Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:38

Hoop niet dat ie eruit ligt want dan zou ik me wel wat hopeloos voelen zonder jullie. Vind het wel leuk om hier wat te praten en op msn. Dan heb je morgen gelukkig een rustige dag, is niet verkeerd.

CM_

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:41

Nee idd, dinsdag begint het allemaal weer. :)
En zaterdag weer wedstrijd, dus morgen vast ff hoofdstel en laarzen poetsen, hoef ik vrijdag alleen het zadel nog maar te doen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:46

Gelijk heb je, ik moet dinsdag werken, zie er nu tegenop maar misschien valt het weer wel mee. Dit is ook niet het moment om daar aan te denken, als ik me goed voel zie ik er niet tegenop. Straks naar bed, neem wel iets in, wil het afbouwen maar het lukt nog niet echt. Vanavond is ook niet het moment, heb ook weer wat last van pijn op de borst.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:53

Idd je hebt morgen nog vrij, niet teveel aan dinsdag denken !!!

Ga eens goed rechtopzitten, leg je handen op je onderbuik , en adem eens een paar keer goed diep in, zodat je je handen omhoog gedrukt voelt worden door je buik.
Houd 2 tellen je adem in en adem dan langzaam via je mond weer uit. 2 tellen wachten en dan weer goed diep inademen.

Doe dit eens een keer op 6 !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:02

Klopt CM, denk dat er weer wat traantjes |( dwars zitten, nu moeten ze er nog uitkomen, lucht meestal wel even op maar ze komen nog niet op commando. Ze zullen weer wel komen als het niet uitkomt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:11

En toch kunnen ademhalingsoefeningen goed helpen hoor :j

Ik wil ook dit najaar weer beginnen met Yoga, even een uur met jezelf bezig zijn, zalig!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:13

Daar heb ik ook weleens naar gekeken maar toen ging het weer wat beter met me en heb ik het niet gedaan. Daarnaast kost het ook allemaal geld en mn paard is al een dure hobby waar ik al bijna geen tijd voor heb. Als ik dan tijd heb steek ik het liever in haar. Vind dat uurtje bij de psych. ook altijd erg fijn, even alleen over mij en over niemand anders.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:13

Bij ons kost het 5 euro per uur..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:22

Dat is niet duur, volgens mij is het hier in de buurt wel duurder. Heb even gekeken maar kan het zo snel niet vinden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:28

ja kan goed, hier wonen natuurlijk veel mensen en is het aanbod van yogalessen groter.

Hier in de buurt heb je zo al 4 yogastudio's die ik weet, in heesch, oss , heeswijk en uden ..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:30

Hier is de bevolkingsdichtheid wel wat minder,haha, en is de dichtsbijzijnde toch 7km weg, als ze daar nog zitten tenminste. Zal zo eens een poging doen om te slapen, zie er wel tegenop maar hopelijk slaap ik snel. Jij nog niet naar bed? Edit; hoe is het met je katten?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:32

Ik ga ook afsluiten en slapen.

met de katten verder geen nieuws, Idar heeft het prima naar de zin bij zijn nieuwe baasjes, hij sproeit niet en is helemaal in zijn sas !! Zo fijn!!

Maar ben er weg van, tot morgen !

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:40

Jullie hebben veel gekletst. Gelukkig niet al te zware dingen zag ik. Wel vervelend CIV dat je je gisteravond niet lekker voelde. Ik herken het wel, als ik een 'hangdag' heb gehad en eigenlijk niet echt iets gedaan heb, voel ik me in de loop van de dag ook steeds minder. Zoals crossmonster zegt is afleiding het sleutelwoord. Alleen heb je er niet altijd zin in ;)

Ik heb ook wel eens zitten denken om yoga te gaan doen. Maar voorlopig nog maar niet. Wil eerst een keer thuis het mediteren weer oppakken, dat is gewoon lekker thuis en daar had ik ook veel aan. Het deed me goed. Maar alles stapje voor stapje...

Hoe hebben jullie geslapen trouwens?
Ik heb goed geslapen. Lag er vroeg in (half 10) maar ben nog hartstikke moe. Maar dat had ik al wel een beetje verwacht, omdat het weekend toch best druk geweest is. Verder voel ik me eigenlijk wel goed :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:31

Goede morgen allemaal,

Nou ik zie dat het druk is geweest hier, ik en van het weekend even off laptop geweest.

Maar ik heb even bij gelezen , maar denk niet dat het handig is als ik reageer op posts van zaterdag, sommigen hebben dan mindere dingen, momenten gehad en wil ze daar niet weer over wakker maken. Maar toch even kleine reactie

Civ , ik vind het goed dat je niet meer gegaan bent, als je je er niet prettig bij voelt moet je voor jezelf kiezen!

Pw, jij bent echt positieve sprongetjes aan het maken, geweldig om dat terug te lezen.

Angela haai daar was je weer, lekkere vakantie gehad, je hebt gewoon aan jezelf gedacht en dat moet je vaker , doen en ik hoop dat je je nu beter voelt, je stoot tegen je grens aan, en het voelt zwaar k*t, maar je kan hier ook weer wat van leren, en het gebeurd je niet zomaar weer.

Petu, dat is leuk om te horen zeg hou vol! lekker vakantie gehad , dan kan je weer even tegen aan.

Cm , als ik jou posts lees ben je er altijd om iemand hier te helpen, lees veel bemoediging in je zinnen.

