Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:02

Hallo iedereen, met mij gaat het steeds beter *even afkloppen* en ben bezig om meer op de hobby's te gaan richten die ik nog kan. Daardoor heb ik minder tijd om met de computer te stoeien, de reden voor mijn afwezigheid de afgelopen dagen. Veel stress opwekkende dingen zijn verleden tijd en de acceptatie van mijn handicap begint het ook te winnen, ipv er tegen te verzetten. De kruiden doen hun werk ook goed, zit veel beter in mijn vel. De therapie (dry neeldling) die ik nu volg voor de spanning in mijn arm/hand werpt ook zijn vruchten af. De pijn word niet minder, maar de druk en spanning wel. Dat geeft ook weer minder spanning/stress.

Al met al weet ik weer wie en wat ik ben waar ik sta en wat ik wil. Door dit alles heb ik besloten om van af de zijlijn mee te lezen.

Voor iedereen een dikke :(:) , sterkte, en ik wens jullie een snelle en blijvende genezing toe.

Daaphh

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:16

Charlot : leuk dat je er zin in hebt! Van je hond , Ik heb hier ook zo 1ne rond lopen die hapt naar de DA en gromt .

Aikon : Super dat het steeds beter met je gaat !

Hier gaat het ook wel wat beter . Straks ga ik nog eens met summer rijden en dan wat leren . Achja :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:36

Aikon, fijn dat het nu stuk beter met je gaat!
Mag ik vragen wat voor handicap je hebt dan?

En heel veel plezier met lesgeven Charlot! ben benieuwd!

en fijn dat het met jou ook beter gaat Daaphh.

Ik heb een vermoeide dag, heb vannacht gewoonweg niet geslapen, had ook keelpijn. smorgens gefitnest met vriendin, dat was wel heel lekker. Vanmiddag op de thee bij andere vriendin geweest, mijn man was nl foetsie vanmiddag. En ik had vandaag een dag, dat ik niet alleen thuis kon zijn! Gewoon erg snel dat nare gevoel in me buik!

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:12

Bobomelo: gggg-cirkel staat voor: Gebeurtenis, gedachten, gevoel, gedrag. Er gebeurts iets, daar ga je over denken, dat bepaald je gevoel, en na aanleiding van dat gedraag je je hoe je je gedraagd :) (hoop dat het een beetje duidelijk is :+ )

Charlot: Vervelend dat je vriendin zo glashard tegen je liegt, veel plezier vanavond en morgen! Ben benieuwt hoe het is!

Hier gaat het momenteel niet zo lekker, hele hectische dag op het werk, niets liep zoals het zou moeten lopen, heel vervelend. Ben ook echt weer helemaal kapot, m'n woensdagavond dipje denk ik...
Op het werk wel bezig om te kijken of ik een andere functie kan krijgen, moeten nog met 1 iemand gesprekken hebben en dan weet ik meer. Dus best spannend nog := ik hoop het wel, want het zou voor mij een stuk rustiger worden dan.
We zullen afwachten :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:18

@ bobomelo. Ja hoor, dat mag. Ik heb dik 2 jaar terug een bedrijfs ongeluk gehad waardoor ik dystrofie heb gekregen aan mijn pols en hand, de dominante hand dus, hierdoor kan ik weinig meer met mijn hand. De signalen van mijn hersenen komen, niet of nauwelijks of verkeerd door in mijn hand. En andersom loopt het ook niet goed. Ik ben afgekeurd en heb nu *eindelijk* een behandeling gevonden die verbetering geeft. Ik was al helemaal afgeschreven door verschillende "artsen". Ik moest er maar mee leren leven.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:22

@bomomelo
Fijn dat je geen MS of en hernia hebt!

