Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:22

Ik ga van de winter me vooral richten op het hardlopen (heb 2 halve marathons staan) en het zwemmen voor volgend seizoen. Dat in combi met krachttraining, mis het gewichtenbuigen zo! Fietsen staan dus mooi te zijn in de droge berging tot de lente er is :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:27

RubyRed schreef:
En Fantabulouss... wat vond ie ervan?

Misschien is het al voorbijgekomen, maar wat doen jullie eigenlijk in de winter? Ik zit te twijfelen:
- mountainbike kopen
- tacx trainer kopen (of hoe je dat ook schrijft)
- spinnen in de sportschool
Ben benieuwd wat jullie gaan doen?

2 jaar terug ging ik 3x per week spinnen, vorig jaar heb ik 2 keer op de taxc gezeten en dit jaar ga ik lekker niks doen.
Veldrijden lijkt me erg leuk maar kan gewoon niet in de buurt, door de weeks heb ik geen tijd (ivm 40 uur werken en 7 dagen in de week naar stal) en ik heb geen zin om in de kou en regen op de racefiets te stappen zonder doel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:18

Hm, 24,1 km/u gemiddeld gehaald in 55 minuten met een stuk volledig wind tegen en een stuk door de stad. Het gaat al een stuk beter dan begin dit jaar. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:21

Ik zou voor de winter wel zo'n tacx trainer willen, maar dat zou ik even moeten overleggen met mijn vader :) Sportschool is niks voor mij, die tacx trainer zou ik nog voor de tv kunnen neerzetten :D :')

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:09

Ik vind de taxc echt onwijs saai. Ook voor de tv :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:13

Die tacx lijkt mij wel wat opzich. Vind hem alleen wel erg duur. Misschien de komende tijd marktplaats eens in de gaten houden.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:12

Zoo.. ik heb lang hier niet gekletst..

sorry voor even geen bijlees.. :list: :roll:

ik heb wielrennen naast mij neer gelegt, omdat ik nu zwanger ben en er geen puff meer voor heb om zoveel km`s te gaan fietsen... ben heel erg vermoeid, =( volgend jaar pak ik de draad weer op zodra ik hersteld ben van de bevalling

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:32

Weinig activiteit hier. :(

Vorige week heb ik niet kunnen fietsen omdat ik in het buitenland was, deze week was ik nog een beetje ziek wat al mijn energie op vrat. Ik kon alleen nog maar een uurtje paardrijden. :( Maar gister was ik weer aan het herstellen en omdat het vandaag zo mooi weer is heb ik gewoon weer lekker 2x 16 km in 40 minuten naar de manege gefietst. :Y)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:39

Ik ben hard aan het genieten van de fiets. Een training met de uniesportschool meegefietst, was zwaar, maar wel gaaf. Wilde gisteren weer mee, maar ik was ziek helaas.

Wel daar iemand leren kennen van ongeveer mijn niveau en hopelijk kan ik daar nu regelmatig mee samen fietsen. Met die training had ik 40 km gedaan en afgelopen zondag met haar ook 40 km. Heeeel misschien, als het weer mee zit, wil ik volgende week naar mijn ouders fietsen, vrijdag heen, zondag terug, is ongeveer 75 km. Moet te doen zijn vind ik. Moet er wel ook niet teveel wind staan en zo, anders begin ik daar nog niet aan.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:24

Inderdaad rustig hier.

Maarten: fijn dat je lekker hebt kunnen fietsen, wel jammer dat je ziek was!
Shiloh: Super dat je iemand gevonden hebt!

Er zijn bij ons damesteam weer een aantal dames bij gekomen, eentje uit Australië en nog een paar die vorige week meefietsten maar toen was ik er niet dus heb ze niet gezien. Het groepje wordt dus geleidelijk aan steeds groter. Vandaag een heerlijk rondje gefietst, 50 km ongeveer, met koffie tussendoor. Morgen met de mannen mee, ze zijn de kilometers alweer aan het afbouwen, 70 km. Maar dan wel heel de tijd hard fietsen dus altijd een heel stuk zwaarder dan met de dames mee! Alhoewel, vorige week met de regelmatigheidsrit hebben we met 4 dames steeds boven de 30 gefietst, dat vond ik ook behoorlijk zwaar, vooral omdat je ook nog de halve tijd op kop fietst.

Heb besloten om toch maar geen mountainbike te kopen maar om in de winter te gaan spinnen. Dat mountainbiken kan altijd nog...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:57

Ik heb mijn fiets alweer aan de wilgen gehangen voor dit jaar. :o Geen zin meer en vooral geen zin om mezelf te verplichten om te fietsen. Ik moet alleen nog even mijn fiets schoonmaken voor de winter maar volgende week mag hij nog mee naar Maastricht om daar de studentenwielrenners aan te moedigen.

Hier nog studenten?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 23:32

Ik ben student :)
Bleeh heb mijn fiets paar weken geleden aan een hek gezet voor huis met kettingslot, krijg heb met geen mogelijkheid meer open.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:03

Hmm das balen Miiej. Even een professioneel fietsenjatter inhuren dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:14

Sleutel kwijt? Of doorgeroest?

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:04

Tijdje afwezig geweest in dit topic. Ben nog wel lekker aan het fietsen. Vorige week de mergelheuvelland 2 daagse gefietst op de mountainbike. Heb een erg mooi en gezellig weekend gehad! Vond het alleen jammer dat het op sommige stukken van de route zo druk was dat het echt file rijden was. Mooie afdalingen of klimmen moest je gedwongen gaan lopen omdat veel mensen voor je stil stonden. Verder wel een erg mooi fiets gebied en goed georganiseerd!

