Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:22

WowAmigo schreef:
Hier, je komt al helemaal in de vaktaal ;-)

Volgens mij doe je het hartstikke goed! Wat vindt je moeder er nu van eigenlijk?

mams vind het eigenlijk wel oke. vooral omdat ik zo volhardend ben erin. zij vind alleen het voeden op verzoek maar achterlijk, zo komt er nooit een ritme in! en moet haar af en toe maar ff flink laten janken, dat is goed voor de longetjes :+
hoe bedoel je hopeloos ouderwets...

mar, is dat zo? overdag goed slapen is ook 's nachts goed slapen? daar ga ik voor!
het is af en toe wel heel zwaar hoor en heb gisteren ook wel ff gejankt van de pijn. op zulke momenten is het heel fijn als hans een voeding zou kunnen overnemen bijvoorbeeld. maar ja, het is gewoon echt genieten als dat kleintje aan de borst ligt en me heel tevreden met 1 oogje aan zit te kijken met haar handje op mijn borst... <3

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:56

Ben dus vandaag bij de osteopaat geweest. Nekje was nog niet helemaal ok. Darmen al helemaal niet. Veel gisting en spanning in buikje. Hij vond 1x per week poepen helemaal niet goed. Mogelijk is er spruw in het spel. Heb zelf ook wel weer last van mijn linkertepel. Heb daar nog van die zalf voor. Zal dit weekend Elianne proberen te behandelen met puur bessensap (heb geen zin om weer de weekend arts te bellen). Verder moest ik alle melkproducten laten staan.....mag alleen kaas en rechtsdraaiende biogarde.
Ze koest al de hele middag.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:01

BA, nog gefeliciteerd en wat goed dat de bv zo goed gaat!
Het is heel normaal hoor dat ze de eerste weken zo vaak om een voeding komen. Ik zat toen ook op 10-11 voedingen per dag.

Aanstaande maandag is hij 7 maanden en we zitten nu op 5 voedingen.

Met trots presenteer ik u dat mijn zoon na bijna 7 maanden eindelijk heeft uitgevonden wat doorslapen is!
Afgelopen week heeft hij 4 nachten van 23:00 tot 5:30-6:00 doorgeslapen! Wat heerlijk, wat een luxe.
Ik voel me gelijk zó ontzettend veel fitter na zo'n nacht.

En ik heb een te cute filmpje dat ik echt even moet laten zien <3
Hij had zo erg de slappe lach als ik me steeds om liet vallen en daarbij BOEM riep.

Afbeelding

En hij kan ook al redelijk stabiel zitten (zie de kussens voor als hij omdonderd :+ )
Afbeelding

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:07

ankem schreef:
Ben dus vandaag bij de osteopaat geweest. Nekje was nog niet helemaal ok. Darmen al helemaal niet. Veel gisting en spanning in buikje. Hij vond 1x per week poepen helemaal niet goed. Mogelijk is er spruw in het spel. Heb zelf ook wel weer last van mijn linkertepel. Heb daar nog van die zalf voor. Zal dit weekend Elianne proberen te behandelen met puur bessensap (heb geen zin om weer de weekend arts te bellen). Verder moest ik alle melkproducten laten staan.....mag alleen kaas en rechtsdraaiende biogarde.
Ze koest al de hele middag.

Hopelijk heeft de osteopaath het lekker los kunnen maken, zodat ze zich wat beter voelt. Die van mij poepte altijd flink na babymassage en osteopaath bezoek en daarna heelijk slapen...
Sterkte, het lijkt wel alsof het altijd in het weekend en 's nachts erger wordt, juist als je geen artsen lastig wil vallen. Maar de artsen zijn er juist voor hoor, dus gewoon bellen als het nodig is!

@Ninita, wat een snoepie! En geniet van de nachtrust, lekker is dat, als je weer een paar nachten goed slaapt, dan kun je het leven weer aan!