@ aikon
Wat fijn dat het beter met je gaat! :D

Nou bij mij begon de dag opzich wel goed..
Tot een uurtje geleden ofso..
Werd opeens weer heel erg aggressief..
Nu gaat6 t opzoch wel weer, ben alleen tekeer gegaan tegen mijn ex..
Voel ik me nog best rot over, hij deed eigenlijk niks verkeerds..
Pff wordt echt gek van die buien, geloof dat de spychiater me ook daarbij ging helpen ofso..
Heb morgen weer een gesprek.. Ik wil niet :x

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:26

Hoi meiden,
ben even niet zo actief hier, maar denk wel aan jullie :(:)
Het enige wat ik op het moment doe is werken (paar uurtjes tot 1 uur) en wat ik 's middags doe :o? :?
Die tijd kom ik in ieder geval door, vaak even langs m'n nichtjes ofzo.
En 's avonds eet ik en rond deze tijd slaap ik de laatste dagen al.
Dus heb het idee dat ik alleen werk en slaap..
Heb op het moment haast meer dan 12 uur slaap per nacht nodig lijkt het, maar dan kom ik tijd te kort.. dus worden er gemiddeld 10 per nacht..
Betekent dat ik nog moe ben..
Ik lijk op een overleefmodus te staan en even helemaal niets te voelen.. zou dit dan een welbekende dissocatie zijn?!?
Vrees dat ik één deze dagen "ontplof" en alles er weer uitkomt.. we zullen zien.

Heb even geen fut om op jullie te reageren, excuses! Maar denk wel aan jullie :(:)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:43

Ik heb alles gelezen, maar geen puf om op alles te reageren. Een *\o/* voor degene die vooruitgang boeken en een :(:) voor degene die het nodig hebben :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:12

Hier even een ego post ; Maar ik weet echt niet wat ik moet doen ...

even en stukje verleden zodat jullie kunnen volgen .
Ik heb het contact verbroken met mijn papa zijn familie sinds ik 6 was ( wie de reden wilt weten mag Pb sturen . )
met mijn vader had ik nog contact tot ik 10 jaar was . Na een telefoontje van hem voelde ik me verraden . Na 6 jaar geen contact te hebben met hem is hij in mei even gezien . Hij kwam naar de paarden kijk . Langer als 10 min is hij niet gebleven en een gesprek was er ook niet . Iedere keer als ik met hem op msn praat is het meer ruzie als iets anders .
Ik kan wel verder gaan met verhalen over hem , die niet zo positief zijn .
Nu vandaag stuurd hij een sms dat hij weet dat hij fout is . Dat hem mij en mijn broer mist .
ik stuurde terug dat het goed was dat hij wist dat hij fout was . Maar ik nog steeds het gevoel heb dat hij mij verraden heeft .
Hij stuurde terug dat hij geen zin had om via sms te praten maar hij als volwassen wilt afspreken .
Ik weet nu niet wat ik wil , hem zien , of hem niet zien ? de vorige keer was het stil en ik voelde me niet goed na hem te zien .

Mama zegt dat ik zelf moet kiezen wat ik wil doen . Maar ik weet het echt niet .
Langs de 1Ne kant wil ik wel terug contact . maar langs de andere kant heb ik schrik om hem weer te zien , geherhinnerd worden aan vroeger .

ik weet het echt niet meer ...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:04

@daaph,
Weet natuurlijk niet wat je vader jou precies heeft aangedaan, maar hij ziet nu in elk geval wel in dat hij fout is....
Dus ik zou zeggen, geef hem nog 1 kans, probeer het nog een keer. Denk dat hij nu meer te vertellen heeft, aangezien hij het zelf aankaart!
En als het alsnog niks wordt, kan je er nog altijd voor kiezen om geen contact meer te hebben, maar als je hem geen kans hebt gegeven.....

@maaike, kom op he! gewoon lekker slaap inhalen, zolang je er maar voor zorgt dat je je dag en nacht ritme niet omwisselt, dus gewoon op tijd naar bed! Het heeft tijd nodig! en het komt echt weer goed!
Ik had afgelopen dagen ook dagen dat ik dacht.....en sinds gisteravond, is mijn hartslag weer een stuk rustiger, kon ik vannacht weer slapen en voel ik me geloof ik weer een stuk sterker!

@lieszje
Heb je je ex wel laten weten dat het niet aan hem lag?
en hoe is het bij de psych gegaan?

@aikon
ohja, is ook zo!(heb het jou wel es eerder gevraagd geloof ik.....oeps)maar ben blij voor jou dat je nu een behandeling hebt gevonden die wel aan lijkt te slaan! kunnen zij ook ongeveer zeggen in hoeverre het over zal gaan?