Gister nog een klein rondje op de racefiets gemaakt. Had nachtdiensten dus heb dan wat minder tijd en energie om echt goed te fietsen .Maar ondanks dat wel even lekker om op de fiets te zitten. Wel weer wakker na een dag slapen, kon ik er 's nachts weer tegenaan.

Hier dus wel wat mensen die twijfelen over de activiteiten in de winter. Bij ons zijn de trainingen ook weer afgelopen omdat het weer zo vroeg donker wordt helaas... Spinning/sportschool is ook niets voor mij.. Vorig jaar heb ik veel geschaatst en in het weekend regelmatig op de MTB een tocht gefietst. Denk dat ik dat dit jaar ook ga doen. Dat beviel op zich wel goed. Alleen in het schaatsen gaat ook veel geld zitten helaas. Sportschool ook trouwens en dat vind ik niet eens leuk dus dat gaat hem dus niet worden.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:08

Ik heb vandaag 60 km gefietst. Lang geleden dat ik zo fanatiek was maar toch wel weer lekker.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:15

Mijn racefiets hangt alweer aan de wilgen en de mountainbike is alweer volop actief. Heb onlangs de Mergel Heuvelland 2-daagse gefietst en afgelopen weekend de tocht hier in het Kuinderbos. Komende vrijdag vertrek ik naar Winterberg voor een downhill clinic. Ben benieuwd. Lijkt me ontzettend gaaf om een keer te doen en wie weet daarna wel helemaal verkocht. Ik hou namelijk niet zo van klimmen, maar wel van afdalen!!!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:57

Homiafortuna heb je met de mtb de mergel heuvelland 2 daagse gefietst? Welke routes? Vond het toch ook wel opvallend dat heel veel mensen bij betrekkelijk 'makkelijke' klimmetjes of afdalingen moesten gaan lopen...
Vorig jaar in het sauerland geweest met de MTB. Toen ook een downhill baan naar beneden gegaan. Wel één van de makkelijkste. Is ook niet zo goed voor je MTB als je echt de extreme gaat doen... Moet je toch echt een downhill fiets voor hebben. Wij hebben echter het hele stuk de berg op gefietst ipv de lift te pakken. Ik hou wel van het klimmen. Eerder vond ik dat ook leuker om te doen dan het afdalen. Maar was toen echt een scheitert. Tegenwoordig heb ik die angst wel een beetje overwonnen. En daarnaast gevoel in m'n fiets gekregen en de techniek die bij het afdalen hoort geleerd. Dus vind dat nu ook erg mooi! Al doe ik het nog steeds gecontroleerd en niet met alle remmen los. ;)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:50

Marrke schreef:
Homiafortuna heb je met de mtb de mergel heuvelland 2 daagse gefietst? Welke routes? Vond het toch ook wel opvallend dat heel veel mensen bij betrekkelijk 'makkelijke' klimmetjes of afdalingen moesten gaan lopen...
Vorig jaar in het sauerland geweest met de MTB. Toen ook een downhill baan naar beneden gegaan. Wel één van de makkelijkste. Is ook niet zo goed voor je MTB als je echt de extreme gaat doen... Moet je toch echt een downhill fiets voor hebben. Wij hebben echter het hele stuk de berg op gefietst ipv de lift te pakken. Ik hou wel van het klimmen. Eerder vond ik dat ook leuker om te doen dan het afdalen. Maar was toen echt een scheitert. Tegenwoordig heb ik die angst wel een beetje overwonnen. En daarnaast gevoel in m'n fiets gekregen en de techniek die bij het afdalen hoort geleerd. Dus vind dat nu ook erg mooi! Al doe ik het nog steeds gecontroleerd en niet met alle remmen los. ;)

Ik heb de 70 gedaan en inderdaad hier en daar op mijn beurt moeten wachten om naar beneden te kunnen fietsen. Dat veroorzaakte wellicht ook opstoppingen, maar die waren er toch al, maar ik vond de afdalingen te gaaf om te voet te doen.

Wij huren een fiets in Winterberg. Gaan dit niet met onze eigen fiets doen, alhoewel die van mij dubbelgeveerd is met een behoorlijke veerweg voor, maar het lijkt met toch verstandiger om er gewoon 1 te huren, net als alle protectie overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:20

Ik heb nu ook wat minder zin om te fietsen, de 16 km naar de manege wil nog wel, maar in het donker naar huis fietsen is vervelend. :( Dan zie je helemaal niks meer van de omgeving.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:23

RubyRed schreef:

Haha gelukt 20 euries armer en mijn fiets is bevrijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:25

Miiej schreef:
RubyRed schreef:

Haha gelukt 20 euries armer en mijn fiets is bevrijd :D

En hopelijk geleerd dat je betere sloten moet kopen? *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:14

Ik heb sinds kort eindelijk een crosshybride! De Stevens 6X lite. Was echt opstappen en wegfietsen, héérlijk! Heb nog wel echt een fietsbroekje nodig, want mijn kont was totáál niet blij met mijn intensieve hobby. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:32

Ik ben weer op 'winterbanden', van 23mm dikte naar 28mm. Voelt vreemd, veel meer demping, maar ik haal minder snelheid. :P