Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:50

Mijn vriend heeft tot een jaar geleden altijd vanuit huis gewerkt zodat ik alle kanten op kon. En ik hoefde ook nooit te koken. Nu heeft ie een eigen zaak waar hij heel veel tijd in moet steken dus nu werk ik wat minder. Wij hebben altijd gekeken naar wat het meest praktische was en de kinderen zijn nooit een belemmering geweest. Ik heb niet heel bewust voor kinderen gekozen maar ze hebben mijn leven zeker niet verwoest. Integendeel, nu ze groter gaan worden en je ziet soms heel duidelijk de resultaten van je opvoeding naar buiten komen en je ziet dingen van jezelf van vroeger terug...dat vind ik prachtig.

eekhoornerik

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:50

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:55

MamboBeach schreef:
Wees... Dat woord wordt toch bijna nooit meer gebruikt...

Dus????
Ik neem toch aan dat je de betekenis er wel van weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:57

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:02

Chiqa schreef:
[LZP] Moet je wel medelijden hebben met arme mensen met kinderen?

Zal je nog sterker vertellen ik heb altijd medelijden met mensen die kinderen nemen arm of rijk _O-

MB ik zou niet weten hoe dat anders moet heten.

Ik bedoel het ook niet aanvallend hoor maar dat woord hoor je tegenwoordig niet meer, het viel mij gewoon op dat je het zo noemt. Een ander zegt bijvoorbeeld dat de ouders zijn overleden maar maakt niet uit. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:03

Onassa schreef:
MamboBeach schreef:
Wees... Dat woord wordt toch bijna nooit meer gebruikt...

Dus????
Ik neem toch aan dat je de betekenis er wel van weet?

Dus???
Wat denk je zelf? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:04

MamboBeach schreef:
Een ander zegt bijvoorbeeld dat de ouders zijn overleden maar maakt niet uit. :)

Ik was nog vrij jong toen dit gebeurde, laat ik zo zeggen ik las nog de Debby en de Tina :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:08

Chiqa schreef:
MamboBeach schreef:
Een ander zegt bijvoorbeeld dat de ouders zijn overleden maar maakt niet uit. :)

Ik was nog vrij jong toen dit gebeurde, laat ik zo zeggen ik las nog de Debby en de Tina :P

:') Dat verklaart het! ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:11

Taalkundig gezien ben je een wees als je als minderjarige beide ouders hebt verloren. Het is zo langzamerhand wel een Dickensiaanse term geworden, omdat het nu, in de huidige tijd en Westerse wereld (afgezien van rampen en ongelukken) niet zo vaak meer voorkomt, gelukkig.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:26

Als je als jong kind je beide ouders verliest ben je een wees, ik ken daar geen ander woord voor.
Net als je moeder al jong haar man verloor, dan krijgt zij weduwe en wezen pensioen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:27

Ik ken geen personen die het zo noemen, daarom viel het mij zo op...
Maar moet je daar nu een hele pagina aan wijden Onassa?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 01:32

Chiqa schreef:
MamboBeach schreef:

Jeetje....op zo'n jonge leeftijd al beide ouders verloren?
Dan heb jij het op jonge leeftijd al flink voor je kiezen gehad.....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 01:34

Uhhhh, een hele pagina, waar???
Heb net een tijd tv zitten kijken.
Vreselijk...Milly is gevonden in een tuin van een buurman....zo vlak bij haar huis.
Hoe moeten die ouders in godsnaam dit ooit verwerken |(

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:08

Onassa schreef:
Uhhhh, een hele pagina, waar???
Heb net een tijd tv zitten kijken.
Vreselijk...Milly is gevonden in een tuin van een buurman....zo vlak bij haar huis.
Hoe moeten die ouders in godsnaam dit ooit verwerken |(

Dat dacht ik ook al. Dat dacht ik al toen ze vermist was. Ik ben mijn hondje eens een uur kwijt geweest, de paniek die ik toen had. Laat staan je kind, waarvan je weet dat ze daar tegenwoordig dan echt wel wat mee uitspoken. Dat is toch niet te dragen. Laat staat nu haar dood. Gewoon klaarlichte dag verdwenen en dan dit. Ongelooflijk.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:18

Vreselijk hoor, zometeen een pers conferentie.