@qwerty
ohja, die ken ik wel......

Wat is de gebeurtenis: (ik ben alleen thuis)
Wat zijn mijn gedachten: ...........
Wat zijn mijn gevoelens: ............

Bij mij mist het woordje gedrag....dus zal ik de ggg-cirkel wel hebben....hihi

alhoewel, met de mindfulness kwam woordje gedrag wel naar voren, maar voor mij meer in de zin van: als iemand naar doet, dat ik me dat 100 keer zo erg aantrek als een ander....en dat ik nu moet denken, ho stop. Gebeurtenis: iemand doet naar(onterecht), mijn gedachten: (ook al doet diegene onterecht zo dom)oh, wat zal de rest nu denken, het is helemaal niet waar wat diegene zegt, maar iedereen zal wel denken.....Mijn gevoelens: naar gevoel, net als vroeger, verstoten. En mijn gedrag: je wil eigenlijks tegen iedereen je verhaal wel doen van hoe en wat het in het ging ging......

En wat ik ZOU moeten doen: mij niet zo naar laten voelen door diegene, want ik weet.....diegene flikt het bij iedereen, en ja, iedereen banketstaaf met iedereen mee, alleen blijft het daar ook bij! en eigenlijks bedoelen ze er niks mee, maar ja, ze banketstaaf nou eenmaal mee met diegene omdat iedereen eigenlijks stiekem wel bang voor d'r is, want banketstaaf je niet mee met haar, dan banketstaaf zij wel weer over jou.....
En dat ik me gelijk WEL zo naar voel, komt door je verleden, dus even rustig bekijken van WAT ze nu eigenlijks zegt, even de 3 minuten ademhaling erbij, even de situatie weer bekijken, kan ik er wat mee, moet ik er wat mee...

en 9 van de 10keer is de conclusie: nee, kan d'r niks mee....Zij is zoals zij is, dat kan niemand meer veranderen(en nu mag ik mij afvragen of ik zo zou willen zijn als haar.....NEE dus!

mooi versje:
Moge ik de moed hebben om te veranderen wat IK kan veranderen
De sereniteit om te accepteren wat ik NIET KAN veranderen
En de wijsheid om verschil tussen beide te herkennen!

Dus wat ik kan veranderen: Mij van binnen niet zo laten te pakken door haar.
Wat ik niet kan veranderen: Haar doen en laten, want zij is gewoon zoals zij is....(en een andere collega zei ooit: nou, ik zou niet zo willen zijn als haar, dat je gewoon weet dat mensen bang voor je zijn......nee dat zou ik niet fijn vinden als mensen zich niet op hun gemak bij mij voelen......)

(dit alles ging over een voorbeeld van iemand bij mij op het werk)

Maar had toevallig van de week mijn psych dus nog gemaild, omdat het niet zo heel goed ging, en toen mailde ze mij dit rijtje nog even met nog even weer een steuntje in de rug zeg maar!

Kom net bij de tandarts vandaag, had 3 gaatjes, oepsie, dus zit nu met verdoofde mond hiero!
vanavond weer springles, sinds 8 week.....

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:30

Ja, dat heb ik al tegen hem gezegd.
Die buien kan ik opeens hebben, gelukkig weet hij dat nu ook.

Als ik trouwens rare woorden of halve zinnen ofso typ, mijn toetsenbord doet nogal vaag.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:50

@ bobmelo, helaas kan niemand mij vertellen hoe de toekomst zal zijn met mijn hand. ;( De tijd moet het leren, voor nu gaat het redelijk. In de winter is het nog maar de vraag.

Ik hoor de laatste tijd vaker om me heen (en lees het ook op bokt) dat vrouwen deprie worden van de pil!!!!! Met alle symptomen die hier ook de revue passeren. Na het stoppen trekken de depressieve buien weg.
Koffie schijnt ook een trigger te zijn voor depressie.
Misschien iets om eens bij stil te staan voor jullie? ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:46

Ja dat klopt.
Bij mij komt het in ieder geval niet door de pil :P
De ex van mijn ex (klinkt raar :')) werd dr ook depressief van, dus die stopte dr maar mee.
Ben iets van 2 jr geleden wel depri geworden van de morning after pil..

