn moeder !

Het gaat gelukkig een stuk beter ze ligt nog wel in het ziekenhuis en heeft een flinke dosis pijnstillers.

Ze krijgt oefeningen om het adem halen goed uit te voeren.

Ze hebben haar van alle medicatie betreft de bloeddruk afgehaald en wonder boven wonder heeft ze prachtige bloeddruk !

Ook is ze van top tot teen paars blauw ik heb nog nooit zoveel beurse plekken gezien maar wat heeft ze geluk gehad..

Gister had ze weer flink wat humor en ze zei dat ze zich in jaren niet zo goed had gevoeld :j

De artsen denken dat ze richting weekend naar huis mag dat vindt ik wel weer heel eng want ze is wel alleen .

Maar goed we gaan de goede richting uit !

Hier gaan de suikers ook een stuk beter ik zit vaker onder de 10 dus ook happy nu nog van de verkoudheid afkomen.. :=

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:32

Fijn dat het zo goed gaat met je moeder!
Wel heel raar verhaal hoor, van die medicijnen, helemaal omdat ze nu, zonder medicijnen, wel een goede bloeddruk heeft. Maar indd het had veel erger kunnen aflopen.
Pipo, wat vervelend dat jouw vent het eigenlijk nog maar zo kort heeft, maar al zo onwijs veel last ervan heeft!
Ik had de omnipod indd op mn buik geplakt, maar was er van te voren al wel bang voor, omdat ik vrij onrustig slaap. Maar die tegaderm pleisters, plakken die beter?