Ik kan me er niet toe zetten om het te typen hoe ik me nu voel, misschien later op de dag, maar nu weegt het allemaal erg zwaar!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:36

Hier gaat het helaas wat minder, slecht geslapen. Was om 3 uur wakker en om half 5 heb ik nog wat ingenomen maar niet lekker geslapen, helaas. Voel me nu ook niet top, raar gevoel in mn benen etc. hoop dat het afzakt. Wil vanmorgen nog iets in het huis doen en vanmiddag heb ik met een vriendin afgesproken, hoop dat ik er een beetje van kan genieten en dat ik vannacht beter slaap anders zal het morgen weer wel lekker gaan anders.

Daijano, sterkte :(:) we zijn er voor je.

Edit: weet niet meer wie erom vroeg maar er staat nu een nieuwe foto van mn paardje in mn profiel, hier staat ze helemaal op. Moet nog eens betere foto's maken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:02

Het is rustig hier. Ga zo naar mn vriendin toe maar wilde even zeggen dat ik een oproep heb gehad voor de medische keuring voor volgende week := op het werk. Er zit een heel vragenformulier in en ik moet ook urine meenemen, iemand weleens zo'n keuring gehad? Zou je alles eerlijk vertellen? Ze vragen ook naar medicijn gebruik etc., ik gebruik nu alleen slaappillen maar of ik dat ga melden?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:09

Wat houd die keuring in, CIV ?
Ik denk dat je die slaappillen eerlijk moet zeggen, die zien ze denk ik wel in het bloed...

Daijano, thx voor je lieve woorden :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:17

Het is een intrede keuring, iedereen die in dienst zit krijgt die en deze wordt iedere zoveel jaar herhaald. Zit te twijfelen of ik melding moet maken van mn burnout etc. Hoe is het met jou?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:19

Dat weet ik ook niet of je dat moet melden, denk van niet.

Maar die slaapmiddelen vallen onder de verdovende middelen en daar word denk ik wel op getest, dus zou het wel melden.

Hier zijn gangetje, de smid komt zo 2 van de perdjes bekappen ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:20

Gelukkig dat het goed met je gaat, hou dat gevoel vast! Ik ben wat gespannen vandaag, hoop dat het zo afzakt als ik bij mn vriendin ben, even mn gedachten verzetten.

Zal zo eens even op het internet kijken bij intrede keuring, misschien staat er wel iets. Weet niet of ze bloed afnemen, hoop het niet want daar hou ik niet zo van. Kan er niet zo goed tegen, bij een ander wel maar bij mezelf niet, helaas.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:45

@ CIV: Ik zou wel je slaappillen noemen, maar je burnout zou ik achterwege laten denk ik. Soms moet je ze niet wijzer maken dan ze zijn ;)

@ daijano: hoop dat het een beetje gaat met je, maar het klinkt alsof je even in een dip zit. Je weet dat je ook altijd mag pben he?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:20

Zo, ik heb de vragenlijsten er op zitten. Ben bekaf nu. Was al wel moe, maar wat is dat vermoeiend en vooral intensief zeg.
Ben benieuwd wat er uit komt. 27 aug. heb ik er een adviesgesprek over. Nu lekker rustig aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:58

CIV: Ik zou ze ook niet wijzer maken dan ze al zijn. Wel je slaappillen noemen, die zien ze toch wel in je urine of bloed. Wel apart dat het bedrijf dat doet? Waarom?

PW: Lijkt me inderdaad erg vermoeiend zo'n lijst. Rust nu maar lekker uit!

Daijano: gaat het wel meid? Klinkt niet erg positief moet ik zeggen..

Ik heb vanmorgen weer meegedaan met de running, was erg heftig, ik hield het bijna niet vol. Even een stapje terug moeten doen van de trainer. Het kwam doordat ik door mijn kaak en vakantie even niet had gelopen.

's Middags had ik een gesprek met mijn behandelaar. Ik moest een denkbeeldige tijdlijn maken van 0 tot 10. Ik moest aangeven waar ik stond toen ik hulp ging zoeken. Dat was bij mij bij 1, met zelfmoordgedachten en niks anders willen dan op bed liggen erbij. Toen moest ik gaan staan waar ik nu sta. En dat is bij 3. Nog heel slecht, maar wel iets beter. Toen moest ik bij 10 gaan staan en vertellen wat 10 was. Het was zo fijn, dat is echt mijn doel, en het is nog haalbaar ook! Ik heb weer een klein beetje hoop dat ik me ooit weer zo lekker ga voelen.
Mijn doel voor deze week is opschrijven wat ik elke dag ga doen en iedere dag 3 maaltijden eten.

Vanmiddag heb ik Garuna aan de dubbele longe gehad, en dat ging best goed. Ik denk dat ik er volgende week weer opga...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:40

PW, fijn dat het erop zit, nu is het afwachten, waren het lastige vragen?

Angela, ze doen dat bij iedereen en om deze zoveel jaar is er een controle, het is een heel groot bedrijf dus die willen alles goed geregeld hebben denk ik? Goed dat je trainer je niet over je grenzen liet gaan. Mooie opdracht van je behandelaar, zoiets kan ik voor mezelf ook weleens maken. Iedere dag 3 maaltijden? At jij meer of juist minder? Ik probeer dat ook altijd te doen, ga zo een maaltijdsalade eten, heb geen zin om iets warm te maken. Spannend met Garuna, doe het rustig aan en kijk wanneer jullie er beide klaar voor zijn.

Ik ben vanmiddag met een vriendin naar het bos geweest, met haar hondjes, was wel gezellig. Op weg daar naartoe had ik het wel even moeilijk, liedje op de radio. Nu gaat het wel alleen mn oren zitten dicht, wat ook vervelend is. Morgen weer werken, heb er nog geen zin maar de dagen gaan wel sneller als je werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:15

CIV: Ik at heel onregelmatig en vooral heel ongezond. Ik ben erg veel aangekomen.