Heb vanochtend een onwijs lange email naar mijn ex gestuurd.
Eerst een smsje gestuurd dat ik graag wil dat hij hem pas leest als ik die dag naar hem toe kom of als ik dr al ben.
Ben er echt heel erg lang mee bezig geweest, heb mijn gevoelens van de afgelopen maanden neergezet.
Ik wil graag dat hij dat weet, maar ben niet zo'n goede prater over zulke dingen..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:28

Hoi Aikon,
zie pb......

En lieszje, wat goed van je!!!!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:41

Gefeliciteerd bobomelo!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:44

Ik zeg even snel gedag, het gaat hier weer prima.
Maar ik ben nu veel te druk met alles, om elke dag bij te lezen en te reageren.

Ik ga weer lekker op de meeleesmodus denk ik :)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 15:07

Bobomelo, gefeliciteerd!! Het zonnetje is speciaal voor jouw verjaardag gaan schijnen vandaag!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:05

bombomelo: gelukkige verjaardag!

Even een egoberichtje van mij:
woensag heb ik terug les gegeven aan die mensen met hun shet. Was terug heel nerveus. emotioneel is het wel moeilijk, ze staan op men vingers te kijken en dan loopt ook letterlijk alles fout. Nu ja ze vonden het blijkbaar goed en mag volgende week terugkomen!

hypotherapie was zalig!! heb veel kunnen helpen en heb ook even mogen lesgeven. En dat ging wel super. de eigenares keek wel, maar helemaal niet op mijn vingers met het dingen van je doet het fout. Achteraf zei ze, amai jij doet dat goed! ben er zo blij van!

Vandaag heb ik voor eerst op een boerepaard gereden! Was wel wijs!! Heb samen met een vriendin gereden. was super. Ik rijd normaal altijd aleen en nu mag ik elke zaterdag op dat paard rijden samen met vriendin. Ben er blij om.

Voor de rest voel ik me nog steeds heel onzeker en het stomme is dat men stemming zo snel kan omslaan. kan de hele dag iets fijn doen en hop 's avonds slaat het om...

:(:) aan iedereen die het nodig heeft!!

ps even ter aanvulling, die vriendin is niet men ex, een andere toffe vriendin!
Laatst bijgewerkt door Freedom1 op 11-09-10 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:12

bombomelo: gelukkige verjaardag :D !

Charlot : Zo leuk dat je mag rijden met je vriendin & dat je het super vond bij hypotherpie :D !

Hier gaat het best wel ...
Zit nog veel te twijfelen over terug naar mijn papa te gaan . Heb wel al een "afspraak" met hem , volgende week zaterdg voormiddag . ik hoop dat ik de moed vind om te gaan ... en maandag moet ik terug op gesprek gaan

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:48

Charlot, vervelend he, dat het zó snel en zo vanuit het niets kan omslaan he? Ik ervaar het ook als heel vervelend. Ik kan mezelf daarin niet volgen, en het moet voor anderen ook heel lastig zijn. Zo kan je een grapje maken en kan ik erom lachen en de andere keer word ik er boos om.
Er is haast geen dag die helemaal goed gaat, wat het nog moeilijker en lastiger maakt.
Snap soms niet waarom ik er voor vecht, heb het idee dat er geen einde aan al die stemmingswisselingen komt!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:02

maaike: je omschrijft precies wat ik ook voel. Ik heb het te vaak dat ik ook om een grapje niet eens kan leggen en alleen maar verbaast/kwaad wordt. Het is idd heel lastig vervelend. op de second slaat het om..
als dat gebeurd als ik in omringing ben van mensen die mij niet zo goed kennen dan slaat het altijd naar binnen. dan zet ik men masker op en probeer ik vrolijk te blijven. en das heel moeilijk! of ik kom in een dissociatie dat ik weg ben van de wereld, ik reageer dan nog wel maar in automatisme.
en er is bij mij ook bijna geen dag die volledig tof is. het slaat gewoon áltijd om. je mag nog een hele toffe dag gehad hebben boem 's avonds slaat het bijvoorbeeld om.
soms vecht ik er ook niet meer tegen. als ik alleen ben dan laat ik ze toe, er tegen vechten kan ik soms niet meer.