Ik ben voor jaren terug helemaal kapot geweest omdat een van mijn katten neit meer thuis kwam.
Het was op kerstavond en ik zat All you need is love te kijken.
Het begon te regenen en normaal kwam hij meteen thuis, nu niet en ik voelde meteen al dat het mis was.
Weken heb ik gezocht, advertentie in de krant geplaats.
Ik kreeg een keer een telefoontje dat er zo'n 10km een witte kat langs de weg lag, ben er heen gegaan maar dat was hem niet.
Achteraf zijn er toen in die buurt heel veel katten spoorloos verdwenen, en hier bleek een katten hater achter te zitten die ze vind en vergiftigde.
Nou dat jaar was er voor mij geen kerst en nieuw jaars feest meer kan ik je zeggen.
Tja....je hebt mensen die niet van kinderen houden en mensen die niet van dieren/katten houden.
Maar om een kind of dier zo van het leven te beroven......onbegrijpelijk, dan kan je toch geen normaal hart in je donder hebben??!!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:27

En met wat pech krijgt de dader een knuffel TBS en loopt al snel weer gewoon rond.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:46

_sparta_ schreef:
En met wat pech krijgt de dader een knuffel TBS en loopt al snel weer gewoon rond.

TBS is echt geen knuffelperiode hoor.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:47

Onassa schreef:
Als je als jong kind je beide ouders verliest ben je een wees, ik ken daar geen ander woord voor.
Net als je moeder al jong haar man verloor, dan krijgt zij weduwe en wezen pensioen.

Precies.

Toen mijn vader overleed kreeg mijn moeder dat ook. Heb zelfs gedurende mijn studietijd nog een wezenuitkering van mijn vader's pensioen gehad.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:48

Wendy schreef:
_sparta_ schreef:

TBS is echt geen knuffelperiode hoor.

Kijk ik wat anders tegenaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:49

_sparta_ schreef:
Kijk ik wat anders tegenaan.

Want?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:54

Dat zie je wel als ze vrij komen. Niets geleerd en doen gewoon weer hetzelfde.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:54

_sparta_ schreef:
Dat zie je wel als ze vrij komen. Niets geleerd en doen gewoon weer hetzelfde.

Tuurlijk, geen een heeft er wat geleerd :Z
En ze komen idd ook allemaal vrij :') De hele ernstige gevallen zitten op de long-stay afdeling van de TBS kliniek. Die komen dus helemaal niet meer vrij :n En terecht trouwens.

Het klopt namelijk gewoon niet, de recidive na TBS is een stuk lager dan bij gewone detentie.

Citaat:
Ter beschikking gestelden (tbs'ers) komen vrij na behandeling in een justitiële kliniek. Hoewel de buitenwereld vaak anders denkt, ligt het recidivepercentage onder tbs'ers lager dan het algemeen recidivepercentage. Zo'n 36 procent van de voormalige tbs'ers komt opnieuw in aanraking met justitie voor een delict. Slechts in minder dan 7% ging het opnieuw om een zedendelict. Behandelde zedendelinquenten gaan dus fors minder in de fout dan andere delinquenten.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Recidive#Recidive_en_TBS

Punt is natuurlijk wel, dat als iemand dan weer een misdrijf pleegt, het vaak hele ernstige zaken zijn met een hoge nieuwswaarde.

Maar goed, heerlijk offtopic weer.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:05

Nergens zeg ik allemaal, dat maak jij er van. Ik heb ergens andere cijfers gezien, juist bij zedendelicten. Zoek ze straks nog wel eens op. Dat was een heel stuk hoger dan die van de wiki.
En ik ben van mening dat er veel vaker gekozen moet worden voor een levenslange staf. Zoals ik dat ook vind bij de dader van Milly. Wat zijn reden ook is geweest, niets kan dit goed praten. Ik kan me voorstellen dat nu mensen met kinderen ban worden. Want niets is er tegen te doen tegen deze zieke lui. 1 ding kunnen we wel doen, van de mensen waarvan we weten dat ze ziek zijn, nooit meer vrij laten. Die maken dan in ieder geval geen tweede slachtoffer meer.
Op zo’n moment ben ik ook blij geen kinderen te hebben.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:29

Vind het echt vreselijk voor haar ouders, wat een hel voor hun.
Denk je veilig te wonen in een veilige buurt, en een normale relatie met je buurman te hebben.

Gadver, ik kan er nog niet over uit.

Hoe kan het dat mensen (mannen) uitgroeien tot moordenaars?
Wat gebeurd er in het brein van zo'n man om tot zulke daden te komen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:58

Denk je veilig te wonen met een politiekoppel in de buurt...
Verschrikkelijk vind ik dit. Dit is de grootste nachtmerrie die je als ouder kan overkomen...