@BA, doodnormaal hoor, om af en toe in te storten. En als je hubbie maar achter jou en de bv staat, dan laat je de rest van de wereld maar l*llen. Gewoon doen wat goed voelt qua voeden, vertrouw je moederinstinct en je meisje.
Hoe vaak mijn schoonmoeder wel niet vroeg: 'En, wanneer mag /moet hij weer drinken?' Nou, als hij wil, dat geeft ie zelf aan... 'Maar hij heeft toch net gehad?' Ja, en? Zucht... Maar het was echt oprechte onwetendheid en ongeloof hoor. Pas later vertelde ze me hoe vreselijk ze het eigenlijk had gevonden, dat ze niet 'mocht' voeden als haar jongens 's nachts van de honger schreeuwden. En dat ze na de 3 of 4 uur wachten die ervoor stond, dan net sliepen en ze ze wakker moest maken voor een voeding. Maar ja, in die tijd deed je het zoals je verteld werd...
En oh ja, ook vond ze het achteraf jammer dat zij na 6 maanden moest stoppen met voeden, ze had geen idee dat je ook langer kon voeden. Echt ze heeft maandenlang met verbazing aan me gevraagd of ik nog steeds melk had... Eh tja, vraag en aanbod, legde ik dan maar uit :D .

Nou ja, bedenk maar als je het zwaar hebt, dat kv ook echt niet alles is hoor. Continue gedoe met aantallen flessen en schepjes, opstoppingen, intolerantie, spugen, opwarmen, uitkoken pfff. Echt hoor, mamamelk is het best afgestemd op de behoefte van je kleintje, en iedere week/maand dat je kan geven, geef je haar een mooi stukje weerstand en basis mee voor haar verdere leventje.

benangelique

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:25

weer een goede nacht gehad! ben om half 9 naar bed gegaan. totall loss. Waren eerst 's ochtends 1,5 uur wezen lopen, toen heb ik even een uurtje geslapen, vervolgens bezoek en in huis lopen rommelen. gevolg; gebroken!
heb tot 00.00 mogen slapen van tessa, toen moest ik er om 3.45 weer uit en vervolgens om 7.45. erg netjes dus!
wel had ze zich vannacht natgeplast, dus kon haar helemaal verschonen en het bed ook. bizar dat je na zulke activiteiten weer erg makkelijk in slaapt trouwens!
vanochtend is de lactatiekundige geweest ivm de linkerborst. na het losmaken van mijn bh zag ze het al: de melk stroomt overvloedig, waardoor tessa niet goed kan aanhappen zonder half te stikken. we hebben even met de hand 10 of 20 cc afgekolfd en toen kon tessa rustig drinken en ik pijnloos voeden. Lag dus niet aan het aanleggen gelukkig!
nu moet ik voor het voeden links steeds even met de hand de ergste druk eraf halen. donderdag belt de lactatiekundige terug om te horen of dit idd de oplossing was en of de kloven aan het sluiten zijn. Ben benieuwd!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:21

Fijn dat het allemaal goed gaat Angelique! :j
Hopelijk werkt de tip van de lactatiedeskundige!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:35

Zijn echt hele nette nachten voor een baby van 2 weken!
Hopelijk helpt de tip van lactatiekundige en kun je voortaan zonder pijn voeden.

De eerste 6 weken zat ik ook vaak met tranen in de ogen te voeden en kon ik wel tegen het plafond gaan met aanhappen. Spruw gehad, onsteking en kloven maar daarna zelden meer pijn gehad.

Geef vandaag trouwens 7 maanden borstvoeding!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:01

You go girl! Goed zeg! Maar je vent doet het er goed op, geweldig manneke!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 23:18

Ik heb applaus nodig!!! :))

Heb 45 ml afgekolft in 40 minuten,... jeej :+

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:25

Vind het wel knap hoor! Jeetje dat je dan nog motivatie houdt om dat te doen.

Bij mij gaat het kolven nog steeds super! Ik kolf op mijn werk 2x en dan 240 ml waarvan 200 uit de ene borst en 40 uit de andere. 's Middags andersom.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 23:26

Helaas loopt de borstvoeding door omstandigheden enorm *piep*
Dus wilde even extra stimuleren.
Kolf hooguit 5 keer per maand dus das wel te doen, doe dat gewoon tijdens het tv kijken :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:36

Dat is wel vervelend Cyntje!

Maar ik vind je een grote meid! :D

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:38

Oh oke dan is het nog wel te doen. Dacht dat je ook op je werk moest kolven.

Milan heeft me vanmorgen tijdens het voeden gebeten! En hij heeft 2 tandjes dus dat deed me toch pijn! Tranen sprongen in mijn ogen en ik heb even flink staan schreeuwen :o . Hij vond het nogal lachwekkend :roll:.

Dat moet hij toch niet vaker gaan doen want dan ben ik zo klaar met de bv. Het bloedde zelfs zo hard beet hij. En nu voelt het alsof ik met m'n tiet tussen de deur heb gezeten :+ .

