hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:14

Hmm dus in de geribbelde lays chips niet? Gelukkig maar :D
Ga ook niet op alles letten, maar heb al wel besloten te minderen met koffie/cola.

Gisteravond weer helemaal mis. Diegene die bij me was heeft de huisartsenpost weer gebeld. Ook omdat ik de hele dag met pijn op de borst liep, en dat niet wegging en gisteravond eigenlijk alleen maar erger werd.
Ben weer flauwgevallen, tijdens dat de hp werd gebeld. Hebben toen een dokter gestuurd. Heeft even gekeken en geluisterd, had te hoge bloeddruk maar verder niets bijzonders.
Hij heeft heel veel uitgelegd, beter dan mijn huisarts in 3 bezoeken gedaan heeft. Hij adviseerde ook haptonomie of cesar therapie. Heeft iemand dit al eens gedaan?
Heb pas over 3 weken gesprek met psycholoog, en heb weinig zin om nog 3 weken elke avond zo te moeten zitten.

Hoe ging het wilke met je gesprek?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:22

Als je er (nog) niet op wilt letten dan vind je het (nog) niet vervelend genoeg wanneer je zo'n aanval hebt, denk ik dan.... :P

Ben je het echt zat dan wil je wel opletten of die rommel ergens in zit hoor, want je kan daarmee echt veel ellende voorkomen :j

De meeste mensen hebben er nooit last van gehad, tot je ineens regelmatig van die aanvallen van hartkloppingen, angstgevoelens, hoofdpijn enzo hebt en er een patroon in gaat ontdekken dat het na het eten van die rommel komt :=

Heftig zeg Amoj...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:15

Ik vind het biet vervelend genoeg? Nou nee daar ben ik het niet mee eens, sorry. Onzin ;) Ik ben niet voor niets in behandeling. Ik merk er gewoon niks van dat door bepaalde eten m'n adem anders gaat. Dus als ik er niks van merk ga ik er ook niks aan doen, want ik hou wel van lekker snoepen :) alcohol laat ik dan wel eerder staan, merk ik het meteen bij.

1 ding is iniedergeval zeker. Iedereen die hyperventilatie heeft, heeft er last van op zijn of haar eigen manier :j

M'n gesprek ging goed. Heb nu oefeningen meegekregen voor de 'normale ademhaling'. Was al ietsje vooruit gegaan vergeleken vorige keer. Heb er vertrouwen in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:38

Dat ik minder met cola en vooral de koffie laat staan, helpt mij al heel erg. Gelukkig maar.
Mooi dat het goed ging wilke!

Dinsdag intakegesprek met haptonoom. Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:13

Hoe gaat het met jullie?
Hier gaat het de laatste dagen wat beter. Overdag nog wel eens benauwd, maar snachts gelukkig niet meer.
Morgen naar de haptonoom, ben erg benieuwd.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 01:19

Net de andere kant van hyperventilatie ontdekt. Zakte ineens Door m'n benen (ouders waren net optijd bij me), viel net niet flauw (was maar half op de wereld en kon amper praten) en had geen kracht meer in m'n lichaam. -O- normaal gesproken snak ik naar adem maar dit keer had ik die meteen onder controle. Ook als t ff terug kwam, meteen weer onder controle. Dus ik kan denk ik wel zeggen dat maatkracht.com helpt..

Ik schrok wel omdat ik eerst altijd meteen last heb van m'n adem en dan ben ik pas wat slapper. Dit keer was t andersom en omdat ik 'deze versie' niet kende veel enger... Door m'n benen zakken was ook jaar geleden ofzo. T was altijd m'n bovenlichaam de laatste tijd.. Dacht dat ik ineens verlamd was en rampscenario's schoten door m'n hoofd.

Edit: ik ben zo bang he.. Wat als ik ineens in elkaar zak op m'n nieuwe werk of op t paard? Hyperventileren ok, daar kom ik wel uit en ben ik gewend... Maar dit... :(

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:45

Oh bah wat vervelend ! Misschien even over hebben met maatwerk wat die ervan zeggen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:34

Jaa dat ga ik idd sowieso doen :j
Woensdag er weer naar toe

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:08

Niet bang zijn voor het bang zijn, Wilke. :) Inderdaad eens kijken wat maatkracht.com ervan zegt en je geen zorgen maken over 'wat als..'.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:19