Nu vb ook ik heb een super dag gehad. was lees ik op internet men ex heeft weeral eens over mij geschreven. Dat ik haar alleen maar gebruik als ik haar nodig heb. En das is zo geen waar!!! ik deed verdorie alles voor haar. Donderdag heb ik haar gevraagd of ze op mijn hond wou passen omdat ie gisterenavond heel zijn bench ondergeplast/gemest had. En dan schrijft ze daarop zo iets. Dat ik alleen maar leuke dingen doe met anderen. Miss is ze jaloers ofzo.. Leuke dingen met haar doen zijn zoviso een inspanning met haar, want vanals ik ze zie slaat meestal mijn stemming over naar negatief... (maar toon ik bijna nooit). nu ja ik probeer me terug te ontspannen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:10

Bobomelo gefeliciteerd met je verjaardag!

Aikon, fantastisch dat het nu een stuk beter met je gaat!

Daaphh dat is een moeilijke beslissing, sterkte daarmee. Het enige wat ik kan zeggen is: blijf bij je eigen gevoel, als je eruit kunt komen wat dat gevoel is.

Charlot dat is weer een :Y) dat lesgeven en die complimenten erbij!

Ik herken de stemmingswisselingen heel goed, ik ga van bijna manisch vrolijk, naar kwaad en agressief naar intens verdrietig en weer terug. En dat kan zo op 123 ineens omslaan. Vandaag ook: ben met de hond gaan hardlopen en voelde me trots op mezelf daarvoor, maar eenmaal terug bij de auto was ik ineens weer heel down en terug thuis (bij de stal) zag ik dat de loonwerker de voordroog op het stro had gestapeld en daarvan ging ik dan weer door het lint. Toen boos de stallen gemest, vrolijk paarden gelongeerd, in tranen in de auto en nu zit ik met al mijn stekels overeind op bed met de laptop. Ik word een beetje moe van mezelf. :roll:

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:11

Kan jij eens omschrijven hoe een dissociatie voor jou voelt? Ik heb het idee dat ik er afgelopen week namelijks één had.
Maar weet niet of het daadwerkelijk zo is.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:28

maaike: hoe het voor mij voelt:
vaak gebeurd als het heel moeilijk heb en ik de situatie niet meer aankan maar er toch moet inblijven. dan voel ik vaak niets meer, ik ben eruit, ik kan precies niet meer aan mezelf dan doen. Of ik begin vaak aan iets anders te denken en dan plots stoppen mijn gedachten en weet ik niets meer. Kan wel nog automatisch reageren op anderen maar daar weet ik ook niets meer van. Je voelt dan ook van oliebol wat heb ik het afgelopen uur/uren/minuten gedaan??? heel vervelend, je weet echt niets meer!!!
Is beetje zelfde zoals je slaapt, maar dan overdag, en dan doe je ook wel nog vannalles. je geest/ denken stopt
Anderen herkennen het aan dat ik gewoon reageer zonder gevoel, dat ze me niet meer kunnen bereiken, dat ze niet meer op me kunnen doordringen. Ze mogen nog vragen he ben je er, helpt allemaal niets. ik moet er zelf terug uitkomen. Zo had ik een dissociatie toen ex bij me was. Was weer om uit de situatie te vluchten, en toen belde collega/vriendin me en was er in 1 keer uit. Had het vroeger ook best veel bij het autorijden. Was naar mijn ouders vb aan het rijden en had wel 50 kilometer gereden zonder te beseffen waar ik al was.. héél vervelend!!

wat had jij dan meegemaakt maaike omschrijf eens?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:31

Ik voelde dat ik er niet bij was, alsof ik niet zelf op m'n werk was. Anderen kregen geen contact, praatten tegen me, maar konden me niet bereiken. Zij hadden het idee alsof ik er geestelijk gewoon helemaal niet was. Ik voelde dat ik "daarin" zat, maar kwam er een soort niet uit.
Heb het nu een paar keer gehad. Vind het een heerlijk gevoel, inderdaad alsof je slaapt, alleen dan nog wakker bent. Voelde alsof ik zweefde zeg maar.