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:10

DAT DOET PIJJJJJJJNNNNNN

Ff in de wang knijpen als ze dat doen, deed ik dan. Heeft ze gelukkig maar twee keer gedaan ofzo.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 14:25

Chiara krijgt nu een tandje maar heb er nog geen last van :)
Gisteren weer een opmerking,... geef je nog steeds borstvoeding dan?

Ik: Ja :j

Aait,... chiara over het hoofd.... aaah gossie... :roll:

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:56

MamboBeach schreef:
Fijn dat het allemaal goed gaat Angelique! :j
Hopelijk werkt de tip van de lactatiedeskundige!

hmz, de afgelopen 2 nachten is het drama. komt ze iedere 2 uur en hangt een uur aan de borst... maar goed, trekt vast wel weer bij.
heb vandaag met een tepelhoedje gevoed op links. melk schiet minder toe, maar de kloof wil niet sluiten. alleen nu krijgt ze de borst niet goed leeg. moet het dus maar afwisselen wel/niet hoedje op links. rechts voed ik iig zonder hoedje, want dat is niet nodig.

ninita, 7 mnd al! topper!

applaus voor cyn! :Y)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:44

is ze aan het regelen? Of een sprongetje misschien... Wel vervelend van je kloof, en supercool dat je het volhoudt! +:)+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:50

Zou idd gezien de geboortedatum een regeldag kunnen zijn :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:05

denk idd een regeldag. beetje laat want hoort rond dag 10 dacht ik, maar maakt niet uit.

volhouden doe ik idd wow, ik heb a gezegd dus nu moet de rest van het alfabet ook maar volgen :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:08

11 dagen is dat geloof ik... maargoed... dat moet je natuurlijk allemaal niet te letterlijk nemen want het zal ongetwijfeld een gemiddelde zijn.

En zo denk ik ook altijd BA :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:34

Hallo dames, mag ik me hier ook melden? Ik ben 13 maart j.l. bevallen van een dochter (Marinde) en geef ook borstvoeding. Lijkt me handig en fijn om met anderen ervaringen uit te kunnen wisselen en vragen te kunnen stellen.

Voeden gaat op zich heel goed (kloven zijn weg, jeej!), enige "probleempje" is dat ik soms teveel melk heb, vooral aan de linkerkant. Druk er wat af halen doe ik al, nu na twee dagen begint het wel wat bij te trekken merk ik. Het stroomt er in ieder geval niet meer uit. Als ik Marinde op haar eigen tempo laat drinken en af en toe een pauze inlas gaat het aardig goed.

Omdat ik net dinsdag ontslagen ben uit het ziekenhuis na een ruime week opname (had streptokokken infectie, klassieke kraamvrouwenkoorts) ben ik nog wat gammel, ik zal dus niet idere dag op internet zijn, is net hoeveel energie ik heb want ik moet veel rusten tussendoor. Maar ik hoop dat ik hier terecht kan met eventuele vragen e.d.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:47

welkom susan en gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
ondanks je ziekzijn ben je denk ik wel goed begeleid in het ziekenhuis?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:58

Ja hoor, je moet alleen echt goed inschatten aan welke zuster je wat kunt vragen, maar er was er 1 die super heeft geholpen met de bv en met name het goed aanhappen, had erge kloven en die waren daarna met 1 dagje zo goed als weg, ze krulde haar bovenlip net niet ver genoeg om de tepelhof. Probleem is alleen wel in het z'huis dat de verpleging ook zo weer weg is en ik dan pas bedacht wat ik eigenlijk wilde vragen, niet echt handig dus.

Waar ik wel trots op ben trouwens is dat ik ondanks dat ik doodziek was (ruim 40 graden koorts) ik toch volgehouden heb dat ik bv wilde geven, ze wilden haar namelijk de eerste nacht gelijk bij me weg halen. Ben heel blij dat dit niet gebeurd is. Zijn ze wel makkelijk in hoor, om het van je "over" te nemen doordat ze je willen laten kolven of doordat ze haar wat bij wilden voeden met hypo allergene voeding. Gelukkig weet ik goed zelf wat ik wil, en hebben we volgehouden waardoor het nu eigenlijk supergoed gaat.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 11:03

Ai,... SusanH,... wij hebben hetzelfde gehad. Ook een week in het ziekenhuis door Strep.K :\
Mijn dochtertje was er erg ziek van en lag op de couveuseafdeling en is de eerste dagen dus niet bij me geweest.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:04

Mag ik me ook melden hier?
Ik ben 5 maart bevallen van een derde dochter en geef ook borstvoeding.