Ja.. Naja omdat het iets nieuws is ben ik dat wel.. :( die 'gewone' hyperventilatie ben ik gewend en krijg ik onder controle. Maar het rare was dat mijn hartslag gewoon normaal was. Met hyperventilatie is die altijd snel volgensmij. Dus ben wel bang in de zin van dat ik niet weet wat ik heb gehad..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:34

pmarena schreef:
Oja, en magnesium werkt idd. erg goed! Slik ik ook sinds begin dit jaar en idd. veel minder onrust :j

Mag ik vragen of de magnesium die jij slikt, niet heftig is voor je buik? Ik heb PDS en mag die van de Tuinen al niet. :o

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:38

Ik heb ook pds maar heb geen last met het slikken van magnesium

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 12:01

Oeh ja dat herken ik! Dit heb ik 2 weken geleden gehad. Ik moest overgeven dacht ik. Ik begon te hyperen en zakte in elkaar terwijl mij ademhaling al wel weer goed was. Ik zakte in elkaar. Geluid werd dof. Zag sterretjes. Mijn vriend heeft mij op de bank gezet en ik ben als een blok in slaap gevallen.

Wilke93 schreef:
Net de andere kant van hyperventilatie ontdekt. Zakte ineens Door m'n benen (ouders waren net optijd bij me), viel net niet flauw (was maar half op de wereld en kon amper praten) en had geen kracht meer in m'n lichaam. -O- normaal gesproken snak ik naar adem maar dit keer had ik die meteen onder controle. Ook als t ff terug kwam, meteen weer onder controle. Dus ik kan denk ik wel zeggen dat maatkracht.com helpt..

Ik schrok wel omdat ik eerst altijd meteen last heb van m'n adem en dan ben ik pas wat slapper. Dit keer was t andersom en omdat ik 'deze versie' niet kende veel enger... Door m'n benen zakken was ook jaar geleden ofzo. T was altijd m'n bovenlichaam de laatste tijd.. Dacht dat ik ineens verlamd was en rampscenario's schoten door m'n hoofd.

Edit: ik ben zo bang he.. Wat als ik ineens in elkaar zak op m'n nieuwe werk of op t paard? Hyperventileren ok, daar kom ik wel uit en ben ik gewend... Maar dit... :(

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:31

Vrouwtje van maatkracht herkende gedeeltes idd wel als hyperventileren, maar dat ik niet kon praten, ik sprak gewoon brabbeltaal en kwam niet uit m'n woorden vond ze wel raar. En omdat ik de laatste tijd zo ontzettend moe ben, vond ze t niet verkeerd als ik naar de dokter ga om m'n b12 te testen, dus woensdag maar naar de dokter.... Alleen....bloedprikken............ Daar word ik al niet goed van bij t idee :')

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:40

Hmm ok. Nou hoop dat dat meer duidelijkheid geeft!
Bloedprikken stelt niks voor. Ik krijg nu dagelijks trombose spuiten, nou laat liever bloedprikken hoor ;)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:06

Nja m'n eerste x bloedprikken moest ik meteen 8 buisjes afgeven en bij de 4e werd ik niet goed. Elke keer als ik nu moet bloedprikken zak ik vanzelf weg en begin ik te hyperventileren / paniekaanval ....
En als ik b12 tekort heb, moet je om de zoveel tijd sowieso (jezelf) prikken met een naald. Heb liever in m'n vinger :(

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 06:54

Vanmorgen werd ik raar wakker. En ja hoor nu heb ik het weer een beetje benauwd. Gelukkig herken ik wel dat rare gevoel in mijn keel alsof er iets in zit. Dus ben ik niet in paniek en hoop ik dat het zo minder word

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:34

appiesjappie schreef:
Vanmorgen werd ik raar wakker. En ja hoor nu heb ik het weer een beetje benauwd. Gelukkig herken ik wel dat rare gevoel in mijn keel alsof er iets in zit. Dus ben ik niet in paniek en hoop ik dat het zo minder word

Weet je wat ik heb geleerd bij maatkracht? Denk dat jij t zelfde gevoel hebt wat ik ook heeeel vaak heb. Alsof je keel al half dicht zit.
2 sec inademen door je neus (buikademhaling) en 4sec uitademen via je mond, zachtjes blazen. Dan moet t weer in balans komen. En als je uiteindelijk duizelig wordt valt er niks meer weg te blazen :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:53

appiesjappie schreef:

Hee herkenbaar ! Echter nooit de link met hyperventilatie gelegd hierin..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 06:59

Vandaag naar de tandarts weer een lekker spanningsmomentje! Bleeh

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:20

Hebben jullie ook wel eens dat als je op je stoel zit, opeens super duizelig wordt? En daarna ook alleen maar weer meer gaat spannen?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:01

zo, ik sluit mij er ook bij aan.....bij mij slaat stress. drukte e.d. wel eens op mijn middenrif. das ook geen lolletje een verkrampt middenrif...auw....maar goed...ik was afgelopen tijd best heel druk, wat te weinig slaap en ik ging nu afgelopen woensdag met een vriendin paardrijden..... ik stapte best moe op, maar alles ging prima.....op een gegeven moment schoot er een vogel weg en beide paarden maakten even een hupsje, niks aan de hand, maar ik schrok zelf ook van die vogel. Daarna had ik last van mijn spieren over de breedte van mijn rug. voelde vervelend alsof het even knak moest zeggen. Een half uurtje later schrok mijn merrie (waar vriendin op zat) van een quad....ook niks aan de hand maar ik schrok zelf weer een beetje...vanaf toen ging het mis. Wat een naar gevoel..niet benauwd maar alles was verkrampt...werd licht in mijn hoofd, tintelende handen en voeten....dus we hebben het op een knallen gezet om het bos uit te komen en op zo'n moment denk je zelf niet na en gaat het goed, maar daar waar we in stap moesten begon het weer. Thuis aangekomen ben ik op het pad afgestapt want had het idee dat ik geen gevoel meer had in mijn benen...even op de grond gezeten en daarna ging het wel weer....paarden de wei in en rustig op bed gaan liggen.... achteraf heb ik het vaker gehad, maar dan als ik 's avonds op bed ging...vaak maar eventjes........

Maar nu vandaag moest ik een uurtje met 2 betalende mensen op stap...niks aan de hand...op een gegeven moment overvalt mij het idee dat het weer kan gebeuren...ik ben er op gaan letten en meteen verkrampte ik zelf mijn spieren in mijn middel en mijn ademhaling was meteen niet meer goed.....heb het goed gehouden tot thuis en zodra ik naast het paard stond was het over. ik ga komende tijd zelf alleen even op stap, want dit moet natuurlijk geen gewoonte worden! maar alleen onder het rijden gebeurt het dus en dan overvalt je de angst dat er ook nog mensen achter je rijden waar ik op moet letten.......

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:43

Luigi schreef:
Hebben jullie ook wel eens dat als je op je stoel zit, opeens super duizelig wordt? En daarna ook alleen maar weer meer gaat spannen?

Ik spring recht en loop wat rond, dan zakt het direct bij mij.
Dat achteraf opspannen is typisch.

Hier gaat het best goed, zeker met alle drukte om me heen.
Ikea en allerlei drukke zaken gedaan, uren wachten, maar geen enkel probleem.
3x laat sinds vrijdag. Vandaag wel moe, maar meer niet.
Dernet even in vergadering wat last, snel men parkeerschuif gaan verleggen, dus even frisse lucht en terug oké.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:01

Wil hier proberen wat mee te lezen/schrijven , als dat mag?..

in 2006 opgenomen geweest met paniekaanvalllen en angstig zijn.
Daarbij ook behoorlijk gehyperventileerd, iets wat ik heel eng vond en dan echt bang was dood te gaan.
Het is een hele tijd goed gegaan maar nu ik niet zo lekker in mijn vel zit en ziek ben heb ik weer last van angsten en piekeren. Gisternacht zat ik dicht bij hyperventileren , maar kon het nog net onder controle houden. Wat doen jullie zoal als je die spanning voelt opkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:41

Ik loop nu al een tijdje bij de haptonoom, en zou het iedereen aan willen raden!
Ik heb nu een aantal oefeningen wat me erg helpt, zodra ik de hyperventilatie op voel komen.
Je moet dan naar je gevoel gaan. Dit heb ik met de haptonoom geoefend, lastig uit te leggen zo.
Handigste is om te denken dat er 2 handen op je buik liggen. En dan daar aan denken en naar toe ademen.
Bij mij helpt het heel erg. Kan het nu meestal voorkomen!
Verder wat me helpt als ik wel een aanval heb, is muziek luisteren of hardop voorlezen!

Verder gaat het niet zo super met mij. Ik heb dan bijna geen aanvallen meer, lichamelijk gaat het niet goed. Ga nu al zo'n 2 weken niet naar school, heb een ontzettend vermoeid gevoel. Ook al slaap ik 12 uur, ik ben nog moe. En elke dag misselijk, ontzettende kramp in mn buik. Eerst werd gedacht aan een maagzweer oid, pillen voor gekregen maar deze helpen niet. Gister bloed geprikt in het ziekenhuis, is getest op aantal dingen zoals pfeiffer, suikerziekte, lyme en bloedarmoede. Hoor morgen de